Gjest Tiaen Skrevet 5. juli 2014 #581 Skrevet 5. juli 2014 Hva er det du har så tungt for å forstå? Ja, ei kvinne kan helt fint ta førstegangstjeneste, sitte i en tanks, være ingeniør, eller til og med offisser. Men hun kan ikke bli elitesoldat som er ute på skarpe oppdrag. Det virker som om du ikke forstår forskjellen? Eller vil du ikke forstå? Det er forskjell på å styre et skip, være kommunikasjonsoffiser og å være kommandosoldat som slippes fra fly over Afghanistan med 60kg oppakning som har som oppdrag å skyte huet av en fyr etter en marsj på 2 mil go 3 dager ute i ødemarka. Selvfølgelig kan hun bli elitesoldat. Vi har bare ikke fått sjansen før nå til å bevise det Om et par år/tiår tipper jeg det er helt normalt. Bra å se at verden går den rette veien.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 5. juli 2014 #582 Skrevet 5. juli 2014 Jeg reagerer på måten du omtaler oss, som om dere er best i ditt og datt. Er dere som setter dere sykt høyere en kvinnen. Nei, det er jo dere som ikke tåler å være marginalt dårligere enn menn på noen få områder. Jeg tåler helt fint at dere kvinner er bedre enn oss på mange områder. Du som sutrer og ikke forstår at kvinner ikke kan være elitesoldater eller ta like mye i benken som oss. Møt på meg gymmen i morgen. Jeg har ikke trenet benk på ett år, men jeg skal fint klare å ta 110kg. Klarer du det? Neppe. Kan du mange ting jeg ikke kan? Sannsynligvis ikke..men endel kvinner kan mange ting jeg ikke kan. 1
Gjest Tiaen Skrevet 5. juli 2014 #583 Skrevet 5. juli 2014 Nei, det er jo dere som ikke tåler å være marginalt dårligere enn menn på noen få områder. Jeg tåler helt fint at dere kvinner er bedre enn oss på mange områder. Du som sutrer og ikke forstår at kvinner ikke kan være elitesoldater eller ta like mye i benken som oss. Møt på meg gymmen i morgen. Jeg har ikke trenet benk på ett år, men jeg skal fint klare å ta 110kg. Klarer du det? Neppe. Kan du mange ting jeg ikke kan? Sannsynligvis ikke..men endel kvinner kan mange ting jeg ikke kan. Tror du at fordi du er sterk så er du bedre? En elitesoldat må ikke ha medalje i verdens sterkeste person, men må selvfølgelig ha en god del styrke, som ikke er vanskelig å oppnå med litt trening.
Teeden Skrevet 5. juli 2014 #584 Skrevet 5. juli 2014 Selvfølgelig kan hun bli elitesoldat. Vi har bare ikke fått sjansen før nå til å bevise det Om et par år/tiår tipper jeg det er helt normalt. Bra å se at verden går den rette veien. Ja, hvis du ser på det som normalt å skulle gi kvinner over moderat høye doser testosteron så har du nok rett. Når jeg tenker på det kanskje vi like greit skulle begynne å gi pikebarn testosteron så vi kanskje fikk slutt på dette gnålet om diskriminering mot dere? 1
Gjest Tiaen Skrevet 5. juli 2014 #585 Skrevet 5. juli 2014 Ja, hvis du ser på det som normalt å skulle gi kvinner over moderat høye doser testosteron så har du nok rett. Når jeg tenker på det kanskje vi like greit skulle begynne å gi pikebarn testosteron så vi kanskje fikk slutt på dette gnålet om diskriminering mot dere? Du, altså..
