Gå til innhold

Kadust sitt nye treningshjørne :)


KaDust

Anbefalte innlegg

Eh, ja. Nå husker jeg ikke hva jeg har spist i helga. Husker bare at det ble altfor lite mat på lørdag, siden vi fløy til IKEA og så ned til camping. Spiste frokost og middag bare den dagen. I går ble det mer vanlige måltider igjen, men husker ikke akkurat hva jeg har spist. :klo: Har spist is da (både hjemmelaget og kjøpt)!

Det ble ikke noe trening i går, vi skrudde opp både gjestesenga og skrivebordet i går. Det tok nesten hele dagen og vi var så slitne og varme etter å ha holdt på fra 10 om morgenen til 18:00. Så vi får si at det var nok trening i seg selv, selvom det egentlig ikke var så fysisk krevende, bare J**** varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes veldig varmt ut, ja! Jeg syns det er kjempevanskelig å huske hva jeg har spist gjennom en hel dag. Da jeg slanka meg brukte jeg MyFitnessPal til å logge det, men nå når jeg ikke trenger det lenger er det ikke så lett å huske hva jeg har fått i meg, egentlig.

Blir yoga gøy etter hvert? Er jo en økt på P90X3 med det, men da ble jeg mest frustrert, om enn noe lattermild, over at jeg ikke fikk til noe som helst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga blir veldig gøy når du endelig ser at du blir mykere! :jepp: Men det er jo selvfølgelig en del økter som er kjedelig uansett, så det kommer jo litt an på hvordan type yoga du utøver + hvilke øvelser. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvaslags type den jeg må gjøre er. Det er sikkert noen youtube-videoer av folk som gjør øvelsene til den, men. Det var vanskelig å holde balansen, merka jeg. Lurer på om jeg til slutt greier å holde meg på tærne med rette knær. Eller går det ikke an å bil så myk når man ikke er yngre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både balanse og mykhet kommer etterhvert! Det går an å bli mykere hele livet, så det er bare å slappe av. :lol: Hvis du føler det går litt sakte kan du jo sjekke ut noen strekke-øvelser på youtube, så du blir mykere litt sjappere kanskje? Vanskelig å si når jeg ikke helt vet hvilke øvelser du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du ikke husker hva du spiste i helga. Jeg skriver bare middag hver dag, men til og med det glemmer jeg hvis jeg ikke kontinuerlig skriver det ned :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Hvis jeg skal prøve yoga, har du en video å anbefale meg? :) Jeg er ganske myk, venninna mi som driver med yoga er sur på meg for det :P

Jeg husker ikke hva jeg spiste stort sett noen gang, holder styr på dagen jeg har spist det, men hva jeg spiste i går? Næ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga :hjerte:

Får du til de øvelsene med hodestående og armstående? Tør ikke helt å prøve på øvelsene der jeg ikke har beina i bakken ennå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, kan ikke gjøre hodestående eller armstående pga senebetennelse i håndleddene. Vekta og måten jeg må holde på kan føre til at senene i håndleddet mitt ryker. :hakeslepp: Så det tørr jeg ikke prøve på.

Jeg kan linke noen yoga-profilen på youtube. Hun her er super hvis du vil ha korte økter: http://www.youtube.com/user/TaraStilesYoga

Mens den her er super hvis du vil ha litt lenger økter:

http://www.youtube.com/user/YogaJournal

Mye bra på begge, altså. Kan ikke finne frem spesifikke videoer nå som jeg er på jobb, men kan gjøre det når jeg kommer hjem (om jeg husker det)!

Maten i går:

Frokost: To rugsprø med brunost og et eple.

Mellommåltid: En kopp te.

Lunsj: En stor grønn bønnesalat med rugbrød + skinke ved siden av, og cantaloupe-melon.

Mellommåltid: En larabar og noe nøtter.

Middag: Hjemmelaget hamburger.

Kvelds: Popcorn. :P

Har satt opp en liten liste over ting jeg skal fokusere på fremover:

- Få i meg mindre salt

- Kutte melkeprodukter helt

- Clean eating for fullt igjen, da er som regel de to punktene over løst her.

- Mer yoga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senene ryker?! :hakeslepp: det høres skummelt ut, ikke verdt å prøve seg på da.

Tara Stiles er flink. Jeg pleier å ta en to-tre videoer i samme slengen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du i deg så mye salt, da? Jeg må passe på at jeg ikke får i meg for lite salt, da får jeg vondt i hodet. Uten hel- og halvfabrikata, spiser jeg jo bare det saltet jeg bruker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier jeg også, Hvitløk. :jepp:

Tja, jeg får ikke i meg så mye salt i hverdagskostholdet mitt, men så er jo min store synd potetgull da. Hadde skikkelig lyst på potetgull her en dag og kastet i meg en hel pose med popcorn. Ble skikkelig oppblåst og uvel etterpå, mest sannsynlig grunnet saltet. Skjer det samme når jeg spiser for mye potetgull eller for mye salte nøtter. Så jeg må kutte ned på det.

