Jump to content
AnonymBruker

mammatilmichelle

Recommended Posts

Fuju
3 timer siden, mjauritz skrev:

Unnskyld at jeg sier det, men..

Hvis de har kjent hverandre i 4 år og vært så gode venner så er det for meg noe som skurrer.

Jan er 24, Anna er 19. For 4 år siden var han 20 og hun 15. Da var han ferdig med VGS og hun gikk på ungdomsskolen.

Hva slags forhold kan de ha hatt da? Tenker ikke nødvendigvis på et romantisk forhold, men hvilke 20 åringer er skikkelig gode kompiser med 15 åringer?! Når jeg var 20 så hadde det vært kleint om liksom jeg og vennene mine hang med ungdomskoleelever...

Jan ble nettopp 23, Anna blir 20 i år. Bare til opplysning.

Pappaen til hun eldste er vel i millitæret nu, noe alle menn må gjennom. Ingen av oss vet hvor mye/lite de to deltar i sine barns liv, det er alltid minst to sider av en sak og vi får kun høre den ene.

For øvrig så er det vel bare å ønske Anna lykke til og håpe at denne lykkeboblen hun nu befinner seg i ikke sprekker med det første. 

Fortsetter under...

Miranda16
51 minutter siden, lilleanne skrev:

Jeg var 16 og han 22 etter 3 år ble vi gift. Tror ikke dette er helt unormalt.

Jo det er det nok

Nordvesta

Tråden ryddet for hets, spekulasjoner og debatt som omhandler privatpersoner, samt samtlige svar til dette

Nordvesta, mod.

Veggivegg
2 timer siden, lilleanne skrev:

Jeg var 16 og han 22 etter 3 år ble vi gift. Tror ikke dette er helt unormalt.

Nei jeg tror ikke dette er så unormalt. Men når det gjelder Anna så er det unormalt

CecilieX

Til diskusjonen om hva som er normalt og unormalt. Ssb sine tall fra 2011 sier at snittalderen for ekteskapsinngåelse for kvinner er 31,1 år og for menn 34,0. Greit å innhente informasjon hvis man førts skal påstå noe. 

ub40

De har kjent hverandre siden 2013! Det er ikke 4 år, men 3 år.

Annonse

metrogull

En ting som er unormalt, og det trenger jeg ikke SSB for å underbygge, er å sitte inne på Rampelyset og faktisk delta i disse trådene her med et så stort og genuint engasjement :fnise:

261010

Syns heller det største problemet er at hun er uforsiktig og ikke tenker konsekvenser. Hun har ikke fullført videregående, derfor ingen utdannelse, dermed ingenting å falle tilbake på. Er uansvarlig å ha tre barn uten en jobb som sikrer inntekt i flere år. Det gjør ikke en blogg. Plutselig er hun lei av bloggen, plutselig vil ikke barna være med på bloggen lengre. Da står hun på ingenting og må starte på nytt. Syns det er dumt å forsvare en slik situasjon.
Det er ikke normalt, ikke bra, og ikke fantastisk å være 19 år, og gravid med nummer 3. Hun har mange unge følgere som ser opp til henne, og hva slags signaler sender ho ut? Hun burde jo virkelig ha startet på skolen igjen nå til høsten, når eldste barnet begynner på skolen. Men det blir vel ikke så lett nå.. Håper virkelig hun er ferdig med å få barn nå, legger ned bloggen og får seg en utdanning  og blir voksen på alle andre måter også, ikke bare som mamma.:opplyser:

Guest Badebuksa
2 timer siden, 261010 skrev:

Syns heller det største problemet er at hun er uforsiktig og ikke tenker konsekvenser. Hun har ikke fullført videregående, derfor ingen utdannelse, dermed ingenting å falle tilbake på. Er uansvarlig å ha tre barn uten en jobb som sikrer inntekt i flere år. Det gjør ikke en blogg. Plutselig er hun lei av bloggen, plutselig vil ikke barna være med på bloggen lengre. Da står hun på ingenting og må starte på nytt. Syns det er dumt å forsvare en slik situasjon.
Det er ikke normalt, ikke bra, og ikke fantastisk å være 19 år, og gravid med nummer 3. Hun har mange unge følgere som ser opp til henne, og hva slags signaler sender ho ut? Hun burde jo virkelig ha startet på skolen igjen nå til høsten, når eldste barnet begynner på skolen. Men det blir vel ikke så lett nå.. Håper virkelig hun er ferdig med å få barn nå, legger ned bloggen og får seg en utdanning  og blir voksen på alle andre måter også, ikke bare som mamma.:opplyser:

