Gå til innhold

Hjelpes... Det kommer til å bli litt av et rotehus...!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

TS her:

Jeg har vært på hytta i helga og det har vært noen godt tiltrengte dager :hoppendeglad: .

Jeg dro rett derifra og på jobb i går kveld og kom hjem nå i dag tidlig :cry3: .

Nå passer ikke overskriften min lenger... Nå har det nemlig blitt et rotehus.

Jeg måtte se to ganger! Trodde ikke mine egne øyne!!!

Det ser helt ubeskrivelig ut her. Jeg trodde det har vært jordskjelv.Har bare lyst til å sette meg ned og stortute... :hakeslepp:

Visst har de stablet inn i oppvaskmaskinen... Frem til den var full... og den er ikke startet. All oppvask etter det står der den ble brukt.

Kjeler med matrester står fremme. Stekepanner med størknet fett og rester. Fluer...

Klær overalt, sko...

Badet luktet mugg pga våte håndklær i en haug på golvet, samt vått badetøy.

Det er rett og slett for j..... her! Jeg trodde faktisk at noe av det jeg har sagt hadde gått inn men tydeligvis ikke. :sad:

Noen har opplagt hatt besøk til grilling ute på terrassen. Gassgrillen står åpen og det ligger det rester etter et eller annet på golvet ved siden av. Sikkert dratt ned av fugler eller noe.

Status nå er at jeg pakker bagen på nytt og drar tilbake til hytta. Er glad den er såpass nærme hjem og jobb at det er veldig lettvint. Jeg kommer ikke hjem igjen før det er ryddet!

Anonymous poster hash: 51855...66a

Stakkars deg!! Er det virkelig mulig? Jeg håper og tror at lyset kommer til å gå opp for dem når du ikke orker å være hjemme.

Selv maste jeg stadig på min sønn før han flyttet for seg selv. Selv om han nok viste bedre takter enn dine barn gjør. Nå som han har bodd noen mnd i egen leil så ser det greit ut der faktisk, han vasker klær, holder det ryddig og har kjøpt støvsuger (!)

Så det finnes jo håp for de selv om det kan se håpløst ut.

Mulig din sønn demonstrerer ekstra nå pga diskusjonen dere hadde før helgen? Jeg tror dette må dras så langt ned som det er nå før de skjønner alvoret. Når du snur i døra og ikke kommer hjem for å shine hele huset - det vil nok gå opp et lys for dem. Lykke til!!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig din egen feil som i tidlig alder har ryddet opp etter dem, resultatet er at de har blitt vandt til det.

Nevøen min på 12 år rydder alltid etter seg og vasker opp etter rotet hans, det er fordi han i tidlig alder har blitt lært at man rydder opp etter seg.

Tenk når dine barn flytter for seg selv, eller flytter med en dame, tror du de kommer til å akseptere å bli ekstra-mamma?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er egentlig din egen feil som i tidlig alder har ryddet opp etter dem, resultatet er at de har blitt vandt til det.

Nevøen min på 12 år rydder alltid etter seg og vasker opp etter rotet hans, det er fordi han i tidlig alder har blitt lært at man rydder opp etter seg.

Tenk når dine barn flytter for seg selv, eller flytter med en dame, tror du de kommer til å akseptere å bli ekstra-mamma?

Å, virkelig? Er det sant? tror du ikke TS har forstått det siden hun startet tråden?

hun har ikke skyldt på noen andre.

TS: Det er nå du ikke må gi deg. Nå tenker de at du kommer tilbake fordi du ikke takler at det ser slik ut hjemme.

Anonymous poster hash: 03c75...949

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig din egen feil som i tidlig alder har ryddet opp etter dem, resultatet er at de har blitt vandt til det.

Nevøen min på 12 år rydder alltid etter seg og vasker opp etter rotet hans, det er fordi han i tidlig alder har blitt lært at man rydder opp etter seg.

Tenk når dine barn flytter for seg selv, eller flytter med en dame, tror du de kommer til å akseptere å bli ekstra-mamma?

Dette er TS klar over, og nå har hun snudd den uvanen. Bedre sent enn aldri, som det har kommet frem i tråden. Eller med andre ord, hun jobber nå med at de skal forstå det og ta i et tak.

Helt utrolig at det har gått så langt, og jo mer som samles jo verre er det å sette igang. Er spent på hvor dette ender.

