Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!


malicious

Anbefalte innlegg

Hei!

Startet som prøvedagbok, men det ble fort en graviditetsdagbok og nå, en mammadagbok, og nå en prøverbok igjen :)

18 juni 2014 fikk jeg første positiv test, i PP3 og 21.02.15 ble T født, èn uke før termin :)

Ting som har skjedd - ting som kommer..

18/6 | Positiv test kom overraskende på!
28/7 | Fikk se lille bolla på tidlig UL. Alt så bra ut!
4/8 | Fått fødeplass på ABC-klinikken
18/9 | Første spark kjent på utesiden!
1/10 | Ordinær UL - Mors magefølelse slo feil. En perfekt liten sprellende jente i magen
02.03.15 | Termin
21.02.15 Lille T ble født
---- 

2017

T Blir 2 år i februar.

5 februar - to blå :)

 

 

:strix:

Endret av malicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver og ikke gire meg opp altfor mye rundt dette, så det er sagt (sier det til meg selv mest.) - så jeg slipper å bli skuffet. Siden i går kveld har jeg hatt milde murringer på venstre side. Liker å tro at det er et BEFRUKTET egg som beveger seg i eggleder og ned for å feste seg. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huhu! Fikk meg en liten overraskelse i dag. Trodde jeg hadde EL på mandag, men så ut som det var i dag? (også?). Har ingen stimler for EL-testing, så jeg fikk ikke sjekket. Tok derfor ikke sjansen og fikk med meg mannen :humpe:

Jeg er så sykt symptomjeger, men jeg føler sånn at jeg kjenner noe i magen for fra søndagen. Det er en sånn merkelig følelse, med stikking godt til høyre i magen samt murring på begge sider. I følge appen så er EL denne uken og egentlig på fredag. Men fordi jeg mistenker at den ene siden min har litt trøbbel, slik at syklus blir lengre annen hver mnd, så er det vanskelig å vite eksakt når EL er.. Burde kanskje sjekke med lege?

Håper alle har hatt en fin dag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med her jeg, selvom du driver å bytter avataren din :jolie:

Hvor lenge har du vært uten prevensjon? Tar jo tid å klare å kartlegge EL helt eksakt å noen får det aldri til. Jeg prøvde meg litt på EL-tester, men ga fort opp når jeg ikke fant noen ting :laugh: Da tenker jeg at jeg gir opp hele testeprosjektet og heller fokuserer på ekstra mye kos :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig!

Hatt samme avatar siden 2005, så tenkte det var på tide! :fnise:

Jeg har faktisk ikke vært på hormon-prevensjon siden tenårene (brukt kondom). Gikk på p-piller fra 15 - 20, eller noe sånt, men fikk så store bivirkninger. Prøvde senest i fjor sommer også og fikk 2 mnd på, men ble jo crazy. Så vi har brukt kondom ganske lenge.

Har alltid plottet inn mens i app, men er ikke før de siste mnd at jeg har begynt å lære meg litt om kroppen min. Denne uken her har vært grønn i app'en, men ekstra grønn i morgen, som betyr EL.

Problemet mitt er at syklusen min ligger mellom 28 - 32 dager. Annenhver mnd har jeg murringer hele mnd med syklus, og der er mens senere, gjerne 32 dagers syklus. Mens denne mnd her føles det ut som en 28-29. Vi har hatt sex på søndag og nå i går, så om den var på mandag eller i går, eller i morgen, så er vi i allefall innafor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært ganske så tung, jeg gleder meg til helg nå :) Spesielt i dag har jeg hatt sykt med menssmerter (eller lignende følelse) Merker jeg blir så sykt utålmodig og vil vite NÅ om jeg er gravid eller ikke. Bah! Aner ikke hvorfor jeg gjorde det, da jeg visste at den kom til å bli negativ, men jeg brukte en strimmel i sted. Negativ, så klart. Jeg tror IKM blir 20-25 denne mnd, så jeg kan vel teste rett etter påsken da :)

Står ved den vanskelige avgjørelsen om å drikke alkohol i påsken eller ikke. Jeg føler jo HVER eneste gang at jeg er gravid, og at "denne mnd her, er det hvertfall helt klart". Skal henge litt med svigerfamilien i helga, og det blir garantert spørsmål om jeg ikke drikker.. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å vente på IKM da :)

Kan du bruke antibiotika som unnskyldning?

