Gå til innhold

MissStiles har blitt mor for første gang!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Forresten, hvordan gikk det med visningen? :)

Joda... Fint hus men altfor mye oppussing så vi gikk fort igjen.

--------------------

Ellers skjer det lite spennende. Går tur med E hver dag i det fine været. Koser oss.

Nå skal vi straks på helsestasjonen. Fysioterapi-gruppe. Spent på hva det innebærer.

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk skal dere ha!

Jeg prøver å være flink til å ta bilder av E hele tiden men få bilder av meg eller M sammen med henne. Så da ba jeg M om å ta noen bilder av oss.

Idag er E 2 måneder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha!

Jeg prøver å være flink til å ta bilder av E hele tiden men få bilder av meg eller M sammen med henne. Så da ba jeg M om å ta noen bilder av oss.

Idag er E 2 måneder!!

Hehe, velkjent problem! Tror jeg har 400 bilder av J alene og med andre, kanskje 100 bilder av J og gubben og ca fem av meg og henne sammen :P

Og gratulerer så mye med to måneder!! :hoppe:

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker det som om E har fått en vane av å sove fra kl 20 og til kl 2. Det liker vi!! Men etter det så våkner hun hver 3. time igjen.

Da har vi satt oss i bilen for å kjøre til Sverige og handle mat & drikke til dåpen. E liker å kjøre bil og sovnet fort så dette kommer nok til å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med fornøyd baby som sover både om natta og i bilen! :)

Hva skal dere servere i dåpen? Har dere det hjemme? Hvor mange gjester blir dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dere servere i dåpen? Har dere det hjemme? Hvor mange gjester blir dere?

Vi har leid lokale som ligger ved kirken. Siden vi ikke har plass til alle hjemme hos oss, så fant ut det var det rimeligste istedet for å ha det på er hotell. Vi ordner med noe mat selv, får hjelp med kaker og rester bestiller vi gjennom catering firma. Altså, vi skal ha koldtbord. Vi har invitert ca 35 personer. Nå har vi ikke fått svar fra alle enda men blir nok 30 stk. M som har en stor familie. Også er det en hyggelig måte å samle familien på. Mange fra familien hans som ikke har møtt E enda siden de bor på sørlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige turen i går gikk kjempebra! E sov både til og fra Sverige. Når vi kom frem, sov hun litt i vogna mens vi satte oss et sted for å spise. Etter det gikk vi til nærmeste stellerom sånn at jeg kunne skifte bleie og amme henne. Første stellerom var det kø. Men E begynte å bli utålmodig så vi måtte bare vente. Det sto en far med datter foran oss i køen og sa vi kunne gå før dem. Da ble jeg glad. Når jeg kom inn på stellerommet, var det ingen stol/sofa der, så jeg satte meg bare ned på gulvet og begynte å amme. Hun fikk en pupp og jeg fikk skifta bleie på henne. Etterpå sa M at faren med datteren hadde begynt å bli utålmodig. Han mente nemlig at det så ut som om datteren hadde tisset på seg. Da fikk jeg dårlig samvittighet men de hørte jo at E gråt litt så de hadde ikke sagt noe til M. Men jeg sa takk både før og etter. Også gikk vi til neste stellerom hvor det var en stol, og jeg fikk gitt henne pupp nr 2. Da var E fornøyd og vi kunne begynne å handle. Hun var våken og snill under hele handleturen, bortsett fra på slutten. Da måtte jeg bære henne. Litt slitsomt. Men vi fikk handlet det vi skulle og var glade når vi kunne sette oss i bilen og reise hjem igjen. På vei tilbake til bilen, fant vi et stellerom hvor det var sofa. Så neste gang skal jeg gå dit med en gang. Jeg ammet henne i bilen før vi begynte på hjemreisen.

I dag har vi vært produktive. M har ryddet og vasket stua mens jeg har ryddet og vasket rommet til E. Hun har begynt å bruke babygymmen og da er det fint å ha den inne på rommet hennes. Et rent rom! Pluss at jeg fikk selskap av ei venninne når jeg gikk tur med E. Koselig!

Nå skal vi nyte resten av søndagskvelden i sofaen og beina på bordet. Og litt smågodt :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en kjempekoselig dag! Lillemor er supersøt! :hjerte: Vi bor jo så nærme hverandre, så jeg håper jentene våre blir bedre kjent når de en gang skjønner at de må se på hverandre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en kjempekoselig dag! Lillemor er supersøt! :hjerte: Vi bor jo så nærme hverandre, så jeg håper jentene våre blir bedre kjent når de en gang skjønner at de må se på hverandre :fnise:

Takk, det samme.

Det stemmer. Det hadde vært kjempegøy. Vi får fortsette og treffes så legger de nok merke til hverandre etter hvert.

--------------------------

Da er det allerede onsdag. De to siste dagene har gått fort og det var vært to fine dager. Barseltreff på mandag. Og KG treff med babyene våre igår. Idag har vi ingen planer men moren min har sagt hun kommer innom en tur før kl. 12. Hyggelig med litt selskap hjemme og.

