Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Du unngår spørsmålet mitt så det bekrefter mistanken om at du troller

jeg unngår spørsmålet fordi det er latterlig.. Hva er det som tilsier at jeg skulle være et troll? Jeg er ikke det, men de må jo du være når du kommer med helt absurde meninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg unngår spørsmålet fordi det er latterlig.. Hva er det som tilsier at jeg skulle være et troll? Jeg er ikke det, men de må jo du være når du kommer med helt absurde meninger.

Mine meninger er ikke absurde dine er. Å si at abort ikke er mord er tulle tull

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Mine meninger er ikke absurde dine er. Å si at abort ikke er mord er tulle tull

mord er straffbart. Abort er ikke det. Do the math.
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Drapsmann

Kan ikke du slutte å trolle i denne tråden? abort er mord

Anonymous poster hash: 8d718...358

Det begynner å bli en del uker siden jeg var innom her, så om du hadde holdt kjeft, hadde denne såkalte trollingen min vært slutt... For snart en måned siden, smarten.

Abort er ikke mord, fordi du ikke tar livet av et tenkende vesen.

Endret av Yme
Skrevet

mord er straffbart. Abort er ikke det. Do the math.

Matte har ingenting med dette å gjøre, abort er mord

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Matte har ingenting med dette å gjøre, abort er mord

du aner ikke hva du snakker om.
Skrevet

du aner ikke hva du snakker om.

Virker ikke som du aner hva du snakker om, abort er mord, det er så enkelt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Du er dum"

"Du er dummere"

"Ja, det var det jeg sa. Du er dum"

"Fint at du bekrefter at du er dum"

"Du er så dum at du kan ikke uttale deg"

"Du vet ikke hva du snakker om"

"Ingen er så dum som du fremstår, du må være et troll"

"Tror heller du er et troll, din dumming"

Og i mellomtiden forsvinner en dag for å aldri mer komme tilbake.

Anonymous poster hash: 58b24...fc6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel... Hva bruker vi ordet mord om?

Drap på en person? Et dyr? En plante? En bakterie?

La oss gå for person.

Hva definerer en person?

Selvbevissthet? Intelligens? Evne til kommunikasjon?

Hva er/kan fosteret?

Intelligent? Nei

Selvbevisst? Nei

Følelsesliv? Nei

Selvstendig individ? Nei

Evne til å ta til seg informasjon? Nei

ER fosteret en person? Eller KAN det bli til en person?

Det kan bli en person.

Kan man myrde personer som ikke er blitt til enda?

Hvis ja, er hver orgasme for en mann mord på utallige kombinasjoner av unike mennesker.

"Men det er jo noe annet når egget og sædcellen har møtt hverandre!" Er det det? For hver menstruasjon og mannlig utløsning forsvinner unike mennesker som aldri kommer til å eksistere på grunn av deg.

Nei for meg blir ordet "mord" om abort helt ulogisk og feil.

Anonymous poster hash: c49b9...7f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

er ingen som har forsvart abort som prevansjonsmiddel.

og de fleste tar da abort før det har gått så langt som 12 uker

Det er vertfall bra at dere ikke forsvarer det. Har ikke sagt at noen her gjør det heller.

uansett er ikke et foster, som inneholder dna fra to mennesker sammenlignbart med en sædcelle, ubefruktet eggcelle, involler eller cottagecheese?

Nå mener ikke jeg at det er mord å ta abort. men det er å ta et liv og man burde i mange tilfeller tenke seg litt mer om før man tar det skrittet.

Og at noen mener at man kan si at om man mener abort er mord er spontanabort uaktsomt drap... jeg blir helt målløs. Spontanabort er da en naturlig ting kroppen gjør av seg selv, for at naturen skal gå sin gang. Men abort er at mor avslutter et fosters liv på et tidlig stadium. Synes det er helt sykt mange usaklige sammenligninger her.

Uansett hva vi kaller det, er abort i bunn og grunn det samme!

Anonymous poster hash: e9882...dd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaja.. Skjønner at jeg får nyte den siste uka som ikke- morder. God helg, abortmotstandere. Dere tror vel at man tar abort av pur glede, oh what a joy!

