Gå til innhold

Hvorfor er aldri gutter "billig"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvorfor har vi lært siden vi var små at kvinner var undertrykte før? Hvorfor står det i historiebøkene?

Har historiebøkene feil og du har rett? Tviler...

Fordi det en dårlig tolkning av historien der man overser samfunnsstruktur og ordninger og fokuserer på kvinnens rolle den gang kontrai dag. Man glemmer at de fleste menn heller ikke var yrkesaktive og kun hadde muligheten til å jobbe på foreldrenes gård. At de eneste jobbene som fantes var gruvearbeid og annet tungarbeid. Man overser alle de mannlige ofrene i strid klandrer dem og hele hankjønnet for kriger, selv om kriger skapes av ressursmangel og de rikes ønske om makt og innflytelse. Det var nok langt flere bondekvinner som giftet seg inn i rikdom enn bondegutter med samme muligheter osv. Den hstorien vi har lært på skolen er fullstendig uten nyanser og er sterkt preget av feministisk dogme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke kom er å fortell meg hva jeg forstår og ikke forstår. Jeg vet godt hva likestilling er, jeg er tross alt voksen. Dette blir så dumt.

Så fortell med egne ord da hva det betyr. Det du skrev om tidligere handlet nemlig ikke om likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Det er blitt forklart flere ganger her i tråden.

1. Enten nekter dere for det pga det går mot synet deres.

2. Eller dere klarer ikke forstå det.

Ingen av de to alternativene er noe jeg ville ha skrytt av.

Dette er kort fortalt historisk sett:

Når menn har sex så utgjør det ingen risiko for han selv.

Når kvinner har sex så risikerer hun sitt eget liv ved at hun kan bli gravid.

(Jeg ser bort ifra sykdommer ettersom begge kjønn deler denne risikoen).

Forstår dere fremdeles ikke hvorfor det er en større ulempe for ei kvinne å være "løs" enn for en mann?

Ja, det det risikerer hun, men det er like mye mannen sin skyld. Og over all er menn fortsatt løsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Hva står det i historiebøkene?

Du er jo feminist, og kan så mye om dette. Fortell :) Utdann oss simple menn om hvordan der har blitt undertrykt av oss

Ta å les litt selv, er ikke akkuratt vanskelig å finne informasjon. Jeg skjønner jo at du egentlig vet det, men ikke klarer å innrømme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

De virker mest opptatt med å ikke forstå, og å knise..

Er dere som ikke vil innrømme at dere er løsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Lover du og gå og legge deg dersom vi innrømmer at vi er løsere?

Skal vi gutta?

Jeg synes menn er løsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tiaen

Det er blitt forklart flere ganger her i tråden.

1. Enten nekter dere for det pga det går mot synet deres.

2. Eller dere klarer ikke forstå det.

Ingen av de to alternativene er noe jeg ville ha skrytt av.

Dette er kort fortalt historisk sett:

Når menn har sex så utgjør det ingen risiko for han selv.

Når kvinner har sex så risikerer hun sitt eget liv ved at hun kan bli gravid.

(Jeg ser bort ifra sykdommer ettersom begge kjønn deler denne risikoen).

Forstår dere fremdeles ikke hvorfor det er en større ulempe for ei kvinne å være "løs" enn for en mann?

Jo, det utgjør en risiko da han kan risikere å bli barnefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det det risikerer hun, men det er like mye mannen sin skyld. Og over all er menn fortsatt løsere.

Mannen sin skyld? Det eneste mannen gjør er å spørre om lov, er det hans skyld når hun sier ja og åpner beina? Din logikk slår jo tydeligvis ingen grenser.

Uansett, svar på dette spørsmålet med kun et JA eller et NEi som svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Så fortell med egne ord da hva det betyr. Det du skrev om tidligere handlet nemlig ikke om likestilling.

Likestilling er at mannen og kvinnen står likt. At de har like rettigheter og de samme mulighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Skal vi gutta?

Endelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Altså, Marit Bjørgen er jo ikke enestående. Hun er flink i det hun gjør - gå bortover på ski, men jeg trur da det finnes bedre kvinner som har prøvd seg på nettopp det å være en fallskjermjeger om man stiller de mot hverandre. Man trener jo opp mot de tingene man skal prestere i, så hvorfor skulle Bjørgen klare dette bedre enn kvinnene som allerede har prøvd?

Hun har da fysikk av en annen verden sist jeg sjekket :fnise: . Mye bedre enn de fleste menn faktisk....Også er hun vel råsterk mentalt også tror jeg. Hun lever under press og presterer under enormt press. Hun er en vinnerskalle. Slik mennesker passer fint i forsvaret også vil jeg tro...uten at jeg har noe bevis selvsagt :)

Men jeg er enig i det du skriver. Det ER stor forskjell på oss menn og kvinner. Synd vi ikke bare kan akseptere det og bidra med hva vi er best på...både menn og kvinner. Litt rar debatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Jo, det utgjør en risiko da han kan risikere å bli barnefar.