Tror du ikke hun har vært så mye i media at hun kan selge seg selv om resten av familien på andre måter enn en blogg? Det er mange eksempler på f - kjendiser som har gjort nettopp det.

Se på ekshopperen Anders Jacobsen, f.eks. Han har lenge vært fast innslag på forsiden av Se&Hør, selv etter sportskarrieren tok slutt. 

Totalt uinteressante personer kan vinne de og, tydeligvis. 

Aintnofun

Akkurat det med utdannelse tenker jeg ikke er noe å stresse med. Hun er jo fortsatt ung og bloggen kan hun jo tjene på i noen år fremover til. Men jeg ville nok slutta å legge ut bilder av Michelle når hun begynner på skolen. Helst litt før det også. Syns generelt ikke noe om å eksponere barna på den måten hun gjør, men vil si det er mer greit når de er små..

Smasnug
2 timer siden, Aintnofun skrev:

Akkurat det med utdannelse tenker jeg ikke er noe å stresse med. Hun er jo fortsatt ung og bloggen kan hun jo tjene på i noen år fremover til. Men jeg ville nok slutta å legge ut bilder av Michelle når hun begynner på skolen. Helst litt før det også. Syns generelt ikke noe om å eksponere barna på den måten hun gjør, men vil si det er mer greit når de er små..

Hvorfor er det mer greit å eksponere mindre barn enn større barn ( som nettopp har begynt på skolen)?

Ferny
7 timer siden, Aintnofun skrev:

Enig med deg. Skjønner ikke hvorfor folk stresser med at hun absolutt må fullføre videregående så fort som mulig. Hun har inntekt i flere år ennå, og når hun føler for det, så venter skolebenken der. Nok penger til å ikke trenge studiestøtte har hun garantert også... og videregåendefag er da ikke noe stress å ta. Og særlig ikke for de som faktisk tar opp fag når de er litt mer voksne og motiverte. Største problemet for ungdom i dag er vel at de lider seg gjennom videregående, og ender opp med dårlige karakterer uten mulighet til å studere det de ønsker. Da må de enten ta opp fag, eller velge noe annet. Flere som hadde vært tjent med å jobbe noen år, og heller kaste seg på skolebenken når de er klare for det. Dessuten har jenten faktisk klart å skape seg en klekkelig god inntekt i ung alder, jeg tror hun har lært seg litt av hvert på veien - skal se hun aldri kommer til å føle behov for å fullføre videregående... hvem vet.

Edited by Ferny

neiognei

Det nyeste innlegget hennes viser nøyaktig hvor lite reflektert hun er. Sikkert fordi at hun  er så ung. En familie som har adoptert tre barn er ikke engang i nærheten av ustabil og umoden. Og hvor lenge har Jan vært som en far for barna? Siden desember? (Det at hun bruker dette som argument sier jo også sitt.. Han er da ikke faren til barna og burde heller ikke fremstilles som det. De har fedre.) 

Det er så mye galt fatt med de slutningen hun drar og refleksjonene hun har rundt dette med at mennesker reagerer på at en 19 år gammel jente har tre barn. Trenger ikke engang nevne at det er med tre forskjellige fedre for at folk flest skal tenke at dette er trist og en smule hårreisende. 

Annonse

neiognei
13 timer siden, Badebuksa skrev:

Tror du ikke hun har vært så mye i media at hun kan selge seg selv om resten av familien på andre måter enn en blogg? Det er mange eksempler på f - kjendiser som har gjort nettopp det.

Se på ekshopperen Anders Jacobsen, f.eks. Han har lenge vært fast innslag på forsiden av Se&Hør, selv etter sportskarrieren tok slutt. 

