Gå til innhold

Hjelpes... Det kommer til å bli litt av et rotehus...!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heia deg!!! Mine er yngre, men jeg skal jaggu kjøre en liknende greie. Blir GAL av å rydde hele tiden.

Tusen takk!

Ja sett i gang med det samme. Før de vonde vanene blir vanskelige å endre på. Jeg skulle også gjort dette for flere år siden. Og da hadde det kanskje ikke vært nødvendig med så kraftige virkemidler heller :).

Lykke til!

Å rydde og mase ustanselig er veldig deprimerende...

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg har sagt tidligere i tråden så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke har oppdratt ungene dine til å ta ansvar i hjemmet fra de var små. De er jo innlært til å vite at du rydder og ordner og plutselig nå så er du et offer?



Anonymous poster hash: 2aa60...569
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Han er 19, søsteren er 17.

Jeg sa faktisk det for en ukes tid siden. At nå er han ferdig på videregående og jeg har faktisk ikke noe forsørgeransvar lenger, så hvis han ikke begynner å rette seg etter reglene her i huset så må han vurdere å flytte. Men jeg tror ikke han trodde at jeg mente alvor :(. Men det er en mulig konsekvens... Men det er liksom litt på kanten å "kaste ut" sine egne barn :)...

Dessuten så er han veldig klar på at han er "odelsgutt" og at det lengste han har tenkt å flytte er til kårstua her på gården. Og det er ikke aktuelt for oss! Har ikke tro på at foreldre og barn skal bo oppå hverandre ;).

Anonymous poster hash: 51855...66a

Ikke rart at han ikke tror du mener alvor, du virker jo ikke spesielt sikker på det selv heller. Hva med mannen din, syns han det er greit at sønnen flytter rett fra mor og inn med mor nr 2 (sambo/kone)? Og hvor mye jobber du i fht mannen din, siden du mener at han skal holde orden i huset like mye som det du gjør?

Anonymous poster hash: 9f402...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser det ut hos dere nå da? :) fortell! :)

Her flyter det over!

Har kastet en søplesekk med div. etter å ha gitt et 12-timers varsel på forhånd.

Det plager meg veldig å gjøre sånne ting, men hvis jeg ikke viser at jeg mener alvor så kommer vi jo ingen vei.

Har vært nødt til å avlyse vaskehjelpen for andre uken på rad fordi det ikke er ryddig nok her til at hun får vasket. Så nå begynner det å bli skittent også.

Har gitt klar beskjed om at gangen ikke skal flyte av sko og at alle sko som ligger og slenger når jeg kommer hjem fra jobb kl 6 om morgenen blir kastet ut på trappa. Og nå har det regnet et par dager.....

Jeg føler meg som en skikkelig bitch om dagen :(.

Og mange syns nok at jeg er det også, men som jeg har sagt tidligere; Nok er nok!

Mannen har forøvrig begynt å fatte poenget, men det er et godt stykke igjen der også. Men han er i hvertfall på glid :).

Barna er absolutt ikke på glid! Det har nok dessverre blitt en maktkamp og jeg vet ikke om det blir noen vinnere. Men kanskje et forlik etter en stund :)... Men ikke når det gjelder fellesarealene! Der er det ikke rom for forhandlinger.

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt tidligere i tråden så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke har oppdratt ungene dine til å ta ansvar i hjemmet fra de var små. De er jo innlært til å vite at du rydder og ordner og plutselig nå så er du et offer? Anonymous poster hash: 2aa60...569

Jeg er ikke noe offer! Da har du misforstått :). Og jeg tror de aller fleste mødre rydder og steller og stuller når barna er små og oppover i oppveksten. Problemet her er at det ikke har tatt slutt. Til tross for adskillige samtaler om dette og at jeg har maset og kjeftet i mange år. Så jeg kan vel si at jeg har forsøkt å oppdra dem, men for noen så faller det seg dessverre ikke naturlig å rydde etter seg. :(

Grunnen til at jeg nå har satt foten ned er som sagt ikke at jeg er noe offer, men at jeg ikke lenger ønsker å mase og kjefte, men heller ikke være hushjelp.

