Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Joppe

 Leser i siste blogginnlegg at hun er bekymret for hva hennes barn vil bli mobbet for i fremtiden. Da har jeg ett råd til deg Anna, slutt å blogg asap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble rett og slett litt lei meg da jeg hørte nyheten. Jeg har fulgt med på bloggen til Anna i flere år, og har alltid ønsket at det skulle "ordne seg" for henne med tanke på kjærligheten/familielivet. Nå virket det endelig som om ting var blitt bra, etter vanvittig mye rot i høst. At hun da blir gravid bare uker etter et nystartet forhold, virker helt sprøtt. Hun har selv skrevet om hvordan hun ville ha ventet med å få barn så tidlig hvis hun hadde kunnet velge på nytt, og nå kommer altså nr. 3. Jeg tror forholdet med Jan har mindre sjanse for å vare nå enn hvis de hadde ventet noen år, men jeg ønsker dem selvsagt det beste. Barna hennes har det bra, og det er jo det viktigste (selv om jeg er uenig i måten de eksponeres på). 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det, men..

Hvis de har kjent hverandre i 4 år og vært så gode venner så er det for meg noe som skurrer.

Jan er 24, Anna er 19. For 4 år siden var han 20 og hun 15. Da var han ferdig med VGS og hun gikk på ungdomsskolen.

Hva slags forhold kan de ha hatt da? Tenker ikke nødvendigvis på et romantisk forhold, men hvilke 20 åringer er skikkelig gode kompiser med 15 åringer?! Når jeg var 20 så hadde det vært kleint om liksom jeg og vennene mine hang med ungdomskoleelever...

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Joppe skrev:

 Leser i siste blogginnlegg at hun er bekymret for hva hennes barn vil bli mobbet for i fremtiden. Da har jeg ett råd til deg Anna, slutt å blogg asap!

Word!  Egentlig var det ganske teit sagt av Anna. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, mjauritz skrev:

Unnskyld at jeg sier det, men..

Hvis de har kjent hverandre i 4 år og vært så gode venner så er det for meg noe som skurrer.

Jan er 24, Anna er 19. For 4 år siden var han 20 og hun 15. Da var han ferdig med VGS og hun gikk på ungdomsskolen.

Hva slags forhold kan de ha hatt da? Tenker ikke nødvendigvis på et romantisk forhold, men hvilke 20 åringer er skikkelig gode kompiser med 15 åringer?! Når jeg var 20 så hadde det vært kleint om liksom jeg og vennene mine hang med ungdomskoleelever...

Ja, veldig merkelig det der. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, LeilaS skrev:

Ja, veldig merkelig det der. 

Jeg er fra bygda og der ville ikke det der vært så merkelig. Jeg har flere jeg tidvis fortsatt har kontakt med som er mye eldre enn meg og som jeg har kjent siden jeg gikk på ungdomsskolen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, mjauritz skrev:

Unnskyld at jeg sier det, men..

Hvis de har kjent hverandre i 4 år og vært så gode venner så er det for meg noe som skurrer.

Jan er 24, Anna er 19. For 4 år siden var han 20 og hun 15. Da var han ferdig med VGS og hun gikk på ungdomsskolen.

Hva slags forhold kan de ha hatt da? Tenker ikke nødvendigvis på et romantisk forhold, men hvilke 20 åringer er skikkelig gode kompiser med 15 åringer?! Når jeg var 20 så hadde det vært kleint om liksom jeg og vennene mine hang med ungdomskoleelever...

Jenter har ofte eldre venner. Da jeg var 15 hadde jeg venner som var 18-20 år. Jeg hadde en kjærest som var tre år eldre enn meg og hans venner var et par år eldre enn han igjen. Det resulterte jo i at både jeg og mine venninner hang med de som var 4-5 år eldre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som ikke syns dette er spesielt smart av Anna. Og ja, jeg reagerer på dette med at det er 3 fedre, det ville jeg gjort med hvem som helst, spesielt når det er 3 barn og 3 fedre. Skulle Anna og Jan holde sammen i mange år og hun får flere sammen med han vil det inntrykket utjevne seg til noe litt mer normalt for min del.

Men når jeg ser på debatten rundt dette så henger jeg meg opp i at jeg og mange med meg reagerer på henne fordi hun er kvinne. Jeg undres over menn som har barn alle veier som det ikke stilles tilsvarende krav til og som det ei heller er like stort stigma knyttet til. Kan det tenkes at dette handler om noe dypere som er kodet inn i oss å tenke om kvinner sett fra vår kultur og historie?
Til info kjenner jeg feks til en skikkelig player som har barn med 8 ulike damer og er singel. Folk blir jo sjokkerte, men reagerer likevel ikke sterkt, han blir mer avfeid som et håpløst tilfelle i lys av at han er mann.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mjauritz skrev:

Unnskyld at jeg sier det, men..

Hvis de har kjent hverandre i 4 år og vært så gode venner så er det for meg noe som skurrer.

Jan er 24, Anna er 19. For 4 år siden var han 20 og hun 15. Da var han ferdig med VGS og hun gikk på ungdomsskolen.

Hva slags forhold kan de ha hatt da? Tenker ikke nødvendigvis på et romantisk forhold, men hvilke 20 åringer er skikkelig gode kompiser med 15 åringer?! Når jeg var 20 så hadde det vært kleint om liksom jeg og vennene mine hang med ungdomskoleelever...

