Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Da har jeg brukt nesten 1000 kr for å kjøpe meg 4 sims spill. Lurt? Nei. Har jeg råd til det? Nei. Gir jeg faen? Ja. 
Må skjerpe meg og faktisk spille spillet nå da, har falt helt utav sims 4. Håper de nye spillene gjør det verdt det! 
Beste med depresjon er at jeg ofte gjør slike ting og bare gir blanke faen i om jeg har råd til middag i morgen eller ei. 😂

Anonymkode: aa653...214

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man gjøre alderslengden kortere på noen grupper simmer? Har en haug med babyer som aldri blir eldre, føler jeg :P vet man kan gå inn på familien og trykke på babyen og velge gå opp alderstrinn, men det er så tungvint. 

Anonymkode: d7ee0...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker deres brannsimmer? Hvis det begynner å brenne så får ikke jeg ringt til brannvesenet. Telefonen til alle simmene mine blir blank. Og når det kommer brannsimmer så har de på seg vanlige klær! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen andre kommet borti denne her buggen?

Etter et liten stund så begynner den «fabrication device» å bråke noe sinnsykt. Nytter ikke å fjerne den, da det bråker på selve stedet den sto 😳 prøvd å forlate huset og komme tilbake. Nytta ikke. Har restartet «tingen», nyttet ikke.

Måtte avslutte hele spillet og starte det på nytt igjen 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dag begynte jeg en ny save, en helt fra scratch rags to ritches, er ganske fornøyd med det jeg har fått til så langt. Men litt mye lyn og torden i denne nye verden, svidd ihjel 2 solpanel og en vannsamler 😅499F923B-97C5-4568-BFE2-77140FDB8F9A.thumb.jpeg.34af691f31c6ff8e9fefbeca9c5692b3.jpeg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så lenge siden jeg har spilt sims... men noen som vet hva jeg er på utgikk etter? Det er noe med skyggedemoner å gjøre tror jeg. Barn kunne ha et slikt dyr (skyggedemon?)... litt som et datadyr bare den var "ekte". Finnes ikke det? Litt som disse "Familiar" ( vet ikke hva det heter på norsk, har ikke sett det i spillet enda), disse små flyvende dyrene som spellcasters kan ha. 

Jeg innbiller meg at det var en dings som gjør at du kan ha et slikt "dyr" som følger deg rundt. Litt som en virituell tamagotchi eller noe. Stemmer ikke det?

Anonymkode: aa653...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny bug hos meg, simmen min drikker vann konstant 🤬🤬🤬

—> 

Options - disable autonomy. Liker ikke å spille slik, men nå er jeg nødt 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2020 den 1.11, Ariana807 skrev:

Har noen andre kommet borti denne her buggen?

Etter et liten stund så begynner den «fabrication device» å bråke noe sinnsykt. Nytter ikke å fjerne den, da det bråker på selve stedet den sto 😳 prøvd å forlate huset og komme tilbake. Nytta ikke. Har restartet «tingen», nyttet ikke.

Måtte avslutte hele spillet og starte det på nytt igjen 🙁

Jaaa😩 For meg hjelper det ikke restarte spillet, dvs det hjelper i et par min bare. Orker ikke spille, blir gal av lyden. Også er det kjedelig å spille helt uten lyd syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kristanna skrev:

Jaaa😩 For meg hjelper det ikke restarte spillet, dvs det hjelper i et par min bare. Orker ikke spille, blir gal av lyden. Også er det kjedelig å spille helt uten lyd syns jeg.

Tror jeg har funnet ut at lyden dukker opp når maskinen blir ødelagt. Simmen min fikser den, men akkurat som om lyden ikke forstår at maskinen nå er fikset og den ikke skal bråke mer 😅 restart hjelper enda, men får se hvordan det utvikler seg.

Så sinnsykt plagsomt at simmen min begynte å drikke vann som en galning! Men heldigsvis hjalp det å skru av autonomy! Har alltid vært et glass her og der, men i går var det hvert eneste sekund jeg ikke fikk simmen til å gjøre noe så var det «VANN!!».

Edit: nei stemmer ikke at den ulyden bare dukker opp når maskinen blir ødelagt 😅😬

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant til min store glede ut at man kan fikse ødelagte/svidde møbler fra søppelcontaineren med reparerio-spell! :danse:

Den der Cabooze-baren har konstant varselstrekant-ikon da den stadig mangler innhold som er obligatorisk for bar-tomter. Simmene stjeler jo som ravner, både barkrakker, sofa og TV. Og nei, nabolaget har ikke sånn der "sharing is caring"-plan heller. Egentlig ganske irriterende. Er det meningen at simmene skal stjele så mye fra offentlige tomter eller er det en slags bug?

