Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kariannne

Hun sier på bloggen at ingen av vennene ringte for å gratulere da hun fortalte om graviditeten på bloggen. For å være ærlig, om jeg fikk vite gjennom en blogg at min venninne var gravid og det ikke var noe hun fortalte til oss i vennegjengen før hun delte det med halve Norge, hadde jeg lurt på hvor god venn hun egentlig mente jeg var. Tror Anna bør gå litt i seg selv. Det var som en annen her skrev, hvor ofte ringer Anna og spør venninnene sine hvordan de har det? Hun virker veldig fokusert på seg og sitt. Dessuten alt det drama hun lager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et tullete innlegg det siste om vennskap var. Hun snakker om kommentarer på f eks Instagram, hun følger jo ikke noen av vennene sine der, men forventer at de skal kommentere og like det hun legger ut. 

Hvorfor kan hun ikke ta kontakt med vennene sine selv? Det er ikke en enveis kommunikasjon å bevare vennskap. 

Jeg er ikke mye eldre enn henne, men hadde en venninne av meg fått tre barn i alderen 19 med ulike fedre hadde jeg nok reagert. Jeg hadde ikke hatt noe til felles med en 19 åring som er trebarnsmamma. Da jeg var 19 år, reiste jeg rundt i verden, jobbet og prøvde å finne ut hva jeg skulle studere. Kanskje de rett og slett ikke har noe til felles mer. Uansett burde jo mammatilmichelle ta dette med de vennene hun skriver innlegget om. Rimelig spesielt å skrive innlegg om det på bloggen, og ikke gjøre noe med det i virkeligheten.. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. det hun skriver om at vennene ikke tar kontakt. Hun har flere ganger skrevet at hun i perioder aldri svarer på meldinger, og ikke svarer når folk ringer henne, og at hun isolerer seg fra alle vennene osv. Hun kan ikke forvente at alle vennene skal fortsette å ta kontakt når hun ikke svarer dem. Hun tar helt sikkert ikke kontakt med dem på eget initiativ heller.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, super-s skrev:

Ang. det hun skriver om at vennene ikke tar kontakt. Hun har flere ganger skrevet at hun i perioder aldri svarer på meldinger, og ikke svarer når folk ringer henne, og at hun isolerer seg fra alle vennene osv. Hun kan ikke forvente at alle vennene skal fortsette å ta kontakt når hun ikke svarer dem. Hun tar helt sikkert ikke kontakt med dem på eget initiativ heller.

Helt enig, og det at hun har valgt å få barn såvidt etter at hun ble tenårene så sier det seg selv, at man velger enn et helt annet liv. Mens hun sitter hjemme er husmor med alt det innebærer, blogger mye og sikkert er sliten, så er jevnaldernde opptatt av skole, få seg en utdanning, drive med fritidsaktiviteter og være så mye med venner som de kan. Hva har man da egentlig til felles? Det er ikke de minste rart at man mister kontakten med venner. Dessuten har hun slitt med depresjoner i perioder og støtt venner unna seg. Synes egentlig litt synd på henne. Det valget at hun har fått barn, er ikke noe hun gjøre om. Det er fælt å si det, så har jo hun omgåes med folk da hun har "klart" å bli gravid for andre gang. Klarer ikke skjønne hva hun har tenkt, for hun vet jo hvordan det skjer. For meg er ikke det rart at hun hele tiden må ha en mann i livet får å få bekreftelse, når hun ikke har noen venner. Ren og skjær logikk. 

Hun later til og ikke skjønne hvorfor hun ikke har venner i livet, som for utenforstående er ganske tydelig. Ganske naivt å tro at hun livet skulle fortsette som før på mange områder, men som 14-åring er man ikke moden nok til å se det store bildet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for spekulasjoner og debatt som omhandler barn

Nordvesta, mod. 