Ungene skal ut av redet snart og de må faktisk forstå at de er nødt til å ha et visst orden og system.

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her flyter det over!

Har kastet en søplesekk med div. etter å ha gitt et 12-timers varsel på forhånd.

Det plager meg veldig å gjøre sånne ting, men hvis jeg ikke viser at jeg mener alvor så kommer vi jo ingen vei.

Har vært nødt til å avlyse vaskehjelpen for andre uken på rad fordi det ikke er ryddig nok her til at hun får vasket. Så nå begynner det å bli skittent også.

Har gitt klar beskjed om at gangen ikke skal flyte av sko og at alle sko som ligger og slenger når jeg kommer hjem fra jobb kl 6 om morgenen blir kastet ut på trappa. Og nå har det regnet et par dager.....

Jeg føler meg som en skikkelig bitch om dagen :(.

Og mange syns nok at jeg er det også, men som jeg har sagt tidligere; Nok er nok!

Mannen har forøvrig begynt å fatte poenget, men det er et godt stykke igjen der også. Men han er i hvertfall på glid :).

Barna er absolutt ikke på glid! Det har nok dessverre blitt en maktkamp og jeg vet ikke om det blir noen vinnere. Men kanskje et forlik etter en stund :)... Men ikke når det gjelder fellesarealene! Der er det ikke rom for forhandlinger.

Anonymous poster hash: 51855...66a

Du er overhodet ingen bitch. Du lærer barna dine om hvordan virkeligheten er, og du viser mannen din hvor vanvittig mye du har jobbet, ryddet og slitt i alle år uten at han har sagt så mye som et takk.

Anonymous poster hash: 9f402...58b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe offer! Da har du misforstått :). Og jeg tror de aller fleste mødre rydder og steller og stuller når barna er små og oppover i oppveksten. Problemet her er at det ikke har tatt slutt. Til tross for adskillige samtaler om dette og at jeg har maset og kjeftet i mange år. Så jeg kan vel si at jeg har forsøkt å oppdra dem, men for noen så faller det seg dessverre ikke naturlig å rydde etter seg. :(

Grunnen til at jeg nå har satt foten ned er som sagt ikke at jeg er noe offer, men at jeg ikke lenger ønsker å mase og kjefte, men heller ikke være hushjelp.

Ungene skal ut av redet snart og de må faktisk forstå at de er nødt til å ha et visst orden og system.

Anonymous poster hash: 51855...66a

Du kommer alt for sent på banen. Du har ryddet og stullet og stelt og kjeftet og mast innimellom og har sendt dem mixed messages. Ser du ikke at du har lagt opp til dette selv? Hadde det vært meg hadde jeg bitt sammen tenna og fullført det jeg har begynt på og heller latt avkommet lære ting the hard way når de flytter ut, i stedet for å skape krigstilstander nå når de faktisk snart skal flytte ut.

Anonymous poster hash: 2aa60...569

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart at han ikke tror du mener alvor, du virker jo ikke spesielt sikker på det selv heller. Hva med mannen din, syns han det er greit at sønnen flytter rett fra mor og inn med mor nr 2 (sambo/kone)? Og hvor mye jobber du i fht mannen din, siden du mener at han skal holde orden i huset like mye som det du gjør? Anonymous poster hash: 9f402...58b

Jeg jobber nok mer enn mannen min hvis man skal tenke sånn på det. Jeg har full stilling. Jobber natt. I tillegg så er vi bønder med korn, skog, kuer, kyllinger og griser, så etter at jeg kommer hjem fra jobb ca kl 6 så er det i fjøset. Så sover jeg noen timer før det er full fart resten av dagen og jobb igjen om natta. Har jo selvfølgelig fri fra jobben flere døgn på rad, men da er det fortsatt gårdsarbeid, kontorarbeid osv.

