Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns denne pakken er litt vel politisk av EA Games. Jeg skulle ønske det å spille sims ville være nøytralt. Jeg liker ikke den nye pakken, men kommer til å kjøpe den pga nye klær og hår osv. Men selve spillet kommer jeg ikke til å spille, nei. Det er 10000 andre ting vi kunne fått før dette (bunk beds, ting til eldre, ting til babyer ++++)

Anonymkode: c735e...a6d

Du kan jo fremdeles velge å la simmene drite i miljøet og leve i en skitten by med dårlig luft, eller du kan slå av hele greia og spille som før. Litt politisk tema, men i aller høyeste grad noe som opptar mange og som kan være gøy å ha med i et spill. Så lenge vi kan velge å slå det av, synes jeg det er helr greit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.6.2020 den 0.45, AnonymBruker skrev:

Jeg syns denne pakken er litt vel politisk av EA Games. Jeg skulle ønske det å spille sims ville være nøytralt. Jeg liker ikke den nye pakken, men kommer til å kjøpe den pga nye klær og hår osv. Men selve spillet kommer jeg ikke til å spille, nei. Det er 10000 andre ting vi kunne fått før dette (bunk beds, ting til eldre, ting til babyer ++++)

Anonymkode: c735e...a6d

Hvordan er det politisk? Det er jo relevant for vår situasjon i verden. Du har valget om å gjøre noe med klima eller drite i det, og valget ditt får konsekvenser i spillet. Jeg syns det er ganske kult jeg. Det er gameplay som er realistisk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Chiyo skrev:

Hvordan er det politisk? Det er jo relevant for vår situasjon i verden. Du har valget om å gjøre noe med klima eller drite i det, og valget ditt får konsekvenser i spillet. Jeg syns det er ganske kult jeg. Det er gameplay som er realistisk. 

Fordi noen mindre begavede mennesker for å si det slik, mener at klimakrisen er skapt av politikere. 

Anonymkode: c0e80...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å laste ned en tilleggs pakke. Jeg har ingen fra før, så hvilken anbefaler  dere sterkest? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anita. skrev:

Jeg tenker å laste ned en tilleggs pakke. Jeg har ingen fra før, så hvilken anbefaler  dere sterkest? 😀

Det kommer vel an på hva slags type spiller du er. Hva er det du liker best å gjøre når du spiller og hva kunne du tenke deg mer av? Liker du å bygge? Perfeksjonere simmer? Liker du best selve game-playet, og i så fall hvordan bruker du å spille? 

Mine personlige favoritter er nok University og Realm of magic. 

Anonymkode: 3c4de...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel an på hva slags type spiller du er. Hva er det du liker best å gjøre når du spiller og hva kunne du tenke deg mer av? Liker du å bygge? Perfeksjonere simmer? Liker du best selve game-playet, og i så fall hvordan bruker du å spille? 

Mine personlige favoritter er nok University og Realm of magic. 

Anonymkode: 3c4de...f44

Jeg liker å utforske. Prøve noe nytt. Har ikke så mye tålmodighet til å bygge så lenge. På sims 3 var favoritten min ut å reise spillet. 🙂Likte å utforske landene og slik 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anita. skrev:

Jeg liker å utforske. Prøve noe nytt. Har ikke så mye tålmodighet til å bygge så lenge. På sims 3 var favoritten min ut å reise spillet. 🙂Likte å utforske landene og slik 🙂

Det var min favoritt i Sims 3 også! :) Dessverre er det egentlig ingen sånn pakke til Sims 4. Det nærmeste er vel Jungle Adventures, men den pakka er nok kanskje en av dem jeg har spilt minst med. Etter min mening kan den ikke sammenlignes med World Adventures i Sims 3, da den er mye mer begrenset og man går fort lei. Sims 4 mangler jo i stor grad muligheten til å utforske særlig mye, siden mye av det man ser i byene er fine "kulisser" som man ikke kan dra til eller gjøre noe med.

