Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så nå videoen de postet, den var linket fra en nettavis, men de gav ingen direkte kommentar til avisen... Sikker på at det ikke bare er en valp som Michelle og William skal bli "storesøster"/"storebror" til da ?  Hun er 19..da jeg var 19 hadde jeg akkurat fått mitt første kyss, og jeg var overhode IKKE klar for sex én gang. Og hun er 19 og har blitt gravid med 3 ulike menn ?  Hvis dette er sant er det sykt i mine øyne... (Er selv en stabil person som har vært sammen med samme person nå i 8+ år...klarer ikke å vri hjernen min dit at jeg kan forstå at noen kan ha 3 partnere på så kort tid som henne...) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, ashanti skrev:

Jeg har selv benyttet meg av 23/5, og da var omsorg for barn med på å dekke kravet. Jeg hadde en på 3 år når jeg søkte og da dekket det 3 år av de 5 årene. Står også om dette hos samordna opptak om du er interessert i å lese mer.

Edit: Jeg hadde riktignok jobbet fulltid som dekket nesten de 5 årene, men omsorg for barn dekker altså dette også..

Okei, takk for svar :) visste ikke dette med barn også gjaldt. Men det er jo egentlig veldig bra for mange sin del :)

Nok om dette :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agnesb
11 minutter siden, The Kitten skrev:

Det er vel ingen her som har påstått at de er plettfrie. Alle kan gjøre feil, men modne folk lærer av feilene sine. 

Nå er det godt mulig hun har gått på prevensjon alle 3 gangene (jeg leser ikke bloggen hennes, så jeg aner ikke) men jeg tviler i så fall sterkt på at prevensjonen har feilet ved alle anledningene. Når man blir gravid gang på gang med ulike fedre så burde man innse at det kanskje ikke er det smarteste trekket. Spesielt når den eneste karrieren man har klart å oppnå er å være blogger. Å blogge er ikke galt i og for seg, men tror hun virkelig hun kan leve av det resten av livet?

Det har jeg aldri uttalt meg om det går eller ikke?? Og jeg tipper dette var ett planlagt barn. Uansett om det ikke har noe å si.....

men hva folk klarer å lire av seg!! Dette har da ingen andre noen fasit på enn Anna og Jan, så hvorfor komme med deres mening om hva som burde gjøres eller hvor galt det er. Det er så kvalmt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til hvor utrolig opptatt noen er på manglende utdannelse. Er det noe hun ikke trenger å være bekymret for er det vel om hun har råd til smør på maten.

Når/om bloggkarrieren tar slutt så vil hun vel trolig enten utdanne seg eller finne seg en jobb...eller kommer barnevernet om hun må ta en butikkjobb...:dry:

 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atp skrev:

For meg må gjerne Anna få 5 barn med 5 forskjellige.. Det jeg er oppgitt over er all den hets og stygge kommentarer hun har fått på sosiale medier.

ja,offentlig personer blir diskutert. Men det er stor forskjell på sakelig,normal diskusjon og dette som jeg har lest i dag.

i sladrebladene som du sier,står det da ikke så mye dritt. Om hun har tatt ett rart valg ved å få nummer 3 så er ikke det vår sak.

i dag har jeg lest at folk har kalt henne "søppel,fitte,teit,dum,mindre smart" å dette er bare litt.

det er jammen ikke rart barn starter med å være ille på nett når vi voksne holder på som vi gjør. Ingen,absolutt ingen fortjener å høre alt dette. 

Men tildeler du ikke meninger til folk de i utgangspunktet bør stå for selv? Jeg mener, du tenker ikke nevneverdig over at hun får barn med flere forskjellige menn, men det er folk som stusser ved det. Gjerne gi eksempler på alt det forferdelige du har lest her i dag. Noe av det kan være litt hardt, og ufortjent, men jeg ville ikke kalt det hets.

Å kalle folk for søppel og fitte er det ingen som har gjort i denne tråden såvidt jeg har sett? Jeg er fullstendig enig i at det er utrolig feigt og kalle et annet menneske de tingene, men dét er hets. Kritikk er noe helt annet.

Jeg ble oppdratt til og være diplomatisk, og en god person. Allikevel ser jeg forskjellen på kritikk som kan oppfattes som hardt, og nettmobbing. Kritikk er noe man kan ta til ettertanke, og netthets og mobbing er uakseptabelt. Men så var det jo det å faktisk skjønne forskjellen. Noen, som f.eks AR, kan oppfatte konstruktiv kritikk som netthets. Du kan også oppfatte kritikk som netthets, men det betyr ikke at det er det.

Du har retten til dine meninger, og da syns hvertfall jeg at alle andre har rett til sine.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, agnesb skrev:

Det har jeg aldri uttalt meg om det går eller ikke?? Og jeg tipper dette var ett planlagt barn. Uansett om det ikke har noe å si.....

men hva folk klarer å lire av seg!! Dette har da ingen andre noen fasit på enn Anna og Jan, så hvorfor komme med deres mening om hva som burde gjøres eller hvor galt det er. Det er så kvalmt..

