Gå til innhold

Hvorfor er aldri gutter "billig"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg spør om jeg skal svare for hvilke muligheter kvinner ikke har som menn kun i Norge eller generelt?

Men faen!? Jeg sier at du skal svare for deg selv som kvinne her i norge! Hvilke rettigheter har menn her i norge som du ikke har?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tiaen
Skrevet (endret)

Forstår du ordet risiko? Du vet at risikoen som følge av sex er å bli gravid, sant?

Kan menn bli gravide? Vil menn kunne risikere å dø ved en fødsel som følge av sex?

Ja, jeg forstår ordet risiko ;) Jeg syns bare det er veldig komisk måten dere sa det på; Ved å ha sex kan dere risikere å dø :skratte: Ble bare litt drøyt syns jeg.

Hadde forstått det hvis vi levde i gamledager.

Endret av Tiaen
Skrevet

Ja, jeg forstår ordet risiko ;) Jeg syns bare det er veldig komisk måten dere sa det på; Ved å ha sex kan dere risikere å dø :skratte: Ble bare litt drøyt syns jeg.

Hadde forstått det hvis vi levde i gamledager.

Kvinner dør fremdeles den dag idag under fødsler. Rart du som kvinne ikke er klar over det, samt risikoen som følger av graviditet.

Dette også med alle hjelpemidler vi har idag. Instinktene deres blir ikke borte selv om vi har fått muligheten til å bruke vitaminer og kan sage litt i kroppen for å fikse ting.

Gjest Tiaen
Skrevet

Kvinner dør fremdeles den dag idag under fødsler. Rart du som kvinne ikke er klar over det, samt risikoen som følger av graviditet.

Dette også med alle hjelpemidler vi har idag. Instinktene deres blir ikke borte selv om vi har fått muligheten til å bruke vitaminer og kan sage litt i kroppen for å fikse ting.

Ja, men det er lite sannsynlig, og hvis jeg hadde hatt et ONS har man alltid prevensjonsmidler, angrepillen, rett på abort, og en haug med leger som kan hjelpe deg. Dette hadde vi ikke i gamledager, så sjansen for å dø er ikke akkuratt stor. Den skjer ja, men ikke ofte.

Så å si at vi kan dø under sex blir bare helt tragisk.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet (endret)

Nei, det tror jeg ikke. Men i dag har vi for eksempel prevensjonsmidler, rett på abort, leger som hjelper deg under fødsel osvosv. Sjansen for å dø er ekstremt liten.

Kvinner og menns handlingsmønstre som ligger dypt nede i biologien forandrer seg da vel ikke fordi vi har fått prevensjonsmidler! Du sier jo selv at du ikke tror vi har forandret oss biologisk..på hvilken måte vil da prevensjonsmidler forandre NOE som helst annet enn å redusere risikoen for at du dauer ved å ha sex og derfor gjør det mye mer sannsynlig at du kan være promiskuøs uten den risikoen det tidligere innebar!

Endret av Bond
Skrevet

Hvorfor skal kvinner være billig? Vi er jo den som føder.

LOL. Dummeste argumentet noensinne :skratte:

Anonymous poster hash: ce076...064

Jeg står fortsatt på mitt, uten fedre er det ingen barn.

Gjest miss_sara
Skrevet

Jeg står fortsatt på mitt, uten fedre er det ingen barn.

Uten mødre er det ingen barn.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Men i dag har vi for eksempel prevensjonsmidler, rett på abort, leger som hjelper deg under fødsel osvosv. Sjansen for å dø er ekstremt liten.

Prøv å forstå simpel logikk er du snill.

Selv om sjansen for å dø under en fødsel i dag er liten, så er den EKSTREMT/UENDELIG mye større enn sjansen for en mann å dø som følge av sex.

Her setter vi opp sjansen for å dø grunnet sykdommer som like stor for kvinnen og mannen, og sjansen for å dø under fødsel som kun kvinnen kan gjøre (teskje) kommer altså som tillegg til dette.

Gjest Tiaen
Skrevet (endret)

Kvinner og menns handlingsmønstre som ligger dypt nede i biologien forandrer seg da vel ikke fordi vi har fått prevensjonsmidler! Du sier jo selv at du ikke tror vi har forandret oss biologisk..på hvilken måte vil da prevensjonsmidler forandre NOE som helst annet enn å redusere risikoen for at du dauer ved å ha sex og derfor gjør det mye mer sannsynlig at du kan være promiskuøs uten den risikoen det tidligere innebar!

Du sa at fordi vi er kvinner må vi ta visse "forhåndsregler", siden vi kan dø av sex. Da påpekte jeg at det i dag er lite sannsynlig.

