Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Har man videregående så er det mulig, men dama har ikke klart å gjennomføre det! Skjønner ikke at det er så vanskelig for folk å skjønne?

Min aller beste venninne har ikke gått VGS. Hun har jobbet hardt hele livet, og har klart seg uten. Hun sier at det er vanskeligere og at det selvfølgelig ikke er alt hun kan gjøre, men hun er snart 30 og har en bra jobb og en ålreit inntekt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Joppe

Slik som arbeidsmarkedet er nå og som det garantert vil være i flere år fremover, tror jeg Anna skal slite hardt med å få seg en jobb. Hun "konkurrerer" faktisk med folk som har mange års utdannelse + arbeidserfaring. Hvorfor skulle Anna blir valgt før de? Samme om det er en butikkjobb, vaskejobb eller hva....hun stiller bakerst i køen. Uten vgs er det håpløst, med mindre trynefaktor spiller inn.

Endret av Joppe
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Ultiva skrev:

Og husk, i følge et gjesteinnlegg fra Jan i fjor (september?) så hadde jo Anna allerede da 340 % stilling siden hun var tobarnsmor og blogger :tommelsmil:

Hun har betalt deretter også, sa ja hun får godt uttelling. Hadde hun ikke blogget, men f.eks levd på ytelser fra NAV, ikke vært toppblogger, eller hatt en lavtlønnet ordinær jobb, da hun ikke har noe spesiell utdannelse, så hadde jeg vært bekymret.Om hun så hadde fullført vidergående, så er helsefagarbeider en lavtlønnet jobb. Hun har 2 barn og forsørge og det er ikke billig! Får virkelig håpe for barnas skyld at bloggen holder seg høyt oppe på liste fremover. At hun ble gravid er nok positivt for at bloggen vil holde seg på toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, pandabear skrev:

Min aller beste venninne har ikke gått VGS. Hun har jobbet hardt hele livet, og har klart seg uten. Hun sier at det er vanskeligere og at det selvfølgelig ikke er alt hun kan gjøre, men hun er snart 30 og har en bra jobb og en ålreit inntekt. 

Tror ikke det er regelen, men unntaket. Nå er jo Anna ganske mange år yngre og arbeidsmarkedet og krav som stilles endre seg ganske dramatisk.Jeg er usikker på om blogging er noe som en potensiell arbeider vil regne som verdifull kompetanse, arbeidserfaring?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for spekulasjon og avsporing, samt svar til dette

Nordvesta, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Hun kommer da aldri til å få en "vanlig" jobb, hun kommer aldri til å ha behov for det. Det blir show business livet ut for Anna, hun ender nok opp på FEM eller noe i den duren etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Miranda16 skrev:

Fordi hun ikke engang har fullført videregående og da er det en helt annen greie! Om det skulle være aktuelt at hun etterhvert må ha en "vanlig" jobb, så er man ikke særlig attraktiv.

Hun kan da vel få seg en jobb selv om hun ikke har videregående.. " er ikke særlig attraktiv?" alle mennesker må ikke bli advokat,ingeniør eller professor. Det finnes faktisk mange fine yrker man kan få selv om hun passerer 30

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miranda16 skrev:

Har man videregående så er det mulig, men dama har ikke klart å gjennomføre det! Skjønner ikke at det er så vanskelig for folk å skjønne?

Du kan faktisk få deg ett yrke uten videregående... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miranda16 skrev:

Tror ikke det er regelen, men unntaket. Nå er jo Anna ganske mange år yngre og arbeidsmarkedet og krav som stilles endre seg ganske dramatisk.Jeg er usikker på om blogging er noe som en potensiell arbeider vil regne som verdifull kompetanse, arbeidserfaring?

Jeg har ikke gått videregående,min mann har ikke gått videregående.. Men tenk at vi begge har ett yrke med SVENNEBREV😊😊😊😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, eksiltronder skrev:

Hun kommer da aldri til å få en "vanlig" jobb, hun kommer aldri til å ha behov for det. Det blir show business livet ut for Anna, hun ender nok opp på FEM eller noe i den duren etterhvert.

Tenk om hun havner som kassadame på super'n😊 det er ille det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miranda16 skrev:

Hun har betalt deretter også, sa ja hun får godt uttelling. Hadde hun ikke blogget, men f.eks levd på ytelser fra NAV, ikke vært toppblogger, eller hatt en lavtlønnet ordinær jobb, da hun ikke har noe spesiell utdannelse, så hadde jeg vært bekymret.Om hun så hadde fullført vidergående, så er helsefagarbeider en lavtlønnet jobb. Hun har 2 barn og forsørge og det er ikke billig! Får virkelig håpe for barnas skyld at bloggen holder seg høyt oppe på liste fremover. At hun ble gravid er nok positivt for at bloggen vil holde seg på toppen

Hvorfor? Det er mange som har en lavtlønnet ordinær jobb OG barn som klarer seg fint. Ikke alle vil ha eller trenger høy utdannelse og en "flott" høytlønnet jobb for å være fornøyd her i livet. Synes du er ganske så nedlatende. 

