Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!


malicious

Anbefalte innlegg

Huff :( Du må høre på legen og kiropraktoren, og ta imot hjelp. Husk at bekkenløsning kan bli permanent. Du ønsker jo å ta deg av lille etter fødselen, og det er lettere uten bekkenløsning. (Litt skremselspropaganda her, men det er en fare for det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff :( Du må høre på legen og kiropraktoren, og ta imot hjelp. Husk at bekkenløsning kan bli permanent. Du ønsker jo å ta deg av lille etter fødselen, og det er lettere uten bekkenløsning. (Litt skremselspropaganda her, men det er en fare for det)

Jepp :) Var det hun også sa! Så velger å lytte til henne og kroppen - så får svigermor si hva hun vil. I gamle dager måtte de jo bite tenna sammen, virker som det er mentalitet som henger godt igjen hos enkelte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått oppdatert meg i dagboka igjen! Og det er typisk at det første jeg leser her er om bananbrød... Fikk så sykt lyst på krydder/banankake....... Åååååe!

Uansett..... Kjedelig med bekkenet. Mitt var helt jævlig i 7 måneder, men nå har jeg hatt skikkelig bra bekken i en måned ca 😃 himmmeeeel! Satser på at behandlingen din hjelper :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne eldre generasjonen tenker kanskje ikke på det at det faktisk ikke er alt som var bedre før.. Nå får man faktisk lov til å slippe å knipe tennene sammen. Når mor har vondt blir jo fosteret stresset også, det kan jo heller ikke være bra for den lille. Har hun tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne eldre generasjonen tenker kanskje ikke på det at det faktisk ikke er alt som var bedre før.. Nå får man faktisk lov til å slippe å knipe tennene sammen. Når mor har vondt blir jo fosteret stresset også, det kan jo heller ikke være bra for den lille. Har hun tenkt på det?

Det har ikke jeg tenkt på engang :sjokkert: At fosteret blir stresset av at vi har vondt :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de er det nok ikke så vanlig å få hjelp for svangerskapsproblemer nei. Men slik er det ikke lenger heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke jeg tenkt på engang :sjokkert: At fosteret blir stresset av at vi har vondt :sjokkert:

Ja, jeg leste det ifbm googling rundt tatovering. Er en sjappe som har åpen dag til inntekt for FOD (hvis jeg husker riktig), og man kan ta en liten tatovering for 500 kr. Har litt lyst på en liten en, men leste at det ikke var anbefalt nettopp pga at fosteret blir stresset av at mor har vondt. Og at man ikke vet om blekket kan gå inn i blodstrømmen og påvirke fosteret på noe vis.

Vondt fra tatovering og vondt fra andre ting vil jo påvirke fosteret uansett. Så jeg tenker i alle fall på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har såre brystvorter? Det er skikkelig ømme og faktis ser det ut som de... flasser? :sjokkert::hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig en tankevekker! aldri tenkt på at tulla i magen også får vondt!

Det er nok ikke det at fosteret får vondt, for foster har sitt eget nervesystem med egne smertereseptorer som ikke er koblet til mors på noen måte. Men når mor har vondt, så kan stresshormoner skilles ut, og også eventuelt adrenalin og noradrenalin, avhengig av smerteårsak og alt sånt. Disse hormonene kan stresse fosteret. :)

Mine brystvorter har vært ømme hele svangerskapet, men ikke sånn kjempevondt. Uansett er det nok normalt. Hvis du går mye uten bh når du er hjemme, så kan det være lurt å begynne å bruke det mer, for å beskytte brystvortene mot friksjon. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig og rolig i dag i dag. Typen var ute i går, så han var i litt slack-modus noe som ikke gjorde meg så mye. Har hengt rundt hjemme i dag. Spist hos svigers og sett film. Magen har rar form i dag, strekker veldig mye nederst i magen. Mulig lille bolla har lagt seg litt rart. Prøver å spise små porsjoner, da magen blir skikkelig full og ubehagelig hvis jeg spiser mye. Merker jeg ikke klarte det heeelt ved middagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Åherregud. kanelboller OG kalkun på samme dag? Heaven.

Tror jeg må ta tak i den kanelbolledrømmen jeg har hatt i flere uker nå og bake litt til uka!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherregud. kanelboller OG kalkun på samme dag? Heaven.

Tror jeg må ta tak i den kanelbolledrømmen jeg har hatt i flere uker nå og bake litt til uka!!!!

OG rester for minst 2 middager!

Får pustevansker når jeg har spist mye. Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir tungt å trekke pusten dypt inn hvis jeg har spist veldig mye eller sitter på en måte som skviser alt oppover. Blir jo mindre plass til lungene. Så lenge det ikke er direkte pustebesvær tror jeg det er "innafor" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG rester for minst 2 middager!

Får pustevansker når jeg har spist mye. Er det vanlig?

Her er det så fult så jeg ikke har pusta godt på lenge, så det er kanskje ikke uvanlig?;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...