Gå til innhold

Hvorfor er aldri gutter "billig"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om du har vært i forsvaret jeg? Men det er uansett slik i virkeligheten at kvinner faktisk ikke er noe dårligere enn menn. Tvert i mot er mange av kvinnfolka i mye bedre form enn mannfolka. Var også en kvinnelig sersjant i forsvaret her for et par år siden som hoppa uti et isbad og var nedi der mens hun fortalte rekruttene hva de skulle gjøre osv. Du kan prøve å hoppe uti et isbad du og se hvor konsentrert du blir ;)

Synd for deg at du er i mot at menn skal være like mye foreldrer som kvinner, men dette er noe som har vært utrolig vondt for mange fedre tidligere inkludert min far. Så skjerpings!

Da må du nesten se hva jeg har skrevet tidligere og så kan du svare på det da vet du i stedet for å unngå det som er ubehagelig

Vi hadde tre lag i troppen, det ene hadde tre av syv medlemmer som jenter, nummer to hadde 2 av syv som jenter og mitt lag hadde en jente. Det var ingen tilfeldighet at mitt lag vant samtlige øvelser som inneholdt noe av fysikk, enten det var 1mil, eller 3milen, hinderløyper eller andre ting. Nummer to var alltid laget med to jenter og det laget med nesten 50% jenter havnet hver eneste gang lengst bak.

Jenter i forsvaret er greit i ikke-stridende avdelinger, eller der de blir selektert etter DE SAMME KRAVENE som gutter, slik som de blir kvotert inn i dag er bare latterlig.

Jeg har forsåvidt isbadet flere ganger under en 36timers marsj uten mat og søvn, noen personer tålte ikke denne marsjen og det var ingen bombe at dette var noen av de innkvoterte personene. Så venligst ikke kom med ubegrunnet svada om at jenter er like tøffe og sterke fysisk/psykisk i slike situasjoner. De kan sikkert være bedre på andre felt, men dere kan ikke være like gode i alt...

Anonymous poster hash: 9e2e2...ea1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Diskusjonen handler om noe heelt annet plutselig. Den har mistet mening

Diskusjonen mast mening lenge før side 15.

Anonymous poster hash: 9e2e2...ea1

Skrevet

Den folkelige definisjonen på en feminist er en person som vil ødelegge den opprinnelige mannen fra naturens side. Vil snu kjønnsroller bortsett fra å føde barn. Feminisme er et negativt ord. Et ord som ødelegger natutlig likestilling mellom kjønnene

• Liker 2
Skrevet

Because misogyny. Det hovedsakelig er menn som står for slut-shaming. Riktig nok er det noen kvinner der ute som driver med det samme, men det er nok som regel bare et utslag av en form for Stockholmsyndrom, sour grapes eller et forsøk på å hevde seg over andre.

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Vi hadde tre lag i troppen, det ene hadde tre av syv medlemmer som jenter, nummer to hadde 2 av syv som jenter og mitt lag hadde en jente. Det var ingen tilfeldighet at mitt lag vant samtlige øvelser som inneholdt noe av fysikk, enten det var 1mil, eller 3milen, hinderløyper eller andre ting. Nummer to var alltid laget med to jenter og det laget med nesten 50% jenter havnet hver eneste gang lengst bak. Jenter i forsvaret er greit i ikke-stridende avdelinger, eller der de blir selektert etter DE SAMME KRAVENE som gutter, slik som de blir kvotert inn i dag er bare latterlig. Jeg har forsåvidt isbadet flere ganger under en 36timers marsj uten mat og søvn, noen personer tålte ikke denne marsjen og det var ingen bombe at dette var noen av de innkvoterte personene. Så venligst ikke kom med ubegrunnet svada om at jenter er like tøffe og sterke fysisk/psykisk i slike situasjoner. De kan sikkert være bedre på andre felt, men dere kan ikke være like gode i alt... Anonymous poster hash: 9e2e2...ea1

