Gå til innhold

Hvorfor er aldri gutter "billig"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tiaen

Ble ikke hun i G.I Jane med i Navy seals da? Nei stemmer...det var bare en film...Neida...fra spøk til alvor

Jeg tipper det kan bli mulig. Men vil tro at veldig mange kvinner ikke har interesse av å bli med på sånt. Kan være noe av årsaken kanskje? Igjen tror jeg at en kvinne som f.eks Marit Bjørgen kunne klart det.....Men det er selvsagt ikke skrevet i sten.

Fint at en her inne tror det kan bli mulig. Marit Bjørgen klarer det fordi hun trener masse. Hvis en jente trener masse kan hun bli like flink - om ikke bedre, hva vet vel du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miss_sara

Svaret er åpenbart at man har større sjanse om man pynter på sannheten. Poenget er jo at kvinner har mer å vinne ved å gjøre det, og dermed også den naturlige balansen i skjønnhetsprodukter hos kvinner kontra menn.

Men vi er alle forskjellige. Selv om det er massevis av tilbud der ute, betyr ikke det at alle kvinner benytter seg av godene for å sminke bort sannheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange kvinner som faktisk har forsøkt fallskjermjegeropptak. Ingen av dem har klart kravene frem til idag...Altså de samme kravene som menn MÅ ta. Men en type kvinne som Bjørgen kunne nok klart det vil jeg anta. Så dokumentar om det og befalet bekreftet at det var åpent for alle.

Jeg trur neppe Bjørgen ville ha klart det selv om hun er imponerende i seg selv i det hun driver på med alene sammen med jentene. Putt hun i samme konkurranse med mennene så ville hun blitt frakjørt av minst 50% av mennene der. Det er da bare å ta en kikk på gjennomsnittshastighet og avstanden på løpene. ;) Ikke det at jeg har noen statistikk rundt det nå, men jeg hørte sammenligningen på NRK med et løp tidligere. Kanskje mulig å oppdrive, så jeg skal gi det et minutt med google-søk. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Likestilling har da INGENTING med prestasjoner å gjøre?

Jo, det har noe med at du ikke tror at en kvinne vil klare å f.eks gjøre en like god jobb som mannen i militæret. Dere tror dere er bedre, noe som ikke er tilfellet. Kan ikke akkuratt kalle det likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at en her inne tror det kan bli mulig. Marit Bjørgen klarer det fordi hun trener masse. Hvis en jente trener masse kan hun bli like flink - om ikke bedre, hva vet vel du om det?

fysisk begresninger selv miss sara innrømte det tidligere i tråden. men jeg liker mentaliteten :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vi er alle forskjellige. Selv om det er massevis av tilbud der ute, betyr ikke det at alle kvinner benytter seg av godene for å sminke bort sannheten.

Det har jeg heller ikke sagt. Det er snakk om biologi. Hva en mann ser etter hos en partner og hva en kvinne ser etter hos en partner. De er nemlig ikke identiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Kan ikke dere menn bare innrømme at dere faktisk ikke vil ha likestilling? Dere vil være sjefene og gjøre og si akkurat som dere vil med oss - det er sannheten. Men aldri i livet, om det kommer til å skje igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

fysisk begresninger selv miss sara innrømte det tidligere i tråden. men jeg liker mentaliteten :tommel:

For ørtende gang, ikke alle jenter er lagd for å gå i militæret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har noe med at du ikke tror at en kvinne vil klare å f.eks gjøre en like god jobb som mannen i militæret. Dere tror dere er bedre, noe som ikke er tilfellet. Kan ikke akkuratt kalle det likestilling.

jo det er akkurat det det er ''en spade for en spade''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Liker måten dere hele tiden skal presisere hvor mye bedre dere er i alt, og vi prøver å få dere til å forstå at det ikke er tilfellet. Altså, likestilling. Det er dere ikke fan av ;)

Du vet ikke engang hva likestilling betyr jo :D

Likestilling handler ikke om at vi skal være like.

Det handler om at vi skal gis like muligheter. Du har alle muligheter i verden til å søke på opptak til FSK. Ingen som nekter deg :)

Det at du ønsker at kravene skal fires slik at det blir lettere for jenter å søke har ingenting med likestilling å gjøre.

