Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dwight

"M reaksjon på graviditeten". Var det virkelig en nødvendig video å legge ut. Skulle ønske de fikk beholde litt privatliv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Loveheartx

Nå ligger det video ute av M sin reaksjon på graviditeten. Ingenting skal visst la være å deles. Stakkars liten, synes virkelig synd i henne. 

Endret av Loveheartx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Repriser av ukens Bloggerne på TV2 Livsstil nå om noen har gått glipp av trekantdramaet til Anna;)

Endret av Yaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av topic, men merker at jeg har blitt litt miljøskadet av å henge for mye på KG, og lese for mye blogger (pilotfrue, MtM, SE, styleconnetion) de siste par årene.
Jeg merker at bloggere og instagram gir meg enorme komplekser når det gjelder utseende. Jeg har gått fra å syns maskara og lipgloss er "pyntet", til å nå ha et mye høyere forbruk av sminke til hverdags, samt styling av hår, negler og bryn, men likevel aldri føle meg fornøyd eller fin nok!! Jeg føler meg fanget i en loop av å aldri bli fornøyd og stadig kjøpe flere produkter, ville endre på hårfarge, etc.
Andre som kan kjenne dette igjen? Og ja, jeg er faktisk over 30... 

Dagens tema hos MtM og SE er netthets og mobbing. Og likevel tok jeg meg i å være på nippet til å skrive noe mindre hyggelig om MtM her inne på forumet ikveld. Heldigvis gikk det et lys opp for meg ganske kjapt. 

Jeg tror dette betyr at jeg må skifte litt fokus og finne mer innhold i livet mitt utenfor nettet. Jeg har visst gått meg litt vill i cyberspace, på tide å finne veien ut! :opplyser: :)

Endret av Sjay
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sister innlegget der det prekes om å lære barn nettvett tar jo bare kaka. Anna hadde jo vunnet årets pris i mangel på nettvett slik som hun bretter ut privatlivet, ikke bare sitt eget, men også barnas. Hjelpe meg...

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, elvane skrev:

Sister innlegget der det prekes om å lære barn nettvett tar jo bare kaka. Anna hadde jo vunnet årets pris i mangel på nettvett slik som hun bretter ut privatlivet, ikke bare sitt eget, men også barnas. Hjelpe meg...

Lurer på om hun har hørt uttrykket, gjør som jeg gjør, ikke som jeg sier....?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎25‎.‎03‎.‎2016 at 15.12, FruRosa skrev:

Når hun ser hvordan denne "kjendisstatusen" påvirker livet hennes på negativ måte, hvordan kan hun da fortsette?
Fortsette med å blottlegge seg selv, og fortsette med å blottlegge ungene sine...
Skjønner hun ikke, at for at dette "hatet" skal stoppe må HUN stoppe? Hun må slutte å blogge!
Og om ikke hun skjønner det, må noen ansvarlige voksne rundt henne ta tak!
Når barnet hun venter med Jan er gammelt nok, det er det høsten 2017, bør hun begynne på skole. Få seg en utdannelse, og etter hvert en "vanlig" jobb. Slutte å utsette barna for det Michelle allerede nå uttrykker stor uvilje mot: Å bli gjenkjent og kontaktet av fremmede på gaten.
HUN, som mamma, må slutte å tenke på seg selv, og begynne å ta hensyn til barnas ønsker og behov.

Hun skrev nylig et innlegg om "barnas beste".  At barna skal tas hensyn til og lyttes til, få være med å bestemme osv...
Nå må hun lytte til sine egne råd, og la Michelle slippe den oppmerksomheten hun ikke liker!

Endret av FruRosa
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både forstår og ikke forstår hva som driver bloggerne til å fortsette, selv etter mobbing, trakasering osv....Endel av meg tenker - hvorfor ikke bare slutte? Er det verdt det? Hva får du egentlig ut av det? Er det så bra at det veier opp for alt det vonde? Det er barna ene og alene som trekker interesse mot denne bloggen. De er salgsvaren. Hun må da se det selv?