SERIØST, det er så kjipt å være melkeallergiker. Jeg ble skikkelig sur i går fordi jeg ikke kunne spise is. Tross alt må vi ha dørene lukket hjemme nå pga katta må være inne til medisinering, og når det da er 36 grader utenfor huset sier det seg selv at vi koker ihjel inne. Derfor ble forresten treningen i går en jævla lang svømmetur i den iskalde innsjøen. Var helt gåen i bein og armer etter svømmeturen, så det var deilig å kjenne at man har jobbet litt + kjølt seg ned samtidig.

Maten i går:

Frokost: Tre knekkebrød med sjokolade peanøttsmør og et eple.

Mellommåltid: En kopp te og en larabar.

Lunsj: To blekksprutringer, mikset salat, fennikel-salat og en skive med skinkepålegg.

Mellommåltid: Et eple.

Middag: Tandorikylling og pommes frites (ikke hjemmelaget pommes frites)

Kvelds: En nektarin.

Jeg mister helt matlysten når det er så varmt. Eller, rettere sagt, jeg mister helt lysten på å lage mat når det er så varmt. Vanligvis elsker jeg varmen og gleder meg over at den er tilstede, men når jeg ikke kan lufte huset. Gud så gretten jeg blir da. :daane: Nå gleder jeg meg til ferie og til jeg skal ture til hytta, hvor jeg faktisk KAN lufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det nok en svømmetur! Denne gangen klarte jeg en ekstra runde også, så svømmemuskulaturen kommer fort tilbake. :laugh: Blir nok enda mer svømming når jeg har ferie også, med mindre mensen trenger seg på da, har jo hoppet over litt vel mange ganger nå. :roll:

Maten i går:

Frokost: To rugsprø, en nektarin og et eple

Mellommåltid: En eat natural bad og en kopp te

Lunsj: En stooor grønn salat, med linser og eggerøre + en rugskive med salami, noen druer og honningmelon.

Mellommåltid: En sandwich is. :glare:

Middag: Pizza :glare: (not the homemade kind)

Kvelds: Litt rabarbara

Såh, eh. Ja. Ikke verdens beste matdag. Vi måtte ut å kjøpe myggnetting i går for å holde kattene inne samtidig som vi kan lufte. Vi holdt bokstavelig talt på å koke bort i huset. Greit nok at det er varmt med 34 grader ute, men det er enda varmere med 40 grader inne og ingen luft! Så etter å ha flydd rundt for å finne det da, så orket ingen av oss å lage middag og vi tydde da til et dårlig valg. I dag blir det hjemmelaget et eller annet som jeg ikke husket navnet på, men som trengte både ost og fløte. Aka får jeg sett hvordan det smaker når jeg bytter kufløte med geitefløte, og ku-gulost med geite-gulost. :vetikke: Håper ikke det er store smaksforskjellen, og ikke minst håper jeg at jeg ikke reagerer på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Offensive Pie

Krysser fingrene for at geitemelk er ok!

Deilig å komme i gang med svømming igjen, det er så gøy når man får rask fremgang :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig deilig! Jeg svømte veldig mye som barn da, hadde livredder sertifikat allerede som 10-åring. :P Ikke at jeg vet hvor det sertifikatet er nå, og det må sikkert fornyes - men det var mest for å statere at jeg svømte mye. :ler:

Nå har jeg tatt en kort yogaøkt her på jobben. Hadde så vondt i nakke og skuldre etter å ha hatt skrivepulten her på jobb for høyt (har heve- og senkebord). Så da ble det yoga for nakke og skuldre, en 10 minutters økt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mine kollegaer hadde sett litt rart på meg i vårt åpne landskap om jeg hadde begynt med yoga på jobb. Fnis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror mine kollegaer hadde sett litt rart på meg i vårt åpne landskap om jeg hadde begynt med yoga på jobb. Fnis ;)

Åpent landskap her også, men heldigvis god plass på do! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg engstelig. Pappa jobber i NSB og skal være på jobb hver kveld fremover. Tenk om terroren rammer der. :(

(Og jeg som vanligvis ikke bekymrer meg så mye når vi får terrortrusler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, vi har knøttlite do, så det hadde ikke gått. :)

Går helt sikkert fint med pappaen din, skal du se. Tipper pst har mer kontroll enn de vil ut med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...