Endret av nelipot
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, nelipot skrev:

Hvorfor? Det er mange som har en lavtlønnet ordinær jobb OG barn som klarer seg fint. Ikke alle vil ha eller trenger høy utdannelse og en "flott" høytlønnet jobb for å være fornøyd her i livet. Synes du er ganske så nedlatende. 

Veldig enig her. Penger er ikke alt her i verden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22.3.2016 at 18.34, Miranda16 skrev:

Tror ikke det er regelen, men unntaket. Nå er jo Anna ganske mange år yngre og arbeidsmarkedet og krav som stilles endre seg ganske dramatisk.Jeg er usikker på om blogging er noe som en potensiell arbeider vil regne som verdifull kompetanse, arbeidserfaring?

Hun har ikke VGS, nei. Men det hun har er nok penger og kapital (antar at hun ikke trengte å ta opp et spesielt stort lån på huset som hun EIER) og det fremstår i det minste som hun er flinkere med penger enn mange andre toppbloggere (altså at hun legger av og sparer). At hun har god lønn og godt kapital gjør at det for henne ikke vil være det største problemet å ta opp fag i senere tid privat. Hun kan også skaffe seg svennebrev ved å gå rett i læra og da gå lengre tid og dermed skippe selve skolen. 

Hun er også veldig kjent, og har faktisk klart å fremstille seg selv som nogenlunde jordnær og som en trivelig jente, spesielt i forhold til andre "kjendiser" på hennes alder (tenker da på typ PH deltagerne). Jeg kjenner en god del i "miljøet" hun jobber i (som blogger altså) og er rimelig sikker på at inntekten hennes ikke kommer til å falle på en god stund. Hun er per i dag og vil (mest sannsynlig) i god tid fremover være et "brand" i seg selv. 

Man kan si mye om 3 barn med 3 fedre som 19 åring. Jeg kan ikke si at jeg ville ha ønsket hverken meg selv eller min fremtidige datter inn i den situasjonen - uansett hvor mye penger som ligger i en blogg. Men samtidig så er det faktisk ikke mitt liv. Jeg tror barna har det bra og det er det viktigste. Det finnes mange godt voksne kvinner i Norge som har 3 barnefedre uten at det hyles i kor om hvor synd det er i de stakkars barna. Hvorfor er det så himla mye verre når AR gjør det? 
- Og ikke missforstå, jeg er helt enig i at hun er ung til å ha tre barn, og at man ikke burde få barn med hver eneste fyr man møter, og at å eksponere ungene sine på den måten faktisk ikke er ok, men hvorfor skal så mange ta hun på antall fedre når det er så mange andre som lever i den virkeligheten uten noe større problem?

Innlegg ryddet for brukerdebatt

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett kveldens episode av "Bloggerne", og tenker egentlig at hun ikke var ute etter noen kjæreste, men noen som kunne hjelpe henne med ungene.. Det var det eneste hun gjentok, hvor fantastisk han var med ungene, hvor godt det var med ekstra hjelp..

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bloggingen til Anna og det som kommer på tv liksom ikke helt stemmer overens. Ikke at jeg mener hun lyver eller noe, men at ting som ble hauset veldig opp på bloggen i høst ikke virker så voldsomme på tv.
Jeg har også fulgt Kristin på Styleconnection og syns hun formidler ting mye grundigere og nyansert. Faktisk såpass bra at jeg føler alt som vises av henne på tv nesten aldri er noe nytt.
Andre som er enig?  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Sjay skrev:

Jeg syns bloggingen til Anna og det som kommer på tv liksom ikke helt stemmer overens. Ikke at jeg mener hun lyver eller noe, men at ting som ble hauset veldig opp på bloggen i høst ikke virker så voldsomme på tv.
Jeg har også fulgt Kristin på Styleconnection og syns hun formidler ting mye grundigere og nyansert. Faktisk såpass bra at jeg føler alt som vises av henne på tv nesten aldri er noe nytt.
Andre som er enig?  

Det kalles clickbait hu har det med å overdramstisere for å få lesere...

Endret av Monky
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Monky skrev:

Det kalles clickbait hu har det med å overdramstisere for å få lesere...

Ja, er vel det.. Blir liksom to vidt forskjellige versjoner! Hennes refleksjoner rundt tingene stemmer jo ikke overens med de faktiske ytre tingene som skjer. Men glemmer jo helt at hun er 19 og at ting føles sterkere da, og garantert enda litt mer med 2 barn alene... Og så alene i utlandet da, og med en vinglete eks som vil, men ikke vil. Skjønner faktisk dramaet, men hun forstørrer det en del ved å fokusere så veldig på de sterke følelsene på bloggen, på tv ser det ut som mye faktisk er ganske hversdagslig og avslappet nede på Kypros.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nelipot skrev:

Hvorfor? Det er mange som har en lavtlønnet ordinær jobb OG barn som klarer seg fint. Ikke alle vil ha eller trenger høy utdannelse og en "flott" høytlønnet jobb for å være fornøyd her i livet. Synes du er ganske så nedlatende. 

Er så enig med deg.. Virker på mange som att har du ikke høy utdannelsr,nei da kommer du ingen vei her i livet.

Har selv utdannelse, men kun ett svennebrev. Men vi valgte å kutte ned på mye mens barna var små,slik at jeg kunne være mest mulig hjemme.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...