Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uavhengig om hun er økonomisk sikret eller ikke, så er det andre gode grunner til å ta en utdannelse. Spesielt som mor.

Det er nok enklere å motivere barn til å gjøre det bra på skolen hvis man selv har en utdannelse å vise til, feks.

Endret av BeverTramp
Skriveleif
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ashanti

Hvorfor denne bekymringen over om hun skal ta utdannelse eller ikke? :klo: Så vidt jeg har fått med meg tjener hun mer enn jeg antar de fleste her på KG gjør (ja, det vil selvsagt være unntak) per idag. Jeg tror neppe barna lever under fattigdomsgrensen. Jeg vet om mange unger som gjør det (etter norsk standard altså), syntes heller man kan bruke energi på å bekymre seg for dem istedenfor da. Så får man heller bekymre seg den dagen det eventuelt blir slik at hun ikke kan forsørge barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda16 skrev:

Visste denne ville komme. Jeg mener det du kommer med er en svært svart hvit tenking og det er nok litt mer komplekst enn det fremstiller det som.

Tror ikke du tok poenget mitt. Hvor mye man sparer er individuelt, men penger er også til forbruk. Når man tjener mye gjenspeiler det ofte hvor mye man forbruker også. Hva skjer hvis inntekten går ned og man er vant til et større forbruk? 

Uansett hvor mye man tjener, så burde man alltid ha i hodet hva man gjør når inntekten blir redusert. Blogging er en høyest usikker inntekt til syvende og sist det er det som er hele poenget og det tror jeg en økonom også vil si seg enig i!

Vi kan ta oljefondet som eksempel. Politikerne har alltid vært svært  bevisst i forhold til bruk og sparing av oljefondet. Nå det siste året har salg av oljen gått til et bunn nivå. Hadde ikke politikerne tenkt langsiktig så vil vi kanskje sittet en svært dårlig situasjon om noe år og for senere generasjoner.

 

 

 

Ja penger er til forbruk... Men om man tenker at hun i 2014 tjente 450 tusen etter skatt. Det er ca 40 tusen utbetalt pr måned. Hun får nok betydelig mer i 2016,pluss hennes samboer også tjener penger.

Hun sier selv i intervju at hu sparer betydelige beløp til seg selv og barna.

mange kan ha ett sunt forhold til penger selv om de tjener bra. Ikke alle øser ut flere tusen på tullete ting pr måned. Hun har kjøpt hus,men det ser jeg på som investering.

Men jeg tror du har bestemt deg for at dette klarer ikke Anna. Hun må ha hjelp av det offentlige den dagen bloggen er lagt ned.

Hvorfor er det ikke mulig å gi familien litt kreditt? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, ashanti skrev:

Hvorfor denne bekymringen over om hun skal ta utdannelse eller ikke? :klo: Så vidt jeg har fått med meg tjener hun mer enn jeg antar de fleste her på KG gjør (ja, det vil selvsagt være unntak) per idag. Jeg tror neppe barna lever under fattigdomsgrensen. Jeg vet om mange unger som gjør det (etter norsk standard altså), syntes heller man kan bruke energi på å bekymre seg for dem istedenfor da. Så får man heller bekymre seg den dagen det eventuelt blir slik at hun ikke kan forsørge barna sine.

Barna hennes lever IKKE under fattigdomsgrensen😀 å er så enig med deg i at det er mange andre man skal bekymre seg over før Anna

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, neiognei skrev:

Det nyeste innlegget hennes viser nøyaktig hvor lite reflektert hun er. Sikkert fordi at hun  er så ung. En familie som har adoptert tre barn er ikke engang i nærheten av ustabil og umoden. Og hvor lenge har Jan vært som en far for barna? Siden desember? (Det at hun bruker dette som argument sier jo også sitt.. Han er da ikke faren til barna og burde heller ikke fremstilles som det. De har fedre.) 

Det er så mye galt fatt med de slutningen hun drar og refleksjonene hun har rundt dette med at mennesker reagerer på at en 19 år gammel jente har tre barn. Trenger ikke engang nevne at det er med tre forskjellige fedre for at folk flest skal tenke at dette er trist og en smule hårreisende. 

