Gå til innhold

Har du kastet noen av julegavene du fikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har termin i dag og verken jeg eller mannen min har tid til å bytte gaver eller gi de bort til andre. Vi vil ha hele leiligheten strøken til baby kommer så her gikk flere gaver i søpla: et såpesett fra Lancome, en alkoholfri vin, stor Kong Haakon-konfekt, stygg genser fra Monki og et enda styggere pysjamassett til det kommende barnet. Fikk også et lyserosa Acneskjerf som nesten gikk i søpla det også, men da stoppet mannen min meg og ga det til nabojenta på 13 år. Hun ble overlykkelig.

Anonymous poster hash: 04f35...911

du skulle skamme deg.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men det er en jeg vurderer litt om jeg skal kaste.



Anonymous poster hash: 06019...9ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Da jeg fikk ėn julepresang i år som jeg ønsket meg kastet jeg selvfølgelig ikke den. ^^, Jeg har ellers aldri kastet en eneste presang.

Virkelig unødvendig å kaste noe som kan gis bort. Dessuten vitner det om at man kanskje har for mye (av penger og velstand) når man synes det er greit å kaste fullt brukbare ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i år, nei, men har gjort det tidligere. Da vi fikk en grusom stygg, grønn, billig lyslykt fra europris. Gikk i søpla sammen med gavepapiret, og året etter kuttet vi ut gaver til den familien.

Har tidligere fått masse yves rocher såper og kremer fra bestemoren min, til tross for at hun ble fortalt hvert år at jeg ikke tålte parfymerte såper og kremer. Til slutt endte det med at jeg tok vare på det jeg fikk ett år og ga tilbake året etterpå. Siden har jeg ikke fått noen slike kremer! :)



Anonymous poster hash: 986cd...a2d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er så mange her inne som sier at de gang på gang får kosmetikk de ikke tåler, hvorfor i alle dager sier dere ikke fra?! Det går an å si på en pen måte at man ikke tåler, og dermed slipper man å få det igjen (som regel da, ser blant annet personen over her fikk selv om hun sa i fra). Folk bruker jo tross alt mye penger på noe de håper vil glede dere.

Og sånn ellers, får man bare ræl fra folk, så går det an å avtale at man kutter ut gavegivning. Jeg har avtalt med mange at vi ikke gir gaver lengre, det er begrenset hvor mye andre voksne trenger av ting til noen få hundrelapper. Da er det mye bedre å avtale at man drar ut på kino, spise eller lignende for pengene istedet. I vennegjengen droppet vi gaver, og bruker heller pengene på et julebord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg kaster ikke brukbare ting. Og vanligvis når jeg får gaver jeg ikke klarer å bruke (får jeg klær eller smykker som over hodet ikke er min stil, klarer jeg ikke å få meg til å bruke det, selv om jeg får dårlig samvittighet av å la det ligge ubrukt), lar jeg det ligge og godgjøre seg noen måneder eller år før jeg enten regifter eller gir til Fretex. I år har jeg allerede pakket ned noen få ting i bilen, klar til å gi bort allerede. Det føles verre å gi det bort allerede, men samtidig rydder vi i skuffer og skap om dagen til et nytt familiemedlem som skal komme, og det frister lite å fylle det opp med ting vi ikke vil bruke. Vi fikk bl.a. en hel del ganske så stygge og upraktiske babyklær fra samme person, som jeg ikke vet hvor er kjøpt hen, så da gir jeg det bort.

Og sånne såpeartikler og greier er supert å få, syns jeg. Er det ting jeg ikke liker lukten på, er dette ting det er veldig lett å regifte. Samme med rare duker, servietter og telysholdere - alt sammen går til min mor neste jul... Og hun blir kjempeglad, og lurer på hvorfor hun får så mye gaver det året. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt hjerte til å kaste eller gi bort gaver, så de blir liggende og samle støv i stedet. Litt dumt egentlig for jeg gir klær jeg ikke lenger bruker til fretex, og da kan jo ubrukte gaver også blitt slengt med.

Jeg synes forøvrig at å kaste brukbare ting er ganske forkastelig, men om man har fått ting av virkelig dårlig kvalitet som ingen andre vil ha glede av (billig drittparfyme som kan gi allergisk utslag, sjokolade som lukter rart og slikt) så synes jeg ikke man skal skal forsøke å gi det bort. Da kan man heller kastet dritten og legge 200,- i bøssa på en veldedig organisasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Ser det er så mange her inne som sier at de gang på gang får kosmetikk de ikke tåler, hvorfor i alle dager sier dere ikke fra?! Det går an å si på en pen måte at man ikke tåler, og dermed slipper man å få det igjen (som regel da, ser blant annet personen over her fikk selv om hun sa i fra). Folk bruker jo tross alt mye penger på noe de håper vil glede dere.

Og sånn ellers, får man bare ræl fra folk, så går det an å avtale at man kutter ut gavegivning. Jeg har avtalt med mange at vi ikke gir gaver lengre, det er begrenset hvor mye andre voksne trenger av ting til noen få hundrelapper. Da er det mye bedre å avtale at man drar ut på kino, spise eller lignende for pengene istedet. I vennegjengen droppet vi gaver, og bruker heller pengene på et julebord.