Problemet er at dere ikke en gang forstår konseptet "likestilling". Dere tror det handler om at dere skal være best i alt, eller like gode som menn i absolutt alt.

Nei. Konsepter er såre enkelt. Det handler om at vi får like muligheter. I Norge i dag har dere akuratt de samme mulighetene som menn. Likestilling accomplished. Men nei..dere skal kvotere, fire på kravene og generelt sutre om at bare kravene blir lave nok så skal dere nok få til det samme som mennene ja! Kvinner kan også være brannmenn bare kravet om å løfte en bevisstløs person går ned fra 80kg til 40kg!

Smak på ordet, LIKESTILLING. LIKE MULIGHETER.

Ikke redusere kravene slik at kvaliteten på arbeidet går ned.

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sammenlikner en kvinne med en mann i militæret, vil da alltid mannen være flinkest?

NEI.

til syvende og sist ja. stalingrad f. eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har noe med at du ikke tror at en kvinne vil klare å f.eks gjøre en like god jobb som mannen i militæret. Dere tror dere er bedre, noe som ikke er tilfellet. Kan ikke akkuratt kalle det likestilling.

Det handler ikke om å "tro" noe, det handler om vitenskap rundt fysikken til kvinnen mot mannen. Av naturen så vil ikke en kvinne klare å prestere på samme nivå som mannen når man snakker om toppsjiktet hos begge kjønn.

Uansett, dette med likestilling har du missforstått. Det er liksom ikke likestilling før kvinner løper like fort som menn? Jeg forstår ikke helt den logikken din der du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet ikke engang hva likestilling betyr jo :D

Likestilling handler ikke om at vi skal være like.

Det handler om at vi skal gis like muligheter.

korrekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Kan ikke dere menn bare innrømme at dere faktisk ikke vil ha likestilling? Dere vil være sjefene og gjøre og si akkurat som dere vil med oss - det er sannheten. Men aldri i livet, om det kommer til å skje igjen.

Jeg elsker å ikke være sjef. Jeg har kvinnelig sjef og trives med det.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sammenlikner en kvinne med en mann i militæret, vil da alltid mannen være flinkest?

NEI.

Selvfølgelig, hvsi han ikke demonstrerer for å slippe unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest miss_sara

Det har jeg heller ikke sagt. Det er snakk om biologi. Hva en mann ser etter hos en partner og hva en kvinne ser etter hos en partner. De er nemlig ikke identiske.

Nei og det er vel ikke så rart. Vi er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere menn bare innrømme at dere faktisk ikke vil ha likestilling? Dere vil være sjefene og gjøre og si akkurat som dere vil med oss - det er sannheten. Men aldri i livet, om det kommer til å skje igjen.

Aner ikke du hva likestilling er for noe heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg trur neppe Bjørgen ville ha klart det selv om hun er imponerende i seg selv i det hun driver på med alene sammen med jentene. Putt hun i samme konkurranse med mennene så ville hun blitt frakjørt av minst 50% av mennene der. Det er da bare å ta en kikk på gjennomsnittshastighet og avstanden på løpene. ;) Ikke det at jeg har noen statistikk rundt det nå, men jeg hørte sammenligningen på NRK med et løp tidligere. Kanskje mulig å oppdrive, så jeg skal gi det et minutt med google-søk. ^^

Jeg tror ikke hun kunne bekjempe menn i langrenn nei...men tror hun ville klart opptakene til Hærens Jegerkommando...Altså fallskjermjeger opptaket ;) Og de som klarer det blir vel strengt tatt fallskjermjegere? enten de er kvinner eller menn. Men er selvfølgelig enig i at vi er veldig forskjellige som menn og kvinner. Vi har våre begrensninger og det håper jeg damene skjønner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og det er vel ikke så rart. Vi er jo forskjellige.

Og dermed forstår du også grunnen til at kvinner lettere kan kalles "tøs" kontra menn sant?

Jeg sier ikke at ordet "tøs" er greit å bruke. Jeg driter i om ei kvinne koser seg med sex, det er hennes sak og ikke noe jeg trenger bry meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...