Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!


malicious

Anbefalte innlegg

Hurra for 24 uker! :hoppe:

Vi har såvidt begynt å se på det. Har blitt enige om at vi bør ha meg i mest permisjon dersom vi tar 80% pga antallet tusenlapper vi mister hvis han er ute vs jeg. Men en i klassen min sa at det er lurt å sette opp regnestykket, for man kan visst tjene på å heller ha 100% lønn, men sette av penger hver mnd som om vi har 80%, og deretter ta den siste tiden uten lønn. Har ikke sett på regnestykket selv ennå, men det avhenger uansett av når vi får barnehageplass. Og så må jeg huske at permisjonsperioden faktisk begynner tre uker før termin (hvis jeg har skjønt riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for 24 uker! :hoppe:

Vi har såvidt begynt å se på det. Har blitt enige om at vi bør ha meg i mest permisjon dersom vi tar 80% pga antallet tusenlapper vi mister hvis han er ute vs jeg. Men en i klassen min sa at det er lurt å sette opp regnestykket, for man kan visst tjene på å heller ha 100% lønn, men sette av penger hver mnd som om vi har 80%, og deretter ta den siste tiden uten lønn. Har ikke sett på regnestykket selv ennå, men det avhenger uansett av når vi får barnehageplass. Og så må jeg huske at permisjonsperioden faktisk begynner tre uker før termin (hvis jeg har skjønt riktig).

Ja, 3 uker før termin :)

Hos oss vet jeg ikke riktig, men ettersom han ikke får sine 10 uker, så ender jeg jo fort opp med all permisjonen. 59 uker + ferie dekker nesten helt frem til juni, og da er det skolefri for samboer også. :) Får man samme lønn som i jobb, eller baserer den seg på de 3 siste årene? Jeg vil helst at arbeidsgiver betaler ut permisjonspengene, for da får man visst mer feriepenger til året etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke 59 uker tror jeg? Det er vel 49 uker tror jeg, med mindre dere skal ha 80% da! Jeg skal snart se på søknaden sjøl, men utsetter det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke 59 uker tror jeg? Det er vel 49 uker tror jeg, med mindre dere skal ha 80% da! Jeg skal snart se på søknaden sjøl, men utsetter det... :sjenert:

Det er vel 49 uker med 100% og 59 uker med 80% ? Problemet vi har er mars 2016 og frem til sommeren 2016. Mistenker det da blir ulønnet + ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin og annerledes vinkling. Jeg har nok brent meg litt fast i at de tar på MIN kropp uten å spørre. Din tanke / versjon av samme greia er mye bedre :)

Det er sånn jeg også tenker, som Saraby. :) Men har merket at jeg generelt sett er ganske liberal når det kommer til det meste med graviditet. Som for eksempel det med at mange synes det er skikkelig frekt å spørre om det var planlagt. Jeg har aldri brydd meg. Med O lo jeg bare og sa "absolutt ikke, men tror det blir bra likevel" :) Og mange andre kommentarer og sånt andre (ifølge tråder på KG) tar seg nær av som jeg selv ikke gidder å tolke negativt. :)

Jeg har ikke sett så mye på permisjon enda, bare vet sånn høvelig hvordan vi skal fordele den. :) Noe mer gidder jeg ikke bruke energi på før jeg kan søke om to-tre uker. Men vi er begge i vanlig jobb denne gangen, så er jo mindre komplisert enn sist da jeg var student og deltidsansatt :)

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme hos mamma og pappa denne helgen. De gleder seg stort til å bli besteforeldre, så gøy :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos mamma og pappa denne helgen. De gleder seg stort til å bli besteforeldre, så gøy :)

Så gøy at de gleder seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at de gleder seg :)

Så gøy! Håper du har en fin helg! :)

Absolutt! Feiret farsdag med litt kaker, holdt på å sprekke i helgen - mindre plass i magen nå enn før :P

Det er så moro å se at de gleder seg!

Moro å se hvor mye sine egne foreldre gleder seg til å bli besteforeldre!!

JAAA! Mamma og pappa har vært på tur, og de hadde vært innom Zara og kjøpt søteste kjolen med jakke til.. Åååh <3

---

Litt deilig å være tilbake i hverdagen også. Har fått trent for første gang på godt over en mnd. Overraskende nok ikke vondt i bekkenet nå, så jeg håper jeg kan trene litt mer fremover. Morsomt å måtte prøve treningsklærene først, for å finne noe som var behagelig å ha på seg. Jeg er fast bestemt på at det er tøysete å kjøpe nye klær for trening i graviditeten, så hadde heldigvis en treningstights som kunne være under magen, uten å stramme.

Håper alle har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er som er tilbake i trening! Yogabukser er kanskje behagelige for magen? (sånn hvis du fraviker prinsippet ditt, mener jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som er tilbake i trening! Yogabukser er kanskje behagelige for magen? (sånn hvis du fraviker prinsippet ditt, mener jeg)

Hehe, har en yogabukse allerede. Det var faktisk den jeg brukte i dag. Money well saved!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye høyder for deling av intime problemer;

Flere som er hoven nedentil? Jeeez, trodde ikke det å være gravid skulle medføre slike ting! Det svir og er vondt.

Testet med canesten, men usikker på om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen som vil vedkjenne seg den kleine underlivsproblematikken som gravid? :ler:

Googlet det, og ser ut som det er veldig vanlig - det er jo en lettelse! Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er vel hovenhet i underlivet et tegn på opphisselse, men det er vel ikke slik i dette tilfellet ;) Det er vel på grunn av det økte blodvolumet at det blir sånn? Har lest at man kan få åreknuter der nede også :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...