I Sims 4 tror jeg kanskje favorittene mine er På Jobben, Årstider og Livet i byen. Måtte jeg ha valgt mellom disse, hadde det kanskje blitt jobb-pakka siden man kan følge simmene på jobb og får aliens og den lille alien-verdenen Sixam med i pakka. Jeg har veldig sansen for forsker-karrieren.
Dersom du finner spillpakka Strangerville på supertilbud, kan du jo kanskje kjøpe den for å utforske byen og folkene der. Det er jo da i høy grad et engangsspill som er artig første ganger du spiller gjennom historien med de rare simmene og plantene, men når du har nådd målet og løst mysteriet så er du litt ferdig med hele pakka.  Byen i seg selv er jo ikke sååå interessant, bortsett fra om man liker å spille i en by som minner om restene av et atomuhell eller etter en zombie-apokalypse :P

Ut i naturen er en pakke som kan være verdt å kjøpe (på tilbud kanskje) dersom du vil ta simmen med på campingferie og la dem utforske og samle urter og planter + insekter som ikke finnes andre steder. Disse kan brukes som ingredienser i eliksirer som simmen kan koke. Der finner du jo også en hemmelig verden med en eneboer inni skogen. Som egentlig bare er en vanlig sim med et lite hus og en hage full av planter, men trivelig nok om man ikke har så store forventninger.

Alt kommer jo som sagt an på spillestilen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har spilt etter at den siste oppdateringen kom? Veldig kjekt å bygge tiny house når man har stiger! Og jeg ble positivt overrasket over at simmene faktisk kan hente vann fra havet (der de fisker) og enten bruke hjemme eller selge. Jeg trodde man kun kunne bruke duggsamlerne som kommer med Eco Living for å skaffe vann til et off-grid hus.
Det var også veldig kjekt å endelig kunne velge off-grid som egen kategori på gjenstander, så man ser hva man kan bruke. Til min store glede har det fine brettet med telysene fra Tiny Living blitt brukbart off-grid! Sist jeg spilte var det ikke det (sto ikke som funksjonelt utenfor systemet, i hvert fall), noe som jo er helt ulogisk.

Jeg gleder meg til freddan! Blir spennende med ny EP! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kommet «mac» sminke til sims.

Ser på Lilsimsie nå som går gjennom denne oppdateringen. Jeg var ikke klar over at «vi» ønsker mer sminke 😅 som meg i mitt faktiske liv får mine simmer eyeliner, kanskje øyne med ekstra svarte/store vipper (eller ja «vipper», svart strek over øyet). Evt. bruker jeg det som er på i «outfits».

Jeg bruker aldri sminke på simmene, og ser at det nye ikke er noe å bli super «blown away» glad for. Eller Lilsimsie er negativ, Deligracy er mer positiv. Ikke vet jeg, snakk om contouring, blending ... det er noe jeg absolutt ikke har greie på 😅😂

Jeg har ikke spilt i dag, pokemon go har stått på siden 13.00 og den nye throwback challangen ble tilgjengelig. Men jeg må få spilt sims i morgen. Jeg må gjøre meg helt klar til eco living 😄 har en sim. Men samtidig som jeg ønsker å bruke henne videre, kanskje jeg vil begynne på nytt. Men det er så stress 😅

Elsker en god «rags to ritches», men er litt slitsomt også 😅

Får se hva jeg gjør når pakken kommer ut 😄 simmen min nå har fullført 3 Uni. grader. Har skrevet flere bøker, laget sanger, malt bilder, og er superstjerne, jeg bader i penger 😅 får se hva jeg finner på. Ønsker meg en ny «super sim», så da er det jo bare å fortsette med flere skills.

Men jeg er super spent på den nye pakken. Har faktisk blitt litt hypa på den, selv om jeg var en del negativ i starten 😅 blir spennende å se 😄

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er studentliv verdt å kjøpe? 400 kr er sykt mye! Er så usikker på om den er verdt det.  Eneste positive og som jeg synes høres bra ut, er å få studiegjeld. For jeg synes det er alt for enkelt å tjene penger i sims og ønsker større regninger for å balansere ut inntekten. Mens en stor negativ er jo at alle klassetimer er jo bare fake! altså rabbit hole. 

Anonymkode: aa653...214

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å ta CC ut av mappen før jeg oppdaterte spillet. 😮 Håper det går bra. Jeg har også forhåndsbestilt Eco Living, så jeg vet hva jeg skal gjøre ved midnatt. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp oppdatert. Saven min virker enda, ble litt redd når jeg leste at så mange hadde problemer med å loade saver med den nye oppdateringen 😄

Jeg er klar for den nye pakken 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har lastet ned Eco lifstyle? Hva syns dere?

Anonymkode: c0e80...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har lastet ned Eco lifstyle? Hva syns dere?

Anonymkode: c0e80...572

Har lastet ned, men jeg satt å prøvde å fullføre aspirationsen som jeg holdt på med, og komme meg til level 10 i jobben jeg har nå 😅😂 så har ikke fått prøve noe i pakken enda. Men i dag, da skal jeg komme meg dit! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å kjøpe i dag, men Vet ikke om jeg orker hvis det er masse bugs til å begynne med🙈Pleier jo komme en oppdatering litt etter spillet er sluppet og, eller husker jeg feil?

