Gå til innhold

Kadust sitt nye treningshjørne :)


KaDust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Maten i går:

Frokost: To rugsprø med baconpostei

Mellommåltid: Litt moreller og en bolle (lange kjøreturer, sukk!)

Lunsj: En skive med peanøttsmør og banan

Middag: Kyllingwok

Kveldssnack: En bit mørk sjokolade

Vanskelig å finne noe å spise på lange kjøreturer i ødemarka. Holdt på å sulte ihjel, så vi stoppet på den første bensinstasjonen vi møtte på, og der hadde de kun skolebrød, andre usunnheter og bolle. Valgte derfor å spise en bolle som mellommåltid sammen med resten av morellene i stedet for en feit pølse jeg vet jeg blir oppblåst av.

Ble ikke så mye aktivitet i går heller. Som sagt gikk vi en kort tur i fjellet før vi dro derfra, deretter satt jeg i bil i nesten 5 timer. Var helt ødelagt i beina når jeg kom hjem så tok meg bare en dusj og slappet av med samboer. :ler:

I dag skal jeg prøve å få til noe yoga, men må se litt an. Våknet med skikkelig hodepine :vetikke: Skal hvertfall gå meg en tur etterpå i dette fine været!

Treningsplan for uka:

Mandag (idag): Kaaanskje yoga

Tirsdag: Kondisjon

Onsdag: Yoga + styrke

Torsdag: Yoga

Fredag: Styrke

Lørdag: Nuuthing, er i London!

Søndag: Må se an når formen når jeg er hjemme fra London!

Matplan lager jeg senere, akkurat nå er jeg stappmett etter frokost. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe tips til gode nybegynnervideoer i yoga? Jeg er stiv som en påle og svak som et pinnedyr.... Så jeg trenger det grunnleggende....

Glemte dette litt! Beklager!

Gode nybegynnervideoer i yoga:

http://www.doyogawithme.com/content/core-strength-and-stretch

Generelt liker jeg Tara Stiles, her er flere nybegynner-videoer med henne:

Men jeg liker nok best den videoen jeg linket til som du får kjøpt på CDON å starte med, da den har litt av alt i ett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, tusen takk!!! Da skal jeg ta en liten prøving i morgen etter eksamen! 23 timer igjen nå, uæ!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sneket litt på instaen din..... DU ER sykt pen!!! (jeg gjør ALT ANNET enn eksamenslesing nå... Hjernen fortjener deng.)

signerer!

Ser at du har farget håret ditt mørkt også siden sist jeg så deg innpå her, det kledde du! (du kler begge deler)

Kan jeg spørre hvilket utgangspunkt du hadde? Jeg har vært veldig opp og ned med trening det siste året pga jeg fikk skader som gjorde det vanskelig for meg å trene styrke. Og jeg klarer ikke komme igang med frisk start nå midt i eksamenstiden. Men tenkte å begynne igjen nå når jeg har ferie og skal jobbe, men da hovedsaklig med intervaller/fjelltur/joggeturer.

Hva anbefaler du for fettforbrenning? :) Tror jeg må begynne med yoga også, er så anspent hele tiden, kanskje det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah, tusen takk!!! Da skal jeg ta en liten prøving i morgen etter eksamen! 23 timer igjen nå, uæ!

Lykke til! :nigo:

signerer!

Ser at du har farget håret ditt mørkt også siden sist jeg så deg innpå her, det kledde du! (du kler begge deler)

Kan jeg spørre hvilket utgangspunkt du hadde? Jeg har vært veldig opp og ned med trening det siste året pga jeg fikk skader som gjorde det vanskelig for meg å trene styrke. Og jeg klarer ikke komme igang med frisk start nå midt i eksamenstiden. Men tenkte å begynne igjen nå når jeg har ferie og skal jobbe, men da hovedsaklig med intervaller/fjelltur/joggeturer.

Hva anbefaler du for fettforbrenning? :) Tror jeg må begynne med yoga også, er så anspent hele tiden, kanskje det hjelper.

Takk! :sjenert:

Utgangspunktet mitt var ikke særlig bra. Jeg hadde ikke trent eller beveget meg så mye på flere år når jeg fant ut at jeg måtte bli mer aktiv og spise sunnere pga hjertet mitt. Slet mye med en spiseforstyrrelse hvor jeg hadde perioder hvor jeg ikke spiste så mye, for så å få en periode med skikkelig overspising. Da var det omtrent bare potetgull, sjokolade, pølser, posepotetstappe, mc donalds osv. Hadde null energi, null muskler, slet veldig med oppblåsthet og hadde overflødig fett i blodårene (nærmet meg karsykdom).

Når jeg startet med styrketrening fant jeg også ut at en skive i ryggraden hadde sklidd ut, så jeg hadde skjev rygg og klarte ikke basis-trening i det hele tatt.

Det er viktig at du er forsiktig med tanke på skadene i alle fall! Tren med riktig teknikk og ha riktige sko er veldig viktig.

For fettforbrenning treningsmessig så er sirkeltrening veldig bra. Der kombinerer du styrke og kondisjon i ett. Ellers vil i bunn og grunn styrke forbrenne mer fett enn kondisjon, men kondisjon er like viktig som styrke likevel! MEN!! Det er viktig å huske at kostholdet teller 80% og treningen 20% når man skal forbrenne fett og bygge muskler. Start dagen med en sunn og stor frokost og et glass kaldt vann så er du godt på vei. :Nikke:

Ellers er selvfølgelig masse gåing ute i naturen godt for kropp og sjel! Yoga er kjempebra for å løse opp anspenthet. :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har ikke vært så bra. Ehh, gåturen ble ikke noe av, yoga ble ikke noe av og jeg har nesten ikke spist. Vet ikke heeelt hvorfor, men jeg føler meg litt nedfor og er nok derfor dagen i dag har gått litt skeis. Ny dag i morgen og da får vi håpe det går bedre ;)

Maten i dag:

Frokost: 2 avocado-sandwich, peanøtter og goji-juice.

