Gå til innhold

Hjelpes... Det kommer til å bli litt av et rotehus...!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ts har gjort er å nærmest invalidisere unger og mann så de ikke ikke er i stand til å gjøre de mest enkle ting i heimen fordi hun syntes det var koselig og stulle og stelle og nå når hun er lei av det straffer hun dem for det. Logisk?



Anonymous poster hash: 2aa60...569
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ts har gjort er å nærmest invalidisere unger og mann så de ikke ikke er i stand til å gjøre de mest enkle ting i heimen fordi hun syntes det var koselig og stulle og stelle og nå når hun er lei av det straffer hun dem for det. Logisk?

Anonymous poster hash: 2aa60...569

Virker overhodet ikke som om TS har syntes det har vært moro å være slave for resten av familien:

"Etter mange år med mas, oppmuntring, kjefting og enda mere mas, så har jeg nå bestemt meg for ikke lenger å rydde etter mann og barn."

Anonymous poster hash: 9f402...58b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at du for en periode får et dårlig forhold til barna dine, jeg mente faktisk på sikt. Kanskje de forstår deg, men jeg tror du tråkker såpass over at du gjør deg til fiende og ikke noe annet. Det er ditt valg.

Jeg kjenner et par som opplevde å få ting gjemt bort og kastet fordi de ikke ryddet. Det var en medvirkende grunn til at de fikk et svært dårlig forhold til sine mødre som aldri lot seg reparere. Faktisk ba den ene moren om unnskyldning for en tid tilbake - etter 30 år.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

Bujævlahu.

Da er man helt håpløs som menneske, dersom den situasjonen var tilsvarende TS sin.

Folk ber om unnskyldning for totalt manglende kjærlighet, vold, problemer med alkohol/avhengighet, for at man aldri var tilstede - ikke fordi man setter grenser og gir rimelige tidsfrister til å gjøre ting som faktisk burde kunne forventes av et oppegående menneske.

Alvorlig talt.

Anonymous poster hash: d3627...abf

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så DETTE flisespikker du på, men at en sliten mor setter ned foten for sine tre voksne familiemedlemmer etter 20 år som husslave er ikke greit. Oookay :plystre:

Anonymous poster hash: 9f402...58b

Jeg har da aldri hatt noe mot at TS setter foten ned og sier nok er nok og lar være å rydde og vaske etter de andre. Det jeg har noe i mot er denne sabelraslingen og krigsstien som hun begir seg ut på til stor jubel fra andre her.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ts har gjort er å nærmest invalidisere unger og mann så de ikke ikke er i stand til å gjøre de mest enkle ting i heimen fordi hun syntes det var koselig og stulle og stelle og nå når hun er lei av det straffer hun dem for det. Logisk?

Anonymous poster hash: 2aa60...569

Man invalidiserer ungene og mannen om man ikke rydder opp etter dem når de er vant til det? Vi snakker ikke om at hun plutselig velger å slutte med noe som krever kunnskap og erfaring for at de skal klare seg selv, her snakker vi om å plukke opp ting, legge dem ned og i verste fall trykke på noen knapper på en maskin.

Hadde hun bare sluttet å rydde uten å si noe hadde jeg skjønt kritikken, men hun har faktisk snakket med dem og forklart hvorfor hun gjør det.

Jeg heier på TS og støtter henne 100%. Man skal ikke fortsette være slave i sitt eget hjem kun fordi man har "lagt opp til det selv".

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man invalidiserer ungene og mannen om man ikke rydder opp etter dem når de er vant til det?

Nei, men invalidiserer dem ved å rydde opp etter dem og ikke lære dem å gjøre det selv, Ts gjør seg til offer og klager på at hun har kjeftet og mast i alle år. Hvorfor har hun ryddet, da? Når hun så at kjefting og masing ikke hjalp? "Nå må dere rydde! Nå måå dere rydde!! Nå mååå dere rydde!!! Neivel, så får jeg gjøre det selv, da!!!!". Det er sånn ts har oppdratt ungene, og nå skal de straffes.

