Gå til innhold

MissStiles har blitt mor for første gang!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Formen er sånn passe. Nå har jeg 40 i feber og fryser fortsatt. Håper det går over snart. Jeg gjør liksom ikke noe annet enn å sitte i sofaen eller ligge i senga.

M tok E inatt sånn at jeg kunne sove. Han er kjempeflink med henne. Og svigermor gjorde en god jobb med E mens vi var på legevakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formen er sånn passe. Nå har jeg 40 i feber og fryser fortsatt. Håper det går over snart. Jeg gjør liksom ikke noe annet enn å sitte i sofaen eller ligge i senga.

M tok E inatt sånn at jeg kunne sove. Han er kjempeflink med henne. Og svigermor gjorde en god jobb med E mens vi var på legevakta.

40 i feber er da ikke bra..! Sier legevakten fremdeles at det går greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 i feber er da ikke bra..! Sier legevakten fremdeles at det går greit?

Jepp. Er jeg ikke bra imorgen, så drar jeg til fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 i feber er høyt nok ja! Ingen andre symptomer?

Ja, frostantall.

Noen har jeg følt meg bedre noen timer også kom feberen og frostanfallene tilbake.

Jeg/vi synes det er veldig merkelig at legen ikke ga meg medisiner. Jeg tar paracet mem det hjelper bare en liten periode. Spent på hvordan natta kommer til å gå. Nesten ikke fått pumpet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frostantall.

Noen har jeg følt meg bedre noen timer også kom feberen og frostanfallene tilbake.

Jeg/vi synes det er veldig merkelig at legen ikke ga meg medisiner. Jeg tar paracet mem det hjelper bare en liten periode. Spent på hvordan natta kommer til å gå. Nesten ikke fått pumpet heller.

Synes også det høres rart ut, du får oppsøke legevakten igjen hvis det blir for ille.

Ingen mulighet for at det evt er rester av morkake som forårsaker infeksjon?

Om det ikke er tegn i selve brystet til betennelse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting: Igår bestemte E seg for at det var ok å ha økedøgn. Så mellom kl 16:00 og til kl 4 inatt så lå hun inntil puppen min mer eller mindre hele tiden. Utrolig slitsomt, spesielt siden formen min var noe særlig bra. Hun ville bare spise og ikke sove.

Så da har vi vært gjennom det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at hun ble ikke met ettersom du også fikk ikke til å pumpe melken. Situasjonen er akkurat slik jeg hadde da jeg mistet melken. Jeg gikk til svømmehall da jenta var tre mnd og fikk feber 38 samme kveld. Om morgenen kunne jeg måle 39.6 og opp mot 40 i løpet av dagen. Jeg ammet helt vanlig uten å la mannen ta ansvar for mating. Ammet om natta også. Tre dager senere ga feberen seg. Ingen andre tegn. En uke senere merket jeg at jenta begynte å gråte og vær urolig ved puppen. Puppene var ikke like fulle som før. Ved neste kontroll på helsestasjon viste det seg at babyen ikke går opp i vekt som forventet. To mnd etter den episoden med feber begynte jeg å gi MME i tilleg og var nødt til å slutte å amme en mnd etter det.

Husk å amme. Det er forståelig at det kan være slitsomt og utfordrende til tider. Snak med legen om at du må få medisiner for å ta ansvar for babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de 14 dagene til M over og han har dratt avgårde på kurs. Tror han er litt glad for at han ikke var nødt til å stå opp kl 5 inatt. Men fra imorgen av, kan det bli spennende...

Og idag har M bursdag. Ikke fått handlet inn den siste gaven min til han. Håper E er snill idag sånn at vi kan komme oss på senteret og handle gave til pappa. Bare få litt mer søvn først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hjemmedag :) Det viktigste å huske når du skal planlegge tur ut er at det ofte tar en time ekstra ;) Idet du er klar, bæsjer ungen så det høres gjennom en vegg, så vil ungen ha mat fordi hun er våken igjen og så må du kle på deg selv og ungen og sørge for at du har med det du trenger... Som sagt: beregn en ekstra time ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hjemmedag :) Det viktigste å huske når du skal planlegge tur ut er at det ofte tar en time ekstra ;) Idet du er klar, bæsjer ungen så det høres gjennom en vegg, så vil ungen ha mat fordi hun er våken igjen og så må du kle på deg selv og ungen og sørge for at du har med det du trenger... Som sagt: beregn en ekstra time ;)

