Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Miranda16 skrev:

Som et godt eksempel skal en jobbsøknad og CV være 100% uten skrivefeil og prikkfritt grammatisk. Er de ikke det, så vil hun ikke engang bli innkalt intervju uansett og hun innehar mye annet

merkelig at du har så mye imot denne bloggeren personlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Miranda16 skrev:

Som et godt eksempel skal en jobbsøknad og CV være 100% uten skrivefeil og prikkfritt grammatisk. Er de ikke det, så vil hun ikke engang bli innkalt intervju uansett og hun innehar mye annet

Regner med hun fint kan få til det med hjelpe av andre. Det er ikke hold i det argumentet dessverre. Jeg bruker også andre til å gå over søknader jeg sender ut.

Endret av Treningsjunkie1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev:

Hva er poenget med å poste link til dette forumet gang på gang? :P

Finnes tråder der de diskuterer utdanning og jobb, virker ikke som folk vet det. 

 

 

 

:P

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stikkontakt skrev:

Finnes tråder der de diskuterer utdanning og jobb, virker ikke som folk vet det. 

 

 

 

:P

Sånn ja, kan du ikke skirve det da? Gir jo ikke mening når du bare poster link. Helt enig btw. Hvorvidt en person tar seg utdanning eller ikke er jo ikke noe som hører hjemme her. Og den dagen hun bestemmer seg for å ta noe så er det vel feil det hun tar, og ikke bra nok, og hun kommer aldri til å klare det. Folk finner feil med alt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Treningsjunkie1 skrev:

Sånn ja, kan du ikke skirve det da? Gir jo ikke mening når du bare poster link. Helt enig btw. Hvorvidt en person tar seg utdanning eller ikke er jo ikke noe som hører hjemme her. Og den dagen hun bestemmer seg for å ta noe så er det vel feil det hun tar, og ikke bra nok, og hun kommer aldri til å klare det. Folk finner feil med alt.

Hehe, jeg ser nå at jeg faktisk burde skrevet hvorfor jeg postet den. :P Ja, enig! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Miranda16 skrev:

Som et godt eksempel skal en jobbsøknad og CV være 100% uten skrivefeil og prikkfritt grammatisk. Er de ikke det, så vil hun ikke engang bli innkalt intervju uansett og hun innehar mye annet

Dette er jo direkte feil. Faktisk så har alle mine sjefer hatt opptil flere skrivefeil i mailer de har sendt ut, eller sms de har sendt meg. Min nåværende sjef har dysleksi. Til og med vår kjære statsminister har dysleksi. Så å si at folk som har skrivefeil i en jobbsøknad ikke får jobb er jo bare dumt. Og feil. Og en person som hadde oversett alle gode karakterer eller verdifull erfaring på grunn av skrivefeil i en søknad.. Vel, det er ikke noen diskusjon en gang hvem som hadde vært idioten da. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, KBNS skrev:

Dette er jo direkte feil. Faktisk så har alle mine sjefer hatt opptil flere skrivefeil i mailer de har sendt ut, eller sms de har sendt meg. Min nåværende sjef har dysleksi. Til og med vår kjære statsminister har dysleksi. Så å si at folk som har skrivefeil i en jobbsøknad ikke får jobb er jo bare dumt. Og feil. Og en person som hadde oversett alle gode karakterer eller verdifull erfaring på grunn av skrivefeil i en søknad.. Vel, det er ikke noen diskusjon en gang hvem som hadde vært idioten da. 

Har fått jobb uten å ha ned søknader. Men har med gode atester og kopi av svennebrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, KBNS skrev:

Dette er jo direkte feil. Faktisk så har alle mine sjefer hatt opptil flere skrivefeil i mailer de har sendt ut, eller sms de har sendt meg. Min nåværende sjef har dysleksi. Til og med vår kjære statsminister har dysleksi. Så å si at folk som har skrivefeil i en jobbsøknad ikke får jobb er jo bare dumt. Og feil. Og en person som hadde oversett alle gode karakterer eller verdifull erfaring på grunn av skrivefeil i en søknad.. Vel, det er ikke noen diskusjon en gang hvem som hadde vært idioten da. 

Javel, da er det motstridene opplysninger. Har hørt fra ganske mange som kurser at CV og søknader skal være 100% prikkfri. Uansett så er det ikke en unnskyldning når man sender en søknad at det ikke er så "nøye" Bør man jo etterstrebe at søknaden har minst mulig skrivefeil?

Men siden vi er uenige om dette, skal vi ikke bare legge denne diskusjonen død?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Treningsjunkie1 skrev:

La folk velge hva dem vil selv, skole eller ikke skole, jobbe seg oppover eller ikke, fagbrev eller ikke, universitet eller ikke. Jenta har et godt levebrød og kommer til å ha det i flere år fremover. 

Blogging er ikke et sikkert levebrød vil jeg og det er vel derfor man har kommet inn på tema utdanning. Jeg tror nok Anna vil holde leser tallene ganske stabile nå som hun har valgt å bli gravid, men å kalle blogging en sikker inntekt, synes jeg er å ta hardt i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Miranda16 skrev:

Blogging er ikke et sikkert levebrød vil jeg og det er vel derfor man har kommet inn på tema utdanning. Jeg tror nok Anna vil holde leser tallene ganske stabile nå som hun har valgt å bli gravid, men å kalle blogging en sikker inntekt, synes jeg er å ta hardt i.

