Gå til innhold

Kadust sitt nye treningshjørne :)


KaDust

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne spist mer, og mer avansert mat. Skal jaggu meg ansette en kokk på fulltid når jeg blir rik så jeg bare kan kommandere kokken til å lage akkurat det jeg vil ha, når jeg vil ha det. Da er det bare å satse på lotto! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går fikk jeg inn en liten yoga-økt også gjorde jeg planken etter yogaen. Merker jeg er blitt mye stivere igjen nå som jeg ikke har fått gjort yoga annenhver dag, så gleder meg til jeg kommer litt mer inn i rutine igjen! Tok forresten noen start bilder i forskjellige yoga positurer og tenkte jeg kunne legge ut progress-bilde når jeg får tatt hvordan jeg ligger an nå (eller etter noen økter til :ler: ).

Maten i går:

Frokost: Tre rugsprø med sjokolade-peanøttsmør (i mangel på annet pålegg jeg tåler, men sunt og godt heldigvis) og et eple.

Mellommåltid: En kopp te, en gul plomme og en larabar.

Lunsj: En skive rugbrød med renskåret skinke, en skål med mikset salat og bønner, litt ananas, honningmelon, vannmelon og cantaloupemelon.

Mellommåltid: Litt bananchips og noen bær.

Middag: Lapskaus!

Kvelds: Mer bananchips, en haug med nøtter, en gul plomme og en mudcake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt, ja!

Hvorfor jeg drikker grønn te:

1. Det forebygger kolesterol- og fett-oppbygging i arteriene og hjelper derfor med å forebygge hjerte- og karsykdommer.

2. Det dreper bakterier i munnen og gir derfor bedre munnhygiene og forhindrer infeksjon i f.eks. tannkjøtt.

3. Det gir mindre risiko for flere kreftsykdommer (og det er funnet ut at det kan senke brystkreft vekst).

4. Det hjelper å beskytte huden mot UV-stråler.

5. Det balanserer blodsukkeret og energien holdes derfor mer stabilt.

6. Det kan forebygge hudskader og tidlige rynker.

7. Det inneholder antioksidanter som er effektive mot kroniske sykdommer.

8. Det smaker fantastisk godt.

I tillegg så øker det fettforbrenning, forebygger/hjelper mot diabetes, beskytter hjerneceller fra å dø (mindre sjanse for å få alzheimers, parkinson's) og reparerer ødelagte hjerneceller, kan hjelpe mot depresjon og kan gi deg mer energi/utholdenhet når du trener.

Det er gjort mange studier på grønn-te og dette er noe av det de har kommet frem til. :) Drikk grønn te!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser fortsatt på første siden av dagboken din, men måtte bare legge igjen ett spor når jeg så N7-koppen på bildet med bananpannekakene. Man setter pris på en felles Shepherd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser fortsatt på første siden av dagboken din, men måtte bare legge igjen ett spor når jeg så N7-koppen på bildet med bananpannekakene. Man setter pris på en felles Shepherd.

Så koselig! Alltid trivelig med en felles Shepard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maten i går:

Frokost: To rugsprø med sjokolade-peanøttsmør, litt bananchips og et eple.

Mellommåltid: En kopp te, en larabar og en plomme.

Lunsj: Multigrain med brunost og en bringebær-smoothie.

Mellommåltid: En pære og litt nøtter.

Middag: Hjemmelagde kjøttkaker i brun saus med ertestuing, sukkererter og poteter.

Kvelds: To rugsprø med spekeskinke og avocado.

Det er noe med rug og spekeskinke som ikke går hånd i hånd altså. :ler:

I går handlet jeg inn en del fra iHerb. Skal nemlig lage meg granola, også ville jeg ha noe mer godt å spise som er clean and healthy. :nigo: Dessuten er vi snart tomme for quinoa, så måtte kjøpe det og. :jepp:

Ble ingen trening i går, var en travel dag så rakk det rett og slett ikke. Satser på en full yoga-økt i dag med styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade-peanøttsmør, lager du selv (hvordan) eller kjøper du (hvor)?

En dag uten trening gjør jo ingenting, noen ganger har man bare ikke tid :) Og du er jo så flink ellers :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade-peanøttsmør, lager du selv (hvordan) eller kjøper du (hvor)?

