Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!


malicious

Anbefalte innlegg

Tydeligvis at kropp og mage blir allemannseie når man er gravid. Man ville vel f.eks ikke funnet på å spørre noen andre om de hadde lagt på seg mye i det siste eller om hvor mye sex de har hatt (som indirekte jo er det de spør om når de lurer på om man har prøvd lenge...) Også dette med magen. Kan jeg foreslå å investere i f.eks denne: not_allowed_maternity_tshirt.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tydeligvis at kropp og mage blir allemannseie når man er gravid. Man ville vel f.eks ikke funnet på å spørre noen andre om de hadde lagt på seg mye i det siste eller om hvor mye sex de har hatt (som indirekte jo er det de spør om når de lurer på om man har prøvd lenge...) Også dette med magen. Kan jeg foreslå å investere i f.eks denne: not_allowed_maternity_tshirt.jpg

Haha, fortsetter det vurderer jeg det sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga over! Faktisk litt deilig. Det har vært fullt kjør hele veien. 90 årslag i vestfold, med en del av svigerfamilien og ukjente. Utrolig hvor mye tafsing det har blitt på magen av ukjente damer. WOW!

Flere sier jeg har guttemage, det er vel bare fordi den er spiss tror jeg. Den er liksom helt rett frem, uten at det syns bakfra.

Ellers er forkjølelsen i hus. Har sovet dårlig hele natta fordi typen har pustet litt irriterende, og gjerne rett i ansiktet mitt, da jeg kun klarer å sove på siden i senga :P

Hahaha, når mannfolka holder på sånn blir man jo eitrende sur!! Jeg har hatt lyst til å sparke ut samboeren fra soverommet når sånt skjer, men så får jeg dårlig samvittighet fordi det ikke er hans feil og så blir det til at jeg snur meg rundt til andre siden eller noe. Men hvis han har plystrebuse er det KRISE! Da vekker jeg ham og ber ham ta nesespray eller pusse nesa, for det klarer jeg ikke sove gjennom :P

Nærmeste familie er OK, men vil helst at folk skal spørre først. Og for guds skyld, ta PÅ magen og ikke UNDER magen. Er ikke interessert i å bli tafsa på kjønnsorganet fordi du vil kjenne på magen min!

Og hun dama her, har jeg faktisk ALDRI møtt før, eller hilst på en gang. LOL.

Oi, det er ganske spesielt, altså! Jeg syns det er koselig at familie har lyst til å kjenne, men de spør først. En kollega på jobben er litt mer sånn at hun kommer bort og tar på den og deretter spør om hun sparker. Dét er ikke like greit. Jeg tror jeg må skaffe meg noen klistremerker som jeg kan klistre på magen hvor det står "Spør meg, så kanskje du får lov til å kjenne".

Og det med HVOR de tar, haha, I know! Jeg prøver å legge hånda på riktig sted for dem som får lov til å kjenne, for det er uaktuelt at noen skal ta for langt ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, når mannfolka holder på sånn blir man jo eitrende sur!! Jeg har hatt lyst til å sparke ut samboeren fra soverommet når sånt skjer, men så får jeg dårlig samvittighet fordi det ikke er hans feil og så blir det til at jeg snur meg rundt til andre siden eller noe. Men hvis han har plystrebuse er det KRISE! Da vekker jeg ham og ber ham ta nesespray eller pusse nesa, for det klarer jeg ikke sove gjennom :P

Oi, det er ganske spesielt, altså! Jeg syns det er koselig at familie har lyst til å kjenne, men de spør først. En kollega på jobben er litt mer sånn at hun kommer bort og tar på den og deretter spør om hun sparker. Dét er ikke like greit. Jeg tror jeg må skaffe meg noen klistremerker som jeg kan klistre på magen hvor det står "Spør meg, så kanskje du får lov til å kjenne".

Og det med HVOR de tar, haha, I know! Jeg prøver å legge hånda på riktig sted for dem som får lov til å kjenne, for det er uaktuelt at noen skal ta for langt ned ;)

HAHA, AMEN til alt over her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos kiropraktor tidligere i dag. Hun spurte hvordan det gikk, om jeg følte ting var bedre.. Når jeg fortalte henne at jeg føler meg som er nytt menneske, med mer energi og ikke minst mye mindre vondt, så ble hun nesten helt på gråten, søt som hun er. Vi venter fremdeles på time hos fysio og gir de 2 uker til, hvis ikke henviser hun meg til noen med kortere ventetid.

