Gå til innhold

Er abort mord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du vært i slike lange diskusjoner før på kg?

Anonymous poster hash: 8d718...358

Ja, jeg liker de lange diskusjonene, men det er jo som med denne her, at alle bare repeterer de samme argumentene om og om igjen, og det er stort sett et fåtall av mennesker som faktisk har noe å gi samtalen, mens en hel haug av folk bare slenger seg med på de som ser ut til å kunne noe, adopterer dems meninger, og generelt bare er ukritisk enige.

Det jeg liker best, er å se hvordan folk reagerer på ting, og følge med på hvordan de forandrer argumentene sine bitte litt, når de merker at de tar feil osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva du brukte når du var en guttunge er det vell ingen som bryr seg om ;)

Anonymous poster hash: 8d718...358

Guttunge? Det står tydelig "kvinne" under avataren min? Det var for øvrig bare ment som en morsom kommentar ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttunge? Det står tydelig "kvinne" under avataren min? Det var for øvrig bare ment som en morsom kommentar ;) ;)

Å :) Har ikke tenkt over om det fantes kristen skole i norge før du nevnte det nå, lærer man bare religion igjennom mange år?

Anonymous poster hash: 8d718...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å :) Har ikke tenkt over om det fantes kristen skole i norge før du nevnte det nå, lærer man bare religion igjennom mange år?

Anonymous poster hash: 8d718...358

Selvfølgelig finnes det kristne skoler. Andakt hver morgen, obligatoriske gudstjenester på lørdager og "kristendom" i stedet for RLE.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Nå er jeg mann ikke dame ;) Og spontant abort er noe annet, det er ikke mord

Anonymous poster hash: 8d718...358

Da er du i alle fall en drapsmann. Tenke på hvor mange potensielle mennesker du dreoer hver gang du runker! Og det er heller ikke noen forskjell på spontanabort og en abort. Et foster blir abortert i begge tilfellene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du i alle fall en drapsmann. Tenke på hvor mange potensielle mennesker du dreoer hver gang du runker! Og det er heller ikke noen forskjell på spontanabort og en abort. Et foster blir abortert i begge tilfellene

Jeg har aldri runka faktisk så jeg er ikke drapsman, denne diskusjonen er død uansett

Anonymous poster hash: 8d718...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Jeg har aldri runka faktisk så jeg er ikke drapsman, denne diskusjonen er død uansett

Anonymous poster hash: 8d718...358

Jeg vil tro at du likevel har flere potensielle babyer som dør i pungen din også, så da er du drapsmann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du likevel har flere potensielle babyer som dør i pungen din også, så da er du drapsmann.

Det høres jo absurd ut

Anonymous poster hash: 8d718...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri runka faktisk så jeg er ikke drapsman, denne diskusjonen er død uansett

Anonymous poster hash: 8d718...358

Da har du ganske sikkert tømt deg mens du sover, noe kroppen gjerne gjør som en del av et selvtest-regime. Da er du også en morder, men du kan skylde på at du var bevisstløs i gjerningsøyeblikket.

Forøvrig har jeg ikke helt tro på at du har klart å holde fingrene unna snoppen. Så da er du en løgner også.

Fydda.

Anonymous poster hash: 24b2a...df8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo absurd ut

Anonymous poster hash: 8d718...358

It takes one to know one.

Det er alltid morsomt å se når en persons argumenter brukes imot den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ganske sikkert tømt deg mens du sover, noe kroppen gjerne gjør som en del av et selvtest-regime. Da er du også en morder, men du kan skylde på at du var bevisstløs i gjerningsøyeblikket.

Forøvrig har jeg ikke helt tro på at du har klart å holde fingrene unna snoppen. Så da er du en løgner også.

Fydda.

Anonymous poster hash: 24b2a...df8

Mhm...

It takes one to know one.

Det er alltid morsomt å se når en persons argumenter brukes imot den.

Gi deg, vi er over med denne diskusjonen nå...

Anonymous poster hash: 8d718...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på en slik kristen privatskole, og nei, man lærer stort sett det samme som andre gjør i offentlige skoler. Vi hadde "Kristendom" i stedet for RLE, men slapp andakt om morgenen og hadde ingen gudstjeneste lørdager. Men vi hadde bønn (i cirka et halvt minutt) daglig og gudstjeneste/messe med jevne mellomrom, bare i skoletiden.

Jeg er for ordens skyld fullstendig ikke-religiøs og har skrevet tidligere i denne tråden at jeg er helt for fri abort, selv om jeg er en mann som gikk på kristenskole. Det er for meg bare meningsløst føleri som kan ligge bak abortmotstand.



Anonymous poster hash: b2a9e...3a9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør fortsatt om du kanskje skal lese deg opp om utviklingen til fosteret og hva som defineres som mord.

Jeg er forøvrig også en morder. Jeg har hatt spontanabort jeg også slik som 50% av alle graviditeter ender. Så kaller du abort mord kaller du også spontanabort mord.