Når jeg leser det hun skriver tenker jeg det samme som deg,og at hun kanskje ikke har hatt modne,reflekterte voksenpersoner i livet sitt,som hun har kunnet snakke med.

Endret av Sandie
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Det er ikke akkurat normalt å ha 3 barn når man er 19 i dagens samfunn, men for å toppe det hele så vil hun etter fødselen ha barn med 3 forskjellige gutter. Nei, hun er faktisk er et forbilde for mange ungejenter og hun nærmest normaliserer det å ha 3 barn med 3 forskjellige gutter i en alder av 19 år. Jeg synes ikke det er greit. Stakkers de guttene som er dratt inn i dette 3-kant dramaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. mars 2016 at 19.57, neiognei skrev:

Det nyeste innlegget hennes viser nøyaktig hvor lite reflektert hun er. Sikkert fordi at hun  er så ung. En familie som har adoptert tre barn er ikke engang i nærheten av ustabil og umoden. Og hvor lenge har Jan vært som en far for barna? Siden desember? (Det at hun bruker dette som argument sier jo også sitt.. Han er da ikke faren til barna og burde heller ikke fremstilles som det. De har fedre.) 

Det er så mye galt fatt med de slutningen hun drar og refleksjonene hun har rundt dette med at mennesker reagerer på at en 19 år gammel jente har tre barn. Trenger ikke engang nevne at det er med tre forskjellige fedre for at folk flest skal tenke at dette er trist og en smule hårreisende. 

Synes også innlegget ditt er litt lite reflektert. Poenget var vel å få frem at alle kan bli fedre - det er noe helt annet å være en pappa som stiller opp og er der i hverdagen. Det er den personen Jan er for barna, ikke sant. Da er det vel ikke så nøye at barna har andre biologiske fedre. Det er den personen som påtar seg foreldrerollen som er viktig. Spiller det egentlig noen rolle at de ikke er av samme kjøtt og blod? Og at det ikke står på et papir at han er faren? Vel, nei.

Jeg heier på denne familien jeg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minesveiper skrev:

Det er ikke akkurat normalt å ha 3 barn når man er 19 i dagens samfunn, men for å toppe det hele så vil hun etter fødselen ha barn med 3 forskjellige gutter. Nei, hun er faktisk er et forbilde for mange ungejenter og hun nærmest normaliserer det å ha 3 barn med 3 forskjellige gutter i en alder av 19 år. Jeg synes ikke det er greit. Stakkers de guttene som er dratt inn i dette 3-kant dramaet. 

Endret av Veggivegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for spekulasjoner og debatt som omhandler barn

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruMacchiato
11 timer siden, Sjay skrev:

"Det er snart ingen vanlige familier igjen", sitat fra vgtv intervju.. What?!?

Hun omgir seg kanskje med andre i hennes situasjon, og derfor ser verden slik ut for henne. Men jeg må si at jeg ikke er enig i den påstanden, da jeg ser hvordan trenden er her jeg bor. Ser omtrent bare "vanlige" familier rundt meg, jeg. Både i min datters barnehage, og på min sønns skole. Svært få alenemødre å se, i hvert fall her jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FruMacchiato skrev:

Hun omgir seg kanskje med andre i hennes situasjon, og derfor ser verden slik ut for henne. Men jeg må si at jeg ikke er enig i den påstanden, da jeg ser hvordan trenden er her jeg bor. Ser omtrent bare "vanlige" familier rundt meg, jeg. Både i min datters barnehage, og på min sønns skole. Svært få alenemødre å se, i hvert fall her jeg bor. 

Enig! Min oppfatning er at mine/dine/våre barn er mer vanlig grunnet hyppigere skilsmisser, men uten at jeg har statistikk på det tviler jeg på at påstanden hennes har rot i virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 18.3.2016 at 20.07, Minesveiper skrev:

Det er ikke akkurat normalt å ha 3 barn når man er 19 i dagens samfunn, men for å toppe det hele så vil hun etter fødselen ha barn med 3 forskjellige gutter. Nei, hun er faktisk er et forbilde for mange ungejenter og hun nærmest normaliserer det å ha 3 barn med 3 forskjellige gutter i en alder av 19 år. Jeg synes ikke det er greit. Stakkers de guttene som er dratt inn i dette 3-kant dramaet. 

