Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å HERREGUD! jeg gidder ikke engang å joine tråden her, for noen latterlige påstander det er her inne! Yme,du må jo være kg's mest tålmodige person!

Alle dere som er motstandere av abort, det er jo som å diskutere med en stabel tømmerstokker! Herregud!

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å HERREGUD! jeg gidder ikke engang å joine tråden her, for noen latterlige påstander det er her inne! Yme,du må jo være kg's mest tålmodige person!

Alle dere som er motstandere av abort, det er jo som å diskutere med en stabel tømmerstokker! Herregud!

Kan si det samme om de som sier det ikke er abort med ;)

Nei, det er ikke mord. Du dreper celler, ikke et menneske.

Du dreper noe som kan bli et menneske, det er mord

Oh bu f...hu!

jeg nekter å ødelegge livet mitt

ødelegge hvordan?

Anonymous poster hash: 8d718...358

Skrevet

Kan si det samme om de som sier det ikke er abort med ;) Du dreper noe som kan bli et menneske, det er mordødelegge hvordan? Anonymous poster hash: 8d718...358

Skjønner du ikke at påstandene dine ikke holder mål når til og med den norske stat er uenig med deg?

Skrevet

Skjønner du ikke at påstandene dine ikke holder mål når til og med den norske stat er uenig med deg?

Hva har norske stat med dette å gjøre? Jeg ser ikke ned på dem som tar abort, dems valg men jeg liker ikke tanken på at et potensielt menneske dør

Gjest Malanthor
Skrevet

Livet er ikke bevisst på dette tidspunktet. Det er bare en mulighet for liv. Skal man kalle abort for mord kan man likeså begynne og kalle folk som bruker prevansjon for mordere for tenk så mange barn som ikke kommer til verden på grunn av den slemme prevansjonen. :fnise:

Skrevet

Se på all omsorgssvikt som finnes i landet vårt. Spedunger som ristes og slås i hjel av foreldrene sine når de er noen uker gamle. 7/8-åringer som sviktes av et helt samfunn og dør, og politiet henlegger det som selvmord.... Jeg er glad for at abort finnes til og med uke 12, ellers hadde enda flere barn blitt født inn i et (kort) liv med vold, mishandling og kanskje til og med drap. De som IKKE vil bli foreldre bør få slippe det! Men jeg hadde så gjerne sett at det ble lettere å adoptere innenlands, kanskje det hadde redusert aborttallene? Statistikk viser at hele 40 % av landets kvinner må gjennom minst èn abort i løpet av sitt fruktbare liv. Og årlig utføres det 15 000 aborter her til lands.

Anonymous poster hash: 5e648...965
  • Liker 1
Skrevet

Se på all omsorgssvikt som finnes i landet vårt. Spedunger som ristes og slås i hjel av foreldrene sine når de er noen uker gamle. 7/8-åringer som sviktes av et helt samfunn og dør, og politiet henlegger det som selvmord.... Jeg er glad for at abort finnes til og med uke 12, ellers hadde enda flere barn blitt født inn i et (kort) liv med vold, mishandling og kanskje til og med drap. De som IKKE vil bli foreldre bør få slippe det! Men jeg hadde så gjerne sett at det ble lettere å adoptere innenlands, kanskje det hadde redusert aborttallene? Statistikk viser at hele 40 % av landets kvinner må gjennom minst èn abort i løpet av sitt fruktbare liv. Og årlig utføres det 15 000 aborter her til lands.

* Ikke at kvinner MÅ gjennom en abort, de har jo valgt det selv, men det er et utrolig tøft valg. Jeg jobber med disse kvinnene og mange hikster og gråter på operasjonsbordet. Det er IKKE lett!!

Skrevet

Du dreper noe som kan bli et menneske, det er mord

ødelegge hvordan?

Sperm og eggceller kan også bli mennesker.

Skrevet

Abort er ikke mord... Ser problematikken med abort og downs. Men alle kvinner og menn bør få velge selv hva som er riktig. Ikke la seg diktere av andre ..

Skrevet

Sperm og eggceller kan også bli mennesker.

Er du tilbake?

Skrevet

Er du tilbake?

Har jeg vært borte?

Skrevet

Har jeg vært borte?

Vi hadde en lang diskusjon om abort er mord eller ikke i denne tråden tidligere, det går jo bare frem og tilbake, ville bare komme tilbake for å si at jeg fremhever min mening ikke fakta :)

Skrevet

Vi hadde en lang diskusjon om abort er mord eller ikke i denne tråden tidligere, det går jo bare frem og tilbake, ville bare komme tilbake for å si at jeg fremhever min mening ikke fakta :)

Det er jo sånn alle diskusjoner er, når man diskuterer på nettet. Er man i hver sin ende av en sak, blir man jo ikke enig, og sånn er det vel egentlig når man diskuterer i virkeligheten også, stort sett, og det er jo det som er grunnen til at en ateist aldri blir enig med en som er relligiøs, eller en som stemmer FRP aldri blir enig med en som stemmer AP.

