Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat det med utdannelse tenker jeg ikke er noe å stresse med. Hun er jo fortsatt ung og bloggen kan hun jo tjene på i noen år fremover til. Men jeg ville nok slutta å legge ut bilder av Michelle når hun begynner på skolen. Helst litt før det også. Syns generelt ikke noe om å eksponere barna på den måten hun gjør, men vil si det er mer greit når de er små..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Aintnofun skrev:

Akkurat det med utdannelse tenker jeg ikke er noe å stresse med. Hun er jo fortsatt ung og bloggen kan hun jo tjene på i noen år fremover til. Men jeg ville nok slutta å legge ut bilder av Michelle når hun begynner på skolen. Helst litt før det også. Syns generelt ikke noe om å eksponere barna på den måten hun gjør, men vil si det er mer greit når de er små..

Hvorfor er det mer greit å eksponere mindre barn enn større barn ( som nettopp har begynt på skolen)?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aintnofun skrev:

Enig med deg. Skjønner ikke hvorfor folk stresser med at hun absolutt må fullføre videregående så fort som mulig. Hun har inntekt i flere år ennå, og når hun føler for det, så venter skolebenken der. Nok penger til å ikke trenge studiestøtte har hun garantert også... og videregåendefag er da ikke noe stress å ta. Og særlig ikke for de som faktisk tar opp fag når de er litt mer voksne og motiverte. Største problemet for ungdom i dag er vel at de lider seg gjennom videregående, og ender opp med dårlige karakterer uten mulighet til å studere det de ønsker. Da må de enten ta opp fag, eller velge noe annet. Flere som hadde vært tjent med å jobbe noen år, og heller kaste seg på skolebenken når de er klare for det. Dessuten har jenten faktisk klart å skape seg en klekkelig god inntekt i ung alder, jeg tror hun har lært seg litt av hvert på veien - skal se hun aldri kommer til å føle behov for å fullføre videregående... hvem vet.

Endret av Ferny
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nyeste innlegget hennes viser nøyaktig hvor lite reflektert hun er. Sikkert fordi at hun  er så ung. En familie som har adoptert tre barn er ikke engang i nærheten av ustabil og umoden. Og hvor lenge har Jan vært som en far for barna? Siden desember? (Det at hun bruker dette som argument sier jo også sitt.. Han er da ikke faren til barna og burde heller ikke fremstilles som det. De har fedre.) 

Det er så mye galt fatt med de slutningen hun drar og refleksjonene hun har rundt dette med at mennesker reagerer på at en 19 år gammel jente har tre barn. Trenger ikke engang nevne at det er med tre forskjellige fedre for at folk flest skal tenke at dette er trist og en smule hårreisende. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Badebuksa skrev:

Tror du ikke hun har vært så mye i media at hun kan selge seg selv om resten av familien på andre måter enn en blogg? Det er mange eksempler på f - kjendiser som har gjort nettopp det.

Se på ekshopperen Anders Jacobsen, f.eks. Han har lenge vært fast innslag på forsiden av Se&Hør, selv etter sportskarrieren tok slutt. 

Totalt uinteressante personer kan vinne de og, tydeligvis. 

Anders Jacobsen jobber. Hvor mye tror du man tjener på tre sider i Se og hør egentlig? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett så skriver hun sett fra sitt perspektiv. Hun er en ung jente og vil formulere seg deretter.  På lik linje med alle andre så har hun meninger, og dette handler jo faktisk om hennes eget liv og livsvalg. Synes ikke det er så rart at hun føler for å sette ord på hva hun tenker og føler. Det er jo egentlig bare hun som kan vite hva som er rett for henne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg skal ikke ha noe forhold dette året, jeg må fokusere på andre ting", men jaggu hadde hun 2 forhold og sin tredje unge på vei ila de neste tre mnd etter den uttalelsen... Hun er jo dobbeltmoralen selv.