Så du må være forsiktig, for har du sex risikerer du at du blir gravid og har en spontanabort uten at du merker det engang. Da er jo du i følge deg selv en morder. Du er også en morder når du i det hele tatt lever siden celler dør hele tiden. Og du kan heller ikke ha eggløsning siden det også er drap. Det kan også utvikle seg til et menneske akkurat som et befruktet egg.

Så kaller du abort mord er du også en morder. Hvordan kan du leeve med deg selv? Din kalde drapskvinne!!

:)

Å, herlighet. Dette er det dummeste jeg har lest. Spontanabort skyldes defekt hos fosteret og er en naturlig prosess som kvinnen er helt uskyldig oppi! En provosert abort er valgfritt og fjerner et potensielt friskt foster som kunne fått levd i 100 år akkurat som deg og meg. Det er stor forskjell, og det må du da se selv? Jeg mener det er veldig uvitent å sidestille spontanabort og provosert abort.

Anonymous poster hash: 1f03e...aa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Å, herlighet. Dette er det dummeste jeg har lest. Spontanabort skyldes defekt hos fosteret og er en naturlig prosess som kvinnen er helt uskyldig oppi! En provosert abort er valgfritt og fjerner et potensielt friskt foster som kunne fått levd i 100 år akkurat som deg og meg. Det er stor forskjell, og det må du da se selv? Jeg mener det er veldig uvitent å sidestille spontanabort og provosert abort.

Anonymous poster hash: 1f03e...aa1

Åneida, det trenger ikke skyldes noen "defekt". Fosteret kan være friskt og fint, men likevel bli spontanabortert.

Så om det er mord å ta abort, er også spontanabort mord. Da er det også mord å ikke bli gravid hver måned og alle sædcellene som ikke blir mennesker er også mord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om det er mord å ta abort, er også spontanabort mord. Da er det også mord å ikke bli gravid hver måned og alle sædcellene som ikke blir mennesker er også mord.

Mord er noe man gjør med vilje. En spontanabort er noe man ikke har kontroll over, men om abort er mord, og spontanaborten kommer av at man er uforsiktig, må det jo bli det samme som et uaktsomt drap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette enorme behovet mennesker har i å legge seg i private valg.

Ingen andre enn personen som har valget om abort har rett til å ha en mening om det. Ikke hennes mor, ikke hennes far, ikke jeg, ikke du og i hvert fall ikke KrF.

Du kan være i mot abort så mye du vil, men du har ingen rett til å ha en mening om en annen kvinnes fremtid på den måten.

Det er ikke ditt valg å ta, du bør faktisk ikke ha en mening om det. Hadde det vært deg selv, så kan du gjerne føle at abort er uaktuelt, for det er noe du er i mot, men hvis det er en annen kvinne så har du faktisk ikke rett til å mening om det.

Jeg ønsker ikke å ta abort noen gang. Jeg er i mot abort når det kommer til min egen kropp, men jeg er for retten til å bestemme selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke dette enorme behovet mennesker har i å legge seg i private valg.

Ingen andre enn personen som har valget om abort har rett til å ha en mening om det. Ikke hennes mor, ikke hennes far, ikke jeg, ikke du og i hvert fall ikke KrF.

Du kan være i mot abort så mye du vil, men du har ingen rett til å ha en mening om en annen kvinnes fremtid på den måten.

Det er ikke ditt valg å ta, du bør faktisk ikke ha en mening om det. Hadde det vært deg selv, så kan du gjerne føle at abort er uaktuelt, for det er noe du er i mot, men hvis det er en annen kvinne så har du faktisk ikke rett til å mening om det.

Jeg ønsker ikke å ta abort noen gang. Jeg er i mot abort når det kommer til min egen kropp, men jeg er for retten til å bestemme selv!

Folk har rett til å mene noe når noen tar livet av et fremtidlig menneske

Anonymous poster hash: 8d718...358

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortsetter med det "fremtidig menneske"-greiene dine... Det er et argument med alt for mange logiske brister, så det fungerer ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Mord er noe man gjør med vilje. En spontanabort er noe man ikke har kontroll over, men om abort er mord, og spontanaborten kommer av at man er uforsiktig, må det jo bli det samme som et uaktsomt drap.

Ja, sant. Jeg mener forøvrig ikke at abort er mord da :P Men det er du sikkert klar over.

Et foster er ikke en baby før det er født, så derfor kan man heller ikke kalle det drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant. Jeg mener forøvrig ikke at abort er mord da :P Men det er du sikkert klar over.

Et foster er ikke en baby før det er født, så derfor kan man heller ikke kalle det drap.

Jeg syns det blir et drap med en gang fosteret er så utvikla at det har en relativt funksjonell hjerne, og kan overleve utenfor moren, med riktig behandling, for da har det blitt et individ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...