Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest avocadoen
Skrevet

Det samme kan sies andre veien... Du kan si at det er mord så mye du vil. Det blir ikke sant av den grunn.

Du kan jo for eksempel prøve å anmelde mennesker som har tatt abort, for mord, og se hvor seriøst du hadde blitt tatt da.

Jeg må si meg enig i at du er veldig tålmodig yme :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har norske stat med dette å gjøre? Jeg ser ikke ned på dem som tar abort, dems valg men jeg liker ikke tanken på at et potensielt menneske dør

Anonymous poster hash: 8d718...358

At du ikke ser ned på folk som tar abort betyr definitivt at du ikke likestiller abort med mord.

"Jeg ser ikke ned på de som skyter andre mennesker, deres valg"? Selvfølgelig ser vi ned på folk som tar livet av fullverdige mennesker. Noe annet ville jo nesten vært psykopatisk. Hvis du VIRKELIG sidestiller abort med mord av et fullverdig menneske, ville du sett ned på "abortørene".

Abort er ikke mord.

Anonymous poster hash: 36e29...200

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer til å svare så lenge jeg finner underholdning i det. Hva med deg? Tråden var jo egentlig lagt død i 2 måneder før du dro den opp igjen.

Nå har det seg slik at før en uke siden hadde jeg ikke vært på forumet siden juli så fikk ikke svart før nå :)

Jeg må si meg enig i at du er veldig tålmodig yme :)

Jeg og, har holdt på med han lenge men jeg er tålmodig ;)

At du ikke ser ned på folk som tar abort betyr definitivt at du ikke likestiller abort med mord.

"Jeg ser ikke ned på de som skyter andre mennesker, deres valg"? Selvfølgelig ser vi ned på folk som tar livet av fullverdige mennesker. Noe annet ville jo nesten vært psykopatisk. Hvis du VIRKELIG sidestiller abort med mord av et fullverdig menneske, ville du sett ned på "abortørene".

Abort er ikke mord.

Din mening, jeg ser ikke ned på dem som tar abort

Gjest avocadoen
Skrevet

Nå har det seg slik at før en uke siden hadde jeg ikke vært på forumet siden juli så fikk ikke svart før nå :)

Jeg og, har holdt på med han lenge men jeg er tålmodig ;)

Du kan ikke endre fakta uansett hvor mye du ønsker det selv. Så du vil nok "holde på med han" for evig tid. Yme er ikke akkurat en person som gir etter :)

Skrevet

"Å plukke blomster er ikke mord."

"DIN MENING!! :jolie: "

:roll:

• Liker 2
Skrevet

Poenget er uansett at folk svarer så lenge det er lystbetont, så dør diskusjonene ut når folk slutter å få noe ut av å repetere seg om og om igjen.

Jeg plages ikke av at folk ikke mener det samme som meg, siden det egentlig bare blir et ad hominem, så da har jeg ikke noe i mot å prøve å forklare meg bedre hvis jeg føler at folk missforstår det jeg skriver, og da får man nesten ubegrenset tolmodighet. De eneste gangene jeg mister den, er når folk er slemme.

Skrevet

Poenget er uansett at folk svarer så lenge det er lystbetont, så dør diskusjonene ut når folk slutter å få noe ut av å repetere seg om og om igjen.

Jeg plages ikke av at folk ikke mener det samme som meg, siden det egentlig bare blir et ad hominem, så da har jeg ikke noe i mot å prøve å forklare meg bedre hvis jeg føler at folk missforstår det jeg skriver, og da får man nesten ubegrenset tolmodighet. De eneste gangene jeg mister den, er når folk er slemme.

Har jeg vært slem?

"Å plukke blomster er ikke mord."

"DIN MENING!! :jolie: "

:roll:

Hva babler du om?

Du kan ikke endre fakta uansett hvor mye du ønsker det selv. Så du vil nok "holde på med han" for evig tid. Yme er ikke akkurat en person som gir etter :)

Fordi jeg er tålmodig ;)

Skrevet

Har jeg vært slem?

Nei, jeg syns ikke det.