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Er det fler enn meg som syns sånne gjesteinnlegg er teite og litt småkleine? :P

Helt greit at han er stolt av dama si, men kan man ikke heller si sånne ting ansikt til ansikt istedenfor å "snike" seg inn på bloggen for å poste det. Vet heller ikke helt om han bare "følte veldig" for å logge inn og skrive det.. det er publisert nøyaktig kl. 10, og for de som har lest bloggen en stund så vet man jo at Anna bare poster innlegg når klokka enten er hel eller halv. Nei, dette var nok planlagt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har hun det for seg at innlegg MÅ postes på spesielle tidspunkt? Akkurat hel eller akkurat halv? Det virker som en syk tvangstanke, spør du meg.

Innlegg ryddet for spekulasjon

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Honeyblossom skrev:

Er det fler enn meg som syns sånne gjesteinnlegg er teite og litt småkleine? :P

Helt greit at han er stolt av dama si, men kan man ikke heller si sånne ting ansikt til ansikt istedenfor å "snike" seg inn på bloggen for å poste det. Vet heller ikke helt om han bare "følte veldig" for å logge inn og skrive det.. det er publisert nøyaktig kl. 10, og for de som har lest bloggen en stund så vet man jo at Anna bare poster innlegg når klokka enten er hel eller halv. Nei, dette var nok planlagt. :rolleyes:

Kleint ut av denne verdenen!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ub40 skrev:

Hvorfor har hun det for seg at innlegg MÅ postes på spesielle tidspunkt? Akkurat hel eller akkurat halv? Det virker som en syk tvangstanke, spør du meg.

Har har hun gått ut med noen termindato?

Innlegg ryddet for spekulasjon i sitat

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Miranda16 skrev:

Har har hun gått ut med noen termindato?

 

Den 15 mars var hun 13 uker på vei. Så termindato er vel ca 22. september +/- ei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke greia her, hvorfor er dere så opphengt i at hun ikke har utdanning? Jeg begynte ikke å studere før jeg var 28 år! Gikk helt greit å jobbe med andre greier og når man vet hva man vil så kan man hive seg på studentlivet, det ordner seg alltid, ikke at jeg mistenker det er jentas ve og vel man er bekymret for her. Hun er 19 år, ingen har alle ballene i rekke ved 19, uansett om de har unger eller ikke. Hun synes da å gjøre en svært god jobb med ungene hun har og vil tro tredjemann får det like fint. At hun er desperat etter det normale og trygge familielivet er jo tydelig men også noe hun har sagt selv. Og med tanke på hennes barndom så er det fullt forståelig også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Honeyblossom skrev:

Er det fler enn meg som syns sånne gjesteinnlegg er teite og litt småkleine? :P

Helt greit at han er stolt av dama si, men kan man ikke heller si sånne ting ansikt til ansikt istedenfor å "snike" seg inn på bloggen for å poste det. Vet heller ikke helt om han bare "følte veldig" for å logge inn og skrive det.. det er publisert nøyaktig kl. 10, og for de som har lest bloggen en stund så vet man jo at Anna bare poster innlegg når klokka enten er hel eller halv. Nei, dette var nok planlagt. :rolleyes:

Ja? Og så? Tror jenta der gjennomgår masse tunge tider i livet sitt nå. Ikke så veldig rart om kjæresten ønsker å støtte henne offentlig. Det forventer vel alle fra en mann?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ub40 skrev:

Hvorfor har hun det for seg at innlegg MÅ postes på spesielle tidspunkt? Akkurat hel eller akkurat halv? Det virker som en syk tvangstanke, spør du meg.

Jeg har også en blogg, og før måtte jeg legge ut blogginnleggene mellom 15.30 og 17.00. Det er bare en tvangstanke man lett kan få. Folk flest har jo en eller annen teit tvangstanke (eller flere).

Innlegg ryddet for spekulasjon i sitat

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Titan skrev:

Ja? Og så? Tror jenta der gjennomgår masse tunge tider i livet sitt nå. Ikke så veldig rart om kjæresten ønsker å støtte henne offentlig. Det forventer vel alle fra en mann?

