Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

På 11.5.2020 den 4.02, Chiyo skrev:

Vet jeg nevnte det over, men nå fikk jeg se hva som kommer i denne CC pakken.
Men jeg må bare si at denne pakken virker helt SYK. Nye vegger som er helt nyyyydelige. Nye møbler. Det er en huske som henger fra tau. Det virker som det er en stol som ser ut som en huske, men du kan jo plassere den under et tre i hagen. Bokhyllene er bare helt epic. Og det er små telt du kan plassere rundt sengene til barna. Det er også et stellebord... men det er bare til pynt. :( 

 

 

Felixandre og Hey Harrie lager mye bra! Youtuberen Louise Gravy bruker tingene deres en god del i sine bygg 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag fikk vi første gang se "simmene" i Paralives (de heter parafolks, eller paras). Og jeg ELSKER stilen.

 

Anonymkode: cba65...83e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I dag fikk vi første gang se "simmene" i Paralives (de heter parafolks, eller paras). Og jeg ELSKER stilen.

 

Anonymkode: cba65...83e

Jeg er interessert og det ser fint ut, men jeg syns fargene får det til å se litt tegneserieaktig. Animasjonen i The Sims 4 får det til å se mer ekte ut. Dette kommer jo an på hva stil man foretrekker. Jeg liker ting mer realistisk, mens det virker som at teamet bak Paralives går for noe mer cartoony. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også på den nå. Tre ting jeg er veldig fornøyd med.

#1. Ny inventory. Jeg elsker at vi endelig kan få organisert tingene simmen har i lommen! 

#2. Nytt system for å betale regninger! 

#3. Og ikke minst... brannmenn!  Jeg håper dette blir et yrke. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay... kan vi bare ta litt tid til å beundre initiativet til "free love" som et slags tiltak i nabolaget i The Sims 4 Eco Lifestyle? Hvor kult er ikke det??? All romantikk er "fair game" uansett hvem det er med (av de voksne altså). Det er skikkelig sånn hippie greier. :fnise:  I approve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt mer åpen for eco pakken. Tror at jeg kommer til å gå lei av å føle jeg må leve grønt hele tiden for å ikke la verden gå rett vest. Men mye fine ting. Liker noe av gameplayet.

Men er enda skuffa over at vi ikke fikk «farm living» 🥺

Men virkelig liker ikke hvordan de mye «neighbourhood» ser ut. Mange ikke levbare hus midt i alle de FÅ levbare husene 😳 utrolig forvirrende! Nei liker det ikke 😐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spilt på en evighet... må jeg ha en spesifikk pakke for å få "off the grid" mulighet? hvis ja, hvilken?

Anonymkode: aa653...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke spilt på en evighet... må jeg ha en spesifikk pakke for å få "off the grid" mulighet? hvis ja, hvilken?

Anonymkode: aa653...214

Er veldig usikker. Aldri spilt med den funksjonen. Vet de introduserte det i «Island living» (eller hav den heter), MEN om det var en basegame update eller en ting i den pakken... tror heller på basegame update altså. Koster ingenting å starte spiller som du har nå å se om du kan velge «lot type - of the grid».

Det går ut på at du ikke kan ha strøm, eller «innlagt vann». Så vasking med spesiell dusj, og mat via grilling. Så er en ting med denne eco pakken som kommer at du vil kunne ha ditt eget solpanel ol. som kan generere strøm slik at du kan ha noe strøm i huset. Men vet ikke helt hvordan det kommer til å fungere. Det får vi nok vite om de får lov til å slippe med info på youtube :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke spilt på en evighet... må jeg ha en spesifikk pakke for å få "off the grid" mulighet? hvis ja, hvilken?

Anonymkode: aa653...214

Off the grid skal være tilgjengelig som tomtetrekk for alle. Det kom når vi fikk Island Living, men det det kom i en oppdatering ave selve spillet. 

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av tingene som har frustrert meg mest med å bygge i The Sims er plassering av vinduer og dører. Dører og vinduer har alltid hoppet fra et "rute" til en annen. For eksempel hvis du har en vegg som er fire ruter bred og du har lyst på et vindu som er en rute bred, så kan du ikke plassere den i midten! :bond: 
ENDELIG har de fikset dette problemet! Jeg gleder meg til neste oppdatering. At brannmenn kom ble jo lekket, men jeg ante ikke at spillet skulle bli mer fleksibelt for plassering av vinduer og dører. Slik jeg forstår det kan man nå klikke ALT og man vil da kunne skli dører frem og tilbake på veggen for plassering, og vinduer vil kunne skli opp og ned, side til side. 

Lilsimsie tester det ut i denne videoen. Hun går også igjennom de story nye oppdateringene som kommer, som brannsimmer, stiger, ny inventory design, og det nye systemet for regninger.

 

 

Endret av Chiyo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det bestemt, jeg skal kjøpe Eco Living når det kommer ut neste fredag.

Jeg frykter at det er en pakke jeg fort kan gå lei, men jeg er litt spent på spillet også, tror noen av tingene kan være litt morsomme. Håper kanskje sims teamet kan positivt overraske meg 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ariana807 skrev:

Ok, da er det bestemt, jeg skal kjøpe Eco Living når det kommer ut neste fredag.