Anonymous poster hash: 2aa60...569

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er overhodet ingen bitch. Du lærer barna dine om hvordan virkeligheten er, og du viser mannen din hvor vanvittig mye du har jobbet, ryddet og slitt i alle år uten at han har sagt så mye som et takk.

Anonymous poster hash: 9f402...58b

Word!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg tenke over det jeg sier? Jeg sier bare at det finnes andre måter å se og oppleve dette på. Og ja, det er en risiko for at barna opplever dette så sterkt at det ødelegger forholdet. Som jeg har sagt før, er jo det TS' eget valg om hun vil risikere det.

Jeg er så lei av at dere legger ord i munnen på meg, så nei, ingen skal la seg tråkke på eller være hushjelp. Det har jeg aldri sagt heller.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

Fordi det lønner seg å foreta litt selvrefleksjon av og til :)

Det er da ikke noe nederlag å forandre mening...se at hmm, jo kanskje det andre perspektivet er mer OK enn hva jeg trodde. Ser du?

Anonymous poster hash: 03c75...949

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det lønner seg å foreta litt selvrefleksjon av og til :)

Det er da ikke noe nederlag å forandre mening...se at hmm, jo kanskje det andre perspektivet er mer OK enn hva jeg trodde. Ser du?

Anonymous poster hash: 03c75...949

Ok, så det er bare jeg som skal forholde meg til andres meninger da? For faktisk er det sånn at denne tråden oversvømmes av en heiagjeng som sier "Stå på, TS!", "Jeg heier på TS", "Jeg også", "Ikke gi deg" osv. Da kan man jo lure på hvem som tenker mest over egne perspektiver.

Anonymous poster hash: 20cb1...723

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, ts?

Det har ikke skjedd så store endringene hos oss :(. Men det tar nok litt tid.

Nå har jeg imidlertid rømt fra rotet og reist på hytte i sammen med en venninne et par dager :). Det har vært kjempedeilig å slippe rot, mas og diskusjoner.

Ga på forhånd beskjed om at jeg kom til å skru av telefonen slik at de var nødt til å håndtere alt selv og ikke ringe meg for å spørre om hvor ting er og og diverse ;).

Blir spennende å se hvordan det ser ut i morgen når jeg kommer hjem igjen :).

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke skjedd så store endringene hos oss :(. Men det tar nok litt tid.

Nå har jeg imidlertid rømt fra rotet og reist på hytte i sammen med en venninne et par dager :). Det har vært kjempedeilig å slippe rot, mas og diskusjoner.

Ga på forhånd beskjed om at jeg kom til å skru av telefonen slik at de var nødt til å håndtere alt selv og ikke ringe meg for å spørre om hvor ting er og og diverse ;).

Blir spennende å se hvordan det ser ut i morgen når jeg kommer hjem igjen :).

Anonymous poster hash: 51855...66a

Det går nok sakte men sikkert opp et lys for dine tre hvem som er limet i hverdagen, hvem som holder alt sammen. Håper dine kjære velger å sette mer pris på deg heretter. Det at en 19-åring skjeller deg ut og stikker av fremfor å rydde sin egen skitt viser at det har gått altfor langt. Jeg er også sikker på at de kommer til å ta langt mer hensyn i fremtidige samboerskap også, når de vet hvor mye rydding det faktisk kreves for at et hjem skal se ok ut. Dette er en del av barneoppdragelsen, selv bor jeg med en mann som gjerne ligger og sover blant sure sokker og som roter vekk bilnøkler og lommebok annenhver uke fordi han ikke har system i tingene sine. Skulle ønske moren hans hadde gjort det samme for ham som du nå gjør for dine.

Endret av Ultiva
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ts har gjort er å nærmest invalidisere unger og mann så de ikke ikke er i stand til å gjøre de mest enkle ting i heimen fordi hun syntes det var koselig og stulle og stelle og nå når hun er lei av det straffer hun dem for det. Logisk?