Tror du det var en reell risiko for menn i tidligere tider? Tror du menn trengte å ta det ansvaret da? Nei. Derfor, ingen biologisk risiko for menn å få barn. Herregud som du må ha ting inn med tskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke å legge under en stol, at dere har hatt mye makt eller? Skal du nekte på det?

Menn øverst i hiarkiet har hatt mye makt ja. Et hiarki kvinner i høyere grad var skjermet fra. En enkel gardskvinne hadde som sagt muligheten til å gifte seg oppover, noe en enkel bonde ikke hadde. Gjennom mennene sine har kvinner hatt mer makt enn det mennene har hatt gjennom seg selv, så det er pretensiøst å tro at kvinner har vært en underkuet og undertrykt gruppe i samfunnet. Det har ihøyeste grad hatt inflytelse. Det er moderne kvinner som innbiller seg at de er i en særposisjon i dag, men gjennom mye uberettiget syt og mannshat har gjort seg mindre innflytelsesrike enn de engang var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er at mannen ikke risikerer noe ved å være "løse" sett opp imot risikoen til kvinnen.

Og man må fremdeles være to for å danse tango, så hvordan kan et kjønn være mer løs enn et annet kjønn når det må et av hvert kjønn for å ha sex med hverandre (glem homoer og lesber ettersom diskusjonen er mann vs kvinne)? Hvis en mann har hatt sex med 100 kvinner så har da 100 kvinner sagt ja og åpnet beina? Hvis en kvinne har hatt sex med 100 menn så har hun da sagt ja til hundre menn som spør om lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling er at mannen og kvinnen står likt. At de har like rettigheter og de samme mulighetene.

Og på hvilke områder har ikke kvinner de samme mulighetene som menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Tror du det var en reell risiko for menn i tidligere tider? Tror du menn trengte å ta det ansvaret da? Nei. Derfor, ingen biologisk risiko for menn å få barn. Herregud som du må ha ting inn med tskje.

Samme til deg. Selvom vi gjorde slik i gamledager så gjør vi ikke ting på den måten i dag? Skal vi brenne "hekser" på bålet fordi man gjorde det tidligere? Blir så og si det samme. Tragisk argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke sånn at vi kan velge å vrake vi heller. Er ikke alle menn som tar alt de kan få, det finnes noen få som har litt klasse.

Nei kan love deg at det finnes sånne gutter. Jeg har aldri hatt ons eller har ønske om det. Syns det er motbydelig at noen menn må ty til dette for å få sex. Dette gjelder selvsagt jenter også..

Her skal jenta trene like mye som meg, ha like fin kropp(siden jeg trener mye), og generelt er en sporty fyr som liker friluftsliv. Hun må ha sjarm, ikke ligget rundt, god økonomi, pen, sexy, "classy", gla i sex osv... Jeg setter høye krav til en partner, og har dumpet mange jenter som viste interesse. Det værste er at de blir sure og ikke skjønner at menn med godt utseende og økonomi, ikke vik ha late, overvektige eller jenter som har dårlig økonomi...

Men kan på en måte skjønne de guttene som ikke kan få seg noe. De føler seg sikkert litt mislykket..

Takk og pris at jeg kan velge å vrake i damer, og har funnet den beste...:)

Anonymous poster hash: a1eb2...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Skal vi gutta?

Ja, visste det ville komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har da fysikk av en annen verden sist jeg sjekket :fnise: . Mye bedre enn de fleste menn faktisk....Også er hun vel råsterk mentalt også tror jeg. Hun lever under press og presterer under enormt press. Hun er en vinnerskalle. Slik mennesker passer fint i forsvaret også vil jeg tro...uten at jeg har noe bevis selvsagt :)

Men jeg er enig i det du skriver. Det ER stor forskjell på oss menn og kvinner. Synd vi ikke bare kan akseptere det og bidra med hva vi er best på...både menn og kvinner. Litt rar debatt

Poenget er da at det finnes "vinnerskaller" overalt. De som trener livet av seg for å klare kravene til fallskjermjegern trur jeg neppe slapper av under treningen, eller trener mindre enn Marit Bjørgen. Dessuten trener de for å nettopp klare en oppgave og dermed trener de muskelgruppene og erfaringen som må/burde være der for å klare det. Marit Bjørgen trener kun for å gå på ski, det er stor forskjell her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Mannen sin skyld? Det eneste mannen gjør er å spørre om lov, er det hans skyld når hun sier ja og åpner beina? Din logikk slår jo tydeligvis ingen grenser.

Uansett, svar på dette spørsmålet med kun et JA eller et NEi som svar..

Er det hennes skyld at han vifter med pikken?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...