Jeg var 16 og han 22 etter 3 år ble vi gift. Tror ikke dette er helt unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjay skrev:

Jeg er en av de som ikke syns dette er spesielt smart av Anna. Og ja, jeg reagerer på dette med at det er 3 fedre, det ville jeg gjort med hvem som helst, spesielt når det er 3 barn og 3 fedre. Skulle Anna og Jan holde sammen i mange år og hun får flere sammen med han vil det inntrykket utjevne seg til noe litt mer normalt for min del.

Men når jeg ser på debatten rundt dette så henger jeg meg opp i at jeg og mange med meg reagerer på henne fordi hun er kvinne. Jeg undres over menn som har barn alle veier som det ikke stilles tilsvarende krav til og som det ei heller er like stort stigma knyttet til. Kan det tenkes at dette handler om noe dypere som er kodet inn i oss å tenke om kvinner sett fra vår kultur og historie?
Til info kjenner jeg feks til en skikkelig player som har barn med 8 ulike damer og er singel. Folk blir jo sjokkerte, men reagerer likevel ikke sterkt, han blir mer avfeid som et håpløst tilfelle i lys av at han er mann.

Jeg hadde reagert like mye. Faktisk enda mer om de ikke hadde brydd seg om de tre barna de har vært med på å lage. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mjauritz skrev:

Unnskyld at jeg sier det, men..

Hvis de har kjent hverandre i 4 år og vært så gode venner så er det for meg noe som skurrer.

Jan er 24, Anna er 19. For 4 år siden var han 20 og hun 15. Da var han ferdig med VGS og hun gikk på ungdomsskolen.

Hva slags forhold kan de ha hatt da? Tenker ikke nødvendigvis på et romantisk forhold, men hvilke 20 åringer er skikkelig gode kompiser med 15 åringer?! Når jeg var 20 så hadde det vært kleint om liksom jeg og vennene mine hang med ungdomskoleelever...

Jan ble nettopp 23, Anna blir 20 i år. Bare til opplysning.

Pappaen til hun eldste er vel i millitæret nu, noe alle menn må gjennom. Ingen av oss vet hvor mye/lite de to deltar i sine barns liv, det er alltid minst to sider av en sak og vi får kun høre den ene.

For øvrig så er det vel bare å ønske Anna lykke til og håpe at denne lykkeboblen hun nu befinner seg i ikke sprekker med det første. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, lilleanne skrev:

Jeg var 16 og han 22 etter 3 år ble vi gift. Tror ikke dette er helt unormalt.

Jo det er det nok

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden ryddet for hets, spekulasjoner og debatt som omhandler privatpersoner, samt samtlige svar til dette

Nordvesta, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lilleanne skrev:

Jeg var 16 og han 22 etter 3 år ble vi gift. Tror ikke dette er helt unormalt.

Nei jeg tror ikke dette er så unormalt. Men når det gjelder Anna så er det unormalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Til diskusjonen om hva som er normalt og unormalt. Ssb sine tall fra 2011 sier at snittalderen for ekteskapsinngåelse for kvinner er 31,1 år og for menn 34,0. Greit å innhente informasjon hvis man førts skal påstå noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting som er unormalt, og det trenger jeg ikke SSB for å underbygge, er å sitte inne på Rampelyset og faktisk delta i disse trådene her med et så stort og genuint engasjement :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller det største problemet er at hun er uforsiktig og ikke tenker konsekvenser. Hun har ikke fullført videregående, derfor ingen utdannelse, dermed ingenting å falle tilbake på. Er uansvarlig å ha tre barn uten en jobb som sikrer inntekt i flere år. Det gjør ikke en blogg. Plutselig er hun lei av bloggen, plutselig vil ikke barna være med på bloggen lengre. Da står hun på ingenting og må starte på nytt. Syns det er dumt å forsvare en slik situasjon.
Det er ikke normalt, ikke bra, og ikke fantastisk å være 19 år, og gravid med nummer 3. Hun har mange unge følgere som ser opp til henne, og hva slags signaler sender ho ut? Hun burde jo virkelig ha startet på skolen igjen nå til høsten, når eldste barnet begynner på skolen. Men det blir vel ikke så lett nå.. Håper virkelig hun er ferdig med å få barn nå, legger ned bloggen og får seg en utdanning  og blir voksen på alle andre måter også, ikke bare som mamma.:opplyser:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
2 timer siden, 261010 skrev:

Syns heller det største problemet er at hun er uforsiktig og ikke tenker konsekvenser. Hun har ikke fullført videregående, derfor ingen utdannelse, dermed ingenting å falle tilbake på. Er uansvarlig å ha tre barn uten en jobb som sikrer inntekt i flere år. Det gjør ikke en blogg. Plutselig er hun lei av bloggen, plutselig vil ikke barna være med på bloggen lengre. Da står hun på ingenting og må starte på nytt. Syns det er dumt å forsvare en slik situasjon.
Det er ikke normalt, ikke bra, og ikke fantastisk å være 19 år, og gravid med nummer 3. Hun har mange unge følgere som ser opp til henne, og hva slags signaler sender ho ut? Hun burde jo virkelig ha startet på skolen igjen nå til høsten, når eldste barnet begynner på skolen. Men det blir vel ikke så lett nå.. Håper virkelig hun er ferdig med å få barn nå, legger ned bloggen og får seg en utdanning  og blir voksen på alle andre måter også, ikke bare som mamma.:opplyser:

Tror du ikke hun har vært så mye i media at hun kan selge seg selv om resten av familien på andre måter enn en blogg? Det er mange eksempler på f - kjendiser som har gjort nettopp det.

Se på ekshopperen Anders Jacobsen, f.eks. Han har lenge vært fast innslag på forsiden av Se&Hør, selv etter sportskarrieren tok slutt. 

Totalt uinteressante personer kan vinne de og, tydeligvis. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...