Gå til innhold

Er abort mord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja

Jeg mente egoisme, facepalm...

Slut er et ord, man bruker det visst noen er slurvete, så det på hos martin. Jeg har allerede sagt jeg er rasjonel så er ingen poeng i å si jeg ikke er...

Anonymous poster hash: 8d718...358

Jeg ser du skriver at du er rasjonell, men meningene du ytrer viser at du ikke er det... Det blir litt som at jeg skulle skriver at jeg er en appelsin... Jeg er ikke det bare fordi jeg skriver at jeg er det.

Endret av Yme
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smak og behag yme

Anonymous poster hash: 8d718...358

Okei, forstår jeg deg riktig i at du mener at å være rasjonell har med smak og behag å gjøre? Det er ikke veldig lett å forstå det du skriver.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, abort er guds gave til menneskeheten.



Anonymous poster hash: d4ea0...283
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, forstår jeg deg riktig i at du mener at å være rasjonell har med smak og behag å gjøre? Det er ikke veldig lett å forstå det du skriver.

Det er aldri lett å forstå hva du skriver...

Nei, abort er guds gave til menneskeheten.

Anonymous poster hash: d4ea0...283

Nei

Anonymous poster hash: 8d718...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibel rimer på bieber så jeg benyttet sjansen til å ta en spøk, klarte ikke å la være :)Anonymous poster hash: 8d718...358

Jada, det var det jeg forsto av innlegget ditt, du har senere oppklart bruken av ordet egoimiske. Men hva med slut ? Hva mener du med det ? Glemte du en t ? Eller snakker du om slut , som slang for løsaktig kvinne ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, det var det jeg forsto av innlegget ditt, du har senere oppklart bruken av ordet egoimiske. Men hva med slut ? Hva mener du med det ? Glemte du en t ? Eller snakker du om slut , som slang for løsaktig kvinne ?

Slut er folk som er slurvete

Anonymous poster hash: 8d718...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri lett å forstå hva du skriver...

Nei

Anonymous poster hash: 8d718...358

Nei, jeg bruker kanskje litt for vanskelige ord for enkelte. Du burde for eksempel slå opp ad hominem. Kort forklart handler det om at når man ikke har argumenter nok til å diskutere sak, går man på å diskutere person isteden.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker kanskje litt for vanskelige ord for enkelte. Du burde for eksempel slå opp ad hominem. Kort forklart handler det om at når man ikke har argumenter nok til å diskutere sak, går man på å diskutere person isteden.

Jeg diskuterer ikke person, jeg gjør ikke slikt

Men jeg vet at det er du som sliter med å argumentere skikkelig, ikke meg

Anonymous poster hash: 8d718...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slut er folk som er slurvete

Anonymous poster hash: 8d718...358

Seriøst....skal du omdefinere alle ordene ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninni90

Du fjerner jo et liv. Fjerne andres liv er mord. Så lenge man ikke har blitt voldtatt så får man bruke beskyttelse da visst man ikke vil ha barn. Er vel ikke så vanskelig? Ja kan skje med beskyttelse også, men da har man vertfall ikke gjort det med vilje, og så fjerne barnet.

Endret av Ninni90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Jeg mente egoisme, facepalm...

Slut er et ord, man bruker det visst noen er slurvete, så det på hos martin. Jeg har allerede sagt jeg er rasjonel så er ingen poeng i å si jeg ikke er...

Anonymous poster hash: 8d718...358

:skratte:

Foreslår at du sjekker google neste gang!

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte:

Foreslår at du sjekker google neste gang!

Jeg referte til et norsk ord ikke engelsk

Seriøst....skal du omdefinere alle ordene ?

Omdefinere hva?

Anonymous poster hash: 8d718...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg referte til et norsk ord ikke engelsk Omdefinere hva? Anonymous poster hash: 8d718...358

Tja, du tar et engelsk ord som betyr løsaktig kvinne og sier det betyr slurvete.... Er ikke det å omdefinere et ord ? Dersom du lager egne ord kan du ikke regne med at folk skjønner hva du mener ....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg referte til et norsk ord ikke engelsk

Anonymous poster hash: 8d718...358

Ok. Slutr da kanskje?

Origin:

1375–1425; late Middle English slutte; compare dial. slut mud, Norwegian (dial.) slutr sleet, impure liquid

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg diskuterer ikke person, jeg gjør ikke slikt

Men jeg vet at det er du som sliter med å argumentere skikkelig, ikke meg

Anonymous poster hash: 8d718...358

:ler: Ironien...

"Jeg diskuterer ikke person, men la meg fortelle deg litt om hva du driver med"

Du har for så vidt ikke kommet med et eneste argument i noen av innleggene dine her. Det du skriver, er påstander. Kanskje du skal undersøke forskjellen på disse to tingene også.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du tar et engelsk ord som betyr løsaktig kvinne og sier det betyr slurvete.... Er ikke det å omdefinere et ord ? Dersom du lager egne ord kan du ikke regne med at folk skjønner hva du mener ....

Se episoda selv så skjønner du...

Ok. Slutr da kanskje?

Det er jo det samme på engelsk

:ler: Ironien...

"Jeg diskuterer ikke person, men la meg fortelle deg litt om hva du driver med"

Du har for så vidt ikke kommet med et eneste argument i noen av innleggene dine her. Det du skriver, er påstander. Kanskje du skal undersøke forskjellen på disse to tingene også.

Ikke du heller, det går jo ikke an å diskutere med deg. la oss bare avlsutte her før vi begge dummer oss ut...

Anonymous poster hash: 8d718...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Jeg synes verken at abort er galt eller mord, men det er vel litt barbarisk å ta abort på bakgrunn av at barnet har downs? Så lenge barnet er levedyktig og ikke til skade for mor, så skjønner jeg ikke hvorfor folk fatter den avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se episoda selv så skjønner du...

Det er jo det samme på engelsk

Ikke du heller, det går jo ikke an å diskutere med deg. la oss bare avlsutte her før vi begge dummer oss ut...

Anonymous poster hash: 8d718...358

Hadde du faktisk skrevet noe som var relatert til diskusjonen, hadde du sett at jeg helt fint kan diskutere med folk. Jeg har skrevet en del innlegg her hvor jeg forklarer meg veldig bra, og svarer med videre argumenter til folk som siterer meg, så jeg er ikke i noe fare for å dumme meg ut her.

Om abort er mord eller ikke, kommer an på hvor man setter grensa på når fosteret har blitt et individ. Noen setter den på unnfangelsen, mens andre setter den mye nærmere fødselen. Min mening, og det jeg argumenterer for, er at abort er mord hvis det gjennomføres når fosteret er så langt på vei at det er i stand til å leve uavhengig av morens kropp... Her i landet har man ikke lov til å ta abort når fosteret er så utviklet, dermed anser ikke jeg abort som mord eller drap.

"Det går ikke an å diskutere med deg" er noe som kommer fra folk som ikke greier å argumentere for sin sak, og tror at debatter handler om å vinne. Jeg argumenterer helt fint, og skriver relativt lange innlegg hvor jeg forklarer, og argumenterer for mitt synspunkt. Du kommer utelukkende med korte påstander, innlegg som har lite sammenheng med det folk skriver til deg og det du tidligere har skrevet, og veldig simple hersketeknikker hvor du rett og slett bare sier "ikke du heller, tenk!". Du har nok allerede dumma deg ut, dessverre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...