Lunsj: En sandwich is...

Middag: En og en halv pølse.

Skal stappe i meg litt potetgull nå, bare for å få kalorinivået opp.

I morgen skal jeg se etter joggesko og en ny drikkeflaske. Så skal jeg sette opp et bedre treningsprogram for rumpa mi, siden samboer ønsker at jeg får litt mer sprettrumpe (han mener den er blitt for liten nå :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager er sånn, rett og slett. Det viktigste er at ikke alle blir sånn! Og at man husker at det alltids kommer en ny dag i morgen som kan bli bedre.


Stå på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil til London jeg og, men skal ærlig innrømme at jeg heller ville dratt med mamma enn samboer og broren hans. :sjenert: Får liksom ikke sett på/gjort det jeg vil for da grynter de bare begge to. :hoho: Vi drar jo egentlig kun for å se Queen-musikalen da, siden den skal legges ned og det er siste gang den går i helga, så da er Queen der også.

NÅ - skal jeg lage meg en god frokost, slik at jeg får en god start på dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittdag i dag og. Dårlig humør, dårlig matlyst, følelsen av null energi men samtidig være rastløs. Er sint fordi jeg føler meg sånn i dag også, så har nettopp gjennomført kondisjonsøkten min. Den ble ikke helt bra da, siden jeg har glemt å ta astma-medisinen min idag. :daane:

Nei, nå må jeg få i meg noe mer for. Langt ifra kalori-mengden jeg skal ha i meg, og med et underskudd på 810 kcal i går, burde jeg proppe i meg i dag. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten i går:

Frokost: To avocado-sandwich og te

Lunsj: To pølser

Middag: 4 pizza-slices

Snack: En lollipop

Guuud så dårlig! :daane: Fikk tatt igjen litt på de kaloriene jeg mistet da. I dag skal jeg spise ordentlig igjen, kanskje jeg får tilbake litt av humøret da.

Forresten, når samboer kom hjem i går så hadde han kjøpt et kort til meg hvor det på framsiden stod: I <3 you, også hadde han skrevet dette inni kortet: "Bare fordi du er deg. Evig din". Verdens beste samboer altså. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så søt samboer du har! :) Og gratulerer så masse med gode karakterer dette semesteret :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :nigo: Det får jo opp humøret litt! Må lære meg å ikke ta sorgene på forskudd, tror det er det som driver å kødder med humøret mitt nå. Nå skal jeg sette opp en styrkeøkt som jeg kan kose meg med etterpå. Må gjøre sideplanken oftere for å sette opp i ryggraden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Så koselig med søt samboer, ferie, og gode resultater! We Will Rock You er veldig morsom, så den er verdt en tur i litt mindre optimalt selskap :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er heldig som skal til London! Digger UK og digger London!! Du får gjøre det du vil alene, da, så kan de gå der og grynte! :fnise:

Bra du får opp kalorimengden litt, og hurra for supersøt og romantisk samboer! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett musikalen før altså, vi drar fordi det er siste gang den vises og Roger Tylor og Brian May kommer. :nigo:

Okey, jeg trenger litt hjelp. HVA skal jeg ha på meg i London under musikalen, og hvordan skal jeg ha håret? Jeg vil føle meg litt fresh, ellers kommer jeg til å frese mot alle jentene som så mye som ser på samboer under musikalen. Han elsker engelsk-aksent og Queen er hans store lidenskap, så jeg føler meg alltid trua når vi drar på Queen-ting i England. :P Haha.

Anyways! Mat-inntaket igår:

Frokost: Salat med spekeskinke, egg, mandler og fullkorns-kavringer.

Lunsj: Fullkornskavringer med hjemmelaget bringebær-syltetøy, litt mandler og en bit økologisk mørk sjokolade.

Mellommåltid: En larabar og sitronvann

Middag: Laks, hjemmelaget pommes frites og salat.

Kvelds: På konserten ble det 35 g potetgull (de små posene) og så ble det en pølse på vei hjem. Holdt på å sulte i hjel og skulle kjøre, så måtte ha noe mat. Var ikke hjemme før 01:30 :daane:

Forresten, aktivitet: Jeg hadde en styrkeøkt i går hvor jeg trente bein, rumpe og rygg. Ble ikke en veldig tung økt nettopp fordi vi skulle på konsert. Ble masse hopping og dansing under konserten også, så ble nok av mosjon i går.

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, du har treningsdagbok også! Det har jeg ikke fått med meg.

Så flink du er :) Utrolig befriende å lese en dagbok hvor man ikke TELLER ANTALL MANDLER! En neve mandler, perfekt. Blir litt stresset over "10 mandler, 5 druer"-opplegget :fnise:

Og du har en fantastisk samboer, som elsker DEG, du har ingenting å bekymre deg over :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har det. :nigo:

Nei uff. Jeg orker hverken å telle antall eller å veie noe som helst. Her går det på øyemål! :P

Jaaaa, jeg vet han elsker meg, men jeg reagerer sånn likevel. Er livredd for å miste han, kan ikke noe for det! Trodde jeg skulle bli kvitt denne reaksjonen når jeg fikk bedre selvfølelse osv, men neida! Den er like sterk som før, SUKK. :ler:

Så, det ble ikke noe trening i dag. Er jo enda litt igjen av dagen, men jeg må fikse pc'en til en på jobben til samboer som har klart å få politivirus. :daane: Hvordan får de det til?!

Det ble en lang tur med samboer i dag da, vi gikk en times tid. Så mosjon har det blitt likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...