Gå til innhold

Hvorfor er aldri gutter "billig"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tiaen

til syvende og sist ja. stalingrad f. eks.

Du sammenlikner det med noe som skjedde for LENGE SIDEN.

De mennene som tok del i dette "slaget", var godt trent, i motsetning til kvinnene, som ikke fikk lov å ta del i dette uansett. I dag har vi heldigvis kommet litt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miss_sara

fysisk begresninger selv miss sara innrømte det tidligere i tråden. men jeg liker mentaliteten :tommel:

For ørtende gang, ikke alle jenter er lagd for å gå i militæret.

Jeg klarer fint å innrømme at jeg ikke har noe i militæret å gjøre, men det betyr ikke at andre jenter ikke har noe der å gjøre. Akkurat som det er mange gutter, som ikke burde være der heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hun kunne bekjempe menn i langrenn nei...men tror hun ville klart opptakene til Hærens Jegerkommando...Altså fallskjermjeger opptaket ;) Og de som klarer det blir vel strengt tatt fallskjermjegere? enten de er kvinner eller menn. Men er selvfølgelig enig i at vi er veldig forskjellige som menn og kvinner. Vi har våre begrensninger og det håper jeg damene skjønner....

Altså, Marit Bjørgen er jo ikke enestående. Hun er flink i det hun gjør - gå bortover på ski, men jeg trur da det finnes bedre kvinner som har prøvd seg på nettopp det å være en fallskjermjeger om man stiller de mot hverandre. Man trener jo opp mot de tingene man skal prestere i, så hvorfor skulle Bjørgen klare dette bedre enn kvinnene som allerede har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å "tro" noe, det handler om vitenskap rundt fysikken til kvinnen mot mannen. Av naturen så vil ikke en kvinne klare å prestere på samme nivå som mannen når man snakker om toppsjiktet hos begge kjønn.

Uansett, dette med likestilling har du missforstått. Det er liksom ikke likestilling før kvinner løper like fort som menn? Jeg forstår ikke helt den logikken din der du.

sett at jeg har et sterkt ønske om å føde barn(det har blitt tatt opp så mye) lar det seg ikke gjennomføre, for det er fysiske årsaker til det. dreier seg ikke om likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Jeg klarer fint å innrømme at jeg ikke har noe i militæret å gjøre, men det betyr ikke at andre jenter ikke har noe der å gjøre. Akkurat som det er mange gutter, som ikke burde være der heller.

RIKTIG. Noen har skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miss_sara

Og dermed forstår du også grunnen til at kvinner lettere kan kalles "tøs" kontra menn sant?

Jeg sier ikke at ordet "tøs" er greit å bruke. Jeg driter i om ei kvinne koser seg med sex, det er hennes sak og ikke noe jeg trenger bry meg om.

Nei, det forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere menn bare innrømme at dere faktisk ikke vil ha likestilling? Dere vil være sjefene og gjøre og si akkurat som dere vil med oss - det er sannheten. Men aldri i livet, om det kommer til å skje igjen.

Hva er dette "igjen" snakket? Kvinner har hatt like mye innflytelse over samfunnet selv før de fikk stemmerett. Det at menn fikk stemmerett som et bytte mot deres stridspilikt, mens kvinner fikk den helt uten det samme ofret, sier noe om hvor mektige kvinner har vært hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer fint å innrømme at jeg ikke har noe i militæret å gjøre, men det betyr ikke at andre jenter ikke har noe der å gjøre. Akkurat som det er mange gutter, som ikke burde være der heller.

Når har noen her sagt at kvinner ikke har noe å gjøre i militæret? Det finnes da MANGE oppgaver som kvinner kan gjøre i militæret og om mulig til og med gjøre dem bedre enn menn uten at jeg akkurat nå kommer på noen eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, faktisk. Gjør du?

Nei, du forstår rett og slett ikke det om du fremdeles står ved det du allerede har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Hva er dette "igjen" snakket? Kvinner har hatt like mye innflytelse over samfunnet selv før de fikk stemmerett. Det at menn fikk stemmerett som et bytte mot deres stridspilikt, mens kvinner fikk den helt uten det samme ofret, sier noe om hvor mektige kvinner har vært hele tiden.

Men hvorfor har vi lært siden vi var små at kvinner var undertrykte før? Hvorfor står det i historiebøkene?