Men du har misforstått hvis du tror at jeg mener å vaske, når du sier å holde orden i huset. Vi har vaskehjelp. Jeg mener å rydde etter seg selv, kaste egen søppel, sette egen oppvask inn i maskinen osv. Ungene må heretter vaske sine egne klær.

Det er ikke for mye forlangt at voksne mennesker gjør dette. Det har ingenting med arbeidsfordeling å gjøre.

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer alt for sent på banen. Du har ryddet og stullet og stelt og kjeftet og mast innimellom og har sendt dem mixed messages. Ser du ikke at du har lagt opp til dette selv? Hadde det vært meg hadde jeg bitt sammen tenna og fullført det jeg har begynt på og heller latt avkommet lære ting the hard way når de flytter ut, i stedet for å skape krigstilstander nå når de faktisk snart skal flytte ut. Anonymous poster hash: 2aa60...569

Jepp! Det er jeg enig i :). Men det er likevel ikke aktuelt å bite tenna sammen. Da kommer det til slutt til å klikke for meg og jeg har ikke lyst til å "møte veggen".

Og hvem vet hvor lenge de blir boende hjemme?

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er yngre enn dine, så nå har jeg et perfekt utgangspunkt for orden i heimen. Takk for at du lagde denne tråden!



Anonymous poster hash: 2fa50...9a6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er yngre enn dine, så nå har jeg et perfekt utgangspunkt for orden i heimen. Takk for at du lagde denne tråden! Anonymous poster hash: 2fa50...9a6

Det er lurt å ta fatt i tingene før det går så langt som det har gjort her :). Lykke til! Fint å høre at flere har nytte av denne tråden :)

Ha en fin (og ryddig) pinsehelg! :)

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber nok mer enn mannen min hvis man skal tenke sånn på det. Jeg har full stilling. Jobber natt. I tillegg så er vi bønder med korn, skog, kuer, kyllinger og griser, så etter at jeg kommer hjem fra jobb ca kl 6 så er det i fjøset. Så sover jeg noen timer før det er full fart resten av dagen og jobb igjen om natta. Har jo selvfølgelig fri fra jobben flere døgn på rad, men da er det fortsatt gårdsarbeid, kontorarbeid osv.

Men du har misforstått hvis du tror at jeg mener å vaske, når du sier å holde orden i huset. Vi har vaskehjelp. Jeg mener å rydde etter seg selv, kaste egen søppel, sette egen oppvask inn i maskinen osv. Ungene må heretter vaske sine egne klær.

Det er ikke for mye forlangt at voksne mennesker gjør dette. Det har ingenting med arbeidsfordeling å gjøre.

Anonymous poster hash: 51855...66a

Da skjønner jeg :)

Anonymous poster hash: 9f402...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her flyter det over!

Har kastet en søplesekk med div. etter å ha gitt et 12-timers varsel på forhånd.

Det plager meg veldig å gjøre sånne ting, men hvis jeg ikke viser at jeg mener alvor så kommer vi jo ingen vei.

Har vært nødt til å avlyse vaskehjelpen for andre uken på rad fordi det ikke er ryddig nok her til at hun får vasket. Så nå begynner det å bli skittent også.

Har gitt klar beskjed om at gangen ikke skal flyte av sko og at alle sko som ligger og slenger når jeg kommer hjem fra jobb kl 6 om morgenen blir kastet ut på trappa. Og nå har det regnet et par dager.....

Jeg føler meg som en skikkelig bitch om dagen :(.

Og mange syns nok at jeg er det også, men som jeg har sagt tidligere; Nok er nok!

Mannen har forøvrig begynt å fatte poenget, men det er et godt stykke igjen der også. Men han er i hvertfall på glid :).

Barna er absolutt ikke på glid! Det har nok dessverre blitt en maktkamp og jeg vet ikke om det blir noen vinnere. Men kanskje et forlik etter en stund :)... Men ikke når det gjelder fellesarealene! Der er det ikke rom for forhandlinger.

Anonymous poster hash: 51855...66a

Hvor ellers i verden får man en 12 timers frist til å redde tingene sine? Du er jo en bitch når du oppfører deg sånn.