Hva har du imot Anna egentlig? Aldri sett noen gå så hardt etter en jente før altså..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel tingen er at noen synes at utdanning er viktig andre synes ikke det... ferdig med saken. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Miranda16 skrev:

Javel, da er det motstridene opplysninger. Har hørt fra ganske mange som kurser at CV og søknader skal være 100% prikkfri. Uansett så er det ikke en unnskyldning når man sender en søknad at det ikke er så "nøye" Bør man jo etterstrebe at søknaden har minst mulig skrivefeil?

Men siden vi er uenige om dette, skal vi ikke bare legge denne diskusjonen død?

 

 

Jeg er helt enig i at man bør etterstrebe å skrive minst mulig skrivefeil. Både i dagliglivet, når man skriver jobbsøknader og når man utfører jobben sin. Synes generelt dumme skrivefeil som å/og, et/ett osv er irriterende. Så ja, jeg er veldig for god rettskrivning. Ellers er det ikke noe uenighet, bare du som sprer uriktig informasjon. Selvsagt vil folk som holder kurs i CV/søknadsskriving legge vekt på at rettskrivning er viktig - det er det jo også til en viss grad. Men å påstå at man vil være uaktuell som kandidat bare fordi man skriver "jeg er både effektiv å lærevillig" i en søknad - det er jo bare høl i huet. Dersom du eller har god og relevant erfaring fra studier/arbeidslivet så vil ikke en sånn dum liten skrivefeil gjøre at du blir uaktuell til jobben. Og med tanke på hvor mange som faktisk er dårlige på rettskrivning her i landet, så hadde vi hatt mye større arbeidsledighet dersom det var tilfellet. Hoho. 

For å gjøre innlegget mitt litt relevant i forhold til tråden, så er Anna ekstremt dårlig på rettskrivning og kunne hatt godt av å lære seg norsk litt bedre. Ikke minst for barna sin skyld. En eller annen gang skal de jo begynne på skolen, og det er jo en kjensgjerning at hjelp hjemmefra er en stor fordel/nødvendighet. Jeg synes også Anna selv burde se litt fremover, mtp at hun har tre barn å forsørge. 18 år er lang tid, og man vet aldri når blogging tar en annen vending og de såkalte rosabloggerne ikke lengre vil være relevante. Ingen kommer uansett til å være interessert i å lese en blogg om en sliten trebarnmor i 50-årene. Så det vil være en stor fordel for Anna å skaffe seg en utdanning, det er absolutt noe hun bør. Jeg skjønner heller ikke helt hvilke kontakter hun angivelig skal ha fått i bloggverden som gjør det lett for henne å få seg en jobb når bloggingen blir historie. Hun er attraktiv på grunn av bloggen. Men mtp hva hun legger ut om og hvordan hun fremstiller seg selv på bloggen, så ser jeg ikke hva som gjør henne attraktiv som arbeidstaker utenfor bloggen, når hun hverken har utdannelse eller relevant erfaring.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KBNS skrev:

Jeg er helt enig i at man bør etterstrebe å skrive minst mulig skrivefeil. Både i dagliglivet, når man skriver jobbsøknader og når man utfører jobben sin. Synes generelt dumme skrivefeil som å/og, et/ett osv er irriterende. Så ja, jeg er veldig for god rettskrivning. Ellers er det ikke noe uenighet, bare du som sprer uriktig informasjon. Selvsagt vil folk som holder kurs i CV/søknadsskriving legge vekt på at rettskrivning er viktig - det er det jo også til en viss grad. Men å påstå at man vil være uaktuell som kandidat bare fordi man skriver "jeg er både effektiv å lærevillig" i en søknad - det er jo bare høl i huet. Dersom du eller har god og relevant erfaring fra studier/arbeidslivet så vil ikke en sånn dum liten skrivefeil gjøre at du blir uaktuell til jobben. Og med tanke på hvor mange som faktisk er dårlige på rettskrivning her i landet, så hadde vi hatt mye større arbeidsledighet dersom det var tilfellet. Hoho. 

 

Som sagt kommer det ikke fra meg, men folk jeg har snakket med og jeg mener man skal etterstrebe at det blir feilfritt. Det er ingen unnskyldning å ha skrivefeil på en søknad og CV hvis man får noen til å lese over og å bruke oppslagsverk, eller internett. Så skjønner egentlig ikke hvorfor diskusjonen om denne har blitt oppblåst til de grader?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Notatboka

Men legg nå for svarte denne utdanning-diskusjonen død!!!! Kjedelig å få varsel om nye innlegg her og så er det bare evig diskusjon om noe som egentlig ikke har noe med Anna å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Notatboka skrev:

Men legg nå for svarte denne utdanning-diskusjonen død!!!! Kjedelig å få varsel om nye innlegg her og så er det bare evig diskusjon om noe som egentlig ikke har noe med Anna å gjøre.

Enig!!! Lag dere for svarte en egen tråd om det!!😬

Endret av Sitronmelis
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg oppleves "jeg er gravid-videoen" som spill... At det er spilt inn etter at hun har funnet ut av graviditeten... Virker så tilgjort og rart... Bare spekulasjoner, men noe var rart.... :haar:

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...