Gå til innhold

Hjelpes... Det kommer til å bli litt av et rotehus...!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jørild

Likte forslaget om å sette seg ned å se over kostnader på hybel-livet. Sette opp budsjett og snakke litt om hva som må til for å overleve. I tillegg til å se etter hybel sammen. På tide at gutten blir voksen nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det ordner seg :)



Anonymous poster hash: d9f72...5e0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at dere prater om sønnen til denne dama nå da..

Jeg kan være helt enig i at tenåringesoppførsel hosenkelte nok ikke er så langt unna endel av de tingene han har sagt og gjort, men han er 19 år faktisk.

Det burde han ta innover seg, det er for sent å dra "hormonell i tenårene" kortet nå¨- han er faktisk voksen :)

Anonymous poster hash: d3627...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være helt enig i at tenåringesoppførsel hosenkelte nok ikke er så langt unna endel av de tingene han har sagt og gjort, men han er 19 år faktisk. Det burde han ta innover seg, det er for sent å dra "hormonell i tenårene" kortet nå¨- han er faktisk voksen :)Anonymous poster hash: d3627...abf

Klart det er lov å kritisere oppførselen hun forteller om, men det blir kanskje litt drøyt å begynne å synse om narkotika-bruk og bruke mindre fine karakteristikker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det er lov å kritisere oppførselen hun forteller om, men det blir kanskje litt drøyt å begynne å synse om narkotika-bruk og bruke mindre fine karakteristikker.

Enig, det reagerte jeg og på.

Men på KG er det alltids noen sprøe kjeks som finner på de rareste ting ;)

Ikke sikkert han sønnen synes det er like gøy da om han leser det.

Anonymous poster hash: d3627...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er lov å kritisere oppførselen hun forteller om, men det blir kanskje litt drøyt å begynne å synse om narkotika-bruk og bruke mindre fine karakteristikker.

Hvis man ikke hatt vært borti sånt selv så tenker man heller ikke i de baner. Skal selvsagt ikke påstå at han ruser seg og la TS få flere ting å tenke på/bekymre seg over. Men jeg gjorde meg noen tanker fordi atferden hans minnet om noe jeg har opplevd med ungdom (gutt) og rus. Anyway... hvorfor kan/bør en ikke gjøre seg slike tanker og nevne det her? Som mor ville jeg iallfall likt å få tips i en sak der jeg ikke helt så hele bildet/andre årsaker til hvorfor han oppfører seg som han gjør.. Av egen erfaring vet jeg at sånt er svært vanskelig å oppdage i begynnelsen..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var utrolig at han ikke ville bidra!

Han var ferdig på videregående nå og skal etter planen da visstnok ha et friår for å bestemme seg for veien videre :(. Noe som vi selvsagt har frarådet. Han gikk ikke videre fra sesjon 1, så da skal han vel dessverre ikke ut i millitæret.

Han får nå beskjed om å finne seg et annet sted å bo innen to måneder. Vet ikke hva vi skal gjøre hvis han nekter å flytte men....

Anonymous poster hash: 51855...66a

Jeg tror han har misforstått "friår".

For et friår er jo et år der man enten drar på folkehøyskole eller jobber/reiser.

Er selv ferdig med vgs i morgen. Jeg skal rett ut i studier, men de som ikke skal det eller på fhs, skal enten jobbe et helt år eller jobbe det første halvåret og spare, og reise det andre halvåret. Er jo sikkert ikke alle som finner seg en jobb, men poenget er iallefall ikke at man skal sitte hjemme på ræva et år.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var at det kan være vanskelig for (den ekstremt bortskjemte og ufordragelige) sønnen å lære seg noe på kort tid som aldri har vært tilstede de forrige 19 årene.

Ergo reagerer han idiotisk, han har jo aldri møtt krav før.

Så jeg sier bare at resultatene ikke nødvendigvis kommer like kjapt som hos andre som har møtt konsekvenser for dårlig oppførsel.

Anonymous poster hash: d3627...abf

Jeg synes ikke det er det, det spiller ingen rolle om han får denne smellen nå eller om et par måneder. Han kommer til å få kort tid til å tilpasse seg uansett. Han er 19 år, med andre ord myndig og voksen, og da har man ingen "overgangsfase" hvor man er litt mykere og snillere bare fordi han har vært heldig før.

At han ikke har møtt krav synes jeg også er en ganske merkelig ting å påstå. Guttungen har jo gått på skole, har venner og jeg regner med han har et sosialt liv, dermed har han møtt på krav til hva han skal gjøre lenge før han har fått dem hjemme.

Man kan skylde på foreldrene også, selvfølgelig har de et stort ansvar her - men det er nok mer enn det som skal til

Anonymous poster hash: 9ca14...0e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det ts? :)



Anonymous poster hash: 38eeb...f96
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen:

Jeg velger nå helt bevisst å overse og ikke svare på kommentarer om dårlig oppdragelse, at barna ikke har blitt stillt krav til i oppveksten, narkotikamisbruk o.l. Dette er påstander som ikke har bunn i virkeligheten. Saken er nok mye mere komplisert enn som så og går mye på hvordan ting har vært i generasjoner og som "absolutt ikke" må endres på. Det eneste jeg, som jeg også har sagt før, burde ha gjort var å ta denne kampen på et mye tidligere tidspunkt og den feilvurderingen straffer seg nå :).

