Gå til innhold

Hjelpes... Det kommer til å bli litt av et rotehus...!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Lykke til videre. Inviter dem gjerne på middag på hytta en dag, for å få anledning til å snakke skikkelig med dem samtidig som du viser godvilje.

For meg har denne tråden vært en god påminnelse om at det e på tide jeg begynner å kreve litt ryddeinnsats fra min 5 åring. Så takk til deg for det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig at de er villige til å leve sånn!

Håper bare ikke at rotet blir så ille at det rett og slett begynner å skade huset, og dermed redusere verdien / legge til kostnader.

Jeg tenker på mat og våte håndkleer som synker inn i vegger og gulv, og vil lage permanente skader!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for å høre at du sa ifra når svigermor kom!

Ikke la deg kue, jeg er stolt av deg, selv om jeg ikke har en anelse om hvem du er!



Anonymous poster hash: 03c75...949
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en mye bedre ide å dra vekk selv og la mann og barn måtte forholde seg til rydding og rot og vasking og møkk på egenhånd enn å drive med trusler, kjefting, mas og kasting av deres ting. Krig hjelper dem nemlig ikke med å ta ansvar selv. Det gjør derimot det at de ser konsekvensene av å ikke rydde og holde et visst minimum av hygienisk standard.

Det er nok en viss fare for at svigermor kommer til å ta et tak, men det får hun bare gjøre. Hadde jeg vært TS hadde jeg uansett gjort det klart at jeg bare rydder mitt eget rot og ikke noe annet, dvs ikke gjør noe som helst når jeg bor på hytta.



Anonymous poster hash: 20cb1...723
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts, har fulgt med på tråden din og måpet sammen med andre her.

Trodde faktisk at når du dro på hytta så ville de 3 andre finne en struktur og ordne opp sammen, siden du var borte. I stede har de bare gitt faen og mannen din har ikke fulgt opp.

Når jeg var 17 år vasket jeg egne klær, laget maten min selv ofte, vasket opp, vasket alle rom i huset når det var min tur, og hadde en del andre oppgaver i hjemmet. 19åringen din er det i allefall IKKE synd på, om du noen ganger får dårlig samvittighet over dette her, så tenk på det.

Skjønner at dette er tøft for deg, men de gangene du får dårlig samvittighet og vil gi deg, så snu hele greia. De mener at det du gjør mot dem er egoistisk, selvsentrert, slemt, osv osv.

Men hva er det de gjør mot deg? To voksne barn som krever at du skal være hjemmehjelp, hushjelp, kokke, ordne alt for dem. De krangler til og med med hverandre over at de ikke har rene truser..!

DET har de altså ork til, å diskutere hvem sin feil at vaska ikke er tatt, men ikke å ta den selv.

Dra på hytta ts, kos deg, gi faen i dem, de trenger å lære, og det tydeligvis på den harde måten. Frykter at dette går så langt at helsemyndighetene til slutt stenger ned huset pga det ikke er forsvarlig å bo der, men ja.. Herregud, egoistiske drittmennesker.

KLEM!



Anonymous poster hash: d9f72...5e0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på hvordan det var, før dette prosjektet startet, at alt dette har du ordnet opp i i alle år. Tenk på alle time, dagene, ukene, månedene du har mistet på å rydde etter andre. Bare på en helg har de klart å lage en slagmark verre enn vikingene!

Ha det kos på hytta!



Anonymous poster hash: 6f0d3...633
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynte jeg å tenke over hva jeg selv gjør av husarbeid. Jeg er 27 år og bor hos foreldrene mine en periode. Skal absolutt bli flinkere!

Vi liker alle å ha det ryddig, så jeg rydder inn og ut av oppvaskmaskinen hver dag. Det er alltid ryddig i huset, da vi rydder opp etter oss selv. Jeg rydder ofte opp etter middag. Mamma liker å lage middag, og jeg hjelper henne ofte dersom hun trenger hjelp. Pappa gjør ikke så mye egentlig :klo:

Derimot er jeg dårlig på støvsuging, vasking ol. Så der skal jeg skjerpe meg. Tror jaggu jeg skal vaske kjøkkeninnredningen i dag, for det har mamma spurt om lenge uten at jeg har giddet det.

Vi er likeverdige alle i husholdningen, og det er bare tull at mamma skal gjøre mesteparten av arbeidet når vi alle bor her.

Ønsker deg lykke til ts!!

Anonymous poster hash: 11d10...826

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia deg ts!! Innkall til ekstraordinært familiemøte i kveld hvor du smeller til!! (Og der kan du være litt (bare litt!!) åpen for å inngå noen kompromisser, feks at du kan vaske klær om de sorterer alt når de legger det i skittentøysdunken, og bretter de)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter deg fullt ut ts, selv om jeg syntes det var noe drøyt å faktisk kaste søppelsekken :fnis: Tror det var jeg som foreslo det med søppelsekken først i tråden og mente da at de skulle settes bort, ikke kastes :ler: Men siden det var fullt mulig å gå å hente den igjen i containeren så går det vel bra.