Eller er pengene og oppmerksomheten så avhengighetsskapende at man fortsetter til enhver pris...ser slik ut.

Nære venner er borte, privatlivets fred er borte, alle valg hun tar blir diskutert i media. 10-15 år gamle fans kan umulig veie opp for alt? En "tapt" ungdom, muligheten til å prøve og feile i fred, for ikke å snakke om barnas privatliv.

Det verste er jo at dette blir et forbilde for mange. Ooh, bli gravid før videregående, start en blogg og du kan leve som en dronning. Men til en skyhøy pris spør du meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Hun skriver at hun heller vi bli seksuelt trakassert enn å bli "hatet på" (hva nå enn det betyr) for morsrollen sin. Link til blogg her. Det begrunner hun med at det å vise pupper og kropp ikke er privat i forhold til mammarollen.

Det gir i grunn ingen mening, men jeg klarer ikke helt å la det ligge likevel, for jeg finner det så grenseløst provoserende at hun forsøker å bagatellisere noe så alvorlig som seksuell trakassering. Nøyaktig hva er det egentlig hun forventer når hun bretter ut livet sitt som mamma på internett?! Hun promoterer seg selv som mamma, da må hun også innse at hun kommer til å bli kritisert som mamma. Akkurat som at skuespillere blir kritisert for jobben de gjør på en scene, som musikere får sine album kritisert... Når en kvinne eller mann blir seksuelt trakassert, så er det uønsket oppmerksomhet. Det handler ikke om å vise pupper og kropp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Haaploes skrev:

Hun skriver at hun heller vi bli seksuelt trakassert enn å bli "hatet på" (hva nå enn det betyr) for morsrollen sin. Link til blogg her. Det begrunner hun med at det å vise pupper og kropp ikke er privat i forhold til mammarollen.

Det gir i grunn ingen mening, men jeg klarer ikke helt å la det ligge likevel, for jeg finner det så grenseløst provoserende at hun forsøker å bagatellisere noe så alvorlig som seksuell trakassering. Nøyaktig hva er det egentlig hun forventer når hun bretter ut livet sitt som mamma på internett?! Hun promoterer seg selv som mamma, da må hun også innse at hun kommer til å bli kritisert som mamma. Akkurat som at skuespillere blir kritisert for jobben de gjør på en scene, som musikere får sine album kritisert... Når en kvinne eller mann blir seksuelt trakassert, så er det uønsket oppmerksomhet. Det handler ikke om å vise pupper og kropp!

Enig!
Og hun skriver at hun sluttet å blogge på "mammatilmichelle" fordi hun hadde bevist for hele Norge at hun er en god mamma.
Men så innså hun, pga "hatet" hun får, at folk ikke hadde skjønt det likevel...

Mener hun at hun "måtte" gå tilbake til den gamle bloggen fordi folk ikke har skjønt at hun er en god mamma?
Det er jo nettopp bloggingen mange mener er grunnen til at hun IKKE er den beste mammaen hun kan være

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for innlegg som omhandler barnet og svar til dette

Nordvesta, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst det var leit å lese at Anna ikke fikk noen gratulasjoner på graviditeten fra nære venner. Tror hun er ei snill og følsom jente, som beklageligvis er på villspor noen ganger, men som har valgt det livet hun har valgt. 

Men det er ikke så rart at de på hennes alder har andre foretak i tankene, enn å være mor på fulltid. Sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, JC9 skrev:

Synst det var leit å lese at Anna ikke fikk noen gratulasjoner på graviditeten fra nære venner. Tror hun er ei snill og følsom jente, som beklageligvis er på villspor noen ganger, men som har valgt det livet hun har valgt. 

Men det er ikke så rart at de på hennes alder har andre foretak i tankene, enn å være mor på fulltid. Sånn er det bare. 

Jeg hadde blitt veldig skuffet om en venninne hadde delt nyheten om sin graviditet på SoMe istedenfor å fortelle meg det personlig.
Anna bør se på hvordan hun selv oppfører seg mot vennene sine, før hun klager på manglende interesse og entusiasme fra dem!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FruRosa skrev:

Jeg hadde blitt veldig skuffet om en venninne hadde delt nyheten om sin graviditet på SoMe istedenfor å fortelle meg det personlig.
Anna bør se på hvordan hun selv oppfører seg mot vennene sine, før hun klager på manglende interesse og entusiasme fra dem!