Men status nå om dagen hele ni dager etter den kollektive storoppryddingen er at huset er strøken :)!

To dager i det siste har jeg blitt servert ferdig middag, helt uoppfordret!

Far og datter har samarbeidet om dette og det er jo kjempebra. Både fordi jeg hører og ser hvor hyggelig de har det mens de holder på og fordi all mat man ikke har laget selv smaker mye bedre ;).

Datteren har flere ganger snakket om situasjon og gitt uttrykk for at hun ikke har tenkt over hvor mye som ligger i at et hus skal se sånn nogenlunde ut og at hun har innsett at alt er mye bedre nå. Her om kvelde hadde hun sittet og spist noe i vinterhagen og fikk besøk av noen venninner og frosvant ut. Plutselig kom hun inn igjen... Hun hadde glemt å rydde etter seg og fikk liksom ikke ro i sjela når hun visste at det lå der :ler:.

Jeg har vært på hytta et par dager i det nydelige sommerværet vi har hatt nå og huset var fortsatt strøkent da jeg kom hjem.

Så det har skjedd mange forbedringer her men også ting som ikke er så bra :(.

19-åringen er ikke villig til å diskutere hverken budsjett, arbeidsfordeling eller noe annet og har flyttet! Tvers over tunet til besteforeldrene...! Og har blokkert oss på telefonen, blokkert søsteren på facebook og andre steder og nekter å snakke med oss... Så det er jo en litt klein situasjon.

Mannen min har tatt en alvorsprat med foreldrene og gitt uttrykk for hva han mener om dette. Men de står på sitt, spesielt moren hans, og mener at det er jeg som er urimelig og ikke unner ungene og ha det godt her i livet.

Så der står vi og stanger nå. Og det er en veldig rar situasjon. Vår sønn kommer kjørende, parkerer og går inn i sitt "nye hjem" uten å hilse engang hvis vi er ute.

I går sa mannen min at det tross alt er vi som eier gården og huset de bor i og at de ikke uten videre kan ta inn flere beboere i huset og vil ta opp det med dem... Men hvor skal dette egentlig ende da...?

Det begynner å bli en farse og jeg begynner faktisk å bli skikkelig forbannet på både den ene og den andre :).

Kanskje en skikkelig eksplosjon er det som skal til :ler:

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Så flott at situasjonen i huset har blitt så bra!

MEN for en reaksjon fra sønnen, og ikke minst svigermoren din. Det går da virkelig ikke ann å oppføre seg slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at situasjonen i huset har blitt så bra!

MEN for en reaksjon fra sønnen, og ikke minst svigermoren din. Det går da virkelig ikke ann å oppføre seg slik.

Ja her i huset går det meste på skinner nå og det er kjempedeilig :). Ingen konflikter og ikke noe søppel strødd rundt.

Men resten av situasjonen er jo bare til å rive seg i håret over...! Jeg er kjempefrustrert!

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det er blitt bedre med rydding og slikt i huset!

...men han sønnen din, og ikke minst svigers, er jo helt håpløse! Skjønner hva du mener med om hvor dette skal ende hen! Skal man starte krig og kaste ut både svigers og sønn fra gården liksom? Helt horribelt at de ikke skjønner at de ødelegger han.. :hakeslepp:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klem til deg, TS.

Du kan ikke ha det lett nå!

Strengt tatt, når svigerforeldrene dine synes dette her er greit, så tror jeg at jeg ville sett over kontrakten med de og bedt de finne seg et annet sted å bo, så sant de ikke har en vanntett evig borett.

Om de går helt på tvers av deres barneoppdragelse og morarbeider dere bevisst, så er det helt umulig å bo så tett.

Og det er faktisk du og mannen som eier og driver gården.

Deilig å høre at mannen din og datteren er kommet på banen.

Mulig svigermor blir drittlei av å rydde etter gullgutten etter en stund, men hun er vel gjerne sta også...

Jeg hadde ikke akseptert dette selv.

Håper det er tak i mannnen din, og at han leser foreldrene teksten så håret flagrer bakover!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sa mannen min at det tross alt er vi som eier gården og huset de bor i og at de ikke uten videre kan ta inn flere beboere i huset og vil ta opp det med dem... Men hvor skal dette egentlig ende da...?

Anonymous poster hash: 51855...66a

Ifølge loven kan de ta opp slektninger i nedadstigende linje i husstanden om de ønsker det. Tror dessverre ikke dere kommer så langt om dere ønsker å bruke husleieloven mot dem.

Anonymous poster hash: 60484...1af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedra

Som eier av huset foreldrene bor i kan vel mannen din forlange leie av sønnen eller med loven i hånd kreve at sønnen flytter !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en veldig vanskelig situasjon og jeg vet rett og slett ikke hvordan vi skal håndtere dette.

De har ingen tinglyst borett, men leier på lik linje med andre, men til en litt rimeligere husleie.

Men man kan vel ikke akkurat kaste ut svigers! Da blir det jo i hvertfall krig i familien, med store ringvirkninger :).

Men situasjonen er jo veldig spesiell og jeg håper jo at de selv ser det snart. Men innerst inne så tviler jeg vel på at det kommer til å skje.

Anonymous poster hash: 51855...66a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...