Fordi hun ikke engang har fullført videregående så det er en helt annen greie!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Titan skrev:

Jeg skjønner ikke greia her, hvorfor er dere så opphengt i at hun ikke har utdanning? Jeg begynte ikke å studere før jeg var 28 år! Gikk helt greit å jobbe med andre greier og når man vet hva man vil så kan man hive seg på studentlivet, det ordner seg alltid, ikke at jeg mistenker det er jentas ve og vel man er bekymret for her. Hun er 19 år, ingen har alle ballene i rekke ved 19, uansett om de har unger eller ikke. Hun synes da å gjøre en svært god jobb med ungene hun har og vil tro tredjemann får det like fint. At hun er desperat etter det normale og trygge familielivet er jo tydelig men også noe hun har sagt selv. Og med tanke på hennes barndom så er det fullt forståelig også.

Fordi hun ikke engang har fullført videregående og da er det en helt annen greie! Om det skulle være aktuelt at hun etterhvert må ha en "vanlig" jobb, så er man ikke særlig attraktiv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må også tenke på at hun har venner seg til tanken om et nytt barn i ukesvis, og når venner gjennom blogg får vite at nr 3 med far nr 3 er på vei så skal de umiddelbart være ekstatiske? 

Venner støtter, så absolutt, men hvis man ikke tåler at venner reagerer negativt på ting, da kan man ikke ha venner. Å omgi seg med folk som alltid sier ja og dilter etter er ikke bra for noen. 

Jeg foretrekker å ha venner som tør å være uenige med meg. Først da er det ekte. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, EllaSays skrev:

Hun må også tenke på at hun har venner seg til tanken om et nytt barn i ukesvis, og når venner gjennom blogg får vite at nr 3 med far nr 3 er på vei så skal de umiddelbart være ekstatiske? 

Venner støtter, så absolutt, men hvis man ikke tåler at venner reagerer negativt på ting, da kan man ikke ha venner. Å omgi seg med folk som alltid sier ja og dilter etter er ikke bra for noen. 

Jeg foretrekker å ha venner som tør å være uenige med meg. Først da er det ekte. 

Enig, og tror ikke det heller har hjulpet på situasjonen at hun har skrevet så mye negativt om vennene sine på bloggen, og mye av det burde hun spart seg for mener jeg selv om hun ikke har nevnt navn.Mange stygge eksempler på bloggere som henger ut folk rundt seg uten å tenke på konsekvensene. Som leser bør man kan ikke sluke alt rått uansett hvor tåredryppende det høres ut. Det er alltid to sider av samme sak.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
35 minutter siden, Titan skrev:

Jeg skjønner ikke greia her, hvorfor er dere så opphengt i at hun ikke har utdanning? Jeg begynte ikke å studere før jeg var 28 år! Gikk helt greit å jobbe med andre greier og når man vet hva man vil så kan man hive seg på studentlivet, det ordner seg alltid, ikke at jeg mistenker det er jentas ve og vel man er bekymret for her. Hun er 19 år, ingen har alle ballene i rekke ved 19, uansett om de har unger eller ikke. Hun synes da å gjøre en svært god jobb med ungene hun har og vil tro tredjemann får det like fint. At hun er desperat etter det normale og trygge familielivet er jo tydelig men også noe hun har sagt selv. Og med tanke på hennes barndom så er det fullt forståelig også.

Man kan fortsatt jobbe seg opp i dag hvis man er flittig og man står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Keikolina skrev:

Man kan fortsatt jobbe seg opp i dag hvis man er flittig og man står på.

Og husk, i følge et gjesteinnlegg fra Jan i fjor (september?) så hadde jo Anna allerede da 340 % stilling siden hun var tobarnsmor og blogger :tommelsmil:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Keikolina skrev:

Man kan fortsatt jobbe seg opp i dag hvis man er flittig og man står på.

Har man videregående så er det mulig, men dama har ikke klart å gjennomføre det! Skjønner ikke at det er så vanskelig for folk å skjønne?

Endret av Miranda16
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...