Så som du sier, vi forteller bare hva vi mener, og det er helt greit.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo sånn alle diskusjoner er, når man diskuterer på nettet. Er man i hver sin ende av en sak, blir man jo ikke enig, og sånn er det vel egentlig når man diskuterer i virkeligheten også, stort sett, og det er jo det som er grunnen til at en ateist aldri blir enig med en som er relligiøs, eller en som stemmer FRP aldri blir enig med en som stemmer AP.

Så som du sier, vi forteller bare hva vi mener, og det er helt greit.

Jeg tror at om mange av de diskusjonen som har vært på kg hadde skjedd i virkeligheten hadde det blitt mye slåssing i raseri hehe :) Virker som dette med abort, om det er mord eller ikke er et heftig tema

Skrevet

Jeg tror at om mange av de diskusjonen som har vært på kg hadde skjedd i virkeligheten hadde det blitt mye slåssing i raseri hehe :) Virker som dette med abort, om det er mord eller ikke er et heftig tema

Det er en del ting som fungerer annerledes når man skriver på nettet, og når man snakker med folk ansikt til ansikt. Folk har lettere for å bli frekke i kjeften over nett, fordi det er deler av hjernen som ikke aktiverers på samme måte som når man ser personen man snakker med, i tillegg til at man har ting som kognitiv dissonans, og andre uhumskheter, som gjør at det er utrolig vanskelig for et menneske å kunne adoptere et synspunkt som er det motsatte av det han eller hun hadde i utgangspunktet, og det kan faktisk gå så langt som at hjernen din "skjuler" en del av informasjonen du akkurat har lest, sånn at du skal fortsette å tro på det du tror, til og med om det beviselig er feil.

Så... Diskusjoner, og spesielt de på nettet, handler mer om at folk vil si meningen sin, enn at de faktisk vil lære noe, og blir klokere og bedre. Alle mennesker er sånn, og det er veldig vanskelig å gjøre noe med, til og med når man er 100% klar over disse begrensningene menneskehjernen har.

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk ganske moro å se på kriminalitetsstatistikkene før og etter abort ble legalisert i forskjellige land. Sånn cirka en tenåring etter at abort legaliseres faller kriminaliteten voldsomt.

Selvsagt er ikke "Da slipper vi masse kriminelle babyer" noe stort og populært argument for fri abort. Men det er jo en ganske naturlig følge av lovlig abort. De som enten ikke vil ha barn, ikke har overskudd til å ta vare på barn, ikke har økonomi til å ta vare på barn velger selvsagt oftere abort enn de som er tipp-topp klare for barn, og det er klart det slår ut på slike statistikker også.

Anonymous poster hash: b2a9e...3a9

• Liker 1
Skrevet

Det er en del ting som fungerer annerledes når man skriver på nettet, og når man snakker med folk ansikt til ansikt. Folk har lettere for å bli frekke i kjeften over nett, fordi det er deler av hjernen som ikke aktiverers på samme måte som når man ser personen man snakker med, i tillegg til at man har ting som kognitiv dissonans, og andre uhumskheter, som gjør at det er utrolig vanskelig for et menneske å kunne adoptere et synspunkt som er det motsatte av det han eller hun hadde i utgangspunktet, og det kan faktisk gå så langt som at hjernen din "skjuler" en del av informasjonen du akkurat har lest, sånn at du skal fortsette å tro på det du tror, til og med om det beviselig er feil.

Så... Diskusjoner, og spesielt de på nettet, handler mer om at folk vil si meningen sin, enn at de faktisk vil lære noe, og blir klokere og bedre. Alle mennesker er sånn, og det er veldig vanskelig å gjøre noe med, til og med når man er 100% klar over disse begrensningene menneskehjernen har.

Visst det er sant så burde jo denne tråden fortsette i all evighet

Skrevet

Visst det er sant så burde jo denne tråden fortsette i all evighet

Eller til folk ikke gidder å skrive mer.

Skrevet

Eller til folk ikke gidder å skrive mer.

Kommer du noen gang til å slutte å svare på folk her som sier abort er mord?

Skrevet

Kommer du noen gang til å slutte å svare på folk her som sier abort er mord?

Jeg kommer til å svare så lenge jeg finner underholdning i det. Hva med deg? Tråden var jo egentlig lagt død i 2 måneder før du dro den opp igjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...