Vi ble sånn delvis enig om at å gå tilbake til 100% jobbing mest sannsynlig gjør det verre igjen, så vi holder oss på 50% en stund til. Ser nesten for meg 50% ut tiden jeg nå, og håper egentlig litt på det, da livet plutselig fikk en ny vending. :)

:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Det viktigste er jo at du har det bra og fungerer både på jobb og hjemme:) høres ut som 50% er løsningen!:):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du halve dager eller hvordan gjør du det med jobben?

Jeg skal både til kiropraktor og fysio imorgen. Spent på hva de kommer frem til. Om jeg må trappe ned jobbing eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du halve dager eller hvordan gjør du det med jobben?

Jeg skal både til kiropraktor og fysio imorgen. Spent på hva de kommer frem til. Om jeg må trappe ned jobbing eller ikke.

Jeg jobber halve dager. Det fungerer veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt rar ang. tapåmage-greiene!

Har ikke akkuratt stor mage enda, så er ikke så mange som tar på meg ( :ler:) men for de som vet at jeg er gravid så er det synlig at magen begynner å forandre seg og noen blir da fristet til å kjenne.

Hittil har mamma, mormor, en kollega og sjefen tatt på magen min (ja, uten å spørre først :P ) Og jeg syntes faktisk det bare er koselig! Jeg tenker bare at det er baby de vil hilse på og de mener det godt :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer litt sent, men vi skal ha super nitro :) Vi har kjøpt Quadrolift, en type mykbag som Emmaljunga lager, for å ha oppi sportsdelen :) Hun i butikken sa at barn pleier å ville begynne å sitte litt selv rundt 6 mnd, og siden vår lille kommer i februar, så er det ikke så lenge vi trenger "plass" i bagen til mye klær, siden vi da sikkert går over til sportsdelen rundt august :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer litt sent, men vi skal ha super nitro :) Vi har kjøpt Quadrolift, en type mykbag som Emmaljunga lager, for å ha oppi sportsdelen :) Hun i butikken sa at barn pleier å ville begynne å sitte litt selv rundt 6 mnd, og siden vår lille kommer i februar, så er det ikke så lenge vi trenger "plass" i bagen til mye klær, siden vi da sikkert går over til sportsdelen rundt august :)

Skal sjekke ut den også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen - altså meg, ble litt irritert da jeg på tredje forsøket i går ikke klarte å blåse ut et lys. Tok i litt hardt og det spruta stearin i øyet. Føler det var veldig smart. Nå renner øyet og er rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt rar ang. tapåmage-greiene!

Har ikke akkuratt stor mage enda, så er ikke så mange som tar på meg ( :ler:) men for de som vet at jeg er gravid så er det synlig at magen begynner å forandre seg og noen blir da fristet til å kjenne.

Hittil har mamma, mormor, en kollega og sjefen tatt på magen min (ja, uten å spørre først :P ) Og jeg syntes faktisk det bare er koselig! Jeg tenker bare at det er baby de vil hilse på og de mener det godt :laugh:

Det er en fin og annerledes vinkling. Jeg har nok brent meg litt fast i at de tar på MIN kropp uten å spørre. Din tanke / versjon av samme greia er mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeez! 24 uker allerede?? :sjokkert:

Tiden flyr!

Er det flere som har begynt å se på foreldrepenger eller? Jeg blir helt matt. Fikk nå vite at samboer ikke har rett på foreldrepenger fordi han er student, så da kan jeg søke hans kvote, så kan han ta fri fra studier ved senere anledning? What! Det lå ikke inne i vår beregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin og annerledes vinkling. Jeg har nok brent meg litt fast i at de tar på MIN kropp uten å spørre. Din tanke / versjon av samme greia er mye bedre :)

Tror det er lett for å gjøre det og automatisk bli støtt og kanskje litt fornærmet over det, siden det er så mange som tenker sånn :Nikke:

De hadde jo aldri tatt på magen din hvis ikke det hadde vært en baby der, så det ER jo baby de vil hilse på! :rodmer:

Gratulerer med 24 uker :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har begynt å se på foreldrepenger eller? Jeg blir helt matt. Fikk nå vite at samboer ikke har rett på foreldrepenger fordi han er student, så da kan jeg søke hans kvote, så kan han ta fri fra studier ved senere anledning? What! Det lå ikke inne i vår beregning.

Vi begynte å snakke om det ganske tidlig. Han vil gjerne ha sin del og gjerne mer om det går ann. Vi er ikke helt enig enda.. Men vi satser liksom ikke på at vi får barnehageplass fra januar 2016 akkurat så da spørs det om det blir 80% hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker :hoppe:

Vi har ikke begynt å se på det, men vurde sikkert. Høres ut som en jungel å finne frem i :P

Kan jo være de har endret da! For et oar år siden fikk ikke mir fars kvote ved studietid.. Så et vennepar mistet 10 uker av permisjonen.. Topp om det er endret da!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...