Jump to content
AnonymBruker

mammatilmichelle

Recommended Posts

frksølekopp

Litt OT, men lurer oppriktig. Og ikke ment som kritikk til AR. Angående utdanning, å få seg generell studiekompetanse. Antar hun må vente ettersom barn nr 3 kommer, og blir mye å holde fingrene i fremover. Hvis hun velger å benytte seg av 23/5 regelen, så er et av kravene å ha minst 5 års praksis og/eller utdanning. Gjelder da blogging? Hun er vel ansatt hos blogg.no, så...? :klo:

En venninne av meg benytter seg av denne regelen og må dokumentere hvor hun har jobbet heltid i 5 år og det året hun studerte. Derfor lurer jeg på om blogging er godkjent som en heltidsjobb på lik linje med andre ting. 

https://utdanning.no/tema/nyttig_informasjon/235-regelen

Fortsetter under...

Salka

Dæven døtte meg ut av vinduet!  :sjokk: 19 år og gravid med nr 3 med mann nr 3 er faen meg helt utrolig. Hun er jo nesten bare barnet selv. Vet hun ikke hva prevensjon er? Selvfølgelig kan man bli gravid på p-piller, men når det har skjedd to ganger før (om hun brukte p-piller) bør man slenge på en dong i tillegg. For all del, denne ungen kan være planlagt, men jeg har mine tvil. 

Jeg har aldri lest bloggen hennes, men snikleser litt i denne tråden og da får jeg jo med meg det meste, hehe. :P

Guest incognita
7 timer siden, Hindenburg skrev:

Er ikke Anna sin skyld at hun har unormalt høy fruktbarhet :humpe:

Synes synd på de jentene som er så fruktbare at prevensjon er nytteløst. Stakkars da, kan ikke være så lett akkurat. 

Guest Atp
30 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Er du sint fordi folk lurer på hva i pokker denne dama driver med når hun eksponerer barna som hun gjør? Er du skuffet fordi folk syns det er rart å få 3 barn med 3 forskjellige menn før hun er 20 år gammel? Blir du lei deg når folk er oppgitt over clickbaits? 

Ja, hun er en offentlig person. Nei, hun valgte ikke å få slemme kommentarer. Dog ser jeg ikke helt logikken bak "stakkars meg"-oppførselen, når vedkommende så til de grader legger opp til det. Er man i søkelyset, så kommer mange ting frem - negativt og positivt. Personlig syns jeg Anna virker som ei søt jente, men hun tar av og til rare valg.

Offentlige personer blir diskutert, enten du vil det eller ei. Jeg syns det er fælt hvis folk er slemme, for ingen fortjener drittslenging, men jeg mener... hva tror du sladderblader er til for? Hvorfor er befolkningen så sinnssykt opphengt i kjendiser? 

Jeg syns det er trist at Anna får så mye "hat", men seriøst... hun er ikke dum. Hun skjønte nok like godt som deg og meg at dette ville skape mye uro, nettopp fordi folk er interessert i å vite hva en "offentlig" person gjør.

For meg må gjerne Anna få 5 barn med 5 forskjellige.. Det jeg er oppgitt over er all den hets og stygge kommentarer hun har fått på sosiale medier.

ja,offentlig personer blir diskutert. Men det er stor forskjell på sakelig,normal diskusjon og dette som jeg har lest i dag.

i sladrebladene som du sier,står det da ikke så mye dritt. Om hun har tatt ett rart valg ved å få nummer 3 så er ikke det vår sak.

i dag har jeg lest at folk har kalt henne "søppel,fitte,teit,dum,mindre smart" å dette er bare litt.

det er jammen ikke rart barn starter med å være ille på nett når vi voksne holder på som vi gjør. Ingen,absolutt ingen fortjener å høre alt dette. 

Purple Basil
6 timer siden, Frøken fjong skrev:

Det som gjør dette kontroversielt, er at Anna Rasmussen lever av å eksponere barna sine på nett. Det vil si, hun tjener masse penger på å legge ut bilder av sine søte små. Nok en baby, betyr mer oppmerksomhet, større lesertall - og mer penger. Barna er hennes "salgsobjekt", og et strategisk valg når hun ikke har annet livsgrunnlag. Personlig synes jeg ikke det er greit. De har ikke samtykket til å være levebrød for sin PR-kåte mor..

