Gå til innhold

Har du kastet noen av julegavene du fikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste 2 årene har jeg fått sånne grusomme "Home" bokstaver, som begge år har gått rett i søpla. Jeg er ikke så slem mot de mindre heldige at jeg unner dem sånne grusomme ting.

Anonymous poster hash: 60d9d...5f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De siste 2 årene har jeg fått sånne grusomme "Home" bokstaver, som begge år har gått rett i søpla. Jeg er ikke så slem mot de mindre heldige at jeg unner dem sånne grusomme ting.

Anonymous poster hash: 60d9d...5f4

Jeg tror faktisk at de hadde satt pris på dem... :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

antar han har det. selv er han på tape med hode ned i søpplekassa.



Anonymous poster hash: 810be...4f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hoppet glatt over de andre mulighetene hun nevnte. Det er sikkert en bruktbutikk i nærheten av der du bor? Evt. innsamling til folk i Estland eller you name it....

Jeg fikk noen ekstremt stygge (etter min smak) knallorange og grønne lysestaker i år. Kunne aldri tenke meg å kaste dem. Ville aldri gitt dem i gave til noen heller. Men kommer til å gi de til bruktbutikk samtidig som jeg uansett stikker innom med klær jeg ikke lenger bruker.

Anonymous poster hash: b3964...071

Ja, fordi det er mye lettere å bare kaste det. Hadde jeg hatt bæreposer med klær, hadde jeg selvsagt gitt det til Fretex eller lignende, men jeg tar ikke turen innom for å donere ett usselt sjal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke uteliggere bryr seg så veldig mye om utseende på pleddet så lenge det varmer.

De gavene jeg fikk vet jeg at ingen jeg kjenner vil ha.. Dessverre var ikke gavesettet fra Bodyshop forsegla, så jeg fikk ikke byttet det. Var innom de i stad. Seriøst, det lukta helt grusomt av både gavesettet + den såpa jeg fikk. Og pleddet var dritstygt. Jeg gidder ikke samle opp masse ræl for å kanskje gi bort til noen en dag. Jeg har allerede nok ting.



Anonymous poster hash: 01d6a...d52




Anonymous poster hash: 3c098...a66
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin i dag og verken jeg eller mannen min har tid til å bytte gaver eller gi de bort til andre. Vi vil ha hele leiligheten strøken til baby kommer så her gikk flere gaver i søpla: et såpesett fra Lancome, en alkoholfri vin, stor Kong Haakon-konfekt, stygg genser fra Monki og et enda styggere pysjamassett til det kommende barnet. Fikk også et lyserosa Acneskjerf som nesten gikk i søpla det også, men da stoppet mannen min meg og ga det til nabojenta på 13 år. Hun ble overlykkelig.

Anonymous poster hash: 04f35...911

Fyttigrisen så utakknemlig!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For første gang i mitt liv så har jeg faktisk kastet en gave! Et gresselig stygt baderomsett som besto av ei avlang baderomsmatte med matchende matte til å ha rundt doskåla. I grelle farger der lakserosa var hovedfargen, med rosemønster på midten!

Vanligvis så gir jeg bort til fretex eller det lokale krisesenteret eller et flyktningsmottak, men dette var så grusomt stygt at jeg vil ikke noen så vondt som å motta dette.

Kastet ikke, men jeg tok med to konfektesker vi fikk til jul på første vakta etter julaften. Ingen her i huset liker konfekt, men på jobb forsvinner sånne søtsaker fortere enn fortest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flaut, men jeg kastet faktisk en gave både i år og i fjor. I fjor, en lyslykt i papp (!?), og i år en gips/nips engel. Jeg hater nips og kan ikke for mitt bare liv skjønne at noen kan gi noe sånt uten at de vet det er noe man liker eller samler på.



Anonymous poster hash: f4e01...597
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og det ville jeg heller aldri gjort. Det er selvsagt ikke bestandig at gaven treffer helt, men jeg kaster ikke nye, fullt brukbare ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det kommer alltid et eller annet jeg gir bort. Sjeldent brukbare ting, for såpe, sengesett og slikt bruker jeg gjerne selv om jeg ikke er 100 % begeistret. Det er mest sånn syden-juggel og pyntenips fra mormoren min som går rett til "pakkeleken" med familien andre juledag.



Anonymous poster hash: 0e6da...bc6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordi det er mye lettere å bare kaste det. Hadde jeg hatt bæreposer med klær, hadde jeg selvsagt gitt det til Fretex eller lignende, men jeg tar ikke turen innom for å donere ett usselt sjal.