Edit: leste på et sims-forum at dette er et problem som oppstår fordi simmer fra andre nabolag visstnok følger alle community plans som finnes i spillet. De driver altså med sin egen sharing is caring, selv om det ikke er felles plan for byen. Altså en form for bug.

Endret av Ardwinna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2020 den 12.08, Ardwinna skrev:

Du kan jo fremdeles velge å la simmene drite i miljøet og leve i en skitten by med dårlig luft, eller du kan slå av hele greia og spille som før. Litt politisk tema, men i aller høyeste grad noe som opptar mange og som kan være gøy å ha med i et spill. Så lenge vi kan velge å slå det av, synes jeg det er helr greit.

Hvor slår man det av? 

Anonymkode: c735e...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor slår man det av? 

Anonymkode: c735e...a6d

Er ikke helt sikker, har ikke prøvd det selv. Antakelig under spillinnstillinger.

Anonymkode: 844e8...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enda mer irriterende utgave av stjele-bugen; når simmen stjeler fra seg selv og man ikke finner igjen det hun har stjålet noen steder ...🙄

Edit igjeeeen: Det er visst muligens den der resirkulerings-traiten som gjør det. Når simmen ikke har resirkulert på en stund, begynner de å resirkulere egne saker. Greit nok, hadde det ikke vært for at:

* Det skjer veldig ofte, gjerne hver dag
* Det også ser ut til å skje samme dag som simmen faktisk har resirkulert
* Man sjeldent får noen advarsel på forhånd i form av negativt humørelement
* De ikke giddet å lage en egen tekst til denne tvangsresirkuleringen, men faktisk bruker samme tekst som når en sim stjeler en gjenstand (altså vanskelig å skjønne at dette har med resirkulering å gjøre)
* Gjenstanden blir bortevekk og jeg heller ikke kan se at man får noe resirkulert krimskrams igjen etter denne formen for resirkulering.

Dette virker jo ikke helt som det skal være. Og dette kombinert med at flere klager på at offentlige tomter som barer og student-internater blir ubrukelige og umulige å dra til fordi NPCs kommer rett inn og stjeler viktige saker, gjør at denne pakka tydeligvis ikke fungerer helt som den skal. Det nytter jo også svært lite å spille Rags to riches når alle sakene blir enten stjålet av naboene eller plutselig resirkulert av simmen selv. Det er noen som også rapporterer at simmer uten resirkulerings-trait fjerner tingene sine.

Endret av Ardwinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.6.2020 den 13.29, Ariana807 skrev:

Tror jeg har funnet ut at lyden dukker opp når maskinen blir ødelagt. Simmen min fikser den, men akkurat som om lyden ikke forstår at maskinen nå er fikset og den ikke skal bråke mer 😅 restart hjelper enda, men får se hvordan det utvikler seg.

Så sinnsykt plagsomt at simmen min begynte å drikke vann som en galning! Men heldigsvis hjalp det å skru av autonomy! Har alltid vært et glass her og der, men i går var det hvert eneste sekund jeg ikke fikk simmen til å gjøre noe så var det «VANN!!».

Edit: nei stemmer ikke at den ulyden bare dukker opp når maskinen blir ødelagt 😅😬

Jeg skrur alltid av autonomy, får dem ikke til å gjøre stort når de gjør som de vil. Lese bok for å bygge skills? Ha! Fem sekunder senere legger de den fra seg og ser på TV istedet, eller går for å drikke vann. Aldri mer! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 1000 kr på nye sims spill og hva skjer? SPILLET KLIKKER! Får opp en forbanna feilkode og får ikke til å spille med det eneste spillet/saven jeg spiller med 😡
Og det er absolutt ingenting folkene bak sims hjelper med! Det er null fiks for denne forbannede feilkoden, og folk har hatt denne feilen siden eco kom ut! og de har enda ikke fikset det. Fuck EA, nå er jeg dritt lei! Sims 4 har ødelagt ryktet til sims og jeg gleder meg til det andre sims-wannabe spillet kommer og om det er bedre enn sims så vil jeg avinnstalere sims og aldri spille det igjen. 

