Gå til innhold

Hjelpes... Det kommer til å bli litt av et rotehus...!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er rene buddhistmunk-taktene å ikke klikke mentalt på 17-åringen som kaller sin egen mor egoist, selvopptatt og det som verre er fordi hun ikke rydder opp skiten hans! :hakeslepp: Jeg er redd jeg kunne nærmet meg punktet hvor å gi han en ørefik hadde fristet....

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jørild

Synes det er rene buddhistmunk-taktene å ikke klikke mentalt på 17-åringen som kaller sin egen mor egoist, selvopptatt og det som verre er fordi hun ikke rydder opp skiten hans! :hakeslepp: Jeg er redd jeg kunne nærmet meg punktet hvor å gi han en ørefik hadde fristet....

Var han ikke 19? Jeg er så rolig og avbalansert at jeg hadde gitt han 14 dager på å finne seg hybel.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Jeg setter utrolig stor pris på at det er så mange her inne som heier og støtter meg :)!

I går kveld spurte 19-åringen om ikke jeg kunne være så snill og shine opp litt til helgen, han er nemlig flau over hvordan det ser ut her... Det er han jo forøvrig ikke alene om ;)...

Jeg måtte jo spørre om han ikke har forstått noe av det jeg har sagt den siste tiden. Og tok han med på en liten omvisning hvor jeg ba han peke på noe av rotet som tilhører meg, så skulle jeg rydde det med det samme.

Resultatet var et fryktelig utbrudd fra hans side. Han kalte meg egoist, selvopptatt og mye annet urasjonelt før han strøk på dør.

Hadde nok vært mye enklere å fortsette som før, men jeg skal fortsette kampen :). Lørdag drar jeg på hytta med ei venninne og blir til mandag kveld :). Gleder meg til et par dager uten rot, skitt, søppel og bortskjemte sure folk rundt meg :).

Anonymous poster hash: 51855...66a

Heia TS! Og VELDIG bra at du drar vekk i noen dager, så kan de ligge der hjemme og bade i sitt eget gris. Hvor mye må egentlig til for at de skal bidra med noe som helst?? Hva sier mannen din da??

Anonymous poster hash: 9f402...58b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rene buddhistmunk-taktene å ikke klikke mentalt på 17-åringen som kaller sin egen mor egoist, selvopptatt og det som verre er fordi hun ikke rydder opp skiten hans! :hakeslepp: Jeg er redd jeg kunne nærmet meg punktet hvor å gi han en ørefik hadde fristet....

Haha :ler: Jeg er relativt rolig som person så jeg har ikke disse klikke-tendensene, men jeg kjente at det var på vei til å koke over for meg en kort stund akkurat da ja :). Og det hadde kanskje ikke vært så dumt om det hadde kommet en skikkelig utblåsing :ler:.

Han er forøvrig 19 år, søsteren er 17.

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp underholdning :popcorn:

Stå på, TS.

Føles nesten som at jeg står litt på utsiden og følger med på et reality-show her ja :ler:!

Takk for støtten :).

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp, så hva gir deg, mindretallet, retten til å diktere standarden i huset ditt? Ikke bare er noen mer rotete enn andre, hjernene deres fungerer faktisk annerledes også, så skuffer og skap fungerer rett og slett ikke så godt som å ha ting synlig og i hauger.

Blir litt matt av å lese om alle naziene her inne. Jeg fatter ikke at dere kan forsvare all den kjeftingen og diktaturet dere driver med.

Det eneste rettferdige er at dere rydder og gjør rent sammen. Da bruker alle like mye tid, og det inspirerer nok rotekoppene dine til å rote mindre. Ofte handler det jo om å ikke rote i første omgang, og å forstå hvor mye tid og energi det tar å holde huset noenlunde i sjakk.

Å skulle inndra internettpassord og gjemme unna andres ting, er bare dumt og respektløst. Skal du liksom holde oversikt over hvor alle tingene er da, hvis noen skulle spørre deg hvor du har gjort av klær og andre eiendeler?

Anonymous poster hash: 20cb1...723

TS har aldri sagt noe om å inndra internettpassord.

Og du sier at hvorfor skal de andre tre måtte leve etter hennes standard, vel nå er de møkk lei og krangler masse, og er sure fordi de bare har skitne truser og ingen rene tallerkener. Så hvorfor skal TS være slave for at de andre tre skal slippe å løfte en finger?