Jeg har en sånn striebag med glidelås (ment til ved) som jeg samler ting i som jeg skal gi til Fretex. Der legger jeg klær jeg ikke bruker lengre, klær minstemann har vokst i fra og f.eks. bomkjøp. Da kan jeg ta den med når jeg likevel skal et ærend i nærheten av Fretex. Dumt og lite miljøvennlig å dra ens ærend til Fretex om det er et stykke (jeg må reise en time tur-retur med bil om jeg skal levere andre ting enn klær).

Kan forresten ikke huske sist gang jeg kastet en gave (eller byttet eller gav bort). Tror vi har ganske flinke slektninger og venner som gir bort ting de faktisk tror vi vil sette pris på :) Det var mest når vi var yngre og hadde flere pliktgaver blant venner. Da ble det mye tull og "morsomme" ting. Vulgære t-skjorter, nille-parfyme-sett osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri falt meg inn å kaste gaver,Ikke andre fullt brukbare ting heller.Det er jo mange bytte/selge sider på fb,der kan man jo faktisk få en liten slant for det,utrolig hvor mye folk kjøper.På vår lokale gjenbruksstasjon kan man sette fra seg ting i en egen container hvor det bare er å forsyne seg,helt supert.De gangene jeg har levert noe der har det hendt jeg har plukket med en bok eller noe.(hudpleie ting ville jeg nok ikke tatt med meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det var ett "hjemmelaget bilde", photoshoppet med teksten "me & you forever luv u puz <3" Nei, det blir aldri meg og han...EVER... :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det var ett "hjemmelaget bilde", photoshoppet med teksten "me & you forever luv u puz <3" Nei, det blir aldri meg og han...EVER... :fnise:

Ååååh, men han skal ha for forsøket da ;)

Du er en ettertraktet kvinne du, Tardis! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av tråden her gjør meg uvel...

Pokker så utakknemlige noen er, at ikke dere som kaster gaver som ikke passer dere, at ikke dere skammer dere!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deler av tråden her gjør meg uvel...

Pokker så utakknemlige noen er, at ikke dere som kaster gaver som ikke passer dere, at ikke dere skammer dere!!

Helt enig! Det er skammelig å kaste julegaver, spesielt når det er så lett å gi det bort til noen som hadde satt pris på dem. Alt fra finn, facebook, fretex, fattighuset, blåkors og andre aktører. Dårlig oppdragelse rett og slett! Greit nok at ikke alle gaver faller i smak, men å kaste dem? Det er en holdning jeg rett og slett ikke forstår meg på. Her i huset så bytter vi, selger eller gir bort gaver som ikke passer oss. Dette skjer derimot veldig sjeldent, men skulle det skje så kaster vi da vitterlig ikke gaven?! Det som er søppel for noen er gull for andre, så enkelt er det faktisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg ikke kastet noen ting, veldig fornøyd med gavene. Men fikk en gave jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. En juleklokke fra Georg Jensen, ikke min greie i det hele tatt. Ser de har Georg Jensen på House of Oslo, tror dere det går an å bytte den selv om den ikke er kjøpt der? Har ikke kvittering men den ligger i original innpakning. Kjenner ingen andre som liker sånt heller.. og foreldrene mine har allerede samme klokke.



Anonymous poster hash: 01d6a...d52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, men han skal ha for forsøket da ;)

Du er en ettertraktet kvinne du, Tardis! :)

Hehe ja...Men jeg kjenner ham knapt, altfor intens for meg som er litt introvert i tillegg :fnise:

Han er hyggelig, men han er veldig *DER* hele tiden..Blir altfor mye for meg som blir fort sliten av slike mennesker x)

Er det en ting jeg er flink med når det kommer til de fleste julegaver så er det å ta vare på julekort :fnise: Jeg har en skoeske med julekort, hvor den eldste er datert 1990! o_o

Er jo spennende, tror det går igjen i slekta, jeg fant en skoeske på hytta med julekort i..Disse var til Oldemor og hennes lille familie og brevet fra ifra 1946..Det er kult ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kasta faktisk en stygg veske en gang, den var STOR! med en stor sløyfe på, og den var sykt stygg grønnfarge, jeg kan ikke forstå hvorfor noen selger/kjøper en så stygg veske :P

MEN! den kom litt til bruk, for jeg putta mere søppel oppi den, og kasta den på dynga

Endret av #Sunrise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...