Vi hadde tre lag i troppen, det ene hadde tre av syv medlemmer som jenter, nummer to hadde 2 av syv som jenter og mitt lag hadde en jente. Det var ingen tilfeldighet at mitt lag vant samtlige øvelser som inneholdt noe av fysikk, enten det var 1mil, eller 3milen, hinderløyper eller andre ting. Nummer to var alltid laget med to jenter og det laget med nesten 50% jenter havnet hver eneste gang lengst bak. Jenter i forsvaret er greit i ikke-stridende avdelinger, eller der de blir selektert etter DE SAMME KRAVENE som gutter, slik som de blir kvotert inn i dag er bare latterlig. Jeg har forsåvidt isbadet flere ganger under en 36timers marsj uten mat og søvn, noen personer tålte ikke denne marsjen og det var ingen bombe at dette var noen av de innkvoterte personene. Så venligst ikke kom med ubegrunnet svada om at jenter er like tøffe og sterke fysisk/psykisk i slike situasjoner. De kan sikkert være bedre på andre felt, men dere kan ikke være like gode i alt... Anonymous poster hash: 9e2e2...ea1

Jeg har nok like mye rett til å ha erfaring som det du har. Min erfaring er at det er ikke slik at mannfolka kommer inn 30 min før og så kommer alle kvinner i en skokk inn tilslutt. Min erfaring er at en god del av kvinnene faktisk er i bedre fysisk form enn noen av mennene. Og det betyr ikke at jeg mener at kvinner er bedre enn menn eller i det hele tatt ser på det som noen konkurranse, for det er det ikke. Jeg bare vet at jeg er i såpass god form at jeg kan løpe fra de fleste uansett kjønn til tross for at jeg liksom skal være treig siden jeg er kvinne. Løfta også min ex på 85 kilo og kasta han over ryggen, og jeg er 50 kg selv. Pleier også å løfte en del på min nåværende kjæreste på 75 kg :P Og jeg er ikke svær engang heller.

Så den dagen alle menn løper fra meg så skal jeg si meg enig med deg, men det tviiiler jeg på vil skje

Gjest HarryDotter
Skrevet

Jeg bare vet at jeg er i såpass god form at jeg kan løpe fra de fleste uansett kjønn til tross for at jeg liksom skal være treig siden jeg er kvinne. Løfta også min ex på 85 kilo og kasta han over ryggen, og jeg er 50 kg selv. Pleier også å løfte en del på min nåværende kjæreste på 75 kg :P Og jeg er ikke svær engang heller.

Jeg må bare spøke litt med deg nå altså...... :fnise: men om du virkelig bestemte deg for å bli mannevond en dag, ville ikke mannen din kunne gjemme seg noensted, ettersom du hadde løpt ham opp og kastet han gjennom rommet :skratte:

jeg ser det for meg nå :blomst:

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Jeg har nok like mye rett til å ha erfaring som det du har. Min erfaring er at det er ikke slik at mannfolka kommer inn 30 min før og så kommer alle kvinner i en skokk inn tilslutt. Min erfaring er at en god del av kvinnene faktisk er i bedre fysisk form enn noen av mennene. Og det betyr ikke at jeg mener at kvinner er bedre enn menn eller i det hele tatt ser på det som noen konkurranse, for det er det ikke. Jeg bare vet at jeg er i såpass god form at jeg kan løpe fra de fleste uansett kjønn til tross for at jeg liksom skal være treig siden jeg er kvinne. Løfta også min ex på 85 kilo og kasta han over ryggen, og jeg er 50 kg selv. Pleier også å løfte en del på min nåværende kjæreste på 75 kg :P Og jeg er ikke svær engang heller.

Så den dagen alle menn løper fra meg så skal jeg si meg enig med deg, men det tviiiler jeg på vil skje

Du forstår svært lite.

Det handler ikke om at du er flink til å løpe eller kan "kaste" kjæresten din på 85kg over ryggen.

Det handler ikke om at ALLE menn kan løpe i fra deg.

Det handler om at uansett hvor god fysisk form du er i, så vil det ALLTID finnes menn som er i bedre form. Uansett om du kan slenge 85kg over ryggen, så finnes det alltids en mann som kan slenge 120kg over ryggen.

Du, som 50kg tung dame klarer ikke bære en soldat på 90kg pluss oppakning flere km i ulendt terreng samtidig som kulene flyr rundt deg.