Endret av ub40
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ferny skrev:

Enig med deg. Skjønner ikke hvorfor folk stresser med at hun absolutt må fullføre videregående så fort som mulig. Hun har inntekt i flere år ennå, og når hun føler for det, så venter skolebenken der. Nok penger til å ikke trenge studiestøtte har hun garantert også... og videregåendefag er da ikke noe stress å ta. Og særlig ikke for de som faktisk tar opp fag når de er litt mer voksne og motiverte. Største problemet for ungdom i dag er vel at de lider seg gjennom videregående, og ender opp med dårlige karakterer uten mulighet til å studere det de ønsker. Da må de enten ta opp fag, eller velge noe annet. Flere som hadde vært tjent med å jobbe noen år, og heller kaste seg på skolebenken når de er klare for det. Dessuten har jenten faktisk klart å skape seg en klekkelig god inntekt i ung alder, jeg tror hun har lært seg litt av hvert på veien - skal se hun aldri kommer til å føle behov for å fullføre videregående... hvem vet.

Er så enig med deg. Har ei i familien som ble hjelpepleier i voksen alder. Alder er ingen hindring for utdannelse.

Kan ikke folk la henne,Jan og barna være litt i fred. Hvorfor må vi dømme alt nord og ned? Ja hun er 19 år men jeg tror hun er en flink og streng mamma når det trengs

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Veggivegg skrev:

Er så enig med deg. Har ei i familien som ble hjelpepleier i voksen alder. Alder er ingen hindring for utdannelse.

Kan ikke folk la henne,Jan og barna være litt i fred. Hvorfor må vi dømme alt nord og ned? Ja hun er 19 år men jeg tror hun er en flink og streng mamma når det trengs

Grunnen til at man burde tenke på utdanning på lang sikt er fordi, man vet aldri hvor lenge en blogg er et et levebrød. Hva gjør man da? Ingen arbeidsgiver vil ansette en person som ikke har fullført videregående i Norge er det sånn og når man har barn å forsørge så burde det gå opp et rødt lys! Derfor blir jeg blir litt oppgitt over de som mener at utdanning kan vente, jeg mener det vitner om umodenhet. Mange unge tenker ikke lengre enn nesa rekker, men mener at det ikke er noen unnskyldning når man tross alt har forsørgelsesansvar.

Endret av Miranda16
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruMacchiato
6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Grunnen til at hun burde tenke på utdanning på lang sikt er fordi, man vet aldri hvor lenge en blogg er et et levebrød. Hva gjør hun da? Ingen arbeidsgiver vil ansette en person som ikke har fullført videregående. I Norge er det sånn, og jeg blir litt oppgitt over de som mener at utdanning kan vente!

Si ikke det. Du kommer nemlig langt ved å kjenne folk, og utdannelse veier ikke alltid like tungt. Det finnes nok av gründere og entreprenører som mangler utdannelse, men som har gjort det skarpt i arbeidslivet. Ikke alle MÅ følge flokken og "normalen"; det vil heldigvis alltid være individualister som gjør sitt eget opplegg☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Miranda16 skrev:

Grunnen til at hun burde tenke på utdanning på lang sikt er fordi, man vet aldri hvor lenge en blogg er et et levebrød. Hva gjør hun da? Ingen arbeidsgiver vil ansette en person som ikke har fullført videregående i Norge er det sånn og hun har tross alt barn å forsørge! Derfor blir jeg blir litt oppgitt over de som mener at utdanning kan vente, jeg mener det vitner om umodenhet. Mange unge tenker ikke lengre enn nesa rekker, men mener at det ikke er noen unnskyldning når man tross alt har forsørgelsesansvar.

Unnskyld meg.... Ettersom jeg har registrert tjente Anna i 2014 600 000 kr og en formue på 250 000.

Hun tjener garanter en betydelig større sum nå. Det er jo ingen som vet bortsett fra Anna selv,men jeg vil vel tro at hun sparer en del av det hun tjener i året.

Den dagen denne bloggen da ikke er ett levebrød så tror jeg hun vil sitte bedre i det enn mange andre.

Jeg tror Anna fint klarere forsørge sine barn uten hjelp fra samfunnet. Om 10 år har barna hennes begynt på skolen,hun er 30 år og kan fint starte på en utdannelse. 

Å dette med at en arbeidsgiver ikke vil ansette noen uten utdannelse er tull. Kommer annpå hva Anna vil gjøre fremover. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er dumt å ikke ta en utdannelse, men Anna tjener mye penger, og jeg tror ikke akkurat det er krise. Den dagen hun ikke tjener penger på bloggen lengre kan hun alltids ta opp skolen igjen, og da har hun kanskje spart opp nok penger til å slippe studielån. Det hadde vært verre om hun mottok penger fra nav og ikke hadde sett poenget i en utdannelse. Holdningen hennes til skole blir forhåpentligvis bedre om noen år, og da kan hun ta det opp igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Veggivegg skrev:

Unnskyld meg.... Ettersom jeg har registrert tjente Anna i 2014 600 000 kr og en formue på 250 000.