Gjest FuturePrimitive Skrevet 5. juli 2014 #586 Skrevet 5. juli 2014 (endret) Selvfølgelig kan hun bli elitesoldat. Vi har bare ikke fått sjansen før nå til å bevise det Om et par år/tiår tipper jeg det er helt normalt. Bra å se at verden går den rette veien. Vi snakkes om noen år da, så skal vi nok se at det nok fortsatt er slik at det primært er menn som hopper i fallskjerm ut av fly over krigssoner, går marsj på 3 mil med 60kg oppakning og som tåler å ligge ute i minusgrader i flere dager i strekk uten mat osv osv osv. Uttallige kvinner har prøvd å komme inn på FSK, ingen har vært i nærheten av å klare kravene. Kvinner klarer heller ikke kravene til fallskjermjegerskolen. Derfor har militæret vedtatt å lage en egen avdeling for kvinner med lavere krav. Disse kvinnene er som nevnt IKKE elitesoldater, og skal heller aldri på skarpe oppdrag Endret 5. juli 2014 av Bond 1
Gjest miss_sara Skrevet 5. juli 2014 #587 Skrevet 5. juli 2014 Nei, det er jo dere som ikke tåler å være marginalt dårligere enn menn på noen få områder. Jeg tåler helt fint at dere kvinner er bedre enn oss på mange områder. Du som sutrer og ikke forstår at kvinner ikke kan være elitesoldater eller ta like mye i benken som oss. Møt på meg gymmen i morgen. Jeg har ikke trenet benk på ett år, men jeg skal fint klare å ta 110kg. Klarer du det? Neppe. Kan du mange ting jeg ikke kan? Sannsynligvis ikke..men endel kvinner kan mange ting jeg ikke kan. Nå var det ikke meg du snakket til om det soldat greine? Jeg sier ikke at dere heller ikke er sterkere enn oss, eller bedre i ting enn det vi er. Men jeg mener vi er sterkere psykisk!
Gjest Tiaen Skrevet 5. juli 2014 #588 Skrevet 5. juli 2014 (endret) Vi snakkes om noen år da, så skal vi nok se at det nok fortsatt er slik at det primært er menn som hopper i fallskjerm ut av fly over krigssoner, går marsj på 3 mil med 60kg oppakning og som tåler å ligge ute i minusgrader i flere dager i strekk uten mat osv osv osv. Uttallige kvinner har prøvd å komme inn på FSK, ingen har vært i nærheten av å klare kravene. Kvinner klarer heller ikke kravene til fallskjermjegerskolen. Derfor har militæret vedtatt å lage en egen avdeling for kvinner med lavere krav. Disse kvinnene er som nevnt IKKE elitesoldater, og skal heller aldri på skarpe oppdrag. Jada, flertallet er sikkert menn når det gjelder å være elitesoldat. Menn jeg tipper vi finner flere kvinner også Vi har fått med oss at dere har styrke, men det kan vi også fint uppnå med å trene. Som sagt, ikke alle kvinner er egnet til det, men det finnes mange som ville klart det helt fint. Endret 5. juli 2014 av Tiaen
Gjest miss_sara Skrevet 5. juli 2014 #589 Skrevet 5. juli 2014 Ja, hvis du ser på det som normalt å skulle gi kvinner over moderat høye doser testosteron så har du nok rett. Når jeg tenker på det kanskje vi like greit skulle begynne å gi pikebarn testosteron så vi kanskje fikk slutt på dette gnålet om diskriminering mot dere? Du sier så utrolig mye dumt.
Gjest Tiaen Skrevet 5. juli 2014 #590 Skrevet 5. juli 2014 Og igjen: dere er ofte sterkere, men man må ikke være sterkest for å gjøre en god jobb.