Hadde UVI for 3 uker siden, og min svigermor som er biolog fortalte at det HELT FINT gikk å drikke alkohol.. Der røyk den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heey, nå som vi alle tre er å finne i hverandres prøvedagbøker og hvitløk snart begynner å prøve burde vi ha en felles prøvedagbok :laugh: hihi.

Fra spøk til revolver: Så rart at du har annenhver kort og lang syklus! Tror ikke jeg har hørt om noen som har en regelmessig uregelmessig mens :laugh: Men da har du jo nogelunde peiling? :) Jeg aner egentlig ikke når tr kommer denne gangen. for jeg har bare hatt tr 2 ganger etter jeg slutta på pillene mine. å fra jeg slutta til første mens varte jo i 3 måneder. Andre ganger gikk det 31 dager, så jeg har bare gått utifra 31 dager og håper det stemmer :bond:

Ang. alkohol så ville jeg tatt en test ganske rett før jeg evt. skulle drukket alkohol å hvis den hadde blitt negativ hadde jeg nok tatt meg en øl eller et glass vin. Ikke snakk om fyllekule, men bare litt. Men dette er jo opp til hver enkelt hvilket syn man har på det. Hadde jeg fått positiv hadde jeg såklart IKKE gjort det, men hadde den vært negativ hadde jeg tatt det for god fisk :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, det burde vi egentlig hatt! Syklusen er fucka, så jeg skal til gynekolog i JUNI (først da jeg fikk time) Mamma hadde en SA på sin første graviditet fordi hun hadde en cyste, så vet ikke om det er arvelig?

I dag merker jeg at jeg er litt trist. Har hatt så vondt i magen de siste dagene, så jeg freaker litt ut. I går sa jeg det til typen, noe jeg ikke burde ha gjort. Endte selvfølgelig med diskusjon og jeg bare ble mer lei meg.

Han sier noe sånt som "Når du sier sånne ting, så synes jeg at du er så frem og tilbake. Så når du sier at du ønsker deg barn, så tror jeg ikke egentlig du vet hva du vil. Føler jeg må ta valget for deg".

Sa jo da umiddelbart at jeg ikke burde ha sagt noe og heller ha holdt det for meg selv. Etterhvert fikk han vel tenkt seg litt om, for da ga han meg en klem og sa at det kom til å gå bra uansett.

Om jeg ikke er gravid nå, så tror jeg i det minste at jeg har ødelagt prøvingen fremover :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, det burde vi egentlig hatt! Syklusen er fucka, så jeg skal til gynekolog i JUNI (først da jeg fikk time) Mamma hadde en SA på sin første graviditet fordi hun hadde en cyste, så vet ikke om det er arvelig?

I dag merker jeg at jeg er litt trist. Har hatt så vondt i magen de siste dagene, så jeg freaker litt ut. I går sa jeg det til typen, noe jeg ikke burde ha gjort. Endte selvfølgelig med diskusjon og jeg bare ble mer lei meg.

Han sier noe sånt som "Når du sier sånne ting, så synes jeg at du er så frem og tilbake. Så når du sier at du ønsker deg barn, så tror jeg ikke egentlig du vet hva du vil. Føler jeg må ta valget for deg".

Sa jo da umiddelbart at jeg ikke burde ha sagt noe og heller ha holdt det for meg selv. Etterhvert fikk han vel tenkt seg litt om, for da ga han meg en klem og sa at det kom til å gå bra uansett.