Synes ikke synd i de guttene i det hele tatt.Virker som de tar like lett på ting som Anna selv gjør.Graviditet er vanligvis lett å unngå dersom begge parter virkelig vil det.Ellers enig i det du skiver.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. desember bekrefter hun på bloggen sin at det er slutt mellom henne og barnefar nr. to.

15. desember bekrefter hun at hun og Jan er et par. 

En gang i løpet av romjulen blir hun (planlagt) gravid med tredje barnet. 

Det er jo overhodet ikke normal oppførsel, uavhengig om du er 19 eller 35. Man må jo teste forholdet litt mer enn to uker før man velger å få barn sammen? Selv om de har vært venner lenge så er det noe helt annet å være i et kjærlighetsforhold.

Hun sier selv at hun ble så fort voksen, spør du meg så er hun fremdeles et barn på veldig mange områder..

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, LadyBlaBla skrev:

5. desember bekrefter hun på bloggen sin at det er slutt mellom henne og barnefar nr. to.

15. desember bekrefter hun at hun og Jan er et par. 

En gang i løpet av romjulen blir hun (planlagt) gravid med tredje barnet. 

Det er jo overhodet ikke normal oppførsel, uavhengig om du er 19 eller 35. Man må jo teste forholdet litt mer enn to uker før man velger å få barn sammen? Selv om de har vært venner lenge så er det noe helt annet å være i et kjærlighetsforhold.

Hun sier selv at hun ble så fort voksen, spør du meg så er hun fremdeles et barn på veldig mange områder..

Det ar hun bekrefter det da, så kan det ha skjedd for lenge siden :) håper det for hennes del, for som du sier, å bli gravid så fort med ny mann på så kort tid er litt søkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, frksølekopp skrev:

Det ar hun bekrefter det da, så kan det ha skjedd for lenge siden :) håper det for hennes del, for som du sier, å bli gravid så fort med ny mann på så kort tid er litt søkt. 

Hun virker jo ikke som typen som brenner inne med informasjon i månedsvis akkurat, jeg har inntrykk av at hun forteller ting ganske med én gang på bloggen sin. Så om noe så er det vel i så fall ikke mange dager forsinkelse på infoen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg kjenner ikke AR og mener hun får bare styre sitt liv som hun bare vil. Det som irriteres er medieoppmerksomheten hun får etter at hun ble gravid igjen - det gikk først nedover, kan man si, nå oppover. Tenker mitt;) Enda en ny mann, ja vi elsker, baby med den jeg elsker, drømmefamilien osv (så lenge det varer, kanskje for alltid who knows?) Men hva skal man si? Ønsker henne lykke til videre i hvert fall.   

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innlegget hennes er trist. Handler i korte trekk om at hennes nærmeste venner ikke har gratulert henne med graviditeten, eller at de fleste har snudd ryggen. Og at det kom tydelig frem når vennene til Jan ringte han bare for å skravle - noe hennes venner ikke gjør. Meget trist at hun ikke har større nettverk, og jeg tror hu trenger nære venner mer enn andre, i hvertfall nå. Men jeg kjente jeg ble noe provosert også. Ja trist ikke de nærmeste vennine hennes ikke gratulerer henne, eller ringer henne for å bare skravle. Men gjør hun det selv? Ringer hu "Kari" for å skravle? Ja hun har en travel hverdag, men det har alle andre og - i en annen grad selvsagt. Hun må jo også ta initiativ for å bevare vennskap. Jeg hadde blitt grådig fornærmet hvis dette hadde vært myntet på meg. Friendship is a two way street. 

Endret av frksølekopp
Skrivefeil
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa på bloggerne at hun ikke skulle ha kjæreste det året hun ble gravid..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...