Gjest Tiaen Skrevet 5. juli 2014 #591 Skrevet 5. juli 2014 Du sier så utrolig mye dumt. Helt utrolig…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #592 Skrevet 5. juli 2014 Ja, det er selvsagt bare tull. Det å føde er primært en stor psykisk belastning, men ikke noe en mann ikke ville taklet like greit som ei kvinne. Det er klart det å presse ut en unge av fitta si er rimelig far out, og jeg er ikke misunnelig for å si det sånn. Men det finnes utallige ting som er vondere, og som jeg har linket til, så antyder nyere forskning jo at menn tåler mer. Det er naturlig fra et biologisk perspektiv i og med at vi er de som måtte kjempe i mens kvinnene var hjemme i hula Gikk foresten bedre med pokern! Blir middag i morgen også gitt. Kjære FuturePrimitive. Selv om du har mange gode argumenter, synes jeg at det blir for dumt å diskutere hvem som tåler mest smerte av "menn" og "kvinner". Menn og kvinner er forskjellige og jeg vil påstå at vi kjenner like mye smerte. Eller mener du at ett vepsestikk er verre for en kvinne enn en mann? Smerte er en vanesak, og både kvinner og menn kan vende seg til det. Du har dessuten aldri født et barn, og vil aldri vite hvor mye/lite smerte dette innebærer. Kvinner vil aldri oppleve å bli sparket i ballene, og vil derfor aldri vite hvor mye/lite smerte dette innebærer. Hvis smerten under fødsel er innbilt eller "psykisk" som du sier, kan man ikke også si at å bli sparket i ballene er mer psykisk enn faktisk smerte? (og på den annen side, er ikke all smerte psykisk uansett?) Jeg vil forresten minne deg på at det å føde er en svært hyppig dødsårsak på verdensbasis, og det er ikke mange årene siden det også var svært vanlig å dø i barsel her i Norge. Å føde er svært farlig og belastende, og kan føre til en rekke komlikasjoner. Hvorfor tror du at fødselen gjennomføres på et sykehus? Underlivet kan revne, og man kan bjø i hjel. Endetarmsåpningen kan kollapse, slik at man uten operasjon ville ha "lekket" og til slutt dø av infeksjoner. Ryggen kan brekke, og man kan bli helt eller delvis lam og havne i rullestol. Det er også vanlig med en del senkomplikasjoner i forhold til kroniske smerter i bein, muskler og vev. Det er utallige komplikasjoner i tillegg til at underlivet skal strekkes forbi bristepunktet. Kroppen rives i større eller mindre grad i stykker, og det er ikke alle som klarer å gro sammen igjen, særlig de som er godt voksne når de føder. Hver fødsel er forskjellig. Der noen kvinner vil oppleve det som ganske greit, vil andre, ja, dø av det. Det er merkelig, at en selvutnevnt fødeekspert, som deg selv, kan påstå at fødsel primært gir en innbilt smerte, med disse tingene i mente. Jeg vil påstå at det er liten sjagns for å dø av f.eks ett spart i ballene. For fødsel er imidlertid sjangsen veldig stor hvis man ikke har tilgang på akkutt helsehjelp. Anonymous poster hash: 97594...593 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 5. juli 2014 #593 Skrevet 5. juli 2014 Tror du at fordi du er sterk så er du bedre? En elitesoldat må ikke ha medalje i verdens sterkeste person, men må selvfølgelig ha en god del styrke, som ikke er vanskelig å oppnå med litt trening. Elitesoldater på det nivået er de best trente menneskene i verden, allround. Sterke som fy, utholdene som fy og en mental kapasitet du ikke forstår noe av tydeligvis. Det er ikke noe for 99% av oss menn og ikke noe for 100% av kvinner. Som sagt, du mangler elementær forståelse av fysiologi, biologi, militæret, krig og hva det vil si å være elitesoldat på høyeste nivå. Ei kvinne klarer ikke, uansett hvor sterk hun er, å løpe, bevege seg i raskt nok tempo med så tungt utstyr på seg. Hun klarer heller ikke reagere raskt nok, handle raskt nok eller bære skadede 100kg tunge menn på skulderen. Det er nemlig et minimumskrav, at du skal klare å bære din skadede kompis på 100kg flere hundre meter. Uansett hvor mye du hadde trent hadde du aldri klart å rikke meg fra bakken. 1
