Gå til innhold

MissStiles har blitt mor for første gang!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for alle gratulasjoner!!

Etter å ha vært på Ahus de siste dagene, har vi nå blitt flyttet over til barselhotellet. Her skal vi få med oss litt tips om stelling, amming og foreldresamtale før vi reiser hjem imorgen.

Vi koser oss veldig sammen med E. Hun er helt nydelig og vi har forelsket oss i henne. Det har også de nybakte besteforeldrene som var på besøk idag. Bestemor storkoste seg med å holde E.

Skal fortelle mer om fødselen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å se de nybakte besteforeldrene med de små hjerteknuserne :rodmer:

Kos dere med første natt på barselhotell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom natt! E har tydeligvis hatt sitt første økedøgn allerede, mente barnepleieren. Så jeg håper den kommende natta blir bedre. Nå ligger vi alle og slapper av før vi skal være med på foreldresamtale. Deretter blir det å undersøke E en siste gang før vi kan pakke sammen sakene våre og dra hjem... Forhåpentligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig godt å være hjemme igjen men også litt skummelt....

Det tok litt tid å komme seg avgårde fra barselhotellet. Plutselig skulle de ta den ene og den andre undersøkelsen av E. Og et av dem var å ta blodprøve. Utrolig fælt å stå ved siden av å se på. Stakkars jenta vår gråt og gråt. :( Men da var det ekstra godt å trøste henne etterpå.

Ved 18 tiden var vi hjemme. Litt senere enn vi hadde håpet på men når ting tar så lang tid fordi man må vente på ditt og datt, så blir det sånn. På vei hjem ringte vi rett og slett Peppes og bestilte pizza. Ingen av oss hadde særlig lyst til å lage mat eller gå i butikken, så da var det greit. Selvfølgelig fant E ut at hun like gjerne kunne tisse gjennom klærne og madrassen i vugga med en gang vi satte oss ned for å spise. God start på hjemkomsten men men.. Så da var det bare å finne nye klær og skifte henne.

Ellers har det vært en rolig kveld. E har sovet i nesten 2 timer nå og vi har fått slappet av litt. Pluss ryddet litt. Godt å få bort all bagasjen og fått ting litt på plass. Ting gikk litt fort når det ble avreise til sykehuset på mandag. :fnise:

Regner med at det ikke blir lenge før jeg legger meg. Gleder meg til å sove i min egen seng igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det godt å være hjemme igjen? :)

Anbefaler å sove når du har muligheten, her har nettene vært veldig uforutsigbare! Sover litt på dagen også. Mannen kan passe på lillemor mens du sover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det godt å være hjemme igjen? :)

Anbefaler å sove når du har muligheten, her har nettene vært veldig uforutsigbare! Sover litt på dagen også. Mannen kan passe på lillemor mens du sover ;)

Veldig godt å være hjemme. Vi jobber med å komme i rutine når det amming og soving. Men det går et hakk bedre for hver dag som går.

Igår var vi ute en liten tur og kjørte. Jeg fikk kjøpt meg ammepute (25% på Barnas Hus). Og i matbutikken var det mange som tittet på E. Koselig det!

Idag tidlig måtte jeg sende M til byen for å kjøpe brystpumpe. Brystene mine har blitt massive og absolutt må tømme oftere enn det hun spiser. Jeg kunne jo ikke vite om jeg kom til å trenge det så da har jeg latt være å kjøpe. Men nå måtte jeg bare ha det. Litt dyrt men men.,,

E ligger og sover nå. Prøve å ta meg en lur før hun våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystpumpe er jo ikke akkurat en ting man kan være sikker på at man trenger før etter fødsel uansett. Jeg kjøpte min først etter at frøkna var ca en mnd og jeg hadde pådratt meg en skikkelig brystbetennelse etter en uke i påskesola. Det ble litt dyrt, men innså i senere tid at det var en skikkelig innvestering. Du burde kjøpe sånne fryseposer så kan du begynne å lagre litt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystpumpe er jo ikke akkurat en ting man kan være sikker på at man trenger før etter fødsel uansett. Jeg kjøpte min først etter at frøkna var ca en mnd og jeg hadde pådratt meg en skikkelig brystbetennelse etter en uke i påskesola. Det ble litt dyrt, men innså i senere tid at det var en skikkelig innvestering. Du burde kjøpe sånne fryseposer så kan du begynne å lagre litt :Nikke:

Takk for tipset.

Hvor ofte pumpet du da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset.

Hvor ofte pumpet du da

Det varierte litt. Pumpet ved spreng eller hvis det var ett eller annet bestemt jeg skulle. Forøvrig stabiliserte produksjonen seg fort og det var oftere at jeg ikke turte å pumpe fordi jeg var redd for at jeg ikke skulle ha nok til frøkna ved mating. Da vi begynte med innføring av fastføde feks. pumpet jeg mer for at vi skulle ha til å blande ut i maten pluss at jeg ønsket å holde produksjonen ved like.

Uansett er fryseposene kjekke, jeg ble tipset om dem av noen i den forrige termingruppa etter et syteinnlegg om melk som ble sur i kjøleskapet og at jeg var lei av evig flaskevasking når de ikke engang ble drukket av :ler:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierte litt. Pumpet ved spreng eller hvis det var ett eller annet bestemt jeg skulle. Forøvrig stabiliserte produksjonen seg fort og det var oftere at jeg ikke turte å pumpe fordi jeg var redd for at jeg ikke skulle ha nok til frøkna ved mating. Da vi begynte med innføring av fastføde feks. pumpet jeg mer for at vi skulle ha til å blande ut i maten pluss at jeg ønsket å holde produksjonen ved like.

Uansett er fryseposene kjekke, jeg ble tipset om dem av noen i den forrige termingruppa etter et syteinnlegg om melk som ble sur i kjøleskapet og at jeg var lei av evig flaskevasking når de ikke engang ble drukket av :ler:

Hvor kjøper man disse posene? Er det Avent? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreng er SÅ vondt!!! Jeg løser det ved å håndmelke litt, da slipper det verste :Nikke: Pumpe er kjekt å ha uansett, da.

Du må jo oppdatere oss i termingruppa på fb om lille jenta di! :babyjente: Er så spent på navnet hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreng er SÅ vondt!!! Jeg løser det ved å håndmelke litt, da slipper det verste :Nikke: Pumpe er kjekt å ha uansett, da.

Du må jo oppdatere oss i termingruppa på fb om lille jenta di! :babyjente: Er så spent på navnet hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor kjøper man disse posene? Er det Avent? :)

Medela. Kjøpte de på apoteket. Tror Avent har noen beger av ett eller annet slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo oppdatere oss i termingruppa på fb om lille jenta di! :babyjente: Er så spent på navnet hennes :)

Selvfølgelig. Helt glemt å oppdatere i termingruppen.

Da ligger bilde og info ute om E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Helt glemt å oppdatere i termingruppen.

Da ligger bilde og info ute om E.

Jeg ser ikke noe.. Har sett på fb, så jeg har sett den skjønne jenta di og det fine navnet :nigo: Håpet på nytt bilde på fb!

Edit: du la sikkert ut i en annen gruppe?

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...