Gå til innhold

Er abort mord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig. Griser er et av de få dyrene som er intelligente nok til å pådra seg nervøse sammenbrudd.

 

 

De er smartere enn våre egne barn, en periode av livet også. De blir født med mer kapasitet enn vi gjør, helt til vi tar dem igjen etter en del måneder.

Konsekvensene er jo at å slakte grisen, i beste fall, er som å slakte et sinn som er like følsomt og komplekst som en unge på ett år. Det er ikke så kult, egentlig... Skulle gjerne ønske det var realistisk for meg å være veganer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er smartere enn våre egne barn, en periode av livet også. De blir født med mer kapasitet enn vi gjør, helt til vi tar dem igjen etter en del måneder.

Konsekvensene er jo at å slakte grisen, i beste fall, er som å slakte et sinn som er like følsomt og komplekst som en unge på ett år. Det er ikke så kult, egentlig... Skulle gjerne ønske det var realistisk for meg å være veganer.

Jeg skulle ønske jeg ikke var så glad i bacon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mord, men det var et alvorlig ord. Abort i seg selv dekker beskrivelsen, og det er brudd på et menneskeliv. Om det er potensielt menneske eller om det allerede er et fullverdig menneske er vel opp til oss alle å vurdere, og ikke minst når det starter fra. Jeg synes at de som tviholder seg til den offentlige loven gjør seg selv en tjeneste, siden det er det enkleste å følge. Det er vonde saker, det er ingenting fint ved det, kun tomhet. Man tuller med menneskeverdien og at vi er så helvetes spesielle, men jeg ser på det også som et naturlig onde. Gir meg en vond følelse, men følelser igjen er subjektive.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ser ikke på abort som mord nei. Du gjør jo tydeligvis det, men det er nå din mening. Jeg kommer aldri til å skamme meg for å ha tatt et valg som handler om mitt liv og min fremtid bare fordi andre som ikke kan sette seg inn i situasjonen velger å være en dommer. 

Anonymous poster hash: db3dd...669

 

Men du kan adoptere

Anonymous poster hash: badf1...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 27.9.2015 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Men du kan adoptere

 

Anonymous poster hash: badf1...8ab

Nei, for da må man gå et helt svangerskap og føde! Noe som er uaktuelt. Mye lettere å bare avslutte det før fosteret blir stort

Anonymkode: da95d...e3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.9.2015 den 12.54, Yme skrev:

 

 

De er smartere enn våre egne barn, en periode av livet også. De blir født med mer kapasitet enn vi gjør, helt til vi tar dem igjen etter en del måneder.

Konsekvensene er jo at å slakte grisen, i beste fall, er som å slakte et sinn som er like følsomt og komplekst som en unge på ett år. Det er ikke så kult, egentlig... Skulle gjerne ønske det var realistisk for meg å være veganer.

De er smrtere enn barn på 1 år. Tror de er mer som 2-3 åringer! 

De har også et svært rikt følesesliv og føler redsel på samme måte som oss

Likevel synes vi det er heøt greit å stappe i oss 8 grillpølser tiø middag.... Men å abortere et foster på 8 uker er vist mord...

Mennesker er rare

Anonymkode: da95d...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for da må man gå et helt svangerskap og føde! Noe som er uaktuelt. Mye lettere å bare avslutte det før fosteret blir stort

Anonymkode: da95d...e3b

Tråden er 1,6 år gammrel...

Anonymkode: bdd48...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er 1,6 år gammrel...

Anonymkode: bdd48...3eb

Du er dårlig til å regne. Den ble startet i mars 2014. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arabella skrev:

Du er dårlig til å regne. Den ble startet i mars 2014. :ler:

Den var sist aktiv 1 og et halvt år siden ;)

Anonymkode: bdd48...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den var sist aktiv 1 og et halvt år siden ;)

Anonymkode: bdd48...3eb

Gjenopplivning :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Arabella skrev:

Gjenopplivning :fnise:

CPR? :P

Anonymkode: bdd48...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎05‎.‎2017 den 8.45, AnonymBruker skrev:

De er smrtere enn barn på 1 år. Tror de er mer som 2-3 åringer! 

De har også et svært rikt følesesliv og føler redsel på samme måte som oss

Likevel synes vi det er heøt greit å stappe i oss 8 grillpølser tiø middag.... Men å abortere et foster på 8 uker er vist mord...

Mennesker er rare

Anonymkode: da95d...e3b

 

Åj, gammel tråd! Jeg har faktisk rukket å være veganer i mellomtiden :nigo:

Mennesker er veldig snåle, ja. Folk er helt blinde for ting de ikke liker. Kognitiv dissonans og "the backfire effect" og sånne ting som det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...