Gå til innhold

Kadust sitt nye treningshjørne :)


KaDust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja! Husker ikke hva det heter, men ved et vanlig norskt kosthold så skyter kolesterolet mitt til værs og jeg er generelt veldig utsatt for hjerteinfarkt og diverse hjerte- og karsykdommer. Det er ikke noe problem så lenge jeg er sunn og i aktivitet da, så legen min tror ikke jeg vil merke noe særlig til det annet enn smerter i brystet ved stress o.l..

Ei venninne er på vei til meg nå, så da får jeg se når jeg får til treningen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilje protein pannekaker:

- 50 g økologisk havregryn

- 100 g kesam

- 2 egg

- 1 scoop vanilje proteinpulver

- 1 ts kanel

- 1 ts vaniljepulver (fra helsekost, uten sukker) eller noen dråper vaniljestevia

Blend i en mikser eller med stavmikser og stek på medium varme! Blir enten to store eller 3 medium pannekaker.

Jeg brente den ene i dag, HEHE. :P

10413840_513687735403343_1611532004_n.jp

Endret av KaDust
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ja, men kroppen min sier bare "IKKE TREN DU HAR IKKE ENERGI" hele tiden fordi jeg har hjerteproblemer. Jeg får energien min fra treningen. Onde onde sirkel! :P Neida, jeg skal tvinge meg ut i det i morgen. Må nok bygge meg et mer stabilt styrkeprogram også med faste dager, rutine er kroppens beste venn. Så får jeg finne noe god treningsmusikk. Blir fort kjedelig å trene uten musikk til og jeg har bare yoga-musikk.

Akkurat nå burde vi ha byttet indre energi, lillelarve. Så du fikk hvilt uten mark i ræva, mens jeg fikk trent med lyst :ler:

Ja det burde vi, haha! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, jeg fikk ei venninne på besøk og hun dro ikke før nå. Nå er det for sent før samboer kommer hjem, så det blir etter middag en gang. Har vært ute å gått tur i regnet da, for venninna mi hadde med seg hunden sin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt med tur også da :) Var ikke meningen å virke sur, bare så at du ville bli sparket i ræven ut :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du virket sur i det hele tatt. :nigo:

Bare å sparke i vei! Har hatt besøk til nå, så fortsatt ikke fått trent. Herreguuud. Skal ta noen kjappe bein- og rumpeøvelser nå så NOE blir gjort hvertfall. Så går jeg grundigere til verks i morgen, for da er jeg endelig alene hjemme uten besøk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten i går:

Frokost: Vaniljeprotein pannekaker med lønnesirup, moreller og physialis.

Mellommåltid: Et eple og larabar.

Lunsj: To rugsprø med økologisk peanøttsmør og en neve gojibær + en paraguayo fersken.

Middag: Kung pao.

Mellommåltid: En fiberrik med philadelphia, en neve moreller og en håndfull peanøtter.

Jeg fikk trent beinstyrke i går. Var helt gelé i beina når jeg var ferdig, likevel er jeg IKKE støl i dag av en eller annen merkelig grunn!

Skal nå sette meg ned å lage et litt mer målrettet styrkeprogram. Det har gått litt mer på måfå frem til nå, og skal legge inn flere og tyngre øvelser tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, ja jeg husker faktisk ikke så mye av dagen i går. Blander den en del med torsdag tror jeg. Glemte kanskje ADHD-medisinen min i går? :vetikke: Hmm.

Maten i går som jeg husker:

Frokost: To rugsprø med salami og ruccolasalat, en neve cashewnøtter, pekannøtter, gojibær og moreller.

Lunsj: Skive med peanøttsmør, et eple og en smoothie.

Mellommåltid: EN HAUG MED MORELLER

Middag: Taco taco taco

Jeg troor jeg knasket på noe på kvelden også, men jeg husker ikke. Tydelig at jeg ikke tok medisinen min i går, ja. Hmm, trente jeg i går? Shit, jeg husker seriøst ingenting. Bare fordi jeg tok bilde av frokosten og lunsjen at jeg husket de, og samboer måtte minne meg på hva vi spiste til middag. Ghostday. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten i går:

Frokost: 5 bananpannekaker med lønnesirup og moreller.

Mellommåltid: En müslibar

Lunsj: Grillmat!