Timza Skrevet 5. juli 2014 #594 Skrevet 5. juli 2014 Tåler du ikke å se litt hud? Ja, vi kler oss i kjoler, og da ser man faktisk beina til kvinnen! ;O Høres ut som om du vil pakke oss inn i en niqab. Anonymous poster hash: 4a749...907 Har jeg noen sinne sagt at jeg ikke tåler å se hud? Kvinnelogikken er høy hos deg ser jeg. Personlig digger jeg at kvinner viser hud og kropp med klesplaggene slik de er i dag. Det er jo flott å se på, og de vet det selv også. Pynter meg like mye om jeg skal ha en kveld med venninner, som om jeg skal på byen og jeg vet det er masse menn der. Nekter du på at du pynter deg for menn? Trur du at du har like stor sjanse for å bli iakttatt uten sminke og baggete klær som med sminke og klær som fremhever de positive formene du har? Hvilket klesplagg mener du vi kvinner har som er så sinnsykt sexappeal? Seriøst? Hvilket kjønn har mest type klær som viser sexappeal? Så hvorfor føder vi, hvis dere hadde taklet det SÅ mye bedre enn oss? Jeg blir ikke driti ut av en ynkelig mann som deg. Du blir ikke driti ut av personen, du blir driti ut av argumentene hans når han beviser at vitenskapelige tester viser til at menn takler smerte like mye, eller mer enn kvinner når du på forhånd har argumentert med det motsatte uten bevis. Hvordan kan du være så sikker på det? Kjenner du en mann som har fødet? Å føde er mer en fysisk belastning, ikke psykisk. Jeg kjenner mange kvinner som har fødet som lister andre lidelser/smerter høyere enn det å føde. Med andre ord så finnes det verre smerter der ute når kvinner selv påstår at det å føde ikke har vært det verste. Amputasjon f.eks medfører til smerter resten av livet, dog kroppen/hjernen vil avvenne seg med smertene og bli vandt til dem. Fordi du er en mann, så tror du at du har bidratt til krigen eller? Du var ikke født engang. Du hadde nok ikke sittet trygt og skrevet på pcen din selv, men levd i et diktatur Snakk om å ikke forstå budskapet i argumentet, noe som gjentar seg gang på gang her i tråden av visse brukere 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 5. juli 2014 #595 Skrevet 5. juli 2014 Nå var det ikke meg du snakket til om det soldat greine? Jeg sier ikke at dere heller ikke er sterkere enn oss, eller bedre i ting enn det vi er. Men jeg mener vi er sterkere psykisk! Er det derfor dere begynner å grine av alt mulig? Fordi dere er så sterke psykisk? 1
Teeden Skrevet 5. juli 2014 #596 Skrevet 5. juli 2014 Du sier så utrolig mye dumt. Nei, det er ikke mulig for en kvinne å innfri kravene til elitesoldater uten å få en høy dose testosteron. Kvinnekroppen har fysiske begrensninger. 1
Gjest miss_sara Skrevet 5. juli 2014 #597 Skrevet 5. juli 2014 Er det derfor dere begynner å grine av alt mulig? Fordi dere er så sterke psykisk? Bedre å vise følelser, enn å presse dem inne slik visse andre gjør... Livredde for å vise noe som helst.
pinkytalks Skrevet 5. juli 2014 #598 Skrevet 5. juli 2014 Nå må du finne noen andre ord å bruke. Herregud, lurer på hvem som er i mot motsatt kjønn - det er dere! skal du bestemme hva jeg skal uttrykke!? nei nå for du sannelig gi deg. jeg er ikke mot kvinner. mine siste innlegg er sammenliging av menn og kvinner. jeg har aldri nevnt i tråden at jeg er mot kvinner. har nevnt bla. at kvinner er mer jordnære og omsorgsfulle enn menn. og jeg sa at feminister burde slutte å ta seg så høytidlige og hjelpe kvinner i land hvor det er kvinnediskrimering. en annen kvinnelige bruker nevnte også det alinax og du angrep henne. 1
Gjest miss_sara Skrevet 5. juli 2014 #599 Skrevet 5. juli 2014 Nei, det er ikke mulig for en kvinne å innfri kravene til elitesoldater uten å få en høy dose testosteron. Kvinnekroppen har fysiske begrensninger. Ja, men du drar det så jævlig langt.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 5. juli 2014 #600 Skrevet 5. juli 2014 Nei, det er ikke mulig for en kvinne å innfri kravene til elitesoldater uten å få en høy dose testosteron. Kvinnekroppen har fysiske begrensninger. Det er strengt tatt nesten ikke mulig MED høy dose testo heller, fordi kvinner har dårligere kordinasjonsevner og dårligere evner til å forestille seg objekter i hastighet..f.eks rundkjøring. Kvinner har vanskeligere for å forstå hvilken fart bilen til venstre kommer og avstand til egen bil. Det er egenskaper som er særs viktig når man skal bedømme avstand til fiende osv. Det er viktig når man skal kjøre kjøretøyer (båt, motorsykkel, og andre kjøretøyer spesialsoldater kjører). Det er rett og slett ikke mulig for ei kvinne og nå opp til det nivået. Jeg tror kanskje ikke jentene her forstår at det å være spesialsoldat er så krevende at det egentlig slår det å være toppidrettsutøver ned i støvlene. Det finnes ingen yrker i verden som har så strenge krav til styrke, tålmodighet, psykisk styrke, mental styrke osv. De er de beste menneskene som finnes. 1
Fremhevede innlegg