Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Det er ikke så lang vei' date=' men frisøren kunne fortelle en skrekkhistorie om en brud som ikke rakk bryllupet sitt på grunn av at faren som skulle hente henne satt fast i trafikkork...[/quote']

Oh my God! :hår:

Det er jo slike scenarier en hver brud har mareritt om...

Ja, det vil garantert ikke skje med meg heldigvis, siden jeg i verste fall kan gå til kirken hvis det skulle bli krise. Men vil selvsagt helst slippe å spasere gjennom bygatene i fullt brudeutstyr... Komme svett og stresset til vielsen liksom... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisøren som jeg skal til, utfører ikke fullstendige prøvetimer, bare en såkalt konsultasjonstime der vi skal snakke om hvilken frisyre jeg vil ha. Heldigvis har jeg funnet bilder av akkurat slik jeg vil ha håret. Foran skal jeg ha det ganske glatt og med sideskill, mens bak skal jeg ha det slik.

Sannsynligvis skal jeg ha smykker med blanke stener i, så da skal jeg ha noe tilsvarende

blank pynt i håret, i stedet for perlenålene på det første bildet.

Sløret skal festes såpass høyt oppå hodet slik at det blir seende ut omtrent på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vi nøyer oss også med et rungende "JA!" i kirken (eller er det ikke to ? :klø: )

Det skal vi her i gården også. Min bedre halvdel sa tvert nei da jeg spurte om vi skulle ha den uvida versjonen... :ler:

Forresten; nydelig bukett. Hvite liljer er så fint!! :wink:

Frisyren er også kjempefin - bare en har hår nok... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Moses og Huldra! :)

Det skal vi her i gården også. Min bedre halvdel sa tvert nei da jeg spurte om vi skulle ha den utvida versjonen... :ler:

Forresten; nydelig bukett. Hvite liljer er så fint!! :wink:

Frisyren er også kjempefin - bare en har hår nok... :ler:

Min sa også tvert nei til det forslaget ja... :ler:

Apropos nok hår, jeg har nok litt tynnere og kortere hår enn hun på det første bildet. Har derfor fått streng beskjed av frisøren om å spare frem til juni! Ellers kan man kanskje bruke løshår, vil jeg tro. Jeg satser på at mitt eget er nok, gjør ikke noe om hårlokkene blir litt strammere enn på bildet.

Tenkte ellers å ha strasspynt som viser litt godt, slik at den ikke forsvinner mellom hårlokkene og siden jeg skal ha sløret hengende over frisyren i kirken. Etter fotograferingen tar jeg sløret av og da kommer frisyren til sin fulle rett - voilá! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Tji hi, min sa også tvert nei til å si noe mere enn JA i kirken. Han var redd det skulle klusse seg til så da blir det med kun JA :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

:klø: hmmm tror jeg må snakke med gubben her hjemme om det...tror nok han også bare vil nøyes med et JA...men hadde jo vært litt romantisk det andre alternativet også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det nye alternativet er litt romantisk. Er vel påvirket av Hollywood-filmer... :ler:

Men disse mennene våre vil tydeligvis ta "minste mostands vei"! :ler:

Den norske kirke ønsker sikkert helst at flest mulig tar den nye måten å gjøre det på, siden det er innført som alternativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja, disse gutta...*s*

Vi gjør det enklest mulig selv vi da...selv om det utvidete løftet er flott det også. Men, igjen kommer svigerinnens bryllup nå neste helg igjen inn i bildet - de skal ha det utvidete, og vi vil ha alt annet enn det samme som dem! :tunge1: MEEEN, det er jo slettes ikke derfor vi velger det vekk i all hovedsak...det har rett og slett med tiden å gjøre, fordi vi skal ha en del musikalske innslag og har lagt stor vekt på hele seremonien i sin helehet! :-)

Dessuten skal jeg fint innrømme at det kan bli vanskelig å si JA med klar røst! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, TT... Jeg var veldig oppsatt på å velge en annerledes brudekjole enn min svigerinnes, fordi jeg ikke hadde lyst å "herme"... Selv om jeg egentlig hadde hatt lyst på en liknende kjole som hun hadde...

Ellers et godt poeng du har mht tiden, det kommer jo et brudepar etter oss også. Vi vektlegger ellers f.eks musikkinnslag, så jeg føler meg trygg på at vielsen blir fin og personlig! :-)

Dessuten vil jeg ikke at min kjære skal måtte grue seg mer enn nødvendig - han har allerede sånn prestasjonsangst for talen sin stakkar! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

God morgen!