Har historiebøkene feil og du har rett? Tviler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Hva er dette "igjen" snakket? Kvinner har hatt like mye innflytelse over samfunnet selv før de fikk stemmerett. Det at menn fikk stemmerett som et bytte mot deres stridspilikt, mens kvinner fikk den helt uten det samme ofret, sier noe om hvor mektige kvinner har vært hele tiden.

Det er vel ikke å legge under en stol, at dere har hatt mye makt eller? Skal du nekte på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miss_sara

Men hvorfor har vi lært siden vi var små at kvinner var undertrykte før? Hvorfor står det i historiebøkene?

Har historiebøkene feil og du har rett? Tviler...

Ja, nettopp. Var det jeg leste i historiebøkene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Men hvorfor har vi lært siden vi var små at kvinner var undertrykte før? Hvorfor står det i historiebøkene?

Har historiebøkene feil og du har rett? Tviler...

Hva står det i historiebøkene?

Du er jo feminist, og kan så mye om dette. Fortell :) Utdann oss simple menn om hvordan der har blitt undertrykt av oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Når har noen her sagt at kvinner ikke har noe å gjøre i militæret? Det finnes da MANGE oppgaver som kvinner kan gjøre i militæret og om mulig til og med gjøre dem bedre enn menn uten at jeg akkurat nå kommer på noen eksempler.

Nei, ikke som jeg vet. Var ikke det jeg mente heller, ro ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det forstår jeg ikke.

Ikke jeg heller.. :fnise:

Det er blitt forklart flere ganger her i tråden.

1. Enten nekter dere for det pga det går mot synet deres.

2. Eller dere klarer ikke forstå det.

Ingen av de to alternativene er noe jeg ville ha skrytt av.

Dette er kort fortalt historisk sett:

Når menn har sex så utgjør det ingen risiko for han selv.

Når kvinner har sex så risikerer hun sitt eget liv ved at hun kan bli gravid.

(Jeg ser bort ifra sykdommer ettersom begge kjønn deler denne risikoen).

Forstår dere fremdeles ikke hvorfor det er en større ulempe for ei kvinne å være "løs" enn for en mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Nei, du forstår rett og slett ikke det om du fremdeles står ved det du allerede har skrevet.

Ikke kom er å fortell meg hva jeg forstår og ikke forstår. Jeg vet godt hva likestilling er, jeg er tross alt voksen. Dette blir så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det er blitt forklart flere ganger her i tråden.

1. Enten nekter dere for det pga det går mot synet deres.

2. Eller dere klarer ikke forstå det.

Ingen av de to alternativene er noe jeg ville ha skrytt av.

Dette er kort fortalt historisk sett:

Når menn har sex så utgjør det ingen risiko for han selv.

Når kvinner har sex så risikerer hun sitt eget liv ved at hun kan bli gravid.

(Jeg ser bort ifra sykdommer ettersom begge kjønn deler denne risikoen).

Forstår dere fremdeles ikke hvorfor det er en større ulempe for ei kvinne å være "løs" enn for en mann?

De virker mest opptatt med å ikke forstå, og å knise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jo, det har noe med at du ikke tror at en kvinne vil klare å f.eks gjøre en like god jobb som mannen i militæret. Dere tror dere er bedre, noe som ikke er tilfellet. Kan ikke akkuratt kalle det likestilling.

Ikke for å lage mer krangel her nå...men tror du missoppfatter poenget hans littegran Tiaen :)

Han mener ikke at vi menn er så mye bedre på allt. Han mener at på enkelte ting som krever ekstraordinær fysisk styrke og utholdenhet, er noen menn bedre på enn dere kvinner. Mann og kvinne er ganske drastisk forskjellige på ting vi evner. Fysisk styrke vil dere aldri kunne måle dere med menn. MEN dere har så mange andre styrker som vi menn er mye svakere på. Kjønnene er ment å utfylle hverandre mener jeg da....Hvorfor må vi måle muskler og pikk hele tiden?

crybaby.gif

Som et par menn påpeker her.....Det er litt av problemet med likestilling. Mange tror at det betyr at vi som mann og kvinne er like...både psykisk og fysisk. Det er vi ikke, men vi skal ha like rettigheter og muligheter, fordi vi er like mye verdt.

Men vi er som sagt forskjellige rent fysisk og biologisk. Vi må da innfinne oss med det syntes du ikke?

Ellers ble denne diskusjonen nesten litt på grensen til søt :fnise:

Me right now...

sad.gif

..kremt...uten puppene selvsagt ;)

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...