Anonymous poster hash: 2aa60...569

Hun har nok aldri syntes at det var greit å rydde og vaske etter andre. Men små barn klarer ikke å gjøre dette selv, og ting blir en vane. Og de fleste har en tendens til å bli veldig sure, tverre og går rett i forsvar om man ber dem om å rydde opp etter seg. Så i en travel hverdag så velger en ofte å svelge kamelene og rydde/vaske selv. Det er faktisk ingen som ønsker å være ei sur masekjerring, derfor blir man gående og jobbe mens resten av familien slapper av. Og til slutt så får ganske mange nok og setter foten ned, slik som TS nå endelig har gjort. Jeg kjenner meg så inderlig godt igjen i rollen som ryddende masekjerring, og det tror jeg svært mange andre i denne tråden gjør også. Derav engasjementet blant flere.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men invalidiserer dem ved å rydde opp etter dem og ikke lære dem å gjøre det selv, Ts gjør seg til offer og klager på at hun har kjeftet og mast i alle år. Hvorfor har hun ryddet, da? Når hun så at kjefting og masing ikke hjalp? "Nå må dere rydde! Nå måå dere rydde!! Nå mååå dere rydde!!! Neivel, så får jeg gjøre det selv, da!!!!". Det er sånn ts har oppdratt ungene, og nå skal de straffes.

Anonymous poster hash: 2aa60...569

Oppdragelse er en ting, latskap og ignorering er en annen. En ting er ungene en annen ting er mannen. Det kommer til et punkt der unger er voksne nok til å skjønne at de selv skal ta et ansvar, og om det så er via tvang så får de det inn i hodet til slutt. Bedre nå enn at de senere i livet ender opp med å miste venner, kollektiv og partnere pga dette. Dessuten ungene er såpass gamle at de ikke er rene idioter til å fatte at enhvert voksent menneske rydder opp etter seg.

Jeg lurer veldig på hvordan de ellers oppfører seg utenfor husets fire vegger, om de virkelig er oppdratt til at alle andre rydder etter dem slik du hinter til (og er invalidiserte) så burde dette mønsteret gjenta seg ute. Men noe sier meg at de fint klarer å rydde opp etter seg når de er ute, dermed klarer de det fint hjemme også

Anonymous poster hash: 9ca14...0e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ts har gjort er å nærmest invalidisere unger og mann så de ikke ikke er i stand til å gjøre de mest enkle ting i heimen fordi hun syntes det var koselig og stulle og stelle og nå når hun er lei av det straffer hun dem for det. Logisk? Anonymous poster hash: 2aa60...569

Hun straffer de ikke. Hun har sluttet å yte service. To forskjellige ting.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid

Først av alt: Jeg melder meg inn i heiagjengen til Ts ! - Ts, du er skikkelig sjef og vi elsker det !

Dette er veldig enkelt og noe som jeg lærte på familiehytta når jeg var liten: Driter du, så tømmer du. Det var altså ikke innlagt vann og kloakk den gang.

Hvorfor skal hele familien få kose seg mens en person (ts) skal rydde og lage det koselig ?

Dere andre som ikke forstår dette og syns synd på drittungene som ikke evner å rydde etter seg selv, kan gå å ta seg en bolle. Rart at ungene til ts ikke fatter dette enda. Det handler rett og slett om at de ikke gidd. Hadde de vært i militæret hadde de "giddet" etter omtrent 5 sekunder. Der har man ikke valg. Hos ts tror de tydeligvis at de har det fortsatt.

Ts, du har mye støtte her inne, stå på og hold oss underrettet. Hurra for deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde mine unger var late når det gjaldt rydding, men jeg ser at noe har gått inn i det minste. De setter inn pålegget etter seg, setter middagstallerkner inn i oppvaskmaskinen og legger skitne klær til vask.

Men fortsatt har jeg en vei å gå når det gjelder glass og fat i stua, at middagen ikke lager seg selv og at klærne ikke går rene tilbake i skapet av seg selv. Takk for inspirasjonen TS :) Tror jeg skal ta en prosjekt i sommer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var velkomsten hjem ts???

Kjenner jeg er skeptisk...🙈🙉🙊

Anonymous poster hash: d688c...ff9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...