Gå til innhold

Kadust sitt nye treningshjørne :)


KaDust

Anbefalte innlegg

Disse var hvete-frie, er så glad jobben lager mat for de med allergier også! :Nikke: Men den hadde jo melk i seg da, klarte ikke motstå synet bare. Stakkars samboer natt til idag. :fise:

Maten i går:

Frokost: To rugsprø med leverpostei, to håndfuller nøtter og en nektarin.

Mellommåltid: En kopp te og en all natural-bar.

Lunsj: Det dere så på bildet :nigo:

Mellommåltid: Blodappelsin, litt honningmelon og litt ananas.

Middag: Hjemmelagde karbonader og varm løksalat

Kvelds: Nektarin og to fiberrik med brunost.

Ble vel ikke noe særlig mosjon i går, jeg sovnet etter middagen, våknet litt, og så sov jeg igjen

Nå sitter jeg hos mamma, alene, og sulter. Aner ikke hva jeg skal ta å spise, har egentlig lyst på nektarin (etter å ha skrevet at jeg spiste det i går), men tok jo ikke det med meg hjemmefra. Får snoke litt i kjøleskapet til mamma, men hun spiser ikke så variert. :P

I morgen drar jeg på fjellet :strix: Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rekker jeg å dra på butikken før jeg skal legge meg tro? Egentlig ikke, men jeg tror jeg gjør det uansett siden utvalget her var mugne pannekaker eller sur melk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerwalk til og fra butikken, kjøpte nektarin og bringebær. Har fått en sånn periode hvor jeg ikke orker korn på kvelden. :vetikke:

Så nå har jeg spist meg mett på bringebær, nektarin og eple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "bare" hvete du ikke tåler (hva bruker du i stedet, spelt?)? Og melk da. Jeg blir oppblåst av gluten, sukker og stivelse :( Men reagerer heldigvis ikke på melk, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på ALT av tilsetningsstoffer, kjemiskbehandlet mat (derav raffinert sukker og hvetemel), og melk. Det er det jeg VET hvertfall. Reagerer på noe annet også men ser ikke noe mønster i det så klarer ikke finne ut av hva. :vetikke:

Jeg bruker enten spelt, rug, bygg, jytte, mandelmel eller kokosmel. Kommer an på hva jeg lager. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ris? Mais? Løk? Potet? Rå grønnsaker? Fruktose?

Fordelen er jo at man må lage maten selv - og det er på en måte bra. Det å vite hva man spiser, det burde flere forstå viktigheten av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet for alt det der + egg, karbo, protein, forskjellige typer kjøtt osv. Skjer som oftest på kvelden at jeg får reaksjon så det plager meg ikke så mye uansett.

Helt enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som alltid klarer å få inn 3 hovedmåltider + 3 mellommåltider hver dag! Jeg er helt motsatt av deg og må ha noe korn når jeg spiser, må liksom "ankre" maten i magen. Hvis jeg bare spiser frukt blir jeg så rar i magen :vetikke: Må ha karbs jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og grønt er jo karbo-mat da. :ler:

Var sånn med korn jeg og, men når jeg spiser godt og sunt utover dagen holder det med frukt og grønt på kvelden. Veldig deilig!

Nå er jeg på fjellet og skriver fra telefon, så blir ikke noe bold tekst når jeg lister opp maten fra i går nå!

Frokost: Tre rugsprø med leverpostei og nektarin.

Mellommåltid: En kopp grønn te og en müslibar.

Lunsj: Supergrov rug-etellerannet jeg ikke husker navnet på med spansk salami, cheddar og salat.

Mellommåltid: Galia melon og rosiner.

Middag: Kyllingsalat

Kvelds: Nektarin, bringebær, eple og soya-sjokolademelk.

:nigo:

Nå ser jeg fotball VM på hytta i Hemsedal. Her er et bilde av utsikten fra verandaen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Grrr hvorfor blir alle bilder tatt fra mobilen på skeiva når jeg legger de inn på KG. De er jo rette overalt ellers jeg legger de ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Så herlig med hytte, og i det været! Det finnes vel knapt bedre steder å være...

(Det var ikke meningen å tullerime, men det får stå, for det ser morsomt ut :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bedre steder å være i det hele tatt! :nigo:

Været idag er himmelsk og vi skal snart bli enige om hvilken tur vi skal gå. Vi vil begge ha en som er på høye høydemetere, men vi må se an stigning og lengde siden mamma nesten nettopp har fått av en gips på foten, så hun kan ikke gå for tøffe turer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trimmen i dag: 4 timer fjelltur. Turen hadde 586 m høydestigning og til sammen var turen 7,4 km lang. Vi gikk litt lengre for å se utsikt fra en topp like bortenfor også da.

Det var litt morsomt da for etter det første høydedraget så lurte vi på hvilken av toppene vi egentlig var på vei mot. Det ene sa vi at var greit å gå til, den andre visste vi ikke om vi orket å gå til og den siste skulle vi HVERTFALL ikke opp på. Tror dere ikke turen vi gikk var til den siste toppen a? :hoho: vi fullførte og jeg angrer ikke et sekund selvom det blåste helt ekstremt og vinden var sur (som forsåvidt var grunnen til at vi egentlig ikke orket å gå til den toppen hvis det var dit turen gikk). Fornøyd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Flinka! Hørtes deilig ut med fjelltur. Her blir det ikke mye fjell- og skogsturer for tiden siden jeg bor midt i sentrum av en by...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heldiggris! Jeg skal på tur igjen i morgen! Blir bra; skal trene på å bære tung sekk. Fyller den med vedkubber og vann, og så bare å traske i vei... Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor med tung sekk, Grethe? :hakeslepp:

Glemte å skrive i går at jeg gjorde yoga på morgenen. 30 minutter morgenyoga. Hadde dette i dag og (madrassene på hytta er ikke såå gode :P)

Fjellturen i dag ble på tilsammen 4,4 km med 215 m høydestigning. Tok oss ca 1,5 time med matpause, til tross for at det stod at turen skulle ta rundt 2 timer. Vi gikk ikke spesielt fort heller siden mamma fortsatt har problemer med foten etter gipsen kom av, så jeg skjønner ikke helt hvordan de har fått turen til å bli 2 timer. :vetikke: Vi brukte bare 30 min opp, det er jo som regel det som tar lengst tid!

Jeg har prestert å glemme pcen min hos mamma da, så bilder får dere ikke før i morgen.

Maten i går:

Frokost: Speltrundstykke med eggerøre og spekeskinke, et halvt med brie og et kvart rugrundstykke med eggerøre.

Mellommåltid: Moreller og appelsin.

Lunsj: Et halvt flerkornsrundstykke med brunost, et havreknekkebrød med brunost, en remse fra kvikklunsj og et eple.

Middag: To seifilet-biffer med stekt løk, røstipoteter og resten av tallerknen var toppet med grønnsaker: gulrot, kålrot, sukkererter, paprika, brokkoli og litt annet.

Kvelds: Masse moreller og et par after eight.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka! Hørtes deilig ut med fjelltur. Her blir det ikke mye fjell- og skogsturer for tiden siden jeg bor midt i sentrum av en by...

Det gjør jeg og, derfor er det ekstremt deilig å komme seg opp på hyttene i fjellet!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...