Det har du helt rett i, og jeg hadde selv ikke fortalt det først på sosiale medier. Likefullt er hele saken lei, for alle involverte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight
33 minutter siden, JC9 skrev:

Synst det var leit å lese at Anna ikke fikk noen gratulasjoner på graviditeten fra nære venner. Tror hun er ei snill og følsom jente, som beklageligvis er på villspor noen ganger, men som har valgt det livet hun har valgt. 

Men det er ikke så rart at de på hennes alder har andre foretak i tankene, enn å være mor på fulltid. Sånn er det bare. 

Veldig synd at hun ikke fikk høre fra de, men jeg forstår også godt at de er skuffet når de fikk vite nyheten på samme måte og samtidig som en tilfeldig 11 åring i Troms. Bare en generell sms til vennegjengen hadde vært en så mye bedre løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å ha gode venner, må man være en god venn selv...nå skal ikke jeg påstå at anna ikke er en god vennine, men hun har flere ganger hengt ut vennene sine på bloggen..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om Anna har nok med sitt, noe som kanskje gjør at vennene har gitt litt opp (noe som i og for seg er forståelig), uten at jeg vil si noe sikkert. I tillegg er det jo sånn at Anna "bare" er gravid og hun er heller ikke så veldig langt på vei, noe som kanskje gjør at folk er litt mer tilbakeholdne med gratulasjoner, i tillegg til at dette er hennes tredje. Dessverre kan interessen dabbe litt av hos andre i sånne tilfeller, for "dette har jo skjedd to ganger før allerede". Jan blir jo førstegangspappa, så det er kanskje en veldig stor nyhet for hans venner i motsetning til Annas venner som hun ikke har veldig masse kontakt med. Det betyr ikke nødvendigvis at vennene hennes ikke gleder seg på Annas vegne. Hadde jeg selv blitt gravid, hadde jeg ikke forventet mange gratulasjoner så tidlig, spesielt ikke hvis jeg kun hadde annonsert det på SoMe. En gratulasjon hadde vært mye mer naturlig hvis jeg hadde sagt det til en venninne ansikt til ansikt eller i hvert fall på en melding før jeg sa det til resten av verden. Forøvrig er det vel selve fødselen som for mange venner og kjente er det viktigste, altså etter å ha funnet ut at mor og barn har det bra. Noen vil vente til alt er bra og i orden før de sier noe, kanskje fordi det har opplevd såre spontanaborter eller vanskelige situasjoner selv.

Selv om ting har vært vanskelige for flere parter nå må man likevel si at Anna gjør sitt beste og det virker som om barna har det bra, spesielt om man sammenligner med andre familier som sliter mer enn det Anna sin familie gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. mars 2016 at 16.43, Fuju skrev:

Jan ble nettopp 23, Anna blir 20 i år. Bare til opplysning.

Pappaen til hun eldste er vel i millitæret nu, noe alle menn må gjennom. Ingen av oss vet hvor mye/lite de to deltar i sine barns liv, det er alltid minst to sider av en sak og vi får kun høre den ene.

For øvrig så er det vel bare å ønske Anna lykke til og håpe at denne lykkeboblen hun nu befinner seg i ikke sprekker med det første. 

 

Beklager sitering, men får den ikke bort..

 

har noen lest det nye innlegget, om å kjefte på andre barn og at barnevernet burde sitte som spioner på forskjellige lekeland osv, for å ta de foreldrene som ikke følger med? Jeg ble egentlig provosert av hele greia, har ikke ord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke se disse videoene jeg...blir for kleint. Dessuten så er det jo overhode ikke noe selvfølge å bli gravid på første forsøk? Virker jo som hun forventet det? At det "må" jo ha klaffet og ikke kunne skjønne at den første testen var negativ.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...