Gjest avocadoen
Skrevet

Fordi jeg er tålmodig ;)

Det du sier henger ikke akkurat så mye på grep. Du kan ikke endre fakta uansett hvor tålmodig du er vet du :)

• Liker 1
Skrevet

Det du sier henger ikke akkurat så mye på grep. Du kan ikke endre fakta uansett hvor tålmodig du er vet du :)

Ja du har rett, jeg kan ikke endre det faktum at abort er mord ;)

Gjest avocadoen
Skrevet

Ja du har rett, jeg kan ikke endre det faktum at abort er mord ;)

Jeg tror du misforstod, men. Kanskje det er en ide å lese seg litt opp på fosterets utvikling osv? Og ikke bare tenke på hva dine følelser i forhold til temaet er? Så kanskje du utvider horisonten din litt! :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du misforstod, men. Kanskje det er en ide å lese seg litt opp på fosterets utvikling osv? Og ikke bare tenke på hva dine følelser i forhold til temaet er? Så kanskje du utvider horisonten din litt! :)

Når man blir gravid er det et menneske inni der, jeg syns alle mennesker fortjener sjansen til å leve

Gjest avocadoen
Skrevet

Når man blir gravid er det et menneske inni der, jeg syns alle mennesker fortjener sjansen til å leve

Jeg spør fortsatt om du kanskje skal lese deg opp om utviklingen til fosteret og hva som defineres som mord.

Jeg er forøvrig også en morder. Jeg har hatt spontanabort jeg også slik som 50% av alle graviditeter ender. Så kaller du abort mord kaller du også spontanabort mord.

Så du må være forsiktig, for har du sex risikerer du at du blir gravid og har en spontanabort uten at du merker det engang. Da er jo du i følge deg selv en morder. Du er også en morder når du i det hele tatt lever siden celler dør hele tiden. Og du kan heller ikke ha eggløsning siden det også er drap. Det kan også utvikle seg til et menneske akkurat som et befruktet egg.

Så kaller du abort mord er du også en morder. Hvordan kan du leeve med deg selv? Din kalde drapskvinne!!

:)

Skrevet

Nå er jeg mann ikke dame ;) Og spontant abort er noe annet, det er ikke mord

Skrevet

Det blir et menneske etter hvert, men det skjer ikke med en gang.

Når en dame blir gravid, ligger det en organisme inni henne, som ut ifra valgene hu gjør, i tillegg til en rekke tilfeldigheter, har potensiale til å bli et menneske.

En eggcelle er en organisme som ligger inni henne, og som ut ifra valgene hu gjør, i tillegg til en rekke tilfeldigheter, har potensiale til å bli et menneske.

Hvis argumentet er at det er mord at man stopper et potensielt menneskeliv, vil alle valg som hindrer reproduksjon, være like mye mord.

Alle celler vi produserer, som har potensiale til å bli et menneske, er ikke noe mer enn et potensiale... Så med en gang man sier "det er mord fordi det kan bli et menneske" kan man ikke utelukke alle andre ting som også kan bli mennesker, uten å være en ulogisk hykler.

Hvis en dame som tar abort, er en morder, er du også det hver eneste gang du runker, eller har sex med kondom, fordi du på akkurat samme måte, forhindrer et potensielt menneske å bli født, hvis det er "man stopper et potensielt menneskeliv" som er argumentet.

Også har vi jo det der med at ordet "mord" faktisk ikke dekker abort...

Et mord er en straffbar handling. Å ta abort er ikke det... Du syns det er det, men det er ikke det.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du så mye om dette?

Skrevet

Hvordan vet du så mye om dette?

Jeg leser meg opp på temaer jeg diskuterer, og undersøker defenisjonen på ting, sånn at jeg kan være mest mulig sikker på at synspunktet mitt er basert på virkeligheten, og ikke bare hva jeg føler.

Skrevet

Har du vært i slike lange diskusjoner før på kg?

Skrevet

Argumentet over brukte jeg i åttende klasse på den kristne skolen jeg gikk på. Pastoren fyrte opp abortdiskusjon der jeg var den eneste som turte å si at jeg var for.

Jente: "Nei men du DREPER noe som KAN bli et menneskeliv!!"

Gutt: "Ja, du forhindrer at et menneske blir skapt!!"

Meg: "Jeg forhindrer også at et menneske blir skapt når jeg akkurat nå bestemmer meg for å ikke hoppe på deg og ha sex, er det også mord da eller"

*Klassen blir stille*

Jente: "...grusomt..."

• Liker 3
Skrevet

Argumentet over brukte jeg i åttende klasse på den kristne skolen jeg gikk på. Pastoren fyrte opp abortdiskusjon der jeg var den eneste som turte å si at jeg var for.

Jente: "Nei men du DREPER noe som KAN bli et menneskeliv!!"

Gutt: "Ja, du forhindrer at et menneske blir skapt!!"

Meg: "Jeg forhindrer også at et menneske blir skapt når jeg akkurat nå bestemmer meg for å ikke hoppe på deg og ha sex, er det også mord da eller"

*Klassen blir stille*

Jente: "...grusomt..."

Hva du brukte når du var en guttunge er det vell ingen som bryr seg om ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...