Gå til innhold

MissStiles har blitt mor for første gang!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å amme hver 2.-3.time. Men alt fra 20 min og oppover. Vil at hun skal bli mett, i hvert fall om kvelden/natta.

Idag kom vi oss ut. Trillet til jobben til M. Der fikk flere av kollegene hans hilst på E. Koselig!!

Også har vi hatt besøk av tante til E. Hyggelig med besøk! Vi fikk spurt om hun vil være fadder til E og det vil hun. Veldig bra!!

Nå skal E ammes gjør det er klar for senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inatt måtte jeg opp og amme E ca hver andre time og hun ville ikke sove andre steder enn oppå meg. Koselig men jeg får slappet av helt da.. Også vil vi jo helst at hun sovet i sin egen seng. Så jeg merker at det har ikke akkurat blitt mye søvn på meg inatt. Passer dårlig når vi får besøk av familien til M idag. Faren kjører til og med opp fra sørlandet. Da hadde det vært greit å være litt opplagt men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utslitt.... Ligger rett ut på sofaen...

Hatt besøk fra kl 13.30 - 19.30. Faren til M. Veldig hyggelig. Også var moren hans + søsteren og hennes familie her fra kl 15-18. Kakespising og M fikk forsinket bursdagsgaver.

Nå har vi kakerester i kjøleskapet. Ostekake og daimiskake. Bare å kose seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster har poeng. Det tar ca 20 min å tømme brystet. Etter det er det bare kos for babyen mens brystet får ikke mulighet til å bli full igjen. Har babyen avføring ofte? Det er tegn på at hun får nok mat. Gi du en pupp om gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utslitt.... Ligger rett ut på sofaen...

Hatt besøk fra kl 13.30 - 19.30. Faren til M. Veldig hyggelig. Også var moren hans + søsteren og hennes familie her fra kl 15-18. Kakespising og M fikk forsinket bursdagsgaver.

Nå har vi kakerester i kjøleskapet. Ostekake og daimiskake. Bare å kose seg!

Oi, det hørtes slitsomt ut! Det er hyggelig med besøk, men så lenge og så kort tid etter fødsel gjorde i alle fall meg sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt glemt å legge ut fødselshistorien min. Her kommer den....

Mandag 23/2

Jeg våknet som på en helt vanlig dag. Spiste frokost, ryddet litt og dusjet. Etter hvert som timene gikk så merket jeg at jeg gikk på do litt oftere og hadde litt følelsen av å ha mensen. Men tenkte ikke noe over det.

Kl. 13 ringte M for å høre hvordan det gikk og hva vi skulle ha til middag. Det ble en kort samtale uten at jeg sa noe særlig. Kl. 14.30 kom han hjem fra jobb. Allerede da var formen litt verre. Han gikk i dusjen og etter det merket jeg at rier-appen måtte frem. Dette begynte å bli ubehagelig. Vi registrerte at de varte i 45 sekunder og kom med 3-4 min mellomrom. VONDT!!!

Kl. 15.45 ringte jeg til føden. Jeg snakket vel med dem i 10 min og siden jeg ikke visste han vannet hadde gått, sa hun at det bare var å komme inn. Jeg sa til M at vi skulle gjøre oss klare til å dra. Han pakket ferdig bagen min og fødebagen hennes. I tillegg til noen ting til seg selv. Han hentet bilen og vi reiste avgårde. Det var den lengste bilturen EVER!!!

Rundt kl. 17 ankom vi AHUS. Vi parkerte ved akuttmottaket og gikk rett opp til fødeavdelingen hvor de ventet på oss. Der ble vi møtt av en eldre jordmor og en jordmorsstudent. De fulgte oss til et behandlingsrom. Studenten sjekket bindet mitt for å se om det var fostervann. Ikke 100% sikker. De ville ikke undersøke meg helt enda, så vi satte oss på kjøkkenet sånn at jeg kunne spise og drikke litt.