Du må IKKE gi deg. Det kan du bare ikke. Stå på!

Hva sa mannen din forresten når du brølte til han? Var barna hjemme?



Anonymous poster hash: 38eeb...f96
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på TS!

Og så støtter jeg noen av de over her, som sier att 19åringen får lære seg folkeskikk ift å rydde etter seg, eller flytte ut. Forsåvidt gubben og :P

Men ikke gi deg, det kommer nok dine framtidige svigerbarn til å være glade for!



Anonymous poster hash: f0d6f...e33
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Svigermor skulle hatt en fiskedask! Man skjønner jo fort hvorfor mannen er som han er. Du får si til henne at dersom hun faktisk hadde oppdratt fyren så hadde du sluppet!

Jeg tror nok at jeg ville satt ned foten snart og latt barna flytte på hybel. Når det er så ekstremt som det tross alt er så må de bare innfinne seg med at de ikke har en plass sammen med andre folk. Det krever et vist sammarbeid og evne til å omgås andre, noe de tydeligvis mangler totalt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotekopper klarer helt fint å leve i rot. I en av mine dårlige faser vokste det faktisk mugg på rommet (har det helt ryddig nå, så slapp av :P). Tingen er at de vil ha null problem i å leve i et dritthus. De ser ikke på rot som samme måte som deg, og nivået vil sikkert holde seg funksjonelt (vaske nok fat og klær til at det akkurat går rundt).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel! All kreds til deg! Dette høres jo helt sykt ut!
Men jeg må spørre, hvorfor sier du ikke til din sønn på 19 (!!!!) at han må flytte ut? Han er myndig, bidrar ikke i hjemmet, og er, mest sannsynlig ferdig med videregående. Jeg hadde gitt klar beskjed om at han hadde x antall dager/uker på å finne seg et nytt sted å bo!



Anonymous poster hash: 209ae...d90
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rotekopper klarer helt fint å leve i rot. I en av mine dårlige faser vokste det faktisk mugg på rommet (har det helt ryddig nå, så slapp av :P). Tingen er at de vil ha null problem i å leve i et dritthus. De ser ikke på rot som samme måte som deg, og nivået vil sikkert holde seg funksjonelt (vaske nok fat og klær til at det akkurat går rundt).

Når man klarer å prestere å be om at noen andre rydder, så er det ikke det at man ikke ser rotet som er problemet (som jeg har stor forståelse for), men viljen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på TS, ellers forventer sønnen din full service i mange år til. Mange har voksne barn boende hjemme i år etter år og fatter ikke hvorfor barna ikke flytter. Men om de får service fra ende til annen så kan man jo skylde seg selv. Du har tatt det rette valget. Om du ikke står på ditt så kommer vel sønnen din til å forlange å ha deg som kokk og vaskehjelp når han til slutt flytter inn i kårboligen..

Anonymous poster hash: 9f402...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru!!!

Likte ideen foreslått over, å avvente noen dager, deretter invitere de på en deilig middag på hytta med en avslappet mor og under ryddige forhold... Bare kose dere, ikke nevte rotet med et ord før noen evt tar det opp... 🙈🙉🙊

Stå på ditt ts!!!!

Håper bare mannen setter ned foten hvis svigermor når kommer å tar "din jobb"... 😁😲😰😱

Anonymous poster hash: d688c...ff9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grøss og gru!!!

Likte ideen foreslått over, å avvente noen dager, deretter invitere de på en deilig middag på hytta med en avslappet mor og under ryddige forhold... Bare kose dere, ikke nevte rotet med et ord før noen evt tar det opp...

Stå på ditt ts!!!!

Håper bare mannen setter ned foten hvis svigermor når kommer å tar "din jobb"... Anonymous poster hash: d688c...ff9

Ja TS, pass på at ikke svigermor tar en runde i hjemmet. Ser for meg at det skjer, familien din sier at nå er det ryddig, du kommer hjem i god tro og alt går tilbake slik det var.

Synes du er tøff!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, risikoen er jo stor for at svigermoren tar på seg martyrrollen og rydder og vasker. Om svigermor gjør det, er det ingenting TS kan gjøre for å hindre det, og alt har blitt ødelagt.

For ei merr svigermor er. Hun er skuffet over TS, fordi TS ikke ønsker å være gratis hushjelp lenger. :hakeslepp:



Anonymous poster hash: 60484...1af
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være lurt å ringe svigermor for å fortelle hva som egentlig skjer hos deg? Kan det være hun tar ditt parti og dermed lar ting gå sin gang? Kanskje du da kan unngå at hun blander seg inn i ting?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkar deg TS! Jeg er 19 år og jeg tror faktisk jeg rydder mer enn foreldrene mine hjemme. Når man er såpass gammel og bor hjemme så bør det være en selvfølge at man hjelper til. Og i hvertfall rydder etter seg! Stå på!



Anonymous poster hash: 26b1f...9c7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...