Det er ingen i denne tråden som har sagt at kvinner ikke trengs i forsvaret. Det man sier er at det ikke finnes kvinner i kommando-avdelingene i forsvaret, og det vil det heller aldri gjøre.

Det er klart kvinner hadde klart å krige og løpe rundt i skogen i gjørma. Det er bare det at om du skal ha de beste i verden til å gjøre det - så er det menn. Hvis du tror at hvis bare kvinner får bli kvotert inn i forsvarets spesialkommando så vil de gjøre en lik jobb, så må du legge deg selv inn på akuttpsykiatrisk.

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg må bare spøke litt med deg nå altså...... :fnise: men om du virkelig bestemte deg for å bli mannevond en dag, ville ikke mannen din kunne gjemme seg noensted, ettersom du hadde løpt ham opp og kastet han gjennom rommet :skratte:

Hahaha! Jaa, tror ikke han tør å kødde med meg :fnise: neida :) Han er nok sterkere enn meg selv om jeg kan løfte han :) Er ikke rart det når han trener mye :) Men tror nok jeg løper fortere enn han på kortere distanser mens han har bedre kondis :P
Gjest avocadoen
Skrevet

Du forstår svært lite.

Det handler ikke om at du er flink til å løpe eller kan "kaste" kjæresten din på 85kg over ryggen.

Det handler ikke om at ALLE menn kan løpe i fra deg.

Det handler om at uansett hvor god fysisk form du er i, så vil det ALLTID finnes menn som er i bedre form. Uansett om du kan slenge 85kg over ryggen, så finnes det alltids en mann som kan slenge 120kg over ryggen.

Du, som 50kg tung dame klarer ikke bære en soldat på 90kg pluss oppakning flere km i ulendt terreng samtidig som kulene flyr rundt deg.

Det er ingen i denne tråden som har sagt at kvinner ikke trengs i forsvaret. Det man sier er at det ikke finnes kvinner i kommando-avdelingene i forsvaret, og det vil det heller aldri gjøre.

Det er klart kvinner hadde klart å krige og løpe rundt i skogen i gjørma. Det er bare det at om du skal ha de beste i verden til å gjøre det - så er det menn. Hvis du tror at hvis bare kvinner får bli kvotert inn i forsvarets spesialkommando så vil de gjøre en lik jobb, så må du legge deg selv inn på akuttpsykiatrisk.

Det vil også ALLTID være en kvinne som er sterkere enn meg. Om jeg legger på meg 10 kilo mer i muskler klarer jeg f.eks plutselig å løfte mye mer. Og de færreste av både menn og kvinner som veier det samme som meg kan bære en sekk på 50 kg + en person på 90 kg så vet ikke hvor du vil med den. Selvsagt kan man bære mer når man veier mer, men jeg har ingen intensjoner om å gå opp i vekt fordi jeg ikke har noe behov for å bære 140 kg :)

Jeg vet ikke hvor du har i fra at jeg har vært for kvotering i forsvaret, så det er nok heller du som bør vurdere psykiatrisk for vrangforestillinger :) Men nå er vi ferdige med å avspore, sant? :)

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Det vil også ALLTID være en kvinne som er sterkere enn meg. Om jeg legger på meg 10 kilo mer i muskler klarer jeg f.eks plutselig å løfte mye mer. Og de færreste av både menn og kvinner som veier det samme som meg kan bære en sekk på 50 kg + en person på 90 kg så vet ikke hvor du vil med den. Selvsagt kan man bære mer når man veier mer, men jeg har ingen intensjoner om å gå opp i vekt fordi jeg ikke har noe behov for å bære 140 kg :)

Jeg vet ikke hvor du har i fra at jeg har vært for kvotering i forsvaret, så det er nok heller du som bør vurdere psykiatrisk for vrangforestillinger :) Men nå er vi ferdige med å avspore, sant? :)

Det jeg vil med svaret mitt er at å bli kommandosoldat er noe 0,00001% av alle mennesker i verden kan bli. 99,9% av alle menn kan IKKE bli det, og 100% av alle kvinner kan IKKE bli det.