Jeg frykter at det er en pakke jeg fort kan gå lei, men jeg er litt spent på spillet også, tror noen av tingene kan være litt morsomme. Håper kanskje sims teamet kan positivt overraske meg 😄

Jeg også. 🙂 Det virker som at det er ganske utviklet gameplay. Det påvirker liksom hele spillet og tingene man gjør har en mening. Jeg er også veldig interessert i det vi får i build og buy mode. 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer den nye oppdateringen før Eco Lifestyle 5. juni? 🤔 Noen som vet? Det hadde vært gøy å få prøve ut den nye oppdateringen før pakken kommer ut. 🙃
Jeg tenker i alle fall å gjøre meg klar til den nye pakken. 😄 Jeg skal lage meg en sim i forkant og jeg tror jeg skal rydde litt i spillet mitt først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/22/2020 at 10:18 PM, Ariana807 said:

Jeg er litt mer åpen for eco pakken. Tror at jeg kommer til å gå lei av å føle jeg må leve grønt hele tiden for å ikke la verden gå rett vest. Men mye fine ting. Liker noe av gameplayet.

Men er enda skuffa over at vi ikke fikk «farm living» 🥺

Men virkelig liker ikke hvordan de mye «neighbourhood» ser ut. Mange ikke levbare hus midt i alle de FÅ levbare husene 😳 utrolig forvirrende! Nei liker det ikke 😐

Man kan pause dette i settingsmenyen, så det er bare å skru det av når du ikke føler for å spille på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 22.18, Ariana807 skrev:

Men virkelig liker ikke hvordan de mye «neighbourhood» ser ut. Mange ikke levbare hus midt i alle de FÅ levbare husene 😳 utrolig forvirrende! Nei liker det ikke 😐

Åh ja. Akkurat det der er det jeg alltid har irritert meg mest over ved Sims 4, og som jeg fortsatt irriterer meg over. Det føles så bortkastet å få nye fine byer/verdener med masse hus, og så kan man bygge på bare noen få av dem. Det er nesten som om de laget Sims 4 og tenkte at nå får ikke spillerne lov å skape så mye selv lenger, nå skal de bli enda mer avhengige av påfyll med nytt innhold. Problemet er jo bare at nytt innhold er gøy ei lita stund, og så går man lei og vil ha mer. Hadde spillet vært bygd mer opp som i Sims 2 og 3, der man kunne bygge og tilpasse verdenene mer selv, hadde det vært mye gøyere å spille. Dessuten hadde det vært mye lettere å fortsatt å utvikle spillet istedet for å måtte starte på scratch igjen med Sims 5 for å holde folk fornøyde.


Jeg kjenner at jeg har gått fra å være veldig skeptisk til Eco Lifestyle, til å bli litt mer positivt innstilt. Jeg liker å lage fattige simmer som må bygge seg opp fra null til eget hus og en god karriere, så jeg tror det blir ekstra gøy med det nye spillet. Liker at det å leve off-grid er litt mer utviklet gjennom Eco Lifestyle, og at man kan klare seg med egen strøm og vann.
Heldigvis at man kan deaktivere miljøpåvirkningen hvis man ikke gidder å leve renest mulig hele tiden, for jeg tror kanskje jeg kommer til å bli lei av det etterhvert. Jeg liker å konsentrere meg om noen få ting når jeg spiller, så i noen tilfeller kan det være greit å slippe å tenke på simmenes miljøavtrykk.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns denne pakken er litt vel politisk av EA Games. Jeg skulle ønske det å spille sims ville være nøytralt. Jeg liker ikke den nye pakken, men kommer til å kjøpe den pga nye klær og hår osv. Men selve spillet kommer jeg ikke til å spille, nei. Det er 10000 andre ting vi kunne fått før dette (bunk beds, ting til eldre, ting til babyer ++++)

Anonymkode: c735e...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den der "Nifty knitting"-pakka... den kommer nok til å havne i samme kategori for meg som Kjæledyrstæsj og Småbarnsstæsj. Den blir neppe kjøpt. Isåfall blir det på tilbud bare for å få gyngestoler og muligheten til å selge det man lager via Plopsy.
Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan strikking kunne vinne som tema for en stæsjpakke... Jeg skjønner jo at noen elsker å strikke, men hva er gøy med at simmene kan strikke? Det er over min forstand! :P
Når det er sagt, så er jeg ikke så gira på ting til eldre og babyer heller, men det er bare fordi jeg omtrent aldri spiller med babyer og eldre. Jeg vil ha flere hårsveiser (inkludert ulike typer hårfarging som kan brukes på allerede eksisterende hårsveiser), flere tatoveringer, flere typer sminke (gjerne med eyeliner/mascara som er en mellomting mellom ingenting og tjukk svart strek), flere sko og støvletter, BILER, muligheten til å drive eget hotell på et idyllisk feriested, byer med mange flere tomter, og sist men ikke minst det mest umulige ønsket: muligheten til å fjerne og plassere tomter selv i byer/verdener.