Anonymous poster hash: 89d83...74c
  • Liker 3
Skrevet

Jaja.. Skjønner at jeg får nyte den siste uka som ikke- morder. God helg, abortmotstandere. Dere tror vel at man tar abort av pur glede, oh what a joy!

Anonymous poster hash: 89d83...74c

Det er veldig merkelig... Det er mange situasjoner hvor abort er den beste løsningen for alle. En hvilken som helst person som har opplevd motgang i livet sitt, vil forstå at det faktisk er bedre å ikke ha et liv, enn å ha et som er vondt, og i situasjoner hvor man veit at man ikke har evne til kunne gi et barn et godt liv, er man faktisk ganske sterk om man greier å velge bort å få et barn, med tanke på alle instinkter og følelser som prøver å tvinge deg til å beholde.

Det er sikkert mange som leste det der, og tenkte "jammen da kan man jo bare adoptere det bort da", og de burde rett og slett bare lukke kjeften sin, for de aner ikke hva de snakker om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Abort er mord

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når en tar abort fjerner man et liv som kunne levd i 100 år. Jeg synes det er skremmende at mange ser så lett på abort i dag. En snakker nesten bare om kvinners rettigheter. Men hva med barnets rettigheter? Hvorfor skal ikke de ha livets rett? Mange tenker at det bare er en celleklump. Akkurat den "celleklumpen" er full av arveanlegg som skal bli til et helt unik menneske. Det kan aldri erstattes. Alle har vært en celleklump en gang. Det skal mindre enn et år til før fosteret er levedyktig og en fullkommen baby..

Anonymous poster hash: 1f03e...aa1
  • Liker 1
Skrevet

Abort er mord

Man dreper fosteret når man tar abort, men det er ikke et mord. Et mord er straffbart, men å drepe noe er ikke nødvendigvis det, ut ifra hva det er man dreper.

Det er bare 1 ting som kvalifiseres som mord, og det er drapet på et fullt utviklet menneske, så problemet med denne diskusjonen, er at folk faktisk ikke aner hva et mord er.

• Liker 1
Skrevet

Virker ikke som du aner hva du snakker om, abort er mord, det er så enkelt

Hvorfor er det ikke straffbart hvis det er som du sier, mord?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når en tar abort fjerner man et liv som kunne levd i 100 år. Jeg synes det er skremmende at mange ser så lett på abort i dag. En snakker nesten bare om kvinners rettigheter. Men hva med barnets rettigheter? Hvorfor skal ikke de ha livets rett? Mange tenker at det bare er en celleklump. Akkurat den "celleklumpen" er full av arveanlegg som skal bli til et helt unik menneske. Det kan aldri erstattes. Alle har vært en celleklump en gang. Det skal mindre enn et år til før fosteret er levedyktig og en fullkommen baby..

Anonymous poster hash: 1f03e...aa1

Et foster er ikke et barn :P Er det virkelig så vanskelig å sette rett navn på ting? Blir som å kalle en 90 åring et barn. Eller en 5 åring for tenåring.

Unike mennesker går tapt for hver mannlig orgasme og kvinnelig menstruasjon. Så at det er unikt er ikke et argument.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et foster er ikke et barn :P Er det virkelig så vanskelig å sette rett navn på ting? Blir som å kalle en 90 åring et barn. Eller en 5 åring for tenåring. Unike mennesker går tapt for hver mannlig orgasme og kvinnelig menstruasjon. Så at det er unikt er ikke et argument. Anonymous poster hash: c49b9...7f0

Slutt å tull. Abort er mord

• Liker 1
Gjest Winza
Skrevet

Man dreper fosteret når man tar abort, men det er ikke et mord. Et mord er straffbart, men å drepe noe er ikke nødvendigvis det, ut ifra hva det er man dreper.

Det er bare 1 ting som kvalifiseres som mord, og det er drapet på et fullt utviklet menneske, så problemet med denne diskusjonen, er at folk faktisk ikke aner hva et mord er.

Hvorfor er det ikke straffbart hvis det er som du sier, mord?

Det er mord
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mord

Hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...