Rundt kl. 18.30 fant de ut at det var like greit å undersøke meg. Jeg var glad for det. Fordi jeg hadde ingen planer om å reise hjem igjen. Riene varte allerede nesten 1 min. Studenten kom frem til at vannet hadde gått og 1 cm åpning. Og vi ble enig om at jeg skulle gå videre til avd. B hvor man kan føde med smertelindring. JATAKK!!

Kl. 19 gikk vi over til avd. B. Vi fikk et føderom. Studenten ønsket oss lykke til og sa en ny jordmor ville komme snart.

Rett før kl. 20 kom en ny jordmor (nr 2). Hun registrerte babyens aktivitet og hentet litt mat og drikke til oss. Men det tok ikke lang tid før jeg kastet opp.

Kl. 23 kom jordmor nr 3 på vakt. Hun tok seg veldig god tid til å prate med oss. Hun prøvde å berolige meg med å få meg til å slappe av mer når riene kom. Lettere sagt enn gjort men det fungerte på en måte. Etter en liten stund foreslo hun morfin, sånn at jeg fikk slappe av litt mellom riene den kommende natta + kanskje få litt søvn.

Tirsdag 24/2

Rett før kl. 8 kom en ny jordmor (nr 4). Hun ville gjerne prøve et nytt grep som gjorde at babyen flyttet litt på seg. Babyen lå litt feil med ryggen (tror jeg). Hun sto over meg i senga med et laken rundt magen min og dro det frem og tilbake. Skikkelig ubehagelig men det fungerte. Babyen snudde seg og hun var fornøyd. Vi fikk servert litt frokost men jeg kastet opp den og. Frem til vaktskifte kl. 16 skjedde det veldig lite. Jeg fikk tilbud om en dusj/bad og det takket jeg ja til. Innen kl. 15 hadde jeg 3 cm åpning.

Kl. 16 kom jordmor nr. 5 på vakt. Hun var en av de mest hyggelige av dem og brukte veldig mye tid på oss i løpet av sin vakt. Hun undersøkte meg flere ganger. Til slutt fant hun ut at jeg sleit med å gå på do så da måtte hun tømme blæra. Stakkars M som måtte se på alt dette. Han fikk valget om å gå ut av rommet men det ville han ikke. Jordmoren kom med mat til oss flere ganger. Jeg kastet opp to ganger til i løpet av den dagen. Til slutt måtte jeg få hjelp til å få i meg væske og fikk intravenøst. Etter et par timer uten noe mer fremgang, begynte hun å snakke om å få litt mer fortgang i ting ved hjelp av drypp. Og epidural. Jeg hadde egentlig sagt at jeg ikke ville ha det men etter 1 døgn med rier uten noe særlig pause, sa jeg ja. Epidural ble satt. Jeg var nervøs. Men den fungerte med en eneste gang. Endelig fikk jeg en pause. Utrolig deilig! Hun begynte å sette drypp. Jeg kjente ingenting. Det gikk et par timer. Dessverre hjalp det lite. Kun 4 cm åpning.

Kl. 22 begynte jordmor og en lege å snakke sammen om andre muligheter siden det gikk veldig sakte fremover. Alternativet var å stoppe og fortsette dagen etter ELLER keisersnitt. Legen anbefalte KS men dersom vi ville vente til i morgen med å fortsette, så var det greit. Etter å ha snakket sammen, så kom vi frem til at KS var greit. Legen fikk beskjed og skulle sjekke når. Kl. 23.10 skulle det skje. Jordmor nr. 6 kom på vakt og skulle være med oss inn i operasjonssalen. Det ble satt mer epidural også var det bare å rulle ned til operasjonssalen. Selve operasjonen gikk bra. Utrolig hyggelig og flinke lege/sykepleiere. Kl. 23.39 hørte vi barneskrik. Vi fikk se henne før M ble med ut sammen med jordmoren for å vaske henne og måle/veie henne. Etter en liten stund kom M inn igjen med E. Utrolig nydelig jente!

Det var min fødsel!! Litt annerledes enn jeg hadde forventet men allikevel helt greit. Så lenge vi fikk en frisk og nydelig datter, så er jeg fornøyd!