Helt enig med deg, vennegjengen her har også droppet gaver til hverandre og går heller ut en tur etter jul. Folk har som regel nok med å gi til egen familie og da blir det småplukk til de andre. I denne familien går det i ønskelister og jeg får derfor ingenting jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av julegavene mine havnet i søpla. Jeg fikk ikke så mye, siden jeg fikk så mye til bursdagen min. Men jeg fikk et gavesett fra Bodyshop som luktet dritt, en såpe som lukta bestemor, et stygt teppe og en hårspenne. Alt har jeg pælma nå. Føler meg litt slem, men jeg er ekstremt sær.. Og når jeg ikke får byttet ting så gidder jeg ikke ha det for å ha det. Flere som har kastet julegaver? Anonymous poster hash: 01d6a...d52

Synes du høres jævlig bortskjemt ut, for å være ærlig.

Kan skjønne bestemorsåpa, men et gavesett fra Body Shop? Det kan jo byttes om det er forseglet.

Anonymous poster hash: f860d...e6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin i dag og verken jeg eller mannen min har tid til å bytte gaver eller gi de bort til andre. Vi vil ha hele leiligheten strøken til baby kommer så her gikk flere gaver i søpla: et såpesett fra Lancome, en alkoholfri vin, stor Kong Haakon-konfekt, stygg genser fra Monki og et enda styggere pysjamassett til det kommende barnet. Fikk også et lyserosa Acneskjerf som nesten gikk i søpla det også, men da stoppet mannen min meg og ga det til nabojenta på 13 år. Hun ble overlykkelig.Anonymous poster hash: 04f35...911

Hva slags gaver er fine nok for dere? Hvilket skjerf er bra nok, når Acne nesten går i søpla? Hvilke såper bruker dere når Lancome ikke er bra nok?

Anonymous poster hash: f860d...e6b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et fotbad som jeg har kastet inn i kottet, og så håper jeg rotet der inne skal spise det opp på et vis... Uff, aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Turte ikke spørre om kvittering, for jeg ville ikke såre dem. Det er fra noen jeg egentlig er ganske nær, men de tenker aldri på hva de gir til folk, i alle fall ser det ikke sånn ut. Ting passer aldri den som får det. Egentlig litt sårende... Men jeg vil ikke kaste gaver fra dem heller.



Anonymous poster hash: 0d1c5...daa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et fotbad som jeg har kastet inn i kottet, og så håper jeg rotet der inne skal spise det opp på et vis... Uff, aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Turte ikke spørre om kvittering, for jeg ville ikke såre dem. Det er fra noen jeg egentlig er ganske nær, men de tenker aldri på hva de gir til folk, i alle fall ser det ikke sånn ut. Ting passer aldri den som får det. Egentlig litt sårende... Men jeg vil ikke kaste gaver fra dem heller.

Anonymous poster hash: 0d1c5...daa

Har du amputert begge beina? :roll:

Anonymous poster hash: 2ecff...408

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kastet en gave, men det var en ting som var så jalla, og kosta sikkert ikke mer enn 10 kr. Og noe jeg aldri kunne gitt til noen andre. Ellers fikk jeg bare fine gaver jeg ble glad for. Og skulle jeg få noe jeg ikke helt liker, så gir jeg det til noen andre som heller får glede av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du høres jævlig bortskjemt ut, for å være ærlig.

Kan skjønne bestemorsåpa, men et gavesett fra Body Shop? Det kan jo byttes om det er forseglet.

Anonymous poster hash: f860d...e6b

Men det var jo ikke forseglet skrev jeg jo.. Ellers hadde jeg jo byttet det. Har ikke så stor leilighet og har ikke mulighet til å oppbevare masse ræl.

Anonymous poster hash: 01d6a...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å beholde ting og heller gi bort til andre, f.eks spørre andre om "vil du ha dette?" eller dersom jeg vet det er deres smak, så gi bort til bursdagsgave. Så har ikke kastet noe ennå, nei.



Anonymous poster hash: e95ea...22f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, denne tråden var super! Jeg har ikke hjerte til å kaste rare presanger, så jeg har et par hyller med slik gammal moro på gjesterommet... Nå fikk jeg den dytten jeg trengte til å pakke det pent sammen og gi det til Fretex:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kastet noe enda, men kommer mest sannsynlig til å kaste noe sjokolade jeg fikk, ettersom jeg aldri kommer til å spise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk uvel av å lese om hun som ville kaste flotte ting som acne skjerf (godt at mannen tok til fornuft, bare synd ikke han gjorde det med resten). Tenk det kunne gledet noen som ikke bryr seg om teppet er stygt, eller at pyjamasen ikke akkurat var den eller den stilen.

Endret av Ixnay
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Så utrolig mange utakknemlige/sløsete/bortskjemte folk det er her :overrasket:

Håper dere tuller...

Har aldri kastet en gave. Har vel hendt jeg har gitt bort eller byttet noe, men er stort sett fornøyd med det jeg får.

Endret av Riskjeks
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...