Signerer denne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlevde den første dagen alene sammen med E. Det gikk faktisk fint de første timene. Hun spiste og sovnet ved siden av meg på sofaen. Da fikk jeg spist frokost og ryddet litt. Når jeg endelig la meg ned på sofaen for å sove, våknet hun. Og etter det føltes dagene VELDIG lang. Hun fikk mat flere ganger men ville ikke sove. Til slutt begynte jeg å begynne "prosjekt: Gå ut og gå på senteret". Men E var vist ikke enig med meg om at det var en god idè. Etter hvert fikk jeg kledd på både meg og henne, la henne i vogna men da bare skrek hun. Vanligvis slutter hun å skrike når vi har kommet ut men ikke i går. Jeg gikk litt opp og ned gata men hun ville ikke slutte og skrike. Så da ble det ingen tur på senteret og vi gikk inn igjen. Da sovnet hun i armene mine og sov der til M kom hjem fra kurs. Jeg spurte om han kunne kjøre oss til senteret så kunne jeg ordnet det jeg skulle mens han kjørte en runde med henne. Jada. Jeg fikk handlet litt men fant ingen av de tingene jeg ville kjøpe i gave til han. Da ble det hjemmelagde gavekort som fortalte han kunne finne det han ville ha på nettet også bestiller jeg. I tillegg til at han har hatt lyst til å prøve kollensvevet på Holmenkollen så da prøver vi å få til det til sommeren. Han ble kjempefornøyd! Også bestilte vi pizza. Så det ble en ikke så aller verst bursdag allikevel...sa han..

Men tilbake til E. Hun bestemte seg for å være våken til kl. 3 i natt. Så M fikk to timers søvn før han måtte på jobb og jeg fikk 4 timer igjen. Når hun våknet kl. 7, så tenkte jeg at jeg ville være fornøyd hvis hun sov igjen innen kl. 9-10. Men nei.. Hun sovnet ikke før rundt kl. 13. Vi skal egentlig til besteforeldrene mine i dag siden bestemor har bursdag men jeg sa til moren min i går at jeg kan ikke garantere at vi kommer. Fortsatt usikker. Høre med M når han kommer hjem fra jobb om litt.

Nå har jeg endelig fått spist frokost, hengt opp klesvasken ute på balkongen (hurra!) og tenkte jeg skulle ta en kjapp dusj (det rakk jeg aldri i går - så da ble det kattevask) også legge meg til å sove. Litt kjipt siden det er fint vær ute men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Økedøgn eller? Ikke noe moro når det står på, altså!

Hvordan ble det med bursdagen? Jeg tror alle har forståelse for at det er vanskelig å love seg bort til noe som helst når man har små barn. Spesielt de som har barn selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med å si at man ikke kommer på besøk til familie nå, er at det virker som om moren min har null forståelse. Igår kveld sa jeg ifra om at vi kanskje ikke kom og når jeg idag forklarte at det så vanskelig ut med å rekke det så ble hun bare sint. Hennes kommentar er "hun har hatt barn selv så hun vet hvordan det er". Tydeligvis ikke når hun reagerer på den måten. Blir både irritert og lei meg, merker jeg. Fordi jeg skulle gjerne rukket familiebesøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Let å bli møtt med såpass lite forståelse. Håper hun tar til fornuften og skjønner at dere selv vet hva som er best for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan ble det med bursdagen?

Jo, det ble en rolig feiring med pizza, kake og gaver. Til helga blir det feiring med familien hans. Vi måtte jo avlyse forrige helg fordi jeg fikk feber og var dårlig.

-----------------------------

Denne uka fikk vi melding fra skatteetaten om at E har fått personnummer og vi kan registrere navnet hennes. Det ble gjort og nå er det godkjent. Håper ikke det tar lang tid før fødselsattesten kommer i posten.

Da kan vi endelig komme igang med planlegging av dåpen til E. Vi vil gjerne ha den før sommerferien. Synes det blir for sent å ha det i august/september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde vi hjemmebesøk av helsesøster. Hyggelig dame. Glad M fikk gått tidlig fra jobb sånn at han også fikk vært med. Vi fikk masse informasjon og stilte en haug med spørsmål. Vi spurte en del om dette med hvor ofte og hvor lenge skal man amme og ang. søvn. Før hun veide E sa hun, sa hun "så ofte som mulig". Etter å ha veid henne, hvor hun faktisk ikke har gått opp noe siden tirsdag forrige uke. Det synes vi var veldig merkelig. Da endret hun mening og sa: "Du må amme hver 2.hver i kun 20 min." Hæ? 20min? Det var ikke lenge.. Så spent på hvordan det kommer til å gå. Også må vi tilbake og veie henne neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger holder det med 20 min, men J kan også spise i en time uten å bli mett. Syns det hørtes rart ut med kun 20 min hver 2. time. Det vil kanskje gi deg ekstra mye melk, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...