Anonymkode: aa653...214

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker 1000 kr på nye sims spill og hva skjer? SPILLET KLIKKER! Får opp en forbanna feilkode og får ikke til å spille med det eneste spillet/saven jeg spiller med 😡
Og det er absolutt ingenting folkene bak sims hjelper med! Det er null fiks for denne forbannede feilkoden, og folk har hatt denne feilen siden eco kom ut! og de har enda ikke fikset det. Fuck EA, nå er jeg dritt lei! Sims 4 har ødelagt ryktet til sims og jeg gleder meg til det andre sims-wannabe spillet kommer og om det er bedre enn sims så vil jeg avinnstalere sims og aldri spille det igjen. 

Anonymkode: aa653...214

Vet at de har fikset noen av disse error kodene. Så vidt jeg tolker fra twitter meldinger så er det ikke bare en feil men flere som gjør at folk ikke får spilt med gamle saver. De har klart å fikse noen av dem men ikke alle.

På twitter så er de alltid glade for tilbakemeldinger og prøver å hjelpe. Kanskje de ikke kan gjøre noe med denne error koden nå, men noen ganger spør de etter om du kan klare å sende dem filen med saven slik at de kan se på et problem i mer detalj.

Er sykt kjipt når det er så mange feil. Vet at Deligracy klagde noe på at det var flere bugs som hun kommenterte på når hun fikk spille spillet en del før det ble utgitt, og de hadde ikke fikset dem til spillet kom ut 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ariana807 skrev:

Vet at de har fikset noen av disse error kodene. Så vidt jeg tolker fra twitter meldinger så er det ikke bare en feil men flere som gjør at folk ikke får spilt med gamle saver. De har klart å fikse noen av dem men ikke alle.

På twitter så er de alltid glade for tilbakemeldinger og prøver å hjelpe. Kanskje de ikke kan gjøre noe med denne error koden nå, men noen ganger spør de etter om du kan klare å sende dem filen med saven slik at de kan se på et problem i mer detalj.

Er sykt kjipt når det er så mange feil. Vet at Deligracy klagde noe på at det var flere bugs som hun kommenterte på når hun fikk spille spillet en del før det ble utgitt, og de hadde ikke fikset dem til spillet kom ut 😐

Fant en tråd om feilkoden, på hele 31 sider! Og EA har svart et par ganger og siste svaret var at de hakke peiling på hva som er problemet. Og problemet har vart i 2 uker ifølge folk!!  Det er vist en kode-feil eller noe og ikke noe lokalt, alle har prøvd alt som kan prøves uten hell. Prøvde å ta kontakt først og fikk standard svar "prøv det og det, men ingenting fungerer og jeg nekter å ødelegge saven min om det ikke funker! 
Jeg har null lyst til å begynne på nytt, da jeg var på 4. generasjon med full alt av det som kan læres og opplæres og grad nr 4 på universitetet på den perfekte 4. generasjon-simmen som jeg nå skal gjøre til supersim! Så det å begynne på nytt er det ingen sjanse for at jeg gjør. For den nye saven vil jo støte på samme problem også.
Kjenner jeg er dritt lei hele EA og opplegget. De tar blodpris for mindre produkt, også bruker de over 2 uker på et problem som ødelegger for så å si alle spillerne. Nei vet du meg hva, noe så ræva kundeservice skal man lete lenge etter. Boikotter hele møkka snart. 

https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/CURRENT-ISSUE-PC-MAC-Error-code-134-b378c837/td-p/9205967/page/31

 

Anonymkode: aa653...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man stoppe simmene fra å stjele alt? Jeg spiller egentlig ikke med økopakken, min sim er på universitet akkurat nå. Fikk melding om at nabolaget hadde stemt på "sharing is caring", og plutselig var nesten alt i Foxybury Commons bygget stjelt. Datamaskiner, sjakkbrett, TV, møbler osv. :( 
Jeg lastet ned LilSimsy sin Foxbury Commons instedet, men nå stjeler de vel ting derifra også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tenkt å prøve Nando sin Trip to Egypt Mod? Det er en mod som erstatter Strangerville med en egyptisk verden. Tomtene vil være på samme plass, men selve verden vil se ut som Egypt. :P Man får også med ting i i build mode. Jeg syns det ser rååååkult ut. Jeg tror ikke det er tilgjengelig gratis enda, men jeg tror kanskje man kan få tilgang til det gjennom Patreon nå for 5 dollar. 

Jeg bruker ikke Strangerville så det hadde vært fint å kunne erstatte den verden. 
 

 

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen. :P Har dere sett videoene til Sims Ornate? Kanalen har bare 1,2K følgere, men byggene er jo heeeelt utrolig! Jeg ville trodd en slik kanal hadde et par hundretusen følgere. 😕 Holder meg til Egypt tema.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...