Middag: Grillmat!

Snacks: Litt potetgull, en halv center, fersken og cantaloupemelon.

Er vanskelig å spise mye når det er så varmt synes jeg! Ble ikke trening i går siden vi dro på camping, men ble en del gåing og var masse i sola (frem til tordenværet kom!).

Sitter å jobber med treningsplan nå, starter å komme seg her. Legger den ut når den er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Det har vært varmt her og ja, det er faktisk vanskelig å spise da :/ rart... Kald mat som yoghurt/kesam med frukt og bær er herlig å spise på varme dager synes jeg :) og så er det enkelt og lett å fordøye + holder meg avkjølt. :) mm...

Gleder meg til å se treningsplanen din:) Jeg tar det veldig spontant og bare velger en video å trene til når jeg vil, haha... Kan være litt dumt å gjøre det sånt, for da kan man lett glemme hva man skal trene... Men jaja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort treningen ganske spontan frem til nå jeg også, noe jeg synes er helt greit hvis jeg ikke har noen spesielle mål annet enn å være i aktivitet. Nå vil jeg derimot tone beina og rumpa litt mer, samt styrke ryggen litt, og da trenger jeg en plan. Vet ikke om jeg blir ferdig med den i dag for jeg må gjøre litt research på ryggen min først siden den er litt trøblete.

Åh, hadde jeg ikke reagert sånn på melkeprodukter så hadde jeg spist det jeg og. Jeg klarer melk i små mengder bare. Har nettopp spist middag men vurderer å finne meg noe annet å tygge på, ble ikke store lunsjen, såh. Hmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det! Sånn som treningsprogrammet ser ut nå:

Mandag: Styrketrening

Tirsdag: Yoga

Onsdag: Styrketrening

Torsdag: Yoga

Fredag: Styrketrening

Styrketreningsprogrammet:

Oppvarming:

Uttøying av hofteleddsbøyeren

Aktivering av muskulatur ved hjelp av glutebridge og quadruped hip extension

Trening:

- Knebøy 2x10

- Bulgarsk utfall 2x10

- Hip thrust 2x10

- Strake markløft 2x10

- Hoftespark til siden 2x10

- Planken 2x45 sek

- Sideplanken 2x30 sek

- Bird dog 2x10

- Rygghev (når jeg får skaffet meg ball) 2x10

Altså er styrketreningen her hovedsaklig laget for bein og rygg, resten av muskelgruppene tar jeg spontant. Må fortsatt ha noe av spontaniteten. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten i går:

Frokost: To rugsprø med brunost, en fiberrik med gulost og ruccola, cantaloupe melon og gojibær.

Mellommåltid: Paranøtter, cashewnøtter og aprikos.

Lunsj: Nøtte-salat.

Mellommåltid: En vaffel med brunost.

Middag: Tacorester.

Kvelds: En kopp grønn te, litt paranøtter, noen gojibær og en fiken.

Fiken er ikke så godt som jeg husker altså. :hoho:

Ble ikke trening i går, men vi gikk en tur og jeg gjorde litt hagearbeid. Var masse i sola i går, likevel ser det fortsatt ut som jeg skyr sola. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er til å sette sammen styrkeprogram! Høres veldig bra ut å styrke ryggen, det tror jeg at jeg hadde trengt også! Hva er bird dog?

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bird dog:

Da har jeg gjennomført første økt, deilig! :nigo: Veldig sliten i rygg, rumpe og bein så det tyder jo godt!

Viste seg forresten at det er denne uka jeg skal starte i sommerjobb, og ikke neste. Det var skrevet feil i kontrakten. :hakeslepp:

Siden jeg skal til frisøren i morgen så sa de at jeg kunne komme på onsdag i stedet da. Var skikkelig forberedt på å ha en uke ferie til jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Oi, det kom litt brått på ja. Dårlig at det ikke står riktig i kontrakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa jo at jeg kunne komme inn neste uke hvis det passet meg bedre, men jeg kjeder meg sånn i ferien likevel så da kan jeg jo like gjerne tjene litt mer penger. :P Eneste er at jeg vil lese meg litt opp på det jeg skal jobbe med så jeg ikke kommer totalt uforberedt. Jeg får jo opplæring, men likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...