Om jeg ikke er gravid nå, så tror jeg i det minste at jeg har ødelagt prøvingen fremover :(

Uffda. Dere får prøve å sette dere ned å prate litt. Det er lov og ikke minst helt normalt og freake litt ut under disse periodene. Flesteparten av de som har prøvd hardt i flere år, freaker jo helt ut når de får positiv test. Det blir jo litt sjokk, fordi det er noe helt nytt. Sånn er det også under prøveperioden :hug: Så du får si det til han at det bør være rom for at dere begge to kan snakke sammen når dere får litt kalde føtter, bare for å lufte tankene litt ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer Saraby. Det er sunt å snakke med hverandre om hva man føler og tenker. Men jeg kan heller ikke snakke for mye fram og tilbake om babyting til mannen uten at han skal bli småirritert og lure på om jeg egentlig ikke vil bli gravid likevel, så jeg lar vær å dele for mye. Så jeg tørr ikke å si til han at jeg noen ganger tenker på om dette er riktig tidspunkt, for det tror jeg påvirker tankegangen hans ganske lett. Han som allerede har veldig skrekkblanda fryd, så hjelper det ikke så mye hvis jeg også blir sånn.

Man må bare finne en mellomting. Rett og slett møtes på halvveien :) Dere finner nok ut av det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to! :klem:

Vi har fått snakket sammen nå. Det var fint. Han er hvertfall ikke bekymret. det som kommer det kommer, sier han. Jeg på min side freaker litt ut, fordi jeg merker så sterkt at noe er rart med kroppen min. Jeg tror jo så klart dette er graviditet, men det er godt mulig det bare er sykdom også.

Hatt sterkere magesmerter i livmor(ish.. området der) fra mandag av, økt utflod, hetetokter, vindkast med kvalme plutselig slår meg. Jeg kan bare ikke forstå hva dette er, og det stresser meg at jeg ikke kan vite ennå.. :frustrert: jeg vil ikke håpe på noe som helst, for da blir jeg bare skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk begge to! :klem:

Vi har fått snakket sammen nå. Det var fint. Han er hvertfall ikke bekymret. det som kommer det kommer, sier han. Jeg på min side freaker litt ut, fordi jeg merker så sterkt at noe er rart med kroppen min. Jeg tror jo så klart dette er graviditet, men det er godt mulig det bare er sykdom også.

Hatt sterkere magesmerter i livmor(ish.. området der) fra mandag av, økt utflod, hetetokter, vindkast med kvalme plutselig slår meg. Jeg kan bare ikke forstå hva dette er, og det stresser meg at jeg ikke kan vite ennå.. :frustrert: jeg vil ikke håpe på noe som helst, for da blir jeg bare skuffet.

Det der hørtes jo ut som graviditetssymptomer da! Men som du sier, best å ikke håpe og tro for mye før man kan ta test. Krysser likevel fingre for at det er det du ønsker deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt roligere i magen i dag, men det murrer litt. Prøver å slå meg til ro med at det er en naturlig forklaring på alt :)

Blir fort til at jeg ikke tenker på annet, blir fort skuffet av det, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga er vi sammen med svigerfamilien. De er 3 brødre og en halvsøster. Halvsøster med to barn og mann er her, samt brødrene med hver sin kjæreste + et lite barn. Fullt hus med 12 stk! Måtte trekke meg litt unna, fikk plutselig den følelsen av matthet + kvalme over meg igjen. Begynner å murre litt mer, føles ut som mens kommer. Merker det også på baksiden.. Kan fint være nyrene for hva jeg vet :)

Testet negativt i går (altfor tidlig i know) - men ville sjekke slik at jeg kunne ta et glass vin. Føler jeg kan tillate meg det frem til det viser at jeg (eventuelt) er gravid. Er mange som mener noe rundt det, men ETT glass bør gå bra. Blir muligens ett i kveld også (tester først) for og ikke få spørsmål :( Blir deilig når helga er over og jeg kan slappe av litt.. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørtes koselig ut ;-) her blir det bare en rolig hjemmehelg.

Når har du IKM? Og kvalme er vel noe av det mest åpenbare graviditetssymptom vel? Hadde jeg blitt kvalm nå ville jeg begynt å lure på om jeg faktisk kan være gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes koselig ut ;-) her blir det bare en rolig hjemmehelg.

Når har du IKM? Og kvalme er vel noe av det mest åpenbare graviditetssymptom vel? Hadde jeg blitt kvalm nå ville jeg begynt å lure på om jeg faktisk kan være gravid!

Ikm kan være mellom 20-25, usikker. Spørs hvordan syklus er denne mnd. Skal teste i midten av den kommende uken. Går liksom i bølger. Når kvalmen er der så er alt utenkelig å spise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...