Ts har du tenkt muligheten for å få litt ekstra hjelp fra andre? Ei god og bestemt venninne av deg som kan ta en rolig prat med spesielt barna deres? Er dette et felt som f.eks familievernkontoret kan hjelpe med? Jeg tror jeg ville tenkt den veien om det ikke går noen vei etter en viss tid, selv om jeg mistenker spesielt 19-åringen bare gjør opprør. Skulle tro enhver som er såpass gammel skjønner hvordan man rydder, og at det nå går ut på latskap eller for å ikke gi seg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på TS, ellers forventer sønnen din full service i mange år til. Mange har voksne barn boende hjemme i år etter år og fatter ikke hvorfor barna ikke flytter. Men om de får service fra ende til annen så kan man jo skylde seg selv. Du har tatt det rette valget. Om du ikke står på ditt så kommer vel sønnen din til å forlange å ha deg som kokk og vaskehjelp når han til slutt flytter inn i kårboligen..

Anonymous poster hash: 9f402...58b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE GI DEG NÅ !!!!!

Nei, nå er det for sent å gi seg! Da har jeg jo helt garantert tapt for alltid :)!

Så jeg skal kjøre løpet ut!!!

Men jeg må nok innrømme at jeg noen ganger har angret på dette prosjektet her...

Men nå kan alt bare bli bedre! :) :) :)

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert! Er det mulig å oppføre seg så bortskjemt og selvsentrert?!! Det er rett og slett usigelige flaut når - så godt som - voksne mennesker oppfører seg som trassige tre-åringer når mor sier opp som ubetalt vaskehjelp. Og hvor er din mann i alt dette? Hvorfor støtter han ikke deg? Synes han det er greit å bo i en grisebinge hvor barna krever full service og utdeler straff hvis de ikke får det? Jeg synes du gjør helt rett i å sette ned foten, bli på hytten i hele sommer om nødvendig! Noe som innebærer også at de ikke får tilgang til hytten i sommer Jeg ville seriøst gitt 19-åringen et ultimatum, å oppføre seg som alderen tilsier og bidra hjemme, eller flytte ut.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg!! Er det virkelig mulig? Jeg håper og tror at lyset kommer til å gå opp for dem når du ikke orker å være hjemme.

Selv maste jeg stadig på min sønn før han flyttet for seg selv. Selv om han nok viste bedre takter enn dine barn gjør. Nå som han har bodd noen mnd i egen leil så ser det greit ut der faktisk, han vasker klær, holder det ryddig og har kjøpt støvsuger (!)

Så det finnes jo håp for de selv om det kan se håpløst ut.

Mulig din sønn demonstrerer ekstra nå pga diskusjonen dere hadde før helgen? Jeg tror dette må dras så langt ned som det er nå før de skjønner alvoret. Når du snur i døra og ikke kommer hjem for å shine hele huset - det vil nok gå opp et lys for dem. Lykke til!!!

Takk! Vet du, jeg trodde faktisk ikke at det var mulig jeg heller...

Og i dag har jeg virkelig brøla til mannen min, for kanskje tredje gang på 20 år :).

Ja jeg håper nå at det går opp et lys for dem.

Dette er jo, i tillegg til å være hjemmet vårt, også en arbeidsplass. Både for oss selv og andre. Så derfor er det jo helt uholdbart at det er sånn her.

Jeg er veldig oppgitt og frustrert her nå :(.

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for noen griser! Godt du kan rømme på hytta.

Stå på!

Takk for støtten! :)

Ja jeg er veldig glad for at vi har hytta akkurat nå. Og jeg blir der hele sommeren om det er nødvendig :).

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sjokkert! Er det mulig å oppføre seg så bortskjemt og selvsentrert?!! Det er rett og slett usigelige flaut når - så godt som - voksne mennesker oppfører seg som trassige tre-åringer når mor sier opp som ubetalt vaskehjelp. Og hvor er din mann i alt dette? Hvorfor støtter han ikke deg? Synes han det er greit å bo i en grisebinge hvor barna krever full service og utdeler straff hvis de ikke får det? Jeg synes du gjør helt rett i å sette ned foten, bli på hytten i hele sommer om nødvendig! Noe som innebærer også at de ikke får tilgang til hytten i sommer Jeg ville seriøst gitt 19-åringen et ultimatum, å oppføre seg som alderen tilsier og bidra hjemme, eller flytte ut.