Hun tjener garanter en betydelig større sum nå. Det er jo ingen som vet bortsett fra Anna selv,men jeg vil vel tro at hun sparer en del av det hun tjener i året.

Den dagen denne bloggen da ikke er ett levebrød så tror jeg hun vil sitte bedre i det enn mange andre.

Jeg tror Anna fint klarere forsørge sine barn uten hjelp fra samfunnet. Om 10 år har barna hennes begynt på skolen,hun er 30 år og kan fint starte på en utdannelse. 

Å dette med at en arbeidsgiver ikke vil ansette noen uten utdannelse er tull. Kommer annpå hva Anna vil gjøre fremover. 

Visste denne ville komme. Jeg mener det du kommer med er en svært svart hvit tenking og det er nok litt mer komplekst enn det fremstiller det som.

Tror ikke du tok poenget mitt. Hvor mye man sparer er individuelt, men penger er også til forbruk. Når man tjener mye gjenspeiler det ofte hvor mye man forbruker også. Hva skjer hvis inntekten går ned og man er vant til et større forbruk? 

Uansett hvor mye man tjener, så burde man alltid ha i hodet hva man gjør når inntekten blir redusert. Blogging er en høyest usikker inntekt til syvende og sist det er det som er hele poenget og det tror jeg en økonom også vil si seg enig i!

Vi kan ta oljefondet som eksempel. Politikerne har alltid vært svært  bevisst i forhold til bruk og sparing av oljefondet. Nå det siste året har salg av oljen gått til et bunn nivå. Hadde ikke politikerne tenkt langsiktig så vil vi kanskje sittet en svært dårlig situasjon om noe år og for senere generasjoner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Visste denne ville komme. Jeg mener det du kommer med er en svært svart hvit tenking og det er nok litt mer komplekst enn det fremstiller det som.

Tror ikke du tok poenget mitt. Hvor mye man sparer er individuelt, men penger er også til forbruk. Når man tjener mye gjenspeiler det ofte hvor mye man forbruker også. Hva skjer hvis inntekten går ned og man er vant til et større forbruk? 

Uansett hvor mye man tjener, så burde man alltid ha i hodet hva man gjør når inntekten blir redusert. Blogging er en høyest usikker inntekt til syvende og sist det er det som er hele poenget og det tror jeg en økonom også vil si seg enig i!

Vi kan ta oljefondet som eksempel. Politikerne har alltid vært svært  bevisst i forhold til bruk og sparing av oljefondet. Nå det siste året har salg av oljen gått til et bunn nivå. Hadde ikke politikerne tenkt langsiktig så vil vi kanskje sittet en svært dårlig situasjon om noe år og for senere generasjoner.

Hun har skrevet tidligere at hun sparer en del penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, super-s skrev:

Hun har skrevet tidligere at hun sparer en del penger.

sparing er en definisjonssak

Endret av Miranda16
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Et øyeblikk siden, Miranda16 skrev:

Å spare er en definisjonssak

Men hva vet du om Annas økonomi annet enn at hun tjener mye penger? Du vet da ikke hvordan hun prioriterer pengene sine og hvor mye hun sparer. Blir for dumt å sitte og dømme en del av livet hennes som du ikke vet noe om. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, super-s skrev:

Men hva vet du om Annas økonomi annet enn at hun tjener mye penger? Du vet da ikke hvordan hun prioriterer pengene sine og hvor mye hun sparer. Blir for dumt å sitte og dømme en del av livet hennes som du ikke vet noe om. 

Vet du noe mer om økonomien hennes enn personen du siterer, da? Nei, ikke sant.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, super-s skrev:

Huff. Det er ikke det som er poenget, du må lese hva jeg har skrevet det er! Jeg spekulerer heller ikke hva hun tjener, det er det andre som gjør!

Endret av Miranda16
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Huff. Det er ikke det som er poenget, du må lese hva jeg har skrevet det er!

I de innleggene jeg har svart på spekulerer du i hennes økonomiske prioriteringer. Men mulig jeg ikke tok poenget ditt ja. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...