Endret av Tiaen
Skrevet (endret)

Ja, men det er lite sannsynlig, og hvis jeg hadde hatt et ONS har man alltid prevensjonsmidler, angrepillen, rett på abort, og en haug med leger som kan hjelpe deg. Dette hadde vi ikke i gamledager, så sjansen for å dø er ikke akkuratt stor. Den skjer ja, men ikke ofte.

Så å si at vi kan dø under sex blir bare helt tragisk.

Den forklarer grunnen til at det ligger mer logikk i å si at kvinner er mer "løse" enn menn når det gjelder sex. Dere risikerer tross alt mer enn menn når dere velger å takke ja til en "dans".

Se tilbake til trådens tema.

Vi snakker altså om grunnen til at menn og kvinner ønsker sex, samt resultatet av det.

Endret av Timza
Gjest Tiaen
Skrevet

Prøv å forstå simpel logikk er du snill.

Selv om sjansen for å dø under en fødsel i dag er liten, så er den EKSTREMT/UENDELIG mye større enn sjansen for en mann å dø som følge av sex.

Her setter vi opp sjansen for å dø grunnet sykdommer som like stor for kvinnen og mannen, og sjansen for å dø under fødsel som kun kvinnen kan gjøre (teskje) kommer altså som tillegg til dette.

Hvis sjansen for å dø for kvinnen hadde vært så stor, så tror jeg vi hadde fått høre mer om det, tror du ikke?

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Du sa at fordi vi er kvinner må vi ta visse "forhåndsregler", siden vi kan dø av sex. Da påpekte jeg at det i dag er lite sannsynlig.

Dere tar de samme forhåndsreglene! Din biologi har ikke fått med seg at vi har prevensjon!!! Hvor mange ganger må jeg si det samme!!??

Hjernen agerer på samme måte. Eneste forskjellen er at du ikke risikerer å dø eller få barn om du ikke vil. Dere er fortsatt picky med hensyn til hvilken partner dere velger å ha sex med.

!!!!!

Skrevet

Uten mødre er det ingen barn.

Plz merde, staph!!

>inb4 shitstorm

Gjest HarryDotter
Skrevet

Skal ikke lage noe rabalder jeg altså, men hadde vært fantastisk om personhetsen ble luket bort i diskusjonen folkens. Har fått det selv og det kan såre ganske kraftig. Syntes diskusjonen i og forseg er interessant, men det nærmer seg skikkelig personlig lavmål nå. Tål at dere er uenige med hverandre. Den som argumenterer mot deg er ikke nødvendigvis en psykriatisk pasient av den grunn. Jeg syntes både damene og mennene har gode poenger, men begge parter nekter å innse dem ser det ut til :vetikke:

Og vær snille og ikke bruk registreringstidspunkt og tidsbruk på KG som et reelt argument her...Det er bare "stalker`ish" :(

Let the games begin!

tumblr_mcr0tbnI4d1rcglgbo10_r1_250.gif

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Så du mener at mange kvinner dør av å føde?

I verden i dag? Ja, det dør flerfoldige titusener av kvinner hvert år i Uland som følge av svangerskapsforgiftning og andre relaterte tilstander.

Men du er vel mer opptatt av lik lønn for forskjellig arbeid og andre liksomproblemer her i Norge enn å være oppdatert på hvordan fattige kvinner i andre land har det?

• Liker 1
Skrevet

Tiaen og miss_sara: Hva er instinkt og hva innebærer det å ha det?

Gjest Tiaen
Skrevet

I verden i dag? Ja, det dør flerfoldige titusener av kvinner hvert år i Uland som følge av svangerskapsforgiftning og andre relaterte tilstander.

Men du er vel mer opptatt av lik lønn for forskjellig arbeid og andre liksomproblemer her i Norge enn å være oppdatert på hvordan fattige kvinner i andre land har det?

Vi bor i Norge, ikke i Uganda.

Skrevet

Så du mener at mange kvinner dør av å føde?

Er du ignorant eller vet du ikke svaret på dette selv? Ja, det dør haugevis av kvinner hver dag som følge av fødsel.

Skrevet

Er du ignorant eller vet du ikke svaret på dette selv? Ja, det dør haugevis av kvinner hver dag som følge av fødsel.

Så lenge det ikke er Norge så har vi ingen intresse av det.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Vi bor i Norge, ikke i Uganda.

Si det til de tre som døde av svangerskapsforgiftning i Norge i fjor..

Det dør fortsatt kvinner i Norden av å føde, selv om det er totalt urelevant for hva vi diskuterer. Du virker ha en spesiell egenskap som kan kalles..å ikke forstå noe som helst relevant for en diskusjon. En virkelig unik egenskap.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...