Gå til innhold

Er abort mord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne diskusjonen går ingen plass. Vi begge gjentar hverandre

Gjentar hverandre? :klo:

Så å si alle som har skrevet i denne tråden, har i det aller minste prøvd å argumentere for sitt synspunkt. Det er det man gjør i en diskusjon... Noe du ikke gjør, og fordi du ikke gjør det, vil heller ikke diskusjonen gå noen vei, for din del, mens for oss andre, går faktisk diskusjonen mange plasser... Alt fra hva et mord egentlig er, til menneskerettigheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Winza

Gjentar hverandre? :klo:

Så å si alle som har skrevet i denne tråden, har i det aller minste prøvd å argumentere for sitt synspunkt. Det er det man gjør i en diskusjon... Noe du ikke gjør, og fordi du ikke gjør det, vil heller ikke diskusjonen gå noen vei, for din del, mens for oss andre, går faktisk diskusjonen mange plasser... Alt fra hva et mord egentlig er, til menneskerettigheter.

du sier mye av det samme du med:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier mye av det samme du med:)

Jeg kan ikke sitte her og lære deg hvordan en diskusjon fungerer... Utgangspunktet mitt er at jeg mener abort ikke er mord, så prøver jeg å vinkle det fra forskjellige sider, for å forklare hvorfor jeg mener det.

Utgangspunktet er det samme, men innleggene har forskjellig innhold.

Utgangspunktet ditt er at du mener abort er mord, og alle innleggene dine går omtrent sånn her "Du er teit. Abort er mord".

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare kan komme med argumenter... Det er klart du ikke føler at diskusjonen går noe sted, når du faktisk ikke tar del i diskusjonen. Ikke forklarer du hvorfor jeg tar feil når jeg sier at "rett til å leve" er noe som egentlig ikke finnes, og ikke kan du argumentere for hvorfor det er mord å drepe noe som ikke enda har blitt et menneske...

Jeg kan prøve en siste gang, Sid.... Fortell meg hvor retten til å leve blir av, for de unge guttene som sendes ut i krig, og fortelle meg hva som gjør at en abort faller inn under definisjonen mord.

Endret av Yme
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Men dere som syns abort er mord, synes dere da at spontanabort er uaktsomt drap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza

Men dere som syns abort er mord, synes dere da at spontanabort er uaktsomt drap?

Nei. Ikke jeg ihverfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

men jeg er glad i deg da Sid

Jeg liker ikke å bli kalt dum, har slete nok med selvtilit dem siste årene til å takle slikt):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å bli kalt dum, har slete nok med selvtilit dem siste årene til å takle slikt):

Å men jeg erter deg bare :c du er ikke dum du er swagtastic < 3333 Jeg kaller alle vennene mine for dumme og er slemme mot dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg liker ikke å bli kalt dum, har slete nok med selvtilit dem siste årene til å takle slikt):

skal du delta i et slikt forum der folk sier de fæleste ting må man lære seg å heve seg over å bli kalt både det ene og det andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

skal du delta i et slikt forum der folk sier de fæleste ting må man lære seg å heve seg over å bli kalt både det ene og det andre..

Har du blitt kalt dum før her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza

Å men jeg erter deg bare :c du er ikke dum du er swagtastic < 3333 Jeg kaller alle vennene mine for dumme og er slemme mot dem

Blir dem sinte tilbake av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Har du blitt kalt dum før her på forumet?

jeg har blitt kalt alt fra himmel og jord. Dum er en av de ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lurven

Så hva med spontanaborter, hva er det da? Selvmord da eller?

hvis du blir utsatt for en ulykke og dør er det selvmord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

nei, det er mer en nok mennesker her på jorda, og jeg mener det er bedre for en gravid, ung jente å ta abort enn å ødelegge framtiden hennes fordi hun lå med en dude uten å ta pillen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

Abort er fosterdrap. Et foster har unikt DNA og tihører dyrearten 'homo sapiens'.

/tråd!!!1111 :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg
Det teite med disse diskusjonene er at folk benekter fakta for å styrke politiske standpunkt. Jeg mener det er hevet over enhver rimelig tvil at et foster er ett menneske i et utviklingstrinn/fase. Det i seg selv er egentlig ikke et argument mot abort. Enkelte har et dårlig syn på vold/destruktiv kraft eller vil rosamale seg selv. I utgangspunktet så mener mange at det er mindreverdige mennesker...eller at de ganske enkelt har et ikke-vitenskaplig menneskesyn.

og ikke kan du argumentere for hvorfor det er mord å drepe noe som ikke enda har blitt et menneske...

Ok, så hvilken dyreart hører organismen til hvis det ikke er et menneske da? Hvis man har deformert kuk er man forsatt et menneske per din definisjon?

Endret av gnækvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...