Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

På 13.12.2019 den 19.45, FrankDrebin skrev:

Jeg hygger meg alltid med Sims, og humrer godt stadig vekk, men det er sjelden jeg ler høyt. Det gjorde jeg i dag, da min sim ble ferdig med utdannelsen og ble dommer, og tittelen lød "Gavel Smasher". Høres litt dumt ut å le av kanskje, men jeg var ikke forberedt på den. :fnise: Moroa var over da jeg nådde toppen av karrieren riktignok. Feit timelønn og alt det der, men tre ganger i uka og 7 timers arbeidsdag? Bleh. Kjedelig at dagene blir ferre og kortere jo høyere opp på stigen du kommer, med noen få unntak. 

Det syns jeg er kjedelig og. Tre dager in uka bare, altfor mye tid til overs. 

Er det forresten flere som ikke har kollegaer i den nye karrierene? Simmen min treffer aldri noen på jobben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Simsen min har blitt så utrolig treig! Spiller på macbook air og har gjort det i 3 år, aldri noe problem. Har slettet mange simmer, men er fremdeles treigt. Har en del CC, men har slettet en del der også. Hva kan det være?

Anonymkode: d7ee0...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bygger tradisjonelle store mansions med klassisk interiør? Jeg gjorde det hele tiden med sims 1 med ubegrensede penger cheat code, men det er vel 20 år siden nå 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2020 den 16.23, Kristanna skrev:

Det syns jeg er kjedelig og. Tre dager in uka bare, altfor mye tid til overs. 

Er det forresten flere som ikke har kollegaer i den nye karrierene? Simmen min treffer aldri noen på jobben. 

Jeg syntes også det. De har jo alt, alle møbler de vil ha, antageligvis nådd topp i et par ferdigheter.... 😂 kjedelig

Anonymkode: 36302...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Castor Troy skrev:

Er det noen som bygger tradisjonelle store mansions med klassisk interiør? Jeg gjorde det hele tiden med sims 1 med ubegrensede penger cheat code, men det er vel 20 år siden nå 😄

Søk på "The sims 4 mansions" på YouTube så kommer det opp en del, jeg har ikke prøvd meg på ordentlig mansion enda, men det er planen etter at jeg har sett på en del inspirasjon i det siste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillet oppdaterte seg og nå har jeg plutselig limited edition av grunnspillet. Jeg har aldri hatt limited edition av spillet tidligere. Den oppdaterte seg helt selv. Er dette en form for gave fra sims folkene? Finner ingen info om det. Andre som har fått det?

Anonymkode: aa653...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.2.2020 den 22.43, Castor Troy skrev:

Er det noen som bygger tradisjonelle store mansions med klassisk interiør? Jeg gjorde det hele tiden med sims 1 med ubegrensede penger cheat code, men det er vel 20 år siden nå 😄

Jeg gjorde også det i Sims 1! Elsket "Rosebud"! :)  Nå er jeg mer fan av å starte med et bittelite hus eller helst bare en parkbenk og en tissebusk + ingen penger, og så må simmen snylte på naboer og plukke skrot for å tjene penger til å bygge hus. Jobb får de ikke før de har bygd seg et lite hus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ardwinna skrev:

Jeg gjorde også det i Sims 1! Elsket "Rosebud"! :)  Nå er jeg mer fan av å starte med et bittelite hus eller helst bare en parkbenk og en tissebusk + ingen penger, og så må simmen snylte på naboer og plukke skrot for å tjene penger til å bygge hus. Jobb får de ikke før de har bygd seg et lite hus.

Rosebud 😍 minnene strømmer på 😄 ja jeg spilte også etter reglene lol. Var veldig stolt da Simen fikk lønnsforhøyelse og kjæreste 😄 babyen tror jeg døde eller ble hentet av barnevernet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (På 5.2.2020 den 0.40):

Jeg gjorde også det i Sims 1! Elsket "Rosebud"! :)  Nå er jeg mer fan av å starte med et bittelite hus eller helst bare en parkbenk og en tissebusk + ingen penger, og så må simmen snylte på naboer og plukke skrot for å tjene penger til å bygge hus. Jobb får de ikke før de har bygd seg et lite hus.

Hos meg får dei kun ei heilt tom tomt, og må sove på benkar på offentlege plassar. Ingen tissebusk heller, så offentlege toalett må brukes. Det er heller ikkje lov å selge ting direkte frå sekken, dei må tjene nok pengar til å kjøpe eit salgsbord, og selge frå det. Så eg fann ut at den enklaste måten å tjene pengar på, var å synge. :P 

Endret av Amantheia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Amantheia skrev:

Hos meg får dei kun ei heilt tom tomt, og må sove på benkar på offentlege plassar. Ingen tissebusk heller, så offentlege toalett må brukes. Det er heller ikkje lov å selge ting direkte frå sekken, dei må tjene nok pengar til å kjøpe eit salgsbord, og selge frå det. Så eg fann ut at å synge var den enklaste måten å tjene pengar på, var å synge. :P 

Jeg har vært såpass streng noen få ganger også, bortsett fra at jeg har latt dem få selge rett ut av sekken :)
Liker hvordan naboene blir skikkelig oppkjeftige når man låner dusjen deres og sover i sengene deres! :ler: Pleier også av og til å gi simmen kleptoman-trekket så de kan naske litt hos naboene :) 

Nå fikk jeg sannelig lyst til å spille sims...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg har vært såpass streng noen få ganger også, bortsett fra at jeg har latt dem få selge rett ut av sekken :)
Liker hvordan naboene blir skikkelig oppkjeftige når man låner dusjen deres og sover i sengene deres! :ler: Pleier også av og til å gi simmen kleptoman-trekket så de kan naske litt hos naboene :) 

Nå fikk jeg sannelig lyst til å spille sims...