Denne uka fikk vi endelig bestilt mat til dåpen så da er det bare sånne småting igjen. Veldig greit å ha de viktigste tingene på plass nå.

Inatt så sov E faktisk fra kl. 20 og til kl. 3. Hun våknet en gang ved 1 tiden men begge sovnet igjen. Det må gjerne fortsette sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg og E vært og besøkt jobben. Der har det skjedd noen endringer. 2 ansatte har slutta, så sjefen spurte når jeg kommer tilbake. Hehe, det er jo ikke før i januar så de må nok klare seg uten meg litt til. De synes E var kjempesøt og det var hyggelig å skravle med dem men godt å kunne reise derfra igjen. Jeg fikk også tatt en kaffe med en kamerat før jeg dro for å møte M. Vi tok en kjapp tur innom helsestasjonen for å veie E. På 2 uker har hun gått opp 600g. Nå er hun oppi 5280g. Lille jenta vår legger godt på seg.

Ikveld gikk legging veldig fort. Vi startet kl 19 og litt over 20 sov hun. Aldri gått så fort før. Hun var nok trøtt. Det har vært en lang dag med mange inntrykk. Krysser fingerne for at hun sover noen timer nå.

Nå skal det bli godt med langhelg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, to som har sluttet på så kort tid? Skjønner at de gleder seg til du er tilbake, hehe.

600g på to uker er jo supert! :hoppe:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært en fin langhelg. På fredag var jeg i byen med 2 venninner og satt på aker brygge. Det var digg i det fine været.

På lørdag gikk jeg først tur med søsteren min og E. Hun hadde ikke sett E siden hun var 1 uke gammel så hun så veldig tydelig at E hadde vokst. Koselig! Også hadde vi besøk av et vennepar av meg. Da koste vi oss med vafler. Nam!

Igår gikk vi til med svigermor i Ekebergparken. Veldig koselig avslutning på en fin helg!

Nå er det en ny uke igjen. E er tydeligvis lysvåken og vil ikke sove mer. Hun ligger ved siden av meg og skravler. Moro å høre på. Inatt ble det ny rekord - hun dov fra kl 20 - 02.30. Liker fremgangen! Det må gjerne fortsette sånn!

Idag har vi ingen planer. Bortsett fra at jeg vil hente bilder av E som jeg har bestilt. Tenkte jeg skulle begynne på babyalbum til henne.

Jaja.. Får se om vi ikke kan sove mer. Fordi jeg har ikke lyst til å stå opp enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom oss aldri ut i går. Eller i hvert fall ikke på trilletur. Fristet ikke særlig i regnværet. Også var ikke E i det beste humøret. Ville bare sove i armene mine. Så når M kom hjem fra jobb, kjørte vi en runde. En kjapp tur innom Ikea hvor E sovnet i stolen og butikken. Vi var veldig fornøyd når hun endelig sovnet kl. 21.

Dagen i dag har vært bedre. Vi var ute allerede kl. 10. Da dro vi en tur på senteret og kikket litt i butikker. E sov 3 timer. Jeg måtte til og med vekke henne før mamma kom og hentet oss. Sammen dro vi og besøkte oldefaren til E. Oldemor kom også innom. Begge synes det var hyggelig å se E igjen!

I morgen skal M på 2 dagers kurs. Med overnatting. Første gang jeg er alene med E. Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Rutinene er jo på plass så det burde gå greit men alltid litt skummelt å gjøre alt alene en hel dag. Alltid godt med litt hjelp! Moren min bor 5 min unna så kan til nød ringe henne. Men satser på at det går bra!

Og idag er E 10 uker!!!

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å få M hjem igjen etter å ha vært alene med E siden kl. 10 igår morges. Jeg forstår ikke hvordan alenemødre klarer dette. Merker at jeg er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner ei som ble alenemor til tvillinger som 18-åring. Skjønner ikke hvordan hun overlevde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble E 11 uker. Ikke lenge til hun er 3 mnd gammel. Skjønner ikke hvor tiden blir av.

Idag er dagen før 17.mai og E har blitt forkjølet. Hun er tett i nesa og hoster. Stakkars lille jenta vår!! Heldigvis har hun ikke feber. Det blir nok å ta det med ro idag. Prøver å finne ut hva hun skal ha på seg imorgen. Vi skal ikke inn til byen. Kun på middag & kake spising med familien vår. Tenkte jeg skulle se om noen av kjolene i str 62 passer henne. Har lyst til å pynte oss litt imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri! Er hun blitt så stor allerede?? Jeg er bombesikker på at du nettopp fødte :fnise: Hvordan syntes du hverdagen er med bittelitt større baby? Jeg gleder meg veldig til P begynner å nærme seg noen måneder :P God bedring til E og håper dere får en fin 17.mai!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...