Da har jeg fått oppdatert meg vettu! :ler:

Vi skal også bare si "ja" i kirken. Kommer også til å ha musikkinnslag - min søster skal spille et stykke eller to på saxofon (om jeg bare kan finne noe min mann liker :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! :kose:

Saksofon er kjempeflott, Vigdis! Mannen min er jazzfrelst og ville nok helst ha et veldig moderne musikkinnslag... Men jeg da - som sikkert har blitt inspirert av for mange Hollywood-filmer - har fått viljen min gjennom og derfor blir det nok et klassisk musikkstykke med fiolinist... :ler:

Det minner meg forresten på at jeg må få tatt kontakt med fiolinisten jeg har fått navnet på...

Og klart jeg skal holde tale ja, Heidi! Er nok kjent for å være en taletrengt jente til vanlig, så jeg kan jo ikke la denne anledningen gå fra meg til å fortelle alle tilstede hvor fantastisk min kjære mann er! :hjerter2:

Begynte å skrive talen min allerede i fjor - var så inspirert etter frieriet og har et grovutkast klart. For at den ikke skal bli for lang, skal jeg si mest til min kjære og ikke så mye til foreldre etc. (Tross få gjester, blir det mange talere - så da gjelder det å holde talene litt korte!)

I dag er jeg generelt veldig inspirert til å få ferdig de siste detaljene til bryllupet vårt. Var i en vielse i går og der fikk jeg flere ideer, ikke minst til bibeltekster - som vi ikke har valgt ennå. Gøy å se hvor gjennomført brudeparet i går hadde planlagt alt, med veldig norske elementer i alt fra klær til musikk. Bruden hadde bl.a. en cape over kjolen som var sydd av en skinnfell, skikkelig originalt og flott! Været var helt nydelig - men kaldt!! Brrr!

Forloveren min ringte i går og vi skravlet lenge om detaljer. Har inntrykk av hun driver og sjekker ut når det passer for folk å komme i utdrikningslaget, jeg hintet om at hun kan jo arrangere det når jeg likevel skal hente kjolen i slutten av mai eller tidlig i juni... :sjarmor:

For å gjøre det enkelt for henne, så har jeg sagt at hun kan arrangere det i min hjemby - der hun bor, noen av deltakerne må reise uansett hvor det blir. Men det betyr at jeg etterhvert også må få vite hvilken helg det blir... Hvis ikke forloveren min og de andre jentene bare har lyst å kose seg uten meg da, som vi spøkte om! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer sterkt å leie inn Arne Kollandsrud til å spille trompet i kirken vi, både til masjene og til evt. salmer - tror det kan bli kjempeflott!

Men det å bestemme seg for salmer, det er jammen meg ikke lett! :roll:

Skal også holde tale! Er det mange kaller taletrengt, men ikke i store sammenhenger og foran mange mennesker samtidig! :ler: Så vi får nå se hvordan det går - jeg vet i det minste at jeg kommer til å angre som en såret hun hvis jeg ikke sier noe... OG, jeg vet sambo (som selv kvier seg for å si noe, selv om han jo vil) kommer til å sette utrolig stor pris på det! Og det betyr jo alt... Men jeg har IKKE begynt å skrive enda! :o Kanskje jeg burde begynne å kladde...:klø:

Uansett, du er jo bare superflink!!!

Fortsatt god søndag!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Vigdis_brud05

Jeg skal også holde tale! :kul:

Jeg har heller ikke begynt ordentlig på talen min Vic. Føler jeg har god tid enda. Men i hodet mitt er det laget noen grove linjer om hvordan den skal være. Får se hvordan den blir til slutt!

Kommer nok ikke til å føle meg så høy i hatten. Er redd jeg bare kommer til å :cry: Men vannfast mascara er kjøpt så det er nok bare å hoppe i det :ler:

P.S. Takk for kjempehyggelig melding i boken min!

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så du er en av de som LIKER å holde tale du da????

Jeg for min del er en av de som føler ett veldig ubehag ved å si noe i forsamlinger, uansett hvor godt eller dårlig jeg kjenner folkene rundt meg!

Men - jeg SKAL si noe ord og førsteutkastet er allerede på papiret. Den blir ikke lang men jeg skal takke mine foreldre og den skjønne svigerfamilien min. Også skal jeg takke min venninne (hvis hun kommer) som jeg møtte min kjære gjennom, også skal jeg selvsagt si noen morsomme ting om min kjære og noe veldig fine ting om min kjære. Men er redd det blir mye :grine: så jeg må gjøre som Vigdis, kjøpe meg en vannfast mascara :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Tror jeg skal få farget vippene mine før bryllupet - er ikke sånn som griner så ofte offentlig, men har en følelse av at dette kan gå over alle støvleskaft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...