Åpen verden gidder jeg nesten ikke nevne... Jeg får bare håpe på at det kommer om noen år i Sims 5.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ardwinna skrev:

Og den der "Nifty knitting"-pakka... den kommer nok til å havne i samme kategori for meg som Kjæledyrstæsj og Småbarnsstæsj. Den blir neppe kjøpt. Isåfall blir det på tilbud bare for å få gyngestoler og muligheten til å selge det man lager via Plopsy.
Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan strikking kunne vinne som tema for en stæsjpakke... Jeg skjønner jo at noen elsker å strikke, men hva er gøy med at simmene kan strikke? Det er over min forstand! :P
Når det er sagt, så er jeg ikke så gira på ting til eldre og babyer heller, men det er bare fordi jeg omtrent aldri spiller med babyer og eldre. Jeg vil ha flere hårsveiser (inkludert ulike typer hårfarging som kan brukes på allerede eksisterende hårsveiser), flere tatoveringer, flere typer sminke (gjerne med eyeliner/mascara som er en mellomting mellom ingenting og tjukk svart strek), flere sko og støvletter, BILER, muligheten til å drive eget hotell på et idyllisk feriested, byer med mange flere tomter, og sist men ikke minst det mest umulige ønsket: muligheten til å fjerne og plassere tomter selv i byer/verdener.

Åpen verden gidder jeg nesten ikke nevne... Jeg får bare håpe på at det kommer om noen år i Sims 5.

Strikking er jo «inn» blant unge, og det er mange som ønsker å «lage seg selv» i sims, og da at simmen kan gjøre mye av det samme som en selv 😄 jeg skulle selv ønsket at det var hekling og ikke strikking, men er super fornøyd med at det jeg ville ha vant 😄

Tror de har sagt at «åpen verden» ikke kommer til å skje. Jeg trenger ikke biler eller åpen verden, sims 3 var tregt som bare det å spille! Hakka så sinnsykt, og jeg hadde bare 3-4 pakker. Men åpent nabolag hadde vært en ide, men igjen, skjønnet det pga. det krever mer pc kraft å ha alt loadet på en gang.

Er mye vi vil ha, men også mye som er på vei. Men forstår ikke hvorfor vi ikke fikk «bunk beds» med «tiny living». Den perfekte pakken å introdusere, men nei 😳 men teorien er at nå med stiger klare så er de ikke langt unna 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ariana807 skrev:

Strikking er jo «inn» blant unge, og det er mange som ønsker å «lage seg selv» i sims, og da at simmen kan gjøre mye av det samme som en selv 😄 jeg skulle selv ønsket at det var hekling og ikke strikking, men er super fornøyd med at det jeg ville ha vant 😄

Tror de har sagt at «åpen verden» ikke kommer til å skje. Jeg trenger ikke biler eller åpen verden, sims 3 var tregt som bare det å spille! Hakka så sinnsykt, og jeg hadde bare 3-4 pakker. Men åpent nabolag hadde vært en ide, men igjen, skjønnet det pga. det krever mer pc kraft å ha alt loadet på en gang.

Er mye vi vil ha, men også mye som er på vei. Men forstår ikke hvorfor vi ikke fikk «bunk beds» med «tiny living». Den perfekte pakken å introdusere, men nei 😳 men teorien er at nå med stiger klare så er de ikke langt unna 🤞🏻

Ja jeg har forstått at åpen verden rett og slett ikke er mulig i Sims 4, på grunn av måten spillet er bygd på. Så sånn sett skjønner jeg jo at de ikke kan innføre det. Men det var en av de definitivt største nedturene for meg når Sims 4 kom. Åpne nabolag hadde hjulpet godt på. Bare det å kunne ha dratt til nærmeste nabohus eller leilighet uten loading screen hadde vært en stor forbedring. Det er litt snålt å kunne bevege seg fritt rundt i et lite område rundt huset, inkludert parker og fellesområder mellom hus, men ikke gå over til naboen eller inn på en fellestomt rett over veien uten at spillet må lastes.

Jeg var også plaget med hakking i Sims 3, pluss svært lang ventetid på at spillet skulle starte opp eller bytte verden, men likevel foretrekker jeg det fremfor snevre verdener og loading screens. Jeg er en sånn type simmer som liker å bygge hele opplevelsen fra grunnen, og det kan man ikke når man blir avspist med noen få faste tomter i en pen, men fastlåst verden. Det verste er byen i kjendis-pakka, der man ikke en gang kan gjøre fellestomtene nede i byen om til boligtomter eller andre tomter. Jeg lurer veldig på hvorfor de har laget det sånn. Det er nesten som om spillutviklerne vil hindre oss i å endre ideene deres og finne på for mye selv, av en eller annen grunn.

Husbygging er mye bedre i Sims 4 og simmene ser penere ut og er morsommere å lage i Sims 4 enn Sims 3. Og jeg liker jo å spille spillet, ellers hadde jeg jo sluttet for lenge siden. Spillopplevelsen til Sims 4 blandet med flere mulighetet til egen tilpasning som i Sims 2 og 3 (bygge/tilpasse verdener eller bare tomtene i verdenene), hadde vært et drømmespill for min del. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...