Lykke til med krigen - dere er jo så mange her som godter dere over at du riktig gir dem inn.

Men kom ikke og klag om barna får et dårligere forhold til deg etter dette.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ellers i verden får man en 12 timers frist til å redde tingene sine? Du er jo en bitch når du oppfører deg sånn.

Lykke til med krigen - dere er jo så mange her som godter dere over at du riktig gir dem inn.

Men kom ikke og klag om barna får et dårligere forhold til deg etter dette.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

Du syns TS er en bitch fordi hun nekter å rydde skitne truser og brukte kopper etter voksne folk? Hun har mast og mast og tryglet på dem i over ti år men du mener hun ikke har noen grunn til å bli streng og stå på krava? Hun skal heller slite seg ut mens mannen, 17- åringen og 19-åringen sitter på ræva?

Anonymous poster hash: 9f402...58b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du syns TS er en bitch fordi hun nekter å rydde skitne truser og brukte kopper etter voksne folk? Hun har mast og mast og tryglet på dem i over ti år men du mener hun ikke har noen grunn til å bli streng og stå på krava? Hun skal heller slite seg ut mens mannen, 17- åringen og 19-åringen sitter på ræva?

Anonymous poster hash: 9f402...58b

Nei, har jeg sagt det? Hvor har jeg sagt det?

Merkelig hvordan dere ryddenazier greier å rote til deres egen lesning av andres innlegg.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her:

Vel... Da jeg satt foten ned for ca to uker siden nå, så sa jeg at gangen, trappa og et par andre steder må være ryddige pga at vi tross alt har div forbindelser mm med inn på kontoret her i huset. Og at jeg ville samle ting som flyter i sekker med navn på i et hjørne og at de, da de blir fulle, vil bli kastet. Dette har stadig blitt minnet på og etter at den ene var smekk full så ga jeg en frist på 12 timer til å "redde" tingene som du kaller det. Vedkommende var hjemme i alle disse 12 timene uten å gjøre mine til å ta den. Og da ble den til slutt kastet. Vi har en stor container til søppel her og vedkommende kunne fint hentet sekken hvis det var ønske om det. Det har heller ikke skjedd.

Dersom jeg, for en periode, får et dårlig forhold til barna fordi jeg ikke lenger ønsker å være slaven deres så er det helt greit. De blir voksne en dag og vil nok forstå hvorfor jeg har satt disse grensene.

Jeg, mitt liv og min tid er også viktig skjønner du. Uten at det trenger å bety at jeg er egoistisk for det :).

Anonymous poster hash: 51855...66a

Jeg mente ikke at du for en periode får et dårlig forhold til barna dine, jeg mente faktisk på sikt. Kanskje de forstår deg, men jeg tror du tråkker såpass over at du gjør deg til fiende og ikke noe annet. Det er ditt valg.

Jeg kjenner et par som opplevde å få ting gjemt bort og kastet fordi de ikke ryddet. Det var en medvirkende grunn til at de fikk et svært dårlig forhold til sine mødre som aldri lot seg reparere. Faktisk ba den ene moren om unnskyldning for en tid tilbake - etter 30 år.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår synspunktet ditt hvis det ikke hadde blitt forklart og gitt advarsler om dette på forhånd!

Men når "flokken" min er hhv 17, 19 og snart 50 år så er de fullt i stand til å forstå sammenheng og konsekvenser :ler:.

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår synspunktet ditt hvis det ikke hadde blitt forklart og gitt advarsler om dette på forhånd!

Men når "flokken" min er hhv 17, 19 og snart 50 år så er de fullt i stand til å forstå sammenheng og konsekvenser :ler:.

Anonymous poster hash: 51855...66a

Da burde TS også forstå at når hun ter seg som en bitch, kan hun også bli oppfattet som en bitch og ikke regne med at alt blir så mye bedre i forhold til barna når de engang skjønner at mor hadde rett hele tiden, for det kan faktisk hende at det ikke skjer.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...