Også må jeg skryte litt av M. Han var helt fantastisk under det hele. Både før, under og etter fødselen. All ære til han. Ikke minst, så er han kjempeflink med E. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg visste ikke at du også fikk keisersnitt! Hvordan går det med deg nå ifht operasjonssåret? Og hvordan lappet de deg sammen? Her ble det strips med en liten bandasje utenpå, og jeg tok av alt selv. Litt av operasjonstråden fra laget innenfor stikker ut, men jeg har klippet bort det meste etter tillatelse fra lege :)

Og det var jo en veldig lang fødsel, skjønner jeg. Er du fremdeles fornøyd med valget om KS framfor å vente, eller har du tenkt nytt om det? Jeg spør bare pga alle mine egne tanker om min opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin historie da. Setter veldig pris på å få lese alle disse forskjellige historiene her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det ble keisersnitt ja. Høres ut som du var utrolig sliten på dette tidspunktet, så greit å ta den beslutningen tenker jeg :) Lille E <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese! Og som du sier, det viktigste er jo at babyen er frisk og rask:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom KG de siste dagene men ikke orket å skrive så mye....

På mandag fikk jeg feber igjen. M ble bekymret for meg. Da var det bare å prøve og slappe av og ta paracet. Ikke minst, sove mellom ammingen. I går begynte jeg å føle meg bedre. M dro på jobb men sa jeg bare måtte ringe om jeg følte meg dårligere. Det gikk greit. Men E var utrolig og ville ikke sove i sin egen seng. Sovnet i armene mine eller hos M men hver gang vi la henne i vugga, så begynte hun å skrike. Ganske slitsomt! Spesielt når vi ikke fikk sove særlig mye heller..

I dag føler jeg meg heldigvis normal igjen. Og E ligger i vugga si. :hoppe: Nå har jeg spist frokost og skal benytte sjansen til å ta en dusj før jeg skal se om jeg får sovet en halvtime-time før hun våkner.

I går ble E 3 uker!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du føler deg bedre! Kanskje hun også blir påvirket av at du føler deg dårlig? 3 uker har jammen gått fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du føler deg bedre, og hipp hurra for 3 uker!! :hoppe: Kan se for meg at det er slitsomt med feber samtidig som man skal amme og være litt mamma og litt kjæreste :klem:

Jeg tenker det samme som Malicious, at hun nok merket at du ikke var helt bra, og søkte nærhet på grunn av det. Ikke så god kombo når alt du vil (og trenger) er å sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg og E på besøk hos bestefaren min på pleiehjem. Sammen med moren min. Altså oldefaren til E. Utrolig rart! Plutselig satt det 4 generasjoner der.... Håper hun kommer til å bli kjent med oldeforeldrene sine, ikke mange som får det. Besteforeldrene mine betyr mye for meg og håper de får noen år sammen sånn at hun kan huske dem.

Idag skal vi komme oss på helsestasjonen. Håper virkelig at hun har gått opp i vekt den siste uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye veier hun?

Hun hadde gått opp 200g på en uke og da går det i hvert fall riktig vei.

Endelig fredag! Og dagen jeg har ventet på i nesten 1 år. Katy Perry konserten. Første gang M skal passe E alene en kveld. Jeg har prøvd å pumpe så mye som mulig sånn at han har nok melk til å klare seg noen timer. Veldig spent på hvordan det kommer til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde gått opp 200g på en uke og da går det i hvert fall riktig vei.

Endelig fredag! Og dagen jeg har ventet på i nesten 1 år. Katy Perry konserten. Første gang M skal passe E alene en kveld. Jeg har prøvd å pumpe så mye som mulig sånn at han har nok melk til å klare seg noen timer. Veldig spent på hvordan det kommer til å gå.

Kos deg masse på konsert! :hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en tur ut før M kom hjem fra jobb. Nå sitter vi i sofaen og slapper av. Jeg pumper litt mer sånn i tilfelle. Snart lage litt middag.

Idag kom brev om barnetrygd i posten og kirken til dåpen er i boks. Mangler bare en bekreftelse på lokale så kan vi snart begynne og sende ut invitasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...