Det er akkurat det jeg tenker også... UI-bloggen genererte vel ikke nok klikk, så da passet det perfekt å bli gravid igjen tenker jeg ;) 

Miranda16
28 minutter siden, Atp skrev:

For meg må gjerne Anna få 5 barn med 5 forskjellige.. Det jeg er oppgitt over er all den hets og stygge kommentarer hun har fått på sosiale medier.

ja,offentlig personer blir diskutert. Men det er stor forskjell på sakelig,normal diskusjon og dette som jeg har lest i dag.

i sladrebladene som du sier,står det da ikke så mye dritt. Om hun har tatt ett rart valg ved å få nummer 3 så er ikke det vår sak.

i dag har jeg lest at folk har kalt henne "søppel,fitte,teit,dum,mindre smart" å dette er bare litt.

det er jammen ikke rart barn starter med å være ille på nett når vi voksne holder på som vi gjør. Ingen,absolutt ingen fortjener å høre alt dette. 

Ærlig talt så tror jeg at det er tenåringer som bruker flere av de ordene du henviser det. Synes du skal være forsiktig med å generalisere de som diskuterer i denne tråden. For det meste er de som er aktive saklige

Annonse

Guest agnesb

Dere negative LOOOOSERE her har vel fasiten på alt... Bra dere alle er så himla plettfrie! ❤️

Æsj & fysj hva VOKSNE folk klarer å lire av seg!!!! Skaff dere ett himla liv.

og NEI, jeg synes ikke 3 barn m 3 menn er det beste trekket! Men så fint for meg da, at det ikke er MEG det gjelder!! 

Edited by agnesb

The Kitten
3 minutter siden, agnesb skrev:

Dere negative LOOOOSERE her har vel fasiten på alt... Bra dere alle er så himla plettfrie! ❤️

Æsj & fysj hva VOKSNE folkarer å lire av seg!!!! Skaff dere ett himla liv.

og NEI, jeg synes ikke 3 barn m 3 menn er det beste trekket! Men så fint for meg da, at det ikke er MEG det gjelder!! 

Det er vel ingen her som har påstått at de er plettfrie. Alle kan gjøre feil, men modne folk lærer av feilene sine. 

Nå er det godt mulig hun har gått på prevensjon alle 3 gangene (jeg leser ikke bloggen hennes, så jeg aner ikke) men jeg tviler i så fall sterkt på at prevensjonen har feilet ved alle anledningene. Når man blir gravid gang på gang med ulike fedre så burde man innse at det kanskje ikke er det smarteste trekket. Spesielt når den eneste karrieren man har klart å oppnå er å være blogger. Å blogge er ikke galt i og for seg, men tror hun virkelig hun kan leve av det resten av livet?

ashanti
1 time siden, frksølekopp skrev:

Litt OT, men lurer oppriktig. Og ikke ment som kritikk til AR. Angående utdanning, å få seg generell studiekompetanse. Antar hun må vente ettersom barn nr 3 kommer, og blir mye å holde fingrene i fremover. Hvis hun velger å benytte seg av 23/5 regelen, så er et av kravene å ha minst 5 års praksis og/eller utdanning. Gjelder da blogging? Hun er vel ansatt hos blogg.no, så...? :klo:

En venninne av meg benytter seg av denne regelen og må dokumentere hvor hun har jobbet heltid i 5 år og det året hun studerte. Derfor lurer jeg på om blogging er godkjent som en heltidsjobb på lik linje med andre ting. 

https://utdanning.no/tema/nyttig_informasjon/235-regelen

Jeg har selv benyttet meg av 23/5, og da var omsorg for barn med på å dekke kravet. Jeg hadde en på 3 år når jeg søkte og da dekket det 3 år av de 5 årene. Står også om dette hos samordna opptak om du er interessert i å lese mer.

Edit: Jeg hadde riktignok jobbet fulltid som dekket nesten de 5 årene, men omsorg for barn dekker altså dette også..