Anonymous poster hash: 9f402...58b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rene buddhistmunk-taktene å ikke klikke mentalt på 17-åringen som kaller sin egen mor egoist, selvopptatt og det som verre er fordi hun ikke rydder opp skiten hans! :hakeslepp: Jeg er redd jeg kunne nærmet meg punktet hvor å gi han en ørefik hadde fristet....

Han er en voksen mann på 19 år. I likhet med Jørild over her så hadde jeg gitt ham 14 dager på å finne seg egen hybel eller å begynne å bidra i hjemmet, både i form av husarbeid, middagslaging og husleie.

Endret av Ultiva
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var han ikke 19? Jeg er så rolig og avbalansert at jeg hadde gitt han 14 dager på å finne seg hybel.

Det stemmer. Han er 19, søsteren er 17.

Jeg sa faktisk det for en ukes tid siden. At nå er han ferdig på videregående og jeg har faktisk ikke noe forsørgeransvar lenger, så hvis han ikke begynner å rette seg etter reglene her i huset så må han vurdere å flytte. Men jeg tror ikke han trodde at jeg mente alvor :(. Men det er en mulig konsekvens... Men det er liksom litt på kanten å "kaste ut" sine egne barn :)...

Dessuten så er han veldig klar på at han er "odelsgutt" og at det lengste han har tenkt å flytte er til kårstua her på gården. Og det er ikke aktuelt for oss! Har ikke tro på at foreldre og barn skal bo oppå hverandre ;).

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er RÅ TS! De får seg en lærepenge nå!



Anonymous poster hash: 03c75...949
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Det stemmer. Han er 19, søsteren er 17.

Jeg sa faktisk det for en ukes tid siden. At nå er han ferdig på videregående og jeg har faktisk ikke noe forsørgeransvar lenger, så hvis han ikke begynner å rette seg etter reglene her i huset så må han vurdere å flytte. Men jeg tror ikke han trodde at jeg mente alvor :(. Men det er en mulig konsekvens... Men det er liksom litt på kanten å "kaste ut" sine egne barn :)...

Dessuten så er han veldig klar på at han er "odelsgutt" og at det lengste han har tenkt å flytte er til kårstua her på gården. Og det er ikke aktuelt for oss! Har ikke tro på at foreldre og barn skal bo oppå hverandre ;).

Anonymous poster hash: 51855...66a

Han forstår nok alvoret når du begynner å ta han med på visning.

Og odelsgutter trenger også å bo for seg selv noen år, gjøre ting foreldre ikke skal vite om, lære seg å leve, rydde, lage mat, håndtere penger o.l. Å ha de under skjørtene på mor er ikke bra, så jeg er enig med deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia TS! Og VELDIG bra at du drar vekk i noen dager, så kan de ligge der hjemme og bade i sitt eget gris. Hvor mye må egentlig til for at de skal bidra med noe som helst?? Hva sier mannen din da?? Anonymous poster hash: 9f402...58b

Ja det blir veldig deilig å komme bort et par dager :). Gleder meg til det!

Og håper å komme hjem til et strøkent hus ;). Det er lov å drømme... :)

Mannen har begynt å få øynene litt opp, men han er dessverre oppdratt på den gammeldagse måten og syns vel kanskje at jeg er litt urimelig.... Men han har i hvertfall begynt å lage seg mat selv ( og hvis ikke så hadde han vel sultet i hjel), og rydder etter seg. I hvertfall noe. Har også startet oppvaskmaskinen et par ganger, men jeg vil ikke akkurat komme med noen trampeklapp for han ennå :).

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forstår nok alvoret når du begynner å ta han med på visning.

Og odelsgutter trenger også å bo for seg selv noen år, gjøre ting foreldre ikke skal vite om, lære seg å leve, rydde, lage mat, håndtere penger o.l. Å ha de under skjørtene på mor er ikke bra, så jeg er enig med deg.

Helt enig! Da jeg var på den alderen så gledet jeg meg til å flytte hjemmefra og styre meg selv uten innblanding fra voksne.

Jeg får begynne å sette rød ring rundt passende annonser i lokalavisa :).