Totalt uinteressante personer kan vinne de og, tydeligvis. 

Anders Jacobsen jobber. Hvor mye tror du man tjener på tre sider i Se og hør egentlig? 

Nordvesta

Tråden ryddet for innlegg som omhandler navngitt barn

Nordvesta, mod.

Jessica!

Uansett så skriver hun sett fra sitt perspektiv. Hun er en ung jente og vil formulere seg deretter.  På lik linje med alle andre så har hun meninger, og dette handler jo faktisk om hennes eget liv og livsvalg. Synes ikke det er så rart at hun føler for å sette ord på hva hun tenker og føler. Det er jo egentlig bare hun som kan vite hva som er rett for henne.

ub40

"Jeg skal ikke ha noe forhold dette året, jeg må fokusere på andre ting", men jaggu hadde hun 2 forhold og sin tredje unge på vei ila de neste tre mnd etter den uttalelsen... Hun er jo dobbeltmoralen selv.

Edited by ub40

Veggivegg
11 timer siden, Ferny skrev:

Enig med deg. Skjønner ikke hvorfor folk stresser med at hun absolutt må fullføre videregående så fort som mulig. Hun har inntekt i flere år ennå, og når hun føler for det, så venter skolebenken der. Nok penger til å ikke trenge studiestøtte har hun garantert også... og videregåendefag er da ikke noe stress å ta. Og særlig ikke for de som faktisk tar opp fag når de er litt mer voksne og motiverte. Største problemet for ungdom i dag er vel at de lider seg gjennom videregående, og ender opp med dårlige karakterer uten mulighet til å studere det de ønsker. Da må de enten ta opp fag, eller velge noe annet. Flere som hadde vært tjent med å jobbe noen år, og heller kaste seg på skolebenken når de er klare for det. Dessuten har jenten faktisk klart å skape seg en klekkelig god inntekt i ung alder, jeg tror hun har lært seg litt av hvert på veien - skal se hun aldri kommer til å føle behov for å fullføre videregående... hvem vet.

Er så enig med deg. Har ei i familien som ble hjelpepleier i voksen alder. Alder er ingen hindring for utdannelse.

Kan ikke folk la henne,Jan og barna være litt i fred. Hvorfor må vi dømme alt nord og ned? Ja hun er 19 år men jeg tror hun er en flink og streng mamma når det trengs

Miranda16
9 timer siden, Veggivegg skrev:

Er så enig med deg. Har ei i familien som ble hjelpepleier i voksen alder. Alder er ingen hindring for utdannelse.

Kan ikke folk la henne,Jan og barna være litt i fred. Hvorfor må vi dømme alt nord og ned? Ja hun er 19 år men jeg tror hun er en flink og streng mamma når det trengs

Grunnen til at man burde tenke på utdanning på lang sikt er fordi, man vet aldri hvor lenge en blogg er et et levebrød. Hva gjør man da? Ingen arbeidsgiver vil ansette en person som ikke har fullført videregående i Norge er det sånn og når man har barn å forsørge så burde det gå opp et rødt lys! Derfor blir jeg blir litt oppgitt over de som mener at utdanning kan vente, jeg mener det vitner om umodenhet. Mange unge tenker ikke lengre enn nesa rekker, men mener at det ikke er noen unnskyldning når man tross alt har forsørgelsesansvar.

Edited by Miranda16

Guest FruMacchiato
6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Grunnen til at hun burde tenke på utdanning på lang sikt er fordi, man vet aldri hvor lenge en blogg er et et levebrød. Hva gjør hun da? Ingen arbeidsgiver vil ansette en person som ikke har fullført videregående. I Norge er det sånn, og jeg blir litt oppgitt over de som mener at utdanning kan vente!

Si ikke det. Du kommer nemlig langt ved å kjenne folk, og utdannelse veier ikke alltid like tungt. Det finnes nok av gründere og entreprenører som mangler utdannelse, men som har gjort det skarpt i arbeidslivet. Ikke alle MÅ følge flokken og "normalen"; det vil heldigvis alltid være individualister som gjør sitt eget opplegg☺

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...