Edited by ashanti

Elizabeth2014

Jeg så nå videoen de postet, den var linket fra en nettavis, men de gav ingen direkte kommentar til avisen... Sikker på at det ikke bare er en valp som Michelle og William skal bli "storesøster"/"storebror" til da ?  Hun er 19..da jeg var 19 hadde jeg akkurat fått mitt første kyss, og jeg var overhode IKKE klar for sex én gang. Og hun er 19 og har blitt gravid med 3 ulike menn ?  Hvis dette er sant er det sykt i mine øyne... (Er selv en stabil person som har vært sammen med samme person nå i 8+ år...klarer ikke å vri hjernen min dit at jeg kan forstå at noen kan ha 3 partnere på så kort tid som henne...) 

frksølekopp
8 minutter siden, ashanti skrev:

Jeg har selv benyttet meg av 23/5, og da var omsorg for barn med på å dekke kravet. Jeg hadde en på 3 år når jeg søkte og da dekket det 3 år av de 5 årene. Står også om dette hos samordna opptak om du er interessert i å lese mer.

Edit: Jeg hadde riktignok jobbet fulltid som dekket nesten de 5 årene, men omsorg for barn dekker altså dette også..

Okei, takk for svar :) visste ikke dette med barn også gjaldt. Men det er jo egentlig veldig bra for mange sin del :)

Nok om dette :fnise:

Guest agnesb
11 minutter siden, The Kitten skrev:

Det er vel ingen her som har påstått at de er plettfrie. Alle kan gjøre feil, men modne folk lærer av feilene sine. 

Nå er det godt mulig hun har gått på prevensjon alle 3 gangene (jeg leser ikke bloggen hennes, så jeg aner ikke) men jeg tviler i så fall sterkt på at prevensjonen har feilet ved alle anledningene. Når man blir gravid gang på gang med ulike fedre så burde man innse at det kanskje ikke er det smarteste trekket. Spesielt når den eneste karrieren man har klart å oppnå er å være blogger. Å blogge er ikke galt i og for seg, men tror hun virkelig hun kan leve av det resten av livet?

Det har jeg aldri uttalt meg om det går eller ikke?? Og jeg tipper dette var ett planlagt barn. Uansett om det ikke har noe å si.....

men hva folk klarer å lire av seg!! Dette har da ingen andre noen fasit på enn Anna og Jan, så hvorfor komme med deres mening om hva som burde gjøres eller hvor galt det er. Det er så kvalmt..

Fotballflue

Jaggu! Får bare si gratulerer da :baby:

Annonse

Infinity

Har lagt merke til hvor utrolig opptatt noen er på manglende utdannelse. Er det noe hun ikke trenger å være bekymret for er det vel om hun har råd til smør på maten.

Når/om bloggkarrieren tar slutt så vil hun vel trolig enten utdanne seg eller finne seg en jobb...eller kommer barnevernet om hun må ta en butikkjobb...:dry:

Ms.Sommerfugl
1 time siden, Atp skrev:

Men tildeler du ikke meninger til folk de i utgangspunktet bør stå for selv? Jeg mener, du tenker ikke nevneverdig over at hun får barn med flere forskjellige menn, men det er folk som stusser ved det. Gjerne gi eksempler på alt det forferdelige du har lest her i dag. Noe av det kan være litt hardt, og ufortjent, men jeg ville ikke kalt det hets.

Å kalle folk for søppel og fitte er det ingen som har gjort i denne tråden såvidt jeg har sett? Jeg er fullstendig enig i at det er utrolig feigt og kalle et annet menneske de tingene, men dét er hets. Kritikk er noe helt annet.

Jeg ble oppdratt til og være diplomatisk, og en god person. Allikevel ser jeg forskjellen på kritikk som kan oppfattes som hardt, og nettmobbing. Kritikk er noe man kan ta til ettertanke, og netthets og mobbing er uakseptabelt. Men så var det jo det å faktisk skjønne forskjellen. Noen, som f.eks AR, kan oppfatte konstruktiv kritikk som netthets. Du kan også oppfatte kritikk som netthets, men det betyr ikke at det er det.

Du har retten til dine meninger, og da syns hvertfall jeg at alle andre har rett til sine.

Ms.Sommerfugl
57 minutter siden, agnesb skrev:

Det har jeg aldri uttalt meg om det går eller ikke?? Og jeg tipper dette var ett planlagt barn. Uansett om det ikke har noe å si.....

men hva folk klarer å lire av seg!! Dette har da ingen andre noen fasit på enn Anna og Jan, så hvorfor komme med deres mening om hva som burde gjøres eller hvor galt det er. Det er så kvalmt..