Jeg kan ikke plusse denne mange nok ganger.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert! Er det mulig å oppføre seg så bortskjemt og selvsentrert?!! Det er rett og slett usigelige flaut når - så godt som - voksne mennesker oppfører seg som trassige tre-åringer når mor sier opp som ubetalt vaskehjelp. Og hvor er din mann i alt dette? Hvorfor støtter han ikke deg? Synes han det er greit å bo i en grisebinge hvor barna krever full service og utdeler straff hvis de ikke får det? Jeg synes du gjør helt rett i å sette ned foten, bli på hytten i hele sommer om nødvendig! Noe som innebærer også at de ikke får tilgang til hytten i sommer Jeg ville seriøst gitt 19-åringen et ultimatum, å oppføre seg som alderen tilsier og bidra hjemme, eller flytte ut.

Nei, det burde ikke være mulig! Jeg er flau, både på mann og barns vegne. Men også på mine egne. At jeg ikke har sagt opp før :).

Mannen trodde jeg faktisk var litt på glid, men det tror jeg ikke lenger nå. Etter å ha sett hvordan huset ser ut i dag. Han burde ha tatt tak i dette i løpet av helgen og jeg er veldig skuffet over ham nå.

Nå har i tillegg svigermor blandet seg inn. De bor i et eget hus her på gården. Hun kom inn her for en times tid siden og sa hun var skuffet over meg.

Det var da jeg begynte å brøle! :ler:

Jeg er nødt til å sove noen timer nå etter å ha vært på jobb i natt. Men jeg har pakket og reiser tilbake på hytta i ettermiddag og blir der, om nødvendig i hele sommer! :)

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på TS, ellers forventer sønnen din full service i mange år til. Mange har voksne barn boende hjemme i år etter år og fatter ikke hvorfor barna ikke flytter. Men om de får service fra ende til annen så kan man jo skylde seg selv. Du har tatt det rette valget. Om du ikke står på ditt så kommer vel sønnen din til å forlange å ha deg som kokk og vaskehjelp når han til slutt flytter inn i kårboligen..

Anonymous poster hash: 9f402...58b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Din svigermor er skuffet over DEG?!!? :-o Du kan hilse henne fra resten av befolkningen med beskjed om at vi lever ikke lenger på 50-tallet. Nei, nå har vi fått det på det rene, dette dreier seg om genetikk - eller muligens det er noe i vannet på gården..

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, du er tøff!
Absolutt bedre sent enn aldri og de slavedriverne av noen barn burde virkelig se å ta seg sammen, ikke minst mannen din.

Jeg er og var en ekstrem rotekopp, men jeg var da aldri så vrang at jeg ikke rydda når foreldrene mine fikk nok.
Men selv om jeg var/er en rotekopp, så har jeg da alltid satt inn i kjøleskapet etter meg når jeg har brukt noe, kastet søpla etter meg og lagt klærne i skittentøys kurven...heller det enn å høre på konstant kjefting :)

Jeg er nå voksen og har samboer som til tider rydder etter meg, noe som gir meg dårlig samvittighet. Men da er det stort sett ting jeg har satt på "feil" plass etter jeg har brukt det ;)

Jeg innså for alvor hvor mye jobb foreldrene mine gjorde hjemme, spesielt min mor, da jeg flyttet ut. Jeg har bodd med flere venner som var på nivå med barna dine og skjønner det er frustrerende! Jeg roter mye med ting, men jeg klarer da i det minste å vaske etter meg.

For noen år siden kom min mor på besøk, jeg bodde da alene. Hun lurte på om jeg visste at hun kom siden leiligheten var så ryddig, noe jeg da altså ikke visste ;)
Men måtte da innrømme at jeg likte å ha det rent og ryddig rundt meg, selv om det var en kjedelig jobb og det gledet henne at jeg endelig hadde innsett dette :)

Beklager langt innlegg, ble bare så revet med! Stå på videre TS, jeg håper barna dine, som meg, innser at du som mor virkelig har gjort en voldsom jobb i hjemmet!
Kan bare snakke for meg selv, men jeg er i alle fall veldig takknemmelig for at foreldrene mine satte krav til meg i tenårene, for ja, jeg var da tross alt stor nok til å hjelpe til hjemme :)



Anonymous poster hash: b09f7...7c4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, er det mulig!?

Lykke til videre, TS. Godt du står opp for deg selv, også ovenfor svigermor.

Hilsen rotekte oppvokst på gård med tradisjonelle kjønnsroller. I dag fatter jeg ikke hvordan mamma orket/orker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, er det mulig!?

Lykke til videre, TS. Godt du står opp for deg selv, også ovenfor svigermor.

Hilsen rotekte oppvokst på gård med tradisjonelle kjønnsroller. I dag fatter jeg ikke hvordan mamma orket/orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...