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du har lest alt og at du engasjerer deg :).

Jeg har vært tolerant i snart 20 år...! Og jeg er ikke ute etter et hus som ser ubebodd ut og heller ikke nødvendigvis etter mine prinsipper som du kaller det. Men jeg vil ha et hus som det kan komme uventede gjester til uten at man må unnskylde rotet og jeg vil kunne smøre en brødskive uten å være nødt til å rydde og vaske benken først og da etterpå finne osten svett og på vei til å gå i oppløsning etter nærmere 12 timer på benken. Så jeg forventer rett og slett helt alminnelige normer og ikke noe pedantisk nazistyre eller hjernevask :).

Anonymous poster hash: 51855...66a

Det med å ha et hus som det kan komme uventede gjester til er nok noe alle vil, men det er ikke sikkert alle vil gjøre det som trengs for å få det til.

Uansett skjønner jeg ikke hvordan man kan hevde at man ikke vil være kjeftesmelle og nazi og samtidig hisse til krig og bruke kampmetaforer i den grad det gjøres her i tråden. Det er ikke rart at mødre ses på som masete kjerringer sånn som dere snakker her inne.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er RÅ TS! De får seg en lærepenge nå! Anonymous poster hash: 03c75...949

Takk :)!

Ja jeg håper virkelig de lærer litt av dette! Er ikke sikkert fremtidige arbeidsgivere, samboere og andre syns at rotekopper er så morsomt! ;)

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har aldri sagt noe om å inndra internettpassord.

Og du sier at hvorfor skal de andre tre måtte leve etter hennes standard, vel nå er de møkk lei og krangler masse, og er sure fordi de bare har skitne truser og ingen rene tallerkener. Så hvorfor skal TS være slave for at de andre tre skal slippe å løfte en finger?

Anonymous poster hash: 9f402...58b

Nå har jeg allerede forklart at innlegget mitt var myntet på flere enn TS, men det gad du vel ikke å lese.

Har jeg sagt at TS skal være slave for at de andre skal få være late? Nei. Kanskje er det en ide å lese innleggene mine litt nøyere? Jeg hadde ventet mer av pettimeterstanden her inne.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vokste du opp med en mor med støv på hjernen?

Det finnes jo nyanser, og det er nyansene TS er ute etter. Hun ønsker ikke å rydde hele tiden, men hun ønsker heller ikke at det skal se ut som et rotehue. Å sette ting i oppvaskmaskinen er ikke "på hennes premisser", det må du innse du også? Det er ikke snakk om å ha et naziregime, men å ha det helt ok-ryddig i et hus. Det er fanden meg ikke for mye å be om.

Jeg vokste opp med en mor som tok fra meg glasset jeg hadde i hendene for å rydde det i oppvaskmaskinen ved siste slurken jeg tok. Jeg ville aldri hatt det så strengt, men jeg vil heller ikke bo i et grisehus.

Det er jo ganske mange steder midt i mellom der. Det er faktisk ikke for mye å be om at voksne folk rydder opp eget rot.

Nei, faktisk er moren min en rotete person som alltid har slitt med å holde orden på ting. Det går an å la være å trekke konklusjoner på bakgrunn av null og niks.

Det er nok forskjellig hva folk ser på som rot, og som voksne mennesker må man også akseptere at folk er forskjellige.

Som jeg skrev til TS over her, så er det veldig rart hvordan hun og andre fremstiller henne som mild og snill nå mens hele tråden er full av krigsretorikk og hevnlyst.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, disse ungene kommer til å takke deg senere. Det du gjør er for deg selv og for dem. Jeg digger deg! STÅ PÅ!!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Heia deg!!! Mine er yngre, men jeg skal jaggu kjøre en liknende greie. Blir GAL av å rydde hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, disse ungene kommer til å takke deg senere. Det du gjør er for deg selv og for dem. Jeg digger deg! STÅ PÅ!!!

Ja jeg håper det :). De er i hvertfall ikke så veldig takknemlige nå om dagen :ler:.

Og de har egentlig ikke vært takknemlige før heller. Når jeg faktisk gjorde alt for dem ;). Men det er vel bare sånn barn og ungdom er. Det et liksom en selvfølge at mor ofte gjør det meste.

Takk for at du støtter meg! Det varmer :).

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...