En dag uten trening gjør jo ingenting, noen ganger har man bare ikke tid :) Og du er jo så flink ellers :Nikke:

Jeg lager selv i blant, men ikke så ofte jeg gidder det siden peanutbutter and co har en fantastisk god clean og sunn versjon her. :jepp:

Hvordan trener du yoga? Bruker du videoer, eller går du på timer? :)

Jeg bruker videoer. Går ikke på noen timer og har ikke medlemskap på treningssenter, så alt jeg gjør er hjemme. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, det ble en kort treningsøkt i går, men ikke så mye fordi jeg spiste mat jeg reagerte på. Vi ble laget middag til i går, og jeg sa ifra at jeg ikke kunne spise hvete eller melk. Ble fortalt at det ikke var noe problem. Mens vi spiser fikk jeg vondt i magen og jeg spurte om det var hvete eller melk i. Responsen var "Neida! Brukte kesam i stedet for melk." :daane: Måtte fortelle hun at kesam er et melkeprodukt og at jeg derfor reagerer på det også. Så, nå er jeg enda mer skeptisk til å få middag hos andre. :sukk:

Maten i går:

Frokost: To rugsprø med sjokolade-peanøttsmør og et eple.

Mellommåltid: En kopp te og en larabar.

Lunsj: En skive rugbrød med skinke, og tunfisk-salat.

Mellommåltid: Noen nøtter og nypresset juice.

Middag: Ovnsbakt kylling snurret i bacon med kålrabimos, blomkålmos, agurk, tomat og noen ovnsstekte poteter.

Kvelds: To rugsprø med leverpostei og noen druer.

Jeg merker jeg ikke er så kreativ i matveien nå, blir så sliten av å jobbe. Håper jeg ikke blir like sliten når jeg skal ut i arbeidslivet, jeg må vel venne meg til det en eller annen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er sykt irriterende når folk ikke vet hva man må unngå når man oppgir at man er allergisk. Har opplevd det samme med hvete. "Åå, det var visst hvete i sausen ja. Trodde bare det var brød og sånt du ikke kunne spise.." Ehh..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Jeg er virkelig nødt til å prøve yoga, men jeg er redd for å kjede meg fordi jeg trenger mer "spenning" og raske bevegelser. Bør vel lære å roe meg ned, men jeg er så rastløs generelt.

Føler du at du er "forbedret" etter du begynte med yoga? Jeg tenker i forhold til kropp og sinn og sånt? :)

Du er flink forresten! :laugh: Har ikke vært og lest her på en stund. Har vært i "dvale" i et par uker nå. Litt deilig også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er sykt irriterende når folk ikke vet hva man må unngå når man oppgir at man er allergisk. Har opplevd det samme med hvete. "Åå, det var visst hvete i sausen ja. Trodde bare det var brød og sånt du ikke kunne spise.." Ehh..?

Ja. :daane: Tror jeg må sende ut en fellesmelding hvor jeg opplyser om sånt til hele familien. Bare gruer meg til tilbakemeldingen fra mange. :P

Jeg er virkelig nødt til å prøve yoga, men jeg er redd for å kjede meg fordi jeg trenger mer "spenning" og raske bevegelser. Bør vel lære å roe meg ned, men jeg er så rastløs generelt.

Føler du at du er "forbedret" etter du begynte med yoga? Jeg tenker i forhold til kropp og sinn og sånt? :)

Du er flink forresten! :laugh: Har ikke vært og lest her på en stund. Har vært i "dvale" i et par uker nå. Litt deilig også da...

Vet hva du mener, var sånn jeg også - hallo, jeg har ADHD tross alt. :lol:

Jeg merker at jeg har MYE bedre kjernemuskulatur, jeg har mye mindre vondt i rygg og nakke, svaien jeg hadde i ryggen naturlig starter å bli mindre og mindre, jeg kjenner jeg er generelt sterkere på en helt annen måte enn jeg ble med styrketrening. I tillegg slapper jeg mye mer av, er mye mer positiv og er generelt mer balansert kanskje? Mye av den bulende magen ble borte også, siden støttemuskulaturen nå holder organene bedre på plass enn de gjorde før. Jeg ser ikke like klumpete ut på en måte.

Nå fikk jeg virkelig lyst til å ta en yogaøky igjen, må bare vente til maten har sunket litt!

Takk! Dvale kan være kjempedeilig. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg har litt bulende mage. Den ser ofte oppblåst ut på en måte. Nei nå må jeg prøve... har jo yogamatte. Naboene er på ferie så... kunne jo prøvd meg i hagen haha.

Det er jo flott at yoga gjør så mye bra mot kroppen...

Skal ta meg enda en fjelltur i dag for å fotografere i dag. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke alltid like lett å huske hva man skrev, mens man skriver. :nigo: Skjer meg mange ganger og, at jeg gjentar meg selv i en og samme setning.

Ja, det er helt utrolig hvor mye yoga gjør med kroppen! Skal ta meg en real yoga-økt igjen i morgen. Blir godt!

I dag har vi fått gjort unna litt av hvert gitt. Flydd oppe på IKEA og kjøpt gjesteseng og skrivebord, deretter dratt ned på camping og badet hele to ganger. :jepp: Svømte meg en ganske lang tur begge gangene, så det ble dagens trening. Skal innrømme at svømme-muskulaturen min er for øyeblikket ganske svak. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært! Herlig med effektive dager iblant :)

Svømming er god trener ny! Og veldig tungt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...