Kan ikke før i kveld, så får tenke litt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lastet ned men spilt en del med island living hadde en familie der som levde off grid. Bygd og spilt med den familien. Elsker at vi har stiger nå, tar så mye mindre plass! sulani ble bedre av alle endringene også så påvirker her og. Kom plutselig masse skilpadder i sjøen og sommerfugler og simmen fikk fornøyd trekk med hjerte på :) Har rensket opp i sulani før men gikk mye fortere nå etter eco living tiltakene :) Liker denne pakken for er slik jeg lever på hytta og har alltid ønsket leve off grid i virkeligheten! Men da får jeg ikke spilt sims da🤣Nå skal jeg spille litt i det nye nabolaget :)Elsker at det ble regnvær i helga da er det liksom lov å sitte inne i joggisen og spille😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd meg litt frem med det nye. Har ikke helt forstått meg på insekts-boksen. Helsen deres «decline» hele tiden 🙁 

Synes og den nye fabricate skillen er morsom, men litt for farlig. Ikke like farlig som robot-laging, men ja litt for fort at man kan dø av det. Men litt kult.

Jeg startet med «super simmen» min, og ting ble nok kanskje litt veldig enkelt 😅 får nesten og prøve med en rags to ritches, vanskeligere når man ikke bare kan kjøpe alt 😅

Men et morsomt konsept. Har ikke utforsket alt enda, men ja... en grei pakke. Ikke den beste kanskje, men ser at folk kan like den godt, da den gir mye til hele spillet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2020 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har lastet ned Eco lifstyle? Hva syns dere?

Anonymkode: c0e80...572

Tja tjo. Helt grei, egentlig. Hadde hypet meg selv litt opp på forhånd fordi jeg hadde gledet meg til å lage en fattigsim som utelukkende skulle leve av og med det hun finner i søppelcontainere. Det gikk ikke helt som forventet, da man stort sett finner enten søppel eller svidde møbler som verken kan brukes eller fikses. Man kan jo erstatte dem for ca nypris, men da er liksom litt av vitsen borte. Så da blir de resirkulert og brukt til å produsere andre ting. Så langt har jeg bare produsert et teppe.
Unntaket var da ene simmen min fant en Schmapple-komfyr verdt 13.000 simoleoner. Den kunne repareres og vaskes, så var den fullt brukbar. Men siden simmen lever off-grid er jeg litt i stuss over hva jeg skal gjøre med den. :PUten strøm blir den bare stående til pynt, og å selge den føles nesten som juks. Dessuten liker ikke simmen min å tjene og bruke penger, da hun kun vil ha brukte og resirkulerte ting.

Litt morsomt at man kan få straffegebyr i form av økte utgifter dersom man ikke oppfyller kravene til byplanene. Simmen min er ivrig på plantefronten og har flere planter utenfor huset sitt, men likevel var det ikke godt nok for "Grønn by"-planen. Så hun fikk straffegebyr.

Et lite tips om man ikke er klar over det: lås døra til huset ditt! Naboene kommer gjerne rett inn for å bruke av vannet ditt og stjele sakene dine! De er ikke så ivrige på å forlate heller. Dette er ganske irriterende når man har duggsamler på taket og bare produserer bittelitt vann i døgnet, pluss at man ikke har råd til å erstatte det naboene stjeler.

Alt i alt ikke så aller verst pakke, men som vanlig med Sims 4 blir man ikke akkurat blåst av banen. Det som skuffer meg mest med pakka er byen. Tre ganske store områder, og så få tomter å bygge på. I Conifer Station er det f.eks. en tomt på enden av en rekke med søte små hus. Utrolig irriterende å se alle de fine husene, og så er det bare ubrukelige kulisse-hus. Og én tomt til å bygge på :roll: Men dette er jo et gjennomgangstema i Sims 4, og ikke noe nytt.
Hvorfor er det så vanskelig å legge til flere tomter i dette spillet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har problemer med den nye oppdateringen? Jeg har én sim som hele tiden skal bake kake. Hun er ikke sulten eller noe, men hun skal alltid bake den hvite kaken. Hun tar bare ut ingrediensene og sitter dem på benken. :huh: Hun gjør det hele tiden! Det er sykt irriterende. Jeg prøvde å selge kjøleskapet (fordi det var cc) og erstatte det med kjøleskapet fra Parenthood, men det virket ikke.

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...