Så enkelt er det. Du burde lese deg litt opp om hva som kreves av disse yrkene. Å være i en tropp på 30 stykker som regnes som de beste atletene i verden, samt ekstremt sterke hoder er ikke som å være politimann eller vanlig offiser i forsvaret. Det er en spesial-gren for ekstreme mennesker.

Skrevet

Because misogyny. Det hovedsakelig er menn som står for slut-shaming. Riktig nok er det noen kvinner der ute som driver med det samme, men det er nok som regel bare et utslag av en form for Stockholmsyndrom, sour grapes eller et forsøk på å hevde seg over andre.

Nei, dette er ikke min oppfatning. Kvinner er kvinner verst heter det. Og med god grunn.

• Liker 2
Skrevet

gi deg seriøst! sittet og lest tråden med 2 normale damer på besøk og de ler AV deg og de militærgreiene du ikke klarer å fatte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

gi deg seriøst! sittet og lest tråden med 2 normale damer på besøk og de ler AV deg og de militærgreiene du ikke klarer å fatte.

Du tar Kvinneguiden alt for seriøst..

Anonymous poster hash: b6e2d...8f7

• Liker 2
Skrevet

Det jeg vil med svaret mitt er at å bli kommandosoldat er noe 0,00001% av alle mennesker i verden kan bli. 99,9% av alle menn kan IKKE bli det, og 100% av alle kvinner kan IKKE bli det.

Så enkelt er det. Du burde lese deg litt opp om hva som kreves av disse yrkene. Å være i en tropp på 30 stykker som regnes som de beste atletene i verden, samt ekstremt sterke hoder er ikke som å være politimann eller vanlig offiser i forsvaret. Det er en spesial-gren for ekstreme mennesker.

Fint forklart, men hun avocado dama vrir på det du sier for hvis hun er enig med deg blir kvinner sett på som ''svake''. nytter ikke argumentere videre.

Små lubne ekstreme feminister som fråtser seg i hvor åpne de er om sexlivet sitt og elsker å labbe rundt med mafiaen sin på dagtid. Når jeg tenker på en typisk kvinne fra kvinneguiden tenker jeg at hun er den kjerringa som ikke bruker blinklys i rundtkjøringen, den dama som klikker i kasse på Rema 1000 fordi det var tomt for smultringer, den dama som går på treningssenteret og setter seg på vagina maskinen mens hun leser Woman og kakler med ei vennine hele økten.

-diskusjon.no

• Liker 2
Skrevet

Du tar Kvinneguiden alt for seriøst..

Anonymous poster hash: b6e2d...8f7

mannehaterne trenger å spre meningene sin på et nettforum for de ''slepper ikke nok'' til i real life

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet

Allt er relativt :fnise:

(sorry...måtte bare kødde litt....si til dem at de ikke må ta de ille opp :skratte: )

På en mer seriøs note. Ja det finnes nok av mannehatere her inne, men avocadoen er neppe en av dem. Hun skriver da mye svært fornuftig i mange tråder her. At dere ikke kommer til enighet rundt dette "miltær" greiene som denne tråden har blitt til, betyr vel ikke så mye på om man ikke forstår menn og eventuellt "hater" dem?

På den annen side er det også litt rart å se hvordan ingen blir enige i en diskusjon uansett argumenter :)

Gjest miss_sara
Skrevet

mannehaterne trenger å spre meningene sin på et nettforum for de ''slepper ikke nok'' til i real life

Synes da du virker like mye som en kvinnehater, som du synes avocadoen virker som en mannehater.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Kan du ikke ta fetisjene dine i en annen tråd? :)

Neida, jeg tenner også på sterke kvinner (mentalt og fysisk), bare så synd at "feminismen" bare handler om syting og klaging. Det er særs uattraktivt selv hos kvinner.

• Liker 1
Gjest miss_sara
Skrevet

Kan du ikke ta fetisjene dine i en annen tråd? :)

Neida, jeg tenner også på sterke kvinner (mentalt og fysisk), bare så synd at "feminismen" bare handler om syting og klaging. Det er særs uattraktivt selv hos kvinner.

Det å tro at man er bedre enn kvinner og mer verdt, er særs uattraktivt hos menn.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...