 

Hva er det, å selge fra sekken?

Anonymkode: 5e0b9...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det, å selge fra sekken?

Anonymkode: 5e0b9...4a3

Selge det simmen har i inventaret (der alt av bær, frukt, fisk og "skatter" som simmen plukker med seg, samler seg) direkte, her:

sims-4-sammelobjekte-inventar.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2020 den 16.23, Kristanna skrev:

Det syns jeg er kjedelig og. Tre dager in uka bare, altfor mye tid til overs. 

Er det forresten flere som ikke har kollegaer i den nye karrierene? Simmen min treffer aldri noen på jobben. 

Ja, synes meningen blir borte når det er så få arbeidsdager, som ofte er korte også. Toppen av en av grenene i maler karrieren er en vits. To fem-timers dager i uka, wtf??

Mulig det er en bug, jeg har heller ikke blitt kjent med kollegaer i de nye karrierene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vil anbefale en bærbar PC som klarer å kjøre spillet med alle utvidelsene fint? Helst ikke mer enn 7-8000, forhåpentligvis billigere 😂

Anonymkode: a15cc...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simmen min strøk et fag enda hun gjorde alle leksene, og møtte opp til alle timene. 😮 Det må da være en bug eller noe. Vanligvis får simmene mine A, men plutselig begynte simmene mine å få beskjed om at de sto i fare for å stryke, selv om de gjorde alt arbeidet. Det drar ned snittet deres. :(  Simmen min tok fire fag og var i første semester. Hun gjorde alle lekser, hun dro på alle forelesninger, hun hadde gode ferdigheter, men likevel fikk hun F i ett av fagene. Nå har hun bare fullført tre av tolv fag, selv om hun har gjort arbeidet for fire. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chiyo skrev:

Simmen min strøk et fag enda hun gjorde alle leksene, og møtte opp til alle timene. 😮 Det må da være en bug eller noe. Vanligvis får simmene mine A, men plutselig begynte simmene mine å få beskjed om at de sto i fare for å stryke, selv om de gjorde alt arbeidet. Det drar ned snittet deres. :(  Simmen min tok fire fag og var i første semester. Hun gjorde alle lekser, hun dro på alle forelesninger, hun hadde gode ferdigheter, men likevel fikk hun F i ett av fagene. Nå har hun bare fullført tre av tolv fag, selv om hun har gjort arbeidet for fire. :sukk: 

Det var merkelig, det høres helt klart ut som en bug ja, når hun har gjort alt hun skulle og allikevel får advarsler og bunnkarakterer. 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Angående bryllup og bursdag: hvordan får man andre simmer til å delta i feiringen? Opplever ofte at hovedpersonen feks blåser ut bursdagskaken i stillhet. Dvs andre simmer kommer ikke for å se. Bare de som står helt i nærheten «heier» og feirer...

 

Anonymkode: 36302...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Angående bryllup og bursdag: hvordan får man andre simmer til å delta i feiringen? Opplever ofte at hovedpersonen feks blåser ut bursdagskaken i stillhet. Dvs andre simmer kommer ikke for å se. Bare de som står helt i nærheten «heier» og feirer...

 

Anonymkode: 36302...e3f

Må man ikke ta sånn "call to" det man vil gjøre? Da kommer folk og ser på, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Facebook-gruppen Norske Simmere: 

Er det bare jeg som har observert moderatorer som er skikkelig frekk? 😮 Det var en som letet etter en billig PC de kunne spille på og da skrev  hun ene "Stenger her nå, det er ikke noe poeng og ta dette videre, da du har fått svar. Du må nok spare litt lenger før du skaffer deg en pc til sims." 

Personen spurte riktig nok om en PC til mellom 1000 og 3000 kroner, noe som er utrolig optimistisk, men likevel. Det var en ganske unødvendig kommentar.

Anonymkode: 10047...8d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant denne videoen med ting fra The Sims 2 som man ikke finner i TS3 eller TS4.  Det er bare smådetaljer, som at de åpner en skuff for å hente utstyr når de lager mat, men det hadde gjort spillet bedre og mer realistisk. 
Ting jeg syns er kult med TS2:

- Renslige simmer kan vaske vinduer. 
- Ungdommer kan rømme hjemmefra hvis de har dårlig forhold med de andre simmene. 
- Hvis de skal reparere TV-en så må de dra den vekk fra veggen for å nå baksiden. 
- Simmer som er forelsket spooner i dobbelseng. 
- Man kan bade babyen sin i vasken.
- Simmen din kan ha vekkerklokke på nattbordet. 

Hva savner dere fra TS2? Eller TS3?

 

 

Endret av Chiyo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...