Det er vel ingen hemmelighet at overeksponering av barn på sosiale medier bør begrenses! 

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Les-dette-for-du-legger-ut-Facebook-bilder-av-barna-3173269.html

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst-old/--Nei_-vi-legger-ikke-ut-bilder-av-barna-pa-Facebook-ikke-sa-ofte-i-hvert-fall-7137241.html

http://www.aftenposten.no/kultur/Foreldre-kan-heller-ikke-nettvett-7112763.html

Det er i hovedsak dette folk diskuterer + andre ting AR gjør, som er alt fra sladder, til kritikk, til av og til krasse uttalelser. Men denne; "skjerp dere" og "hva folk klarer og lire av seg" blir nesten for dumt når man ser det store bildet. AR er,  og kommer til å være en offentlig person. En slags kjendis, om du vil. Da er det ingen vei utenom sladder, snakking, kritikk og ryktespredning. De fleste er fullstendig klar over dette, men du må også huske på at AR er ung. Hun tar valg nå, som hun kanskje vil angre bittert på om 5, 10, 15 år. Du kan nesten sammenligne det med Paradise Hotell-deltakere. 

For min del handler det om og rette søkelyset mot det som faktisk er viktig, som er barna og hennes sosiale valg. Jeg tror jeg snakker på vegne av de fleste i denne tråden når jeg sier at ingen ønsker Anna vondt! 

Så ja, det er faktisk lov og bruke hodet :) 

smartbimbo

Anna kan uansett ta videregående som privatist, til dere som skriver om 25/3 regelen osv. 

Det blir ganske dyrt mtp at hun bare har fullført et år, men hun har flust med penger virker det ut som. 

LouiseL

Jeg synes det er helt drøyt. Hun er vel bare 19 år? Å være 19 år og få sitt tredje barn med pappa nr 3 synes jeg er helt vilt. For all del, jeg tror barna hennes har det veldig fint, og jeg tror hun er en god mamma, men hvorfor MÅ hun få barn med hver kjæreste? Jeg skjønner bare ikke hvordan hun tenker. Hun er 19 år, og de har vel ikke vært sammen så lenge heller. Hvorfor kunne hun ikke ha ventet i noen år da? Hun har to små barn og en relativt ny kjæreste. Jeg forstår ikke hvordan man kan sette seg selv (og barna hennes) i en sånn situasjon. Halvsøsken, stepappa, pappaer som bor her og der.. Jeg forstår det ikke, og synes det er hele er trist. 

Nordvesta

Tråden ryddet for spekulasjoner, debatt om privatpersoner, hets og avsporing, samt svar til alt dette

Nordvesta, mod.

Guest Atp
5 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Men tildeler du ikke meninger til folk de i utgangspunktet bør stå for selv? Jeg mener, du tenker ikke nevneverdig over at hun får barn med flere forskjellige menn, men det er folk som stusser ved det. Gjerne gi eksempler på alt det forferdelige du har lest her i dag. Noe av det kan være litt hardt, og ufortjent, men jeg ville ikke kalt det hets.

Å kalle folk for søppel og fitte er det ingen som har gjort i denne tråden såvidt jeg har sett? Jeg er fullstendig enig i at det er utrolig feigt og kalle et annet menneske de tingene, men dét er hets. Kritikk er noe helt annet.

Jeg ble oppdratt til og være diplomatisk, og en god person. Allikevel ser jeg forskjellen på kritikk som kan oppfattes som hardt, og nettmobbing. Kritikk er noe man kan ta til ettertanke, og netthets og mobbing er uakseptabelt. Men så var det jo det å faktisk skjønne forskjellen. Noen, som f.eks AR, kan oppfatte konstruktiv kritikk som netthets. Du kan også oppfatte kritikk som netthets, men det betyr ikke at det er det.

Du har retten til dine meninger, og da syns hvertfall jeg at alle andre har rett til sine.

Søppel var det noen her inne som sa,men det ble heldigvis slettet. Fitte var det noen på Facebook som sa.

ja da,alle for ha sin mening,men vi får jo ikke gjort noe med at hun har 3 barn med 3 forskjellige. Jeg har flere venner som har 2 og 3 barn med 2-3 forskjellige menn. Men Anna er en "offentlig" person og da blir det skreket opp.

men vi blir nok aldri enig og kan like gjerne. Gi oss med diskusjonen

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...