Gjest avocadoen Skrevet 6. november 2014 #381 Skrevet 6. november 2014 Jeg syns det blir et drap med en gang fosteret er så utvikla at det har en relativt funksjonell hjerne, og kan overleve utenfor moren, med riktig behandling, for da har det blitt et individ. Ja, det er vel ikke lov å ta abort etter uke 18 heller. Etter uke 18 kan de fleste foster føle smerte, men mange ting kan gå galt likevel på denne tiden. Men det er forstatt ikke et menneske før det er født. Dog vil en så sen abort være en fødsel. Så å si at et foster i uke 6 f.eks er et fremtidig menneske blir feil fordi det er absolutt ikke sikkert at dette fosteret vil klare seg uansett.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #382 Skrevet 6. november 2014 Du fortsetter med det "fremtidig menneske"-greiene dine... Det er et argument med alt for mange logiske brister, så det fungerer ikke. Um det er ikke logiske brister, bare lurer på. Tror deg om du sier nei men vil bare vite på forhånd, har du bare drevet og trollet i denne tråden? Anonymous poster hash: 8d718...358
Yme Skrevet 6. november 2014 #383 Skrevet 6. november 2014 Um det er ikke logiske brister, bare lurer på. Tror deg om du sier nei men vil bare vite på forhånd, har du bare drevet og trollet i denne tråden? Anonymous poster hash: 8d718...358 Det er en veldig stor logisk brist å si at det er mord å ta abort, om grunnen er at man stopper et potensielt menneskeliv. Grunnen har jeg forklart veldig mange ganger, og jeg regner med at du er enig i at det er skikkelig fjernt å si at man er en morder, om man runker... Selv om det faktisk stopper millioner av potensielle menneskeliv. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #384 Skrevet 6. november 2014 Det er en veldig stor logisk brist å si at det er mord å ta abort, om grunnen er at man stopper et potensielt menneskeliv. Grunnen har jeg forklart veldig mange ganger, og jeg regner med at du er enig i at det er skikkelig fjernt å si at man er en morder, om man runker... Selv om det faktisk stopper millioner av potensielle menneskeliv. 2 helt forskjellige ting, man er ikke gravid når man runker Anonymous poster hash: 8d718...358
Yme Skrevet 6. november 2014 #385 Skrevet 6. november 2014 2 helt forskjellige ting, man er ikke gravid når man runker Anonymous poster hash: 8d718...358 Som sagt, om argumentet er at man ender et potensielt liv, er det akkurat det samme... Å si at abort er mord fordi det ender et potensielt menneskeliv, høres like dumt ut som å si at å runke ender et potensielt menneskeliv. Den eneste grunnen til at du ikke ser sammenhengen, er at du faktisk mener førstnevnte, og dermed ikke innser hvor dumt det er. 4
Mann 42 Skrevet 6. november 2014 #386 Skrevet 6. november 2014 Som sagt, om argumentet er at man ender et potensielt liv, er det akkurat det samme... Å si at abort er mord fordi det ender et potensielt menneskeliv, høres like dumt ut som å si at å runke ender et potensielt menneskeliv. Den eneste grunnen til at du ikke ser sammenhengen, er at du faktisk mener førstnevnte, og dermed ikke innser hvor dumt det er. Selv har jeg etter den logikken gjort meg ansvarlig for tapet av mange potensielle menneskeliv gjennom å velge å ikke få barn. 1
Yme Skrevet 6. november 2014 #387 Skrevet 6. november 2014 Selv har jeg etter den logikken gjort meg ansvarlig for tapet av mange potensielle menneskeliv gjennom å velge å ikke få barn.Dermed får du ikke barnebarn heller, og de får ikke sine egne barn osv, så du er litt av en massemorder, når man tenker litt på det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #388 Skrevet 6. november 2014 Å, herlighet. Dette er det dummeste jeg har lest. Spontanabort skyldes defekt hos fosteret og er en naturlig prosess som kvinnen er helt uskyldig oppi! En provosert abort er valgfritt og fjerner et potensielt friskt foster som kunne fått levd i 100 år akkurat som deg og meg. Det er stor forskjell, og det må du da se selv? Jeg mener det er veldig uvitent å sidestille spontanabort og provosert abort. Anonymous poster hash: 1f03e...aa1 Så hva med en kvinne som detter av hesteryggen, eller faller i trappa? Uaksomt drap? Dødsulykke? Anonymous poster hash: 24b2a...df8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #389 Skrevet 6. november 2014 Selv har jeg etter den logikken gjort meg ansvarlig for tapet av mange potensielle menneskeliv gjennom å velge å ikke få barn. Aldri for sent Anonymous poster hash: 8d718...358