 

Det er vel ingen hemmelighet at overeksponering av barn på sosiale medier bør begrenses! 

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Les-dette-for-du-legger-ut-Facebook-bilder-av-barna-3173269.html

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst-old/--Nei_-vi-legger-ikke-ut-bilder-av-barna-pa-Facebook-ikke-sa-ofte-i-hvert-fall-7137241.html

http://www.aftenposten.no/kultur/Foreldre-kan-heller-ikke-nettvett-7112763.html

Det er i hovedsak dette folk diskuterer + andre ting AR gjør, som er alt fra sladder, til kritikk, til av og til krasse uttalelser. Men denne; "skjerp dere" og "hva folk klarer og lire av seg" blir nesten for dumt når man ser det store bildet. AR er,  og kommer til å være en offentlig person. En slags kjendis, om du vil. Da er det ingen vei utenom sladder, snakking, kritikk og ryktespredning. De fleste er fullstendig klar over dette, men du må også huske på at AR er ung. Hun tar valg nå, som hun kanskje vil angre bittert på om 5, 10, 15 år. Du kan nesten sammenligne det med Paradise Hotell-deltakere. 

For min del handler det om og rette søkelyset mot det som faktisk er viktig, som er barna og hennes sosiale valg. Jeg tror jeg snakker på vegne av de fleste i denne tråden når jeg sier at ingen ønsker Anna vondt! 

Så ja, det er faktisk lov og bruke hodet :) 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna kan uansett ta videregående som privatist, til dere som skriver om 25/3 regelen osv. 

Det blir ganske dyrt mtp at hun bare har fullført et år, men hun har flust med penger virker det ut som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt drøyt. Hun er vel bare 19 år? Å være 19 år og få sitt tredje barn med pappa nr 3 synes jeg er helt vilt. For all del, jeg tror barna hennes har det veldig fint, og jeg tror hun er en god mamma, men hvorfor MÅ hun få barn med hver kjæreste? Jeg skjønner bare ikke hvordan hun tenker. Hun er 19 år, og de har vel ikke vært sammen så lenge heller. Hvorfor kunne hun ikke ha ventet i noen år da? Hun har to små barn og en relativt ny kjæreste. Jeg forstår ikke hvordan man kan sette seg selv (og barna hennes) i en sånn situasjon. Halvsøsken, stepappa, pappaer som bor her og der.. Jeg forstår det ikke, og synes det er hele er trist. 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for spekulasjoner, debatt om privatpersoner, hets og avsporing, samt svar til alt dette

Nordvesta, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Men tildeler du ikke meninger til folk de i utgangspunktet bør stå for selv? Jeg mener, du tenker ikke nevneverdig over at hun får barn med flere forskjellige menn, men det er folk som stusser ved det. Gjerne gi eksempler på alt det forferdelige du har lest her i dag. Noe av det kan være litt hardt, og ufortjent, men jeg ville ikke kalt det hets.

Å kalle folk for søppel og fitte er det ingen som har gjort i denne tråden såvidt jeg har sett? Jeg er fullstendig enig i at det er utrolig feigt og kalle et annet menneske de tingene, men dét er hets. Kritikk er noe helt annet.

Jeg ble oppdratt til og være diplomatisk, og en god person. Allikevel ser jeg forskjellen på kritikk som kan oppfattes som hardt, og nettmobbing. Kritikk er noe man kan ta til ettertanke, og netthets og mobbing er uakseptabelt. Men så var det jo det å faktisk skjønne forskjellen. Noen, som f.eks AR, kan oppfatte konstruktiv kritikk som netthets. Du kan også oppfatte kritikk som netthets, men det betyr ikke at det er det.

Du har retten til dine meninger, og da syns hvertfall jeg at alle andre har rett til sine.

Søppel var det noen her inne som sa,men det ble heldigvis slettet. Fitte var det noen på Facebook som sa.

ja da,alle for ha sin mening,men vi får jo ikke gjort noe med at hun har 3 barn med 3 forskjellige. Jeg har flere venner som har 2 og 3 barn med 2-3 forskjellige menn. Men Anna er en "offentlig" person og da blir det skreket opp.

men vi blir nok aldri enig og kan like gjerne. Gi oss med diskusjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Atp skrev:

Søppel var det noen her inne som sa,men det ble heldigvis slettet. Fitte var det noen på Facebook som sa.

ja da,alle for ha sin mening,men vi får jo ikke gjort noe med at hun har 3 barn med 3 forskjellige. Jeg har flere venner som har 2 og 3 barn med 2-3 forskjellige menn. Men Anna er en "offentlig" person og da blir det skreket opp.

men vi blir nok aldri enig og kan like gjerne. Gi oss med diskusjonen

Blir ærlig talt satt ut over at voksne mennesker kan sitte og bagatellisere at ei jente på 19 år (!!!) venter sitt tredje barn. Kaller henne verken søppel eller fi**e, men dette er ingenting å sammenligne med f.eks en voksen person som har tre barn med tre forskjellige. 

 

Ønsker henne all lykke, men synes det er triste greier.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at side2 skriver "vi gratulerer"

men det er ikke så lenge siden Anna hadde et innlegg om nettopp baby med Jan. Det kan ikke være mer enn noen uker? Og da hadde bestemt seg for å vente noen år. 

Jeg tipper Anna har fått verdens beste inngang tilbake til blogg.no og viser bilde av en pusekatt ....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11.3.2016 at 12.21, stjernefrukt skrev:

Hva vil de ha da, disse bloggerne, om ikke omtale på nett som igjen genererer klikk? Jeg nekter å tro at de forventer å ligge på toppen av blogglistene på grunn av lesere som er stumme av beundring over alt de gjør, spiser, kler seg i og kjøper til hjemmet sitt. Alt man gjør får konsekvenser. Vil man utlevere seg på nett blir man diskutert på nett, på godt og vondt.

Det er dette de lever av - vil de ikke ha det lenger er det en enkel løsning. Stenge bloggen og få seg en annen jobb...

 

Ser jo her bare det siste døgnet at mange er enig med deg. Man er visst fritt villt når man først er åpen om noe som helst.

Fine samfunnet  <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfall skrev:

 

Ser jo her bare det siste døgnet at mange er enig med deg. Man er visst fritt villt når man først er åpen om noe som helst.

Fine samfunnet  <3

Jeg er uenig med veldig mange som har uttalt seg det siste døgnet jeg. Mange har en ordbruk som er helt forkastelig - men jeg er ikke enig i at det er her inne det foregår. Joda, noen har vært raske på avtrekkeren og slengt ut kallenavn som ikke er fine, men de blir moderert bort og jeg synes man står igjen med en grei diskusjon. Noen av kommentarene jeg har sett skjermbilde av fra f.eks. Facebook synes jeg er forferdelige - men de skal ikke debattantene på kvinneguiden klandres for.

Ellers vil jeg bare gjenta meg selv - hvis man ikke vil være i søkelyset finnes det en utrolig enkel oppskrift på å slippe det; slutt å utlever deg selv. 

"Fine samfunnet" som gjør jenter så usikre at de må ha bekreftelse fra fremmede på alt de gjør, og deler livet sitt i alle kanaler de finner. Anna kunne fint trukket seg tilbake hun, og levd i ro og mak med sin familie.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Seher bekreftet at hun er gravid, og da må det vel være sant?:fnise: Skjønner ærlig talt hvorfor hun har så hastverk med å få et barn til, den siste er vel knapt et år?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ms. Daisy
10 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Men tildeler du ikke meninger til folk de i utgangspunktet bør stå for selv? Jeg mener, du tenker ikke nevneverdig over at hun får barn med flere forskjellige menn, men det er folk som stusser ved det. Gjerne gi eksempler på alt det forferdelige du har lest her i dag. Noe av det kan være litt hardt, og ufortjent, men jeg ville ikke kalt det hets.

Å kalle folk for søppel og fitte er det ingen som har gjort i denne tråden såvidt jeg har sett? Jeg er fullstendig enig i at det er utrolig feigt og kalle et annet menneske de tingene, men dét er hets. Kritikk er noe helt annet.

Jeg ble oppdratt til og være diplomatisk, og en god person. Allikevel ser jeg forskjellen på kritikk som kan oppfattes som hardt, og nettmobbing. Kritikk er noe man kan ta til ettertanke, og netthets og mobbing er uakseptabelt. Men så var det jo det å faktisk skjønne forskjellen. Noen, som f.eks AR, kan oppfatte konstruktiv kritikk som netthets. Du kan også oppfatte kritikk som netthets, men det betyr ikke at det er det.

Du har retten til dine meninger, og da syns hvertfall jeg at alle andre har rett til sine.

Jo noen kalte henne hvittsøppel. Det ble fjerna. Var så vemmelig at jeg gremmes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har postet ett innlegg nå, med bekreftelse og at det var planlagt graviditet. Og at hun er over 12 uker på vei. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at hun er godt over 12 uker på vei , så hun kan sa ha blitt gravid både i nov og des.

Endret av Orly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Tonio skrev:

Hun har postet ett innlegg nå, med bekreftelse og at det var planlagt graviditet. Og at hun er over 12 uker på vei. 

Planlagt gravid med en som hun har vært kjæreste med i noen måneder...? Jeg vil at dette skal gå bra, men hadde det ikke vært så mye bedre å vente litt lengre? Om det ikke gjør det blir hun jo som 19-åring sittende igjen alene med 3 barn under 6 år. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...