Gå til innhold

MissStiles har blitt mor for første gang!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Tusen takk!

Det var en veldig fin dåp og hyggelig feiring med familie & venner. Det var 3 jenter som ble døpt og E sov under nesten hele gudstjenesten. Vi var ca 30 stk til sammen. Utrolig hyggelig å se at familien til M hadde tatt turen opp fra sørlandet for å hilse på E. Alle snakket om hvor snill og søt hun var. Vi holdt henne nesten ikke den dagen. Kun når jeg måtte amme henne. Ellers spiste vi god mat, masse gode kaker og E fikk mange fine gaver. Så det var en bra dag!!

Nå er vi glad det er over og vi kan slappe av. Og spise en haug med rester. Både varm & kald mat + kaker. Så kunne nesten hatt barseltreff hos meg nå. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært godt med helg men alt gikk galt igår. Så når ingenting gikk som vi hadde planlagt, så var ikke humøret helt på topp. Dagen idag har heldigvis vært bedre. Det hjalp nok at det var sol ute. Da gikk vi tur med familien til M. Veldig hyggelig!!

Merker at vi teller uker og dager til M skal ha ferie. Selvom det ikke er planlagt særlig mye enda, så gleder vi oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E er 15 uker idag!! Jeg synes det er kjempegøy å følge med på utviklingen hennes.

De siste dagene har hun prøvd flere ganger å snu seg rundt. Hun klarer det nesten men ikke helt.

På en annen side har hun begynt å "krabbe" baklengs. Her om dagen lå hun på babygym og plutselig lå hun halvveis utenfor. Hun bruker beina til å sparke seg bakover. Litt artig å se på men må passe på...

Igår kjøpte vi en stor ramme så nå skal vi få hengt opp bilder av oss sammen med E. Må bare plukke ut de fineste bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En stund siden jeg har skrevet noe her.. Dagene går til trilleturer, barseltreff og oppussing av barnerommet. På fredag hang jeg opp de siste bildene og denne helgen prøvde E å sove i ny sprinkelseng på rommet sitt. Det gikk kjempefint. Håper det fortsetter sånn. Venter litt til før vi bærer vugga på loftet men det er godt å få samboeren tilbake på soverommet.

Til helga tenkte vi å høre om en av bestemødrene til E kunne tenke seg å sitte barnevakt sånn at vi kan gå på kino. Vi har veldig lyst til å se Jurassic World.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så Jurassic World i går, den var akkurat slik vi trodde den skulle være. 30 minutter inn i filmen hadde vi selvfølgelig skjønt akkurat hvordan det kom til å ende til slutt. :fnise: Men god tidtrøyte da! :jepp: Og en av bestemødrene har sikkert kjempelyst til å sitte barnevakt, tipper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sovet på hvert deres rom hele tiden siden fødsel, forresten?

 

Nei, faktisk ikke. M begynte vel å sove på sofaen ca en måned etter at hun ble født. Det var ofte han kun sove 1-2 timer om natta og da fungerte han rett og slett ikke på jobb. Han må stå opp kl 5 om morgenen og da fant vi fort ut at det var bedre for han å ikke sove sammen med oss. Spesielt siden han har en del ansvar på jobb som gjør at han burde være våken. :fnise: Men i helgene har han sovet sammen med oss på soverommet sånn at han har kunnet avlaste meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det at han må fungere på jobb, men fint at dere hvertfall har fått sove sammen i helgene da! :) Jeg er skikkelig avhengig av å sove med A, men innser at han nok må evakueres litt innimellom han også. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig avhengig av å sove med A, men innser at han nok må evakueres litt innimellom han også. :(

Jeg har også blitt skikkelig avhengig av å sove sammen med M. Men en annen grunn for at han valgte å ikke sove på soverommet, var at det ble en del samsoving de første 2 månedene og M var redd for å snu seg når E lå i senga mellom oss. Da sov han ikke særlig godt. Lå og bekymret seg. Noe jeg forstår veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet dere Samsoving bare på din side da? I heftet fra helsestasjonen så anbefales det ikke å ha baby i midten, men heller på mors side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Testet dere Samsoving bare på din side da? I heftet fra helsestasjonen så anbefales det ikke å ha baby i midten, men heller på mors side :)

Hun sov både på min side, mellom oss og oppå meg den første måneden. Vet at man ikke burde gjort det men heldigvis gikk det fint. Selvom jeg sov veldig lite den perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er E blitt 4 måneder!

Igår var vi på kontroll på helsestasjonen. Hun veier 7kg og er 62cm. Tydeligvis en veldig fornøyd liten jente, sa de. Jeg spurte ang dette med å begynne med smaksprøver og det var bare å begynne hvis vi ville det. Så da blir det nok å prøve litt grøt.

Ellers går det veldig bra. Hun legger seg ca kl 20 og sover til kl 3-4. Kan ikke klage. Hun trives tydeligvis på rommet sitt i den nye senga si og det er bra!

Snart bare 2 uker til M skal ha 3 ukers ferie. Gleder oss til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag føler jeg at jeg har gått rundt som en zombie. Ikke helt våken. E våknet kl 2. Ammet og la henne igjen. Hun sovnet og våknet flere ganger. Sovnet ikke ordentlig før halv 4. Mens jeg ikke sovnet før halv 6. Vet ikke hvorfor... Fikk bare ikke sove. M har tilbudt seg å stå opp og gi henne flaske i natt. Det hadde vært litt godt å sove uten å stå opp en natt. Spesielt hvis vi skal si ja til å ha barnevakt imorgen kveld og gå på kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir deilig med kinodate da! Godt å gjøre noe annet når dere vet at E blir godt passet på. Det gjør seg innimellom slitsomme netter :jepp:

Hun er så skjønn på bildene, ei lita vakker jente dere har :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...