Mann 42 Skrevet 7. november 2014 #390 Skrevet 7. november 2014 Dermed får du ikke barnebarn heller, og de får ikke sine egne barn osv, så du er litt av en massemorder, når man tenker litt på det. Ja, det er helt forferdelig. Det kan dreie seg om millioner av unger, i verste fall. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #391 Skrevet 12. november 2014 Ja, det er helt forferdelig. Det kan dreie seg om millioner av unger, i verste fall. Millioner av unger? Anonymous poster hash: 8d718...358
minister-mio Skrevet 12. november 2014 #392 Skrevet 12. november 2014 (endret) feil Endret 12. november 2014 av mini-mio
Mann 42 Skrevet 13. november 2014 #393 Skrevet 13. november 2014 Millioner av unger? Anonymous poster hash: 8d718...358 Ja, hvis vi regner litt fremover, altså. Alle de barna som ikke blir til noen sinne fordi jeg ikke fikk barn. Jeg kunne jo glatt ha pult på meg 20-30 stykker allerede, og hvis vi regner med at de kunne gjort likedan... Det baller fort på seg, for å si det sånn. 1
Mann 42 Skrevet 13. november 2014 #394 Skrevet 13. november 2014 Aldri for sent Anonymous poster hash: 8d718...358 Jo. Jeg kommer definitivt aldri til å velge å bli far.
jabx Skrevet 13. november 2014 #395 Skrevet 13. november 2014 Nei, abort er mord, at folk ikke ser det er et problem... Det er ikke mord når det ikke er et menneske. Nei jeg er rasjonell og tenker klart, de som tar abort er bare ondskapsfulle Du er irrasjonell fordi du ikke har rasjonelle argumenter for påstandene dine.
jabx Skrevet 13. november 2014 #396 Skrevet 13. november 2014 Abort er ikke mord. Men det er ikke greit å ta abort bare for de ikke vil ha en unge med downs. Må ha en bedre grunn til å ta abort enn det. Ja det er mye arbeid med de, men de har da like mye rett til å leve de som andre barn? Så lenge det er din unge så elsker du jo ungen av hele ditt hjerte om ungen er syk, har handicap, har downs, eller er helt "normal". Jeg hadde vertfall elsket ungen min uansett, og gjør alt for at h*n skulle ha det bra. Mye arbeid eller ikke. Det viktigeste og som gjør at vi får fred i sjela er å vite at ungene våre har det godt Hvem er du som skal bestemme over andres liv? Skaff deg en slik unge selv, og ikke prøv å presse det på andre.
jabx Skrevet 13. november 2014 #397 Skrevet 13. november 2014 Du fjerner jo et liv. Fjerne andres liv er mord. Så hvis du tråkker på et insekt er du en morder? Du fjernet jo insektets liv.
Gjest Winza Skrevet 13. november 2014 #398 Skrevet 13. november 2014 (endret) . Endret 13. november 2014 av Big Jim Rennie
Yme Skrevet 13. november 2014 #399 Skrevet 13. november 2014 (endret) Ja, hvis vi regner litt fremover, altså. Alle de barna som ikke blir til noen sinne fordi jeg ikke fikk barn. Jeg kunne jo glatt ha pult på meg 20-30 stykker allerede, og hvis vi regner med at de kunne gjort likedan... Det baller fort på seg, for å si det sånn.I verste fall er jo et av disse barna den nye Jesus! Da blir aldri frelseren født, og hele menneskeheten går i evig fortapelse... Morder!! Endret 13. november 2014 av Yme
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #400 Skrevet 13. november 2014 Ja, hvis vi regner litt fremover, altså. Alle de barna som ikke blir til noen sinne fordi jeg ikke fikk barn. Jeg kunne jo glatt ha pult på meg 20-30 stykker allerede, og hvis vi regner med at de kunne gjort likedan... Det baller fort på seg, for å si det sånn. Å. så du mener hver gang sæd blir sølt så forsvinner det en unge? Jo. Jeg kommer definitivt aldri til å velge å bli far. Dumt, om du hadde fått en kunne han ha overført arvene videre med å fortsette å bruke brukeren din Det er ikke mord når det ikke er et menneske. Du er irrasjonell fordi du ikke har rasjonelle argumenter for påstandene dine. Nope